Dopravný podnik kúpi nové trolejbusy Škoda s karosériou firmy SOR.
Verejnú súťaž na dodávku nových klimatizovaných nízkopodlažných trolejbusov pre Dopravný podnik Bratislava vyhrala spoločnosť Škoda Electric z Plzne. Víťaz dodá dopravnému podniku spolu 30 sólo trolejbusov Škoda 30 Tr SOR (z toho 15 s prídavným dieselgenerátorom) a 50 kĺbových trolejbusov Škoda 31 Tr SOR. Prvé vozidlá by mali byť dodané na jar budúceho roku a celá dodávka bude dodaná do 22 mesiacov. V rámci kontraktu je aj opcia na ďalších 40 trolejbusov.
Medzinárodného tendra sa zúčastnila okrem firmy Škoda Electric aj poľská spoločnosť Solaris Bus & Coach. Pomocou elektronickej aukcie bola pôvodná ponuka firmy Škoda Electric znížená o 11% na konečnú sumu 41,620 mil. €. Správy z vyhodnotenia ponúk je možné nájsť v Centrálnom registri dokumentov VO.
Nové nízkopodlažné trolejbusy budú vybavené aj klimatizáciou priestoru pre cestujúcich, bezpečnostným kamerovým systémom či systémom automatického počítania cestujúcich.
Mongolec
"Konečná cena je dokonca výrazne lacnejšia ako bola nákupná cena rovnakých typov vozidiel v iných mestách, ako napríklad v Žiline či v Banskej Bystrici..."
Naschvál som si pozrel tú zmluvu čo je na dpb.sk:
- sólo (bez APU): 403 577,50 €
- klbák: 561 825,51 €
A teraz žilinské ceny ODVODENÉ výpočtom zo zmluvy na dpmz.sk:
- sólo: 389 369,50 €
- klbák: 523 379,30 €
Áno, výbava je odlišná, ale skutočne je tvrdenie, že sú "výrazne lacnejšie" správne? Zvlášť, keď by sme čakali, že pri tak vysokom počte vysúťažených vozidiel bude kus vychádzať lacnejšie...