Nové nízkopodlažné trolejbusy dodá Škoda Electric

Dopravný podnik kúpi nové trolejbusy Škoda s karosériou firmy SOR.

Verejnú súťaž na dodávku nových klimatizovaných nízkopodlažných trolejbusov pre Dopravný podnik Bratislava vyhrala spoločnosť Škoda Electric z Plzne. Víťaz dodá dopravnému podniku spolu 30 sólo trolejbusov Škoda 30 Tr SOR (z toho 15 s prídavným dieselgenerátorom) a 50 kĺbových trolejbusov Škoda 31 Tr SOR. Prvé vozidlá by mali byť dodané na jar budúceho roku a celá dodávka bude dodaná do 22 mesiacov. V rámci kontraktu je aj opcia na ďalších 40 trolejbusov.

Medzinárodného tendra sa zúčastnila okrem firmy Škoda Electric aj poľská spoločnosť Solaris Bus & Coach. Pomocou elektronickej aukcie bola pôvodná ponuka firmy Škoda Electric znížená o 11% na konečnú sumu 41,620 mil. €. Správy z vyhodnotenia ponúk je možné nájsť v Centrálnom registri dokumentov VO.

Nové nízkopodlažné trolejbusy budú vybavené aj klimatizáciou priestoru pre cestujúcich, bezpečnostným kamerovým systémom či systémom automatického počítania cestujúcich.

 

 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
ach ..vieme aj kto dalsi sa prihlasil? ?
sorry, zle citam, uz vidim, ze Solaris..
To je ale prekvapenie 😃 A som aj rad, ked pozeram aka je udrzba nasich "novych" Mercedesov, a ako ich nasi spoluobcania nicia, nic ine ako hnusne sory si ani nezasluzia. Len dufam, ze v tychto tbusoch bude aspon lepsie vyriesene vetranie, nie ako v autobusoch sor kde uz ked je vonku 23stupnov v autobuse je 30 pretoze tam vobec necirkuluje vzduch.
Reakcia na: ross #3:
Všetky trolejbusy budú klimatizované, ale ak sa dodá taká šitná klíma ako v sorobusoch tak sa môžme tešiť na saunu.
A električky kto dodá??? Či sa ešte nevie...
Reakcia na: Mischo1 #6:
Ved ten tender tusim este ani nie je ukonceny.
Reakcia na: Mischo1 #6:
Tam bude este aukcia.
Úprimnú sústrasť. Môžete sa tešiť na "osvedčené" karosérie, akurát s ešte horším interiérom ako u autobusov.
Reakcia na: Vladimír #10:
Vdaka bohu, že s tym nebudem musiet cetovat. Lutujem vopred oslabenie kapacity na DH.
Reakcia na: ross #3:
obávám se, že lepší okna nebudou, aby aspoň trochu se pohnul ten otřesný vzduch co je někdy na padnutí z toho všelijakého smradu potu a prdů, či co to zapáchá v trochu větším teple
ako môžem slušne vyjadriť to, čo si myslím o delfínovi, jepkovi, trtkovi a ostatnom súvisiacom genetickom odpade bez toho, aby mi admin zmazal príspevok ?
Aby mala Bratislava SOLARIS-moderný trolejbus na úrovni?!!? NONSENS!!!
Pán Belfi, pani Staneková!! Choďte sa jedného pekného dňa pre srandu králikov odviesť SORom na takej 31, 39, 63, 93 v špičke... Skúste si to, dobre? ? Aby ste na vlastnej koži zažili tú rozkoš.
Reakcia na: Arkuslogaritmus #15:
Zabudol som spomenúť primátora
Reakcia na: Arkuslogaritmus #15:
Myslíš počas letného slnečného dňa (35°C vonku, 55°C vnútri vozidla) a ehm záložné vozidlo dĺžky 9,5 metra, bez klimatizácie?
Som zvedavý, koľko z tých 80tich vozov bude nakoniec klimatizovaných -viď autoSkORobusy ?
Reakcia na: Max #17:

Ano, napriklad taky prijemny letny den, ked je rano o 6.30 24 °C. Sranda je, že počas nedávnych horúcich dní mali niektoré MBCC na L68 klimu vypnutu- ale to len tak na okraj spominam. Klima je teraz povinna, nie doplnkova vybava.

AK si tú údržbu DPB neobjedná, tak to transparentné obsrávanie bude snáď každému jasné....že išlo o ďalšiu špinavosť-slušne povedané.

Súťažili len dvaja výrobcovia. Keď sa v tom 1. tendri UVO dovrtal a DPB zmenil podmienky tendra vrátane systému bodovania, prečo sa nezapojil taký VanHool alebo Hess? ? Mali by väčšie šance na úspech, asi tak o 0, 9% ?
Reakcia na: Arkuslogaritmus #18:
Namiestl kecania treba citat. Klima bola PODMIENKA. Neexistuje moznost ze DPB si ju neobjedna.
Reakcia na: 810zssk #20:
Ano, viem. Aj som to tam napísal : Klima je teraz povinna, NIE doplnkova vybava.
Reakcia na: Vladimír #10:
Podľa počtu sedadiel nanízkej pdlahe to vyzerá na lepší interiér ako u autobusov... zrejme bude takýako u žilinksých tbusov... a nie hradeckých...
Citujem z tlačovej správy:
"Konečná cena je dokonca výrazne lacnejšia ako bola nákupná cena rovnakých typov vozidiel v iných mestách, ako napríklad v Žiline či v Banskej Bystrici..."

Naschvál som si pozrel tú zmluvu čo je na dpb.sk:
- sólo (bez APU): 403 577,50 €
- klbák: 561 825,51 €

A teraz žilinské ceny ODVODENÉ výpočtom zo zmluvy na dpmz.sk:
- sólo: 389 369,50 €
- klbák: 523 379,30 €

Áno, výbava je odlišná, ale skutočne je tvrdenie, že sú "výrazne lacnejšie" správne? Zvlášť, keď by sme čakali, že pri tak vysokom počte vysúťažených vozidiel bude kus vychádzať lacnejšie...
Perfektný darček k vysvedčeniu ?
Reakcia na: Mike #22:
Pri hradeckych nebol problem s APU? Co bude aj u nas na vozoch s APU.
Reakcia na: Arkuslogaritmus #21:
Prepac, mal som reagovat na niekoho ineho, velmi sa ospravedlnujem.
Reakcia na: Mongolec #23:
Keď si od 561 odrátaš údržbu za 8 rokov, tak sme na sume 490-tisíc za kus.
O ponuke Solarisu sa nevie nič? ?
Reakcia na: Error 0x007 #24:
No radšej by som prepadol ako takýto darček ?
Reakcia na: Petto #29:
radsej solaris ze??? lepsie rozlozenie interieru
tie SOR-ky niesu zas až tak hrozné dá sa na to časom zviknúť ?
Reakcia na: relko #31:
Ano, aj na nasu vladu sme si uz zvykli. Ked nemas na vyber.......
Reakcia na: fanatikmhd #32:
Sorky su vzhladom na priestrannost interieru vhodne akurat na menej vytazene linky kde uz solo nepostacuje a 15 metrove nepripadaju do uvahy napriklad 37
je moznost, ze pridu skorej ako na jar bud. roku? a interier sa bude podobat na tie zilinske?
Reakcia na: Ttom #34:
na 99,9% to budu "zilinske", kedze klbak ma mat 14 sedadiel v NP casti ( 10 vpredu a 4 vo vlečke)
Reakcia na: Petto #35:
ok dik ? skoda, ze na zilinskej stranke fotiek interieru moc nie je
Reakcia na: Ttom #36:
UTFG please , kopu fotiek ZA 31 Tr (aj interieru ) mas tu:

http://zilina-gallery.sk/index.php?/category/2343/
Reakcia na: Ttom #34:
Keďže vraj má Škoda Electric cez prázdniny prestávku, tak predpokladám, že SOR cez leto pripraví skelety, ktoré v septembri pošle do Plzne na montáž výzbroje, čiže prvý trolejbus by mohol byť podľa môjho odhadu okolo októbra (?).
Reakcia na: Solider #38:
Ako samozrejme, reklama jedneho vyrobcu osobnych vozidiel hovori, ze "Vsetko je mozne", ale v zmluve su uvedene tieto udaje:

Priloha 3 - Plan dodavok:
1. trolejbus solo - vyroba 3-8mes., do prevadzky 9 mes., schvalenie 10 mes.
1. trolejbus solo APU - vyroba 13-18mes., do prevadzky 19 mes., schvalenie 21 mes.
1. trolejbus klb - vyroba 5-10 mes., do prevadzky 11 mes., schvalenie 13 mes.

- vsetko ratane od dorucenia objednavky, teda v Ba cca: solo - marec '14, klb maj '14, solo APU januar '15

Re #27: V clanku 10 zmluvy je vymenovane co zahrna cena trolejbusu a udrzbu tam nevidim... Takze podla mna je ta uvadzana cena bez udrzby.
Reakcia na: Jezo #39:
10. Predčasné dodanie predmetu zmluvy je možné len na základe dohody zmluvných strán.
Reakcia na: TeBeCe #40:
Jasne. Len aby bol znamy ramec, kedy su odhadovane dodavky. Pochybujem, ze by to dodali o pol roka skor.
Reakcia na: Jezo #39:
Samozrejme, tento plán som prehliadol. Platí potom to, čo tam je napísané. Viaznúť to bude zrejme na Škode, ktorá má dosť objednávok.
Reakcia na: Jezo #39:
K poslednému odstavcu, čítal si prílohu č. 5?
Reakcia na: Solider #43:
Tak som si to teraz precital cele. A na co by si ma konkretne chcel upozornit? Som si to cele zatial len prebehol, detaily docitavam povacsinou az teraz, tak je mozne ze mi nieco uniklo. Taktiez som nasiel v cl. 11/1,2, ze cena uvedena za trolejbus (cl. 10/3,4,5) je splatna ako zaloha 10%, 75% pri dodani trolejbusu a zvysok po bezpecnostnej skuske. Teda cela suma musi byt splatena po odovzdani trolejbusu. A udrzba (cl. 10/7,8,9) bude splacana stvrtrocnymi zalohovymi platbami. Teda tie sumy su podla mna jednoznacne bez udrzby.
Reakcia na: Jezo #44:
Zaujíma ma to hlavne preto, lebo v tendri sa sútažilo o trolejbusy A ich údržbu, čiže uvažujem, že v balíku 41,62 mil. eur je zarátaná aj údržba.
Reakcia na: Solider #45:
Dovolím si citovať zo zmluvy:

Reakcia na: Mongolec #46:
Ešte raz:

"Zmluvná cena každého trolejbusu zahŕňa dopravu do dohodnutého miesta dodania, ako aj všetky ostatné náklady zhotoviteľa vynaložené v súvislosti s dodaním objednaného trolejbusu objednávateľovi. Predovšetkým v zmluvnej cene sú zahrnuté náklady zhotoviteľa na zákonné alebo zmluvné skúšky, poistenie, dopravu, clo, obaly, vyloženie a uvedenie do prevádzky, ako i technické podklady a zaškolenie personálu objednávateľa."

"Celková zmluvná cena za všetky trolejbusy (80 ks) je:
41 620 000,- € ..."

O údržbe sa píše osobitne za tým. Je to zo strany 13.
Reakcia na: Solider #45:
To je zla interpretacia. Sutazilo sa len o trolejbusy. 😉 Udrzba vyrobcom bola jednym z hodnotiacich parametrov, s opciou jej nasledneho doobjednania.
Reakcia na: Jezo #48:
Takže podľa tohto je možné na "opciovú" údržbu žiadať NFP?
Reakcia na: Solider #49:
Fuuuu....tak takto daleko som sa v uvazovani nedostal. Ale predpokladam, ze to pojde mimo €fondov. Aj keby si ju neobjednali, tak by ju musel DPB platit zo svojho. Pochybujem ze by sa €fondy dali poíuzit na beznu udrzbu. To by mi uz prislo ako extremne plytvanie tymito peniazmi.
Nie je ich objednaných vela? 50 kĺbových? Ta opcia je rozdelená na klb/ krátky? Je predpoklad ze do 2 rokov vsetky 15 Tr. skoncia, ale zato 14 Tr. tu budu asi stale...
Konecne prvy krat bude vo velkom unifikovany A/T bus.
Reakcia na: OBUS #51:
Niekto tu pisal ze klbaky budu na 201,202,204,208,212 a záloha pre L33 . Takze urcite nejake 15 Trky zostanu. Pri kratasoch máme aj nové 14trM ktore su sice moralne zastarane ale su to nove vozidla. 30 ks 30 Tr + nejakych 10 ks 14 TrM staci pre vypravu solo liniek. Opcia je na dalsich 20 solo bez APU a 20 klbovych bez APU.
Reakcia na: Jezo #50:
Časom sa to vyjasní. Môže to byť aj tak, že vysútažili v podstate iba "pevnú" cenu za ND a úkony.
Uvažuje sa so zmenou linkovania T-bus aj po tom ako bude dostatok vozov? Lebo mi to prišlo že prelinkovanie je hlavne kvôli nedostatku vozov.
Reakcia na: Petto #52:
Je pravda, že sieť sa rozširuje, bude treba viac vozov. Zrejme tie žilinske 15 a 14 Tr uz definitivne v BA neskončia. Možno je škoda, ze Tedom sa nepokusil vyrobit skriňu pre trolejbus...
Inak ešte jedna zachrana existuje stale može skrachovať SkodoSor. Ako pri 22 tr. ?
Reakcia na: OBUS #55:
uff.. zober tie slova spat s tym TEDOMom, lebo si tu koledujes o slovnu vojnu skrz to. ?
Reakcia na: OBUS #56:
No časom urcite skrachuje . BA vymeni cely tbus park do cca 3-4 rokov . Kosice chcu pochovat tbus sekciu , BB uz vymenila svoj park, PO nejake kusy ma este objednane, Zilina detto. V Cesku objednavaju aj ine typy tbusov. No mozno zase SkodoSORy budu mat zivotnost ako abusy a tympadom sa budu obnovat vozove parky tbusov dopravcov tak často ako abusove,čím spolupraca SkodoSOR nikdy nezanikne.
Reakcia na: Technopol #54:
Áno, prelinkovanie tbusov bude z "koncepčného" hľadiska.
- Aby sa obslúžili rozumnými linkami nové tbus trate (a nie dnešné nekoncepčné provizórium 64),
- aby sa posilnila kapcita tam, kde je potrebná (napr. 71 72 cez deň i 7.5 min.), alebo niekde aj výhľadovo ( napr. 62 všetky kĺb - záchytné parkovisko Cintorín Ružinov) - navyše na zabezpečenie komplet kĺbovej 62 by dnešné vozy nestačili
- aby sa niekde inde aj ubrala kapacita, kde chodia tbusy relatívne prázdne
- aby sa uvoľnil 200vkový rad pre BID a prečíslovali sa tbusy do uceleného autobusového radu
- a to všetko pokiaľ viem pri zachovaní dnešného objemu vzkm tbusov...
Ešte aj v Sofii sú schopný vybrať si kvalitné a osvedčené vozy, resp. SOR sa radšej ani neprihlásil, pretože tam nemá podporu.
Trolejbusová kríza už nebude známy pojem hádam ani na jeseň. Keď prídu prenájmy, budeme mať dokonca o 1 15Tr viac.
Reakcia na: Petto #52:
Tými 14TrM si nebuď taký istý, vôbec nie sú v takom dobrom stave, ani v Plzni nemali problém, vyraďovať vozidlá, ktoré po GO dostali nové skelety. Predsa to konštruovali naše dielne, nie je tam dvakrát slávna ani elektrická výzbroj. Napríklad 6304 bohvie prečo odstavili, žeby neprešla cez defektoskopiu? (nečudoval by som sa pri pohľade na tú hrdzu)
Reakcia na: TeBeCe #60:
„V roce 2010 dodala Škoda Electric do Sofie třicet nízkopodlažních trolejbusů typu Škoda 30 Tr, které se v provozu plně osvědčily,“ dodává Karel Majer.

uz ich aj stihli zosrotovat, ze o nich nic neviem najst? ?
Reakcia na: TeBeCe #64:
No co... 26Tr/30Tr co tam par cisel hore dole..... ?

Ale sranda, ze v Sofii nieje problem pre skodovku nacpat do kastle Solaris aj klimu, aj APU. Ale evidentne to Solaris planoval dokazat aj v Ba.
Reakcia na: Jezo #65:
V Sofii zrejme nebol tender prešpekulovaný tak aby mal šancu nejaký SOR.
Reakcia na: Michal111 #61:
Pretože tam este JaATy nepcha prsty, tak budu mat cestovanie na urovni zapadu, to iba v tomto malom prdavom CZ-SK sa vsade ryje karoseria SOR. Cert to vem, keby prerobili ten interier ze sa v tom da aj hybat,tak nepoviem nic. Ale 42 cm siroka ulicka medzi napravami stoji za vsetko.
Reakcia na: Petto #67:
Mne osobne by sa tiež páčila viac karoséria Solarisu, ale zase nevnímam SOR ako nejakú tragédiu, nevyzerá to tak zle, kvalita a údržba snáď vďaka servisnej zmluve bude OK, tie trolejbusy budú celkom dobre vybavené, a konečne budú nízkopodlažné. 15Tr sú síce fajn, ale asi skôr preto, lebo sme na ne už tak nejak zvyknutí. Ale čokoľvek dnešné je lepšie, hoci by to mal byť aj AKSM z Bieloruska. 🙂
Reakcia na: Michal111 #61:
Kto si "vyberal" karoseriu v Sofii?
Reakcia na: N/A #70:
Nejako tam nevidím Astru / Anitru.
Reakcia na: Mike #59:
Ak sa môžem opýtať, už máš informácie o nových číslach jak vidím, vyšla aj nejaká mapa alebo teda nejaký plán T-busových liniek ?? Ďakujem
Reakcia na: Gryzly65 #72:
http://imhd.sk/ba/doc/sk/10513/Podrobne-plany-zmien-MHD-po-zavedeni-trolejbusov-na-Hrobonovej.html

a

imhd.sk/ba/doc/sk/10512/Trolejbusy-budu-jazdit-castejsie-a-aj-na-Hrobonovu.html

aj ked to nebude uplne platit nakoniec tak ako je to zverejnene, este male zmeny tras tam budu...
K tým podrobným plánom... Presmerovanie 204 na pražskú ako 64 a pridať tým prestup na Kramáre z Trnávky je len fiaskom. Dosť zdravotných sestier zdravotníkov z ubytovniach Trnávky cestuje na Kramáre. Nech si teda zriadia Linku 64- A po Pražskej ul a linku 64-B po pôvodnej trase cez nemocnicu Kramáre v 22 minútovom intervale a nerušili niečo už dlho zauživané. Ako dlhodobo vidím mnohý cestujú na Kramáre už z Bajkalskej od SAD -ky!
Reakcia na: petert777 #74:
Zvyknu si ?
Na kramáre Nemocnica cestujú aj od SAD z Bajkalskej od Senca od Galanty Modry. Ak sa do nemocnice musí 2 krát pre pacienta napr. vozičkára prestupovať len pre nejakú novú Hrobonku tak je to o nervy. V Budapešti tiež jestvovala jedna linka A-B a umožňuje tým sa dostať z jednej časti na dve. Po čase sa prehodnotí vyťaženosť linky, a nie rušiť meniť a pliesť cestujúcim mozgy. Preto navrhujem rozdeliť linku na 64A a 64B v 22 minútových intervaloch na toto si môže zvyknúť naše DPB.
Reakcia na: petert777 #76:
Ano, 22 minutovy interval je skvostny napad, ako si k nemu preboha dosiel? ?
Reakcia na: 810zssk #77:
lebo 20 je moc okruhle cislo ? a tak tu budeme mat divny interval miesto standartnych 4,5,8,10,12,15,20,30 atd.
Odchod a príchod na Trnavku od Sokolskej by bol každých 11 - prip 12 minút. Kramáre sú vyťaženejšie a o Hrobonke sa časom presvedčíte.
Reakcia na: petert777 #79:
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: petert777 #76:
"Na kramáre Nemocnica cestujú aj od SAD z Bajkalskej od Senca od Galanty Modry." a "Ak sa do nemocnice musí 2 krát pre pacienta napr. vozičkára prestupovať len pre nejakú novú Hrobonku tak je to o nervy."
Koľko tých vozičkárov dochádza SADkou?
Reakcia na: Valec #81:
Zbytočne to tu teraz riešite, počkajte, kým budú zverejnené finálne trasy. 204-ka (alebo po novom 64-ka) aj tak vraj zostane jazdiť na Kramáre, pretože by bola hovadina odtiaľ dať preč najvyťaženejšiu linku.
Reakcia na: TomJ #82:
Finalne trasy boli zverejnene ?
Reakcia na: 810zssk #83:
http://imhd.sk/ba/doc/sk/10513/Podrobne-plany-zmien-MHD-po-zavedeni-trolejbusov-na-Hrobonovej.html
Toto je finálny návrh alebo nejaký iný, ktorý ušiel mojej pozornosti? Mám totiž pocit, že sa tu vravelo, že 204-ka zostane na Kramároch. Každopádne, stále zastávam názor, že by bola hlúposť zrušiť priame spojenie, ktoré je hodne využívané. To je to isté, ako keby si presmeroval linku 93 zo Zochovej na Kollárko.
Alebo aspoň urobiť tú zmenu, že linka z RD by išla k Vojenskej, aby obslúžila Nemocnicu Kramáre a linka od Cntorínu Vrakuňa k NÚSCH / NOÚ.
Reakcia na: 810zssk #83:
Skôr by som povedal, že zlošuk si myslí, že sú finálne.
Reakcia na: AAA #85:
Ja by som povedal ze boli prezentovane ako finalne a ak sa nemylim, presne v takejto podobe sa nimi zaoberala komisia dopravy.
Reakcia na: 810zssk #86:
Pokiaľ dobre čítam aj tu na fóre príspevky od ľudí, ktorí majú lepšie zdroje ako JPP tak to konečné nie je.
Reakcia na: AAA #87:
Kazdopadne to tak bolo nateraz schvalene. Jedine co sa menilo bolo zrusenie 149 co je bohapusta kravina. Zatial tu myslim o zmenach 204 nepisal nikto kto by bol overeny, ak sa mylim, prosim uved v ktorom prispevku.
Reakcia na: 810zssk #86:
Finálne to môže byť, ale keď toto pustia von medzi ľudí, dlhú trvácnosť to nebude mať. Nikto doposiaľ nepovedal racionálny dôvod, prečo by využívaná linka 204 mala byť zrušená, respektíve presmerovaná do oblasti Horského parku, kde zďaleka 12-minútový interval netreba.

Linka 204 nevozí vzduch, ale spája dôležité prestupné uzly vo východnej časti mesta s hlavnou spádovou nemocnicou, nie je to žiaden nevydarený experiment, ale rokmi zaužívané a predovšetkým dôležité spojenie. MHD je tu predsa pre ľudí, na to netreba zabúdať, preto je dôležité, aby sa prispôsobila ich potrebám, a nie potrebám niekoho, komu to na papieri nevychádza podľa nejakej zvláštnej dogmy.

Sú tam aj fajnové veci, napríklad nosná 62, predĺženie 47 na Vojenskú, či zrušenie 206, ale tento krok so zrušením 204 je hádam len nedorozumenie.
Reakcia na: Antihranol #71:
Astry jazdia v Olomouci, Ostrave a v Plzni (a tuším že ešte v Moste/Litvínove jazdí jedna). Anitry jazdia len v Brne. V Brne začali jazdiť v roku 2003, čo je už 10 rokov a pochybujem že by sa ešte vyrábali. Aj na Wikipédii je napísané že sa vyrábala od 1998 po 2005
Reakcia na: Solider #89:
Nemas velmi co ine viest na Hrobonku.
810zssk: Este by sa dala na Lovinskeho viest linka ,ktora bude koncit na Sulekovej - t.j. 46 . Ta Sulekova by to hadam aj prezila bez tbus dopravy či nie ?
Reakcia na: Petto #92:
Teoreticky, otazka je ako by vysli vykony.
Reakcia na: Petto #92:
To by tiež nebolo extra systémové, tá linka zo Šulekovej by kopírovala hustú 212 na úseku Hodžovo - Sokolská, navyše nie celkom súhlasím, že Šulekova má zostať bez obsluhy, aspoň nie cez pracovné dni.
Reakcia na: 810zssk #91:
64 tak, ako dnes. Jedna linka mimo dogmy nikomu neublíži. Ľudia si na ňu pomaly začínajú zvykať, plus čo-to by sa mohlo urobiť s intervalom, aspoň na 15 minút.
Reakcia na: Solider #95:
Ak to bude tak, ako ivanbuto píše vo vedľajšom fóre, tak v tom prípade so žiadnou linkou na Hroboňovu ani neuvažovať - L64 nech zostane v súčasnom stave do dobudovania trate na Brnianskej, potom tadiaľ ťahať nejakú nosnú linku a na Hroboňovej zostane len manipulačná spojka do vozovne. A L41 sa môže vrátiť späť na stanicu.
Reakcia na: Valec #96:
Mesto si spolu s DPB uviazali slučku pod krkom, keď namiesto zatrolejovania úseku Pražská – Patrónka zatrolejovali Pražská – Hroboňova, kde sa zaviazali, že za určité obdobie tam prevezú XY cestujúcich trolejbusmi. Inteligentnejšie mohlo byť, ak by si ten manipulačný úsek medzi vozovňou a zastávkou Hroboňova zacálovali zo svojho, potom by neboli limitovaní tým, že tam trolejbus musí pravidelne premávať. Takto je to len odplata za svoje 'chyby'.
Reakcia na: Solider #97:
Ono pri pouziti rozumu by si konecne postavili tie odbocky pod stanicou a zaviedli by 41 s tbusom s APU.
Reakcia na: Solider #97:
Ale potom by za svoje museli zrekonštruovať aj vozovňu a na to by vlastné € nestačili.
Reakcia na: Solider #95:
64 tak ako dnes treba poslať do čerta čím skôr, príležitosť bola už teraz (uvažovalo sa aj so 64 po Prokopa Veľkého a obnovenie A-41), pravdepodobne ale počkáme až do spustenia trate po Brnianskej.
Reakcia na: Solider #97:
V merateľných kritériách sa neuvádza, ktorý úsek trate musí byť pojazďovaný štandardnou linkou. To znamená nejaká normálnejšia linka s lepším intervalom aj na úseku Sokolská - Hroboňova, by mala byť postačujúca.
Reakcia na: ivanbuto #101:
Ak sa neuvádza, tak je to potom ideálne. Teoreticky by bolo možné od 2015, keď prídu 30 Tr s APU, mať trolejbusovú 41. Hoci je otázne, či tým trolejbusom bude robiť dobre, keď sa bude 2x za hodinu zapínať a vypínať motor, čo 25Tr v časoch pred obratiskom Riviéra dobre nerobilo.
Reakcia na: Solider #102:
Alebo existuje ešte jedna možnosť, ktorá by vyriešila oba problémy, teda to, že niečo musí chodiť na Hroboňku a aj to, aby zostalo zachované spojenie Nemocnice Kramáre s Bajkalskou: viesť 64 z Trnávky cez Hroboňku a Valašskú na Kramáre k NOÚ alebo NÚSCH.
Boli by to síce km naviac, ale boli by spokojní všetci.
Reakcia na: TomJ #103:
Myslíš si, že ľudia nemajú nič lepšie na práci, ako sa voziť dookola cez Patrónku? ? Ja osobne nevidím žiaden problém v tom, aby k Nemocnici Kramáre chodila ako 62, tak aj 204.
Reakcia na: Solider #104:
No to bol len taký šoto nápad, aby sa vyriešili zároveň oba problémy. Nevidím žiaden problém v tom, aby aj 64 chodila na Kramáre a odtiaľ trebárs na Valašskú. Lenže čo by potom jazdilo na Lovinského, keď tam niečo musí jazdiť? Aj tak sa to ale celé pomení, keď sa dobuduje trať po Brnianskej.
Ale najjednoducjšie by asi bolo, ak nechceme mať dnešnú 64 až na Lovinského, vybudovať spojku zo stanice doprava na Šancovú (dá sa to za jeden víkend a pochybujem, že jedna spojka je nejako extra finančne náročná) a jazdila by 141 zo stanice na Lovinského. Hroboňka proste bude stále robiť problémy.
Reakcia na: TomJ #105:
Oprava: dnešnú 64 až na Jelačičovu.
Alebo predlzit 203 na Hlavnu stanicu cez Hrobonku...
Reakcia na: 810zssk #107:
..myslim s pouzitim APU, teda by vymietla aj Drotarsku.
Reakcia na: 810zssk #98:
Tieež vravim,aby bola 41 tbus s APU a urobila by sa sluckova 41tka HS-Hrobonova-BUDKOVA-SAfranova-Hrobonova-HS, aby nemusel tbus vyuzivat agregat hore do kopca okolo toho archivu.
No na to potrebujeme aj odbocku na HS obojsmerne pre L41 i 32 neskor
Reakcia na: 810zssk #108:
A vylezie voz s APU hore tým kopcom? A pri akej spotrebe? Navyše... nebude musieť vodič na Hroboňke porátať, či nemá viac ako predpísaný počet cestujúcich? ?
Reakcia na: 810zssk #108:
Podľa mňa tieto vozidlá nie sú určené na takúto prevádzku.

Ale nápad 203+41 po zatrolejovaní Drotárskej beriem, to by bola veľmi pekná linka.
Reakcia na: ivanbuto #111:
Plne súhlasím lenže problém možno by sa to dalo riešiť s nejakým lepším spôsobom - chcelo by to plnohodnotný duobus ale zrejme to by sme chceli veľa vyrábajú sa také vôbec ❓
Reakcia na: Valec #110:
Sak nech sa urobi okruzna 41tka a APU bude vyuzivat len jednosmerne v useku Budkova - Safranova - Vozovna Hrobonova cize vzdy dole kopcom. ? Samozrejme nech je aj odbocka na HS zatrolejovana obojsmerne Alebo potom viest 41tku k Centralu v intervale 20/30/20//30 ako volakedy 41
Reakcia na: ivanbuto #111:
Sam vies, ze Drotarska a jej zatrolejovanie nie je vobec rentabilne kvoli 1 linke s najlepsim intervalom 15 min v spicke. Su aj ovela lepsi "kandidati" na zatrolejovanie.
Reakcia na: Petto #114:
Tá linka môže mať aj lepší interval, nemyslím, že je v lokalite menší dopyt po MHD ako na trase linky 207 na úseku Búdková - Valašská.
Reakcia na: Petto #114:
Tak z nej spraviť jednostopovú trať a hneď bude dvojnásobne využitá. ?
Zdravim. Vidim ze snivate o novych trolejbusovych tratiach. Momentalne sa robi v okoli Patronky. Mna trapi problem z Hlavnej stanice po Stefanovicovej. Okrem mna chodi vela ludi aj turistov pesi oboma smermi aj za kazdeho pocasia. Pamatam, ked tade chodil trolejbus, nez sa postavila elektricka na Hl, stanicu. Ked nie su schopni ju obnovit, lacnejsia by bola trolejbusova trat z Amer. namestia na Hlavnu stanicu cez Stefanovicovu. Kolajiste zaliat asfaltom a mozu aspon kratke trolejbusy jazdit. Jozef ❗
Reakcia na: jozefzba #117:
Mňa by len zaujímalo čo už len mohlo stať na trati Patrónka - Vojenská nemocnica 1 765 000 eur. Tie stĺpy a drôty toľko určite nezhltli.
Reakcia na: Michal111 #118:
A co ti brani pozriet si volne dostupny podrobny rozpocet v zmluve o NFP?
Reakcia na: TeBeCe #119:
asi to ze je moc podrobny ?
Mňa by zaujímalo kam chcú použiť tie 30Tr s APU...Budú ich testovať aj na L32???
Reakcia na: Mischo1 #121:
po a kapacita je nedostatocna na L32 a po b nema to vyznam testovat vzhladom na to ze by sa trolejbus zdrzoval davanim palic na dlhych dieloch potom dole a zase na kramaroch
Reakcia na: Roberto #122:
po A plati
po B neplati, pretoze mas na Molecke v smere na DD a Pri Suchom mlyne smer HS natrolejovacie striesky
po C si zabudol - agregat nie je stavany na to,aby sa kazdu chvilu vypinal/zapinal
Reakcia na: Petto #123:
Pri Suchom mlyne myslím striešky už nie sú.
Reakcia na: Petto #123:
ano to cecko som chcel napisat ale nenapisal som(zabudol) dik ze si ma doplnil