Obnova by mala byť financovaná z fondov EÚ.
Slovenská metropola v nadchádzajúcich mesiacoch spustí viacero projektov, ktorými podporí rekonštrukciu trolejbusových, električkových tratí a podporí tak modernizáciu značne zastaralej dopravnej infraštruktúry. Týmito krokmi chce samospráva podporiť preferenciu verejnej hromadnej dopravy na úkor osobnej, individuálnej a je to tiež cesta k zvyšovaniu kultúry cestovania prostriedkami MHD. K realizácii projektov môže hlavné mesto pristúpiť aj vďaka tomu, že 85% celkových nákladov spojených s modernizáciou tratí bude vykrytých z finančnej pomoci Európskej únie (Operačný program Doprava, Operačný program Bratislavský kraj), vláda SR bude znášať 10% nákladov a magistrát 5%.
Bratislavský magistrát spoločne s dopravným podnikom pripravil opravu dvoch úsekov existujúcich električkových tratí. Ide o úsek na Dúbravskej radiále (Hanulova – Pri kríži) a tiež električkovú trať smerujúci na Hlavnú železničnú stanicu (Radlinského – Kyčerského). Celkové náklady na nevyhnutné stavebné práce sa pohybujú na úrovni 18 mil. eur, pričom 2/3 nákladov smerujú do rekonštrukcie električkovej trate v mestskej časti Dúbravka. V nadchádzajúcich mesiacoch mesto využije milión eur na obstaranie projektových dokumentácií, ktoré zadefinujú podmienky rekonštrukcie Vajnorskej, Karloveskej a Ružinovskej električkovej radiály. Opravu nosných dopravných radiál chce bratislavská samospráva spustiť v roku 2015 a to aj vďaka aktívnemu využitiu európskej pomoci v programovacom období 2014 – 2020.
Pomoc EÚ v nadchádzajúcich mesiacoch využije mesto na rozšírenie trolejbusových tratí. Dva projekty, podporené z Operačného programu Bratislavský kraj, priamo súvisia s dobudovaním dvojstopového vedenia na Trenčianskej (úsek Ružová dolina – Trenčianska ul.) a Gaštanovej ulici. Samostatným projektom je vybudovanie integrovanej prestupnej zastávky pre mestskú i regionálnu hromadnú dopravu (integrovaná zastávka Radlinského). Náklady na výstavbu nových tratí, zastávky sa pohybujú na úrovni 980-tisíc eur (trať Trenčianska 550-tisíc eur, trať Gaštanová 280-tisíc eur, integrovaná zastávka Radlinského 150-tisíc eur). Odborné útvary samosprávy zároveň pripravujú projektovú dokumentáciu na ďalšie dve nové, ekologické trolejbusové trate (trať OC Lamač – OC Avion, trať Košická ul. – most Apollo – Bosákova ul.).
Informáciu poskytol Ľubomír Andrassy z magistrátu hlavného mesta.
Zvero
Autobusy SAD pojdu z Radlinskeho doprava na Legionarsku cez ten obluk, s ktorym bol vzdy pocas nahradnej dopravy X14 problem, pretoze v nom vecne stali auta a polomer zakruty bol priostry? A potom - neviem ci to bude zrovna prinos, ked vsetky autobusy SL budu trcat v poobednej a ranajsej kolone na Radlinskeho...
Trolejbusova trat OC Avion - OC Lamac? To mam rozumiet tak, ze potom sa zrusi L63, do Lamaca bude treba prestupovat, cestou bude trolejbus stat na kazdej zastavke (trolejbusy sa nemozu predchadzat) a navyse, na kazdom useku, kde bude 70 sa bude musiet jazdit 50, takze nakoniec cela cesta bude trvat este viac vdaka predlzenej jazdnej dobe a prestupu, hlavne, ze budeme mat "ekologicku" dopravu?
Oni si vazne myslia, ze ked bude Tesco Lamac priebezna konecna, ze to prispeje k presnosti dopravy? Autobusy tam teraz uz nemaju ani jedno vyhradene miesto, kde by mohli vyckavat (napr. napojenie sa na trat po poruche a navyse ta zastavka ma uz teraz problem a vznikaju tam kolizne situacie, lebo nastupna a vystupna zastavka su prilis blizko pri sebe a cela mala byt riesena uplne inak.
Ja som si myslel ze MHD by mala sluzit ludom a nie naopak...