Dopravný podnik kúpi nové trolejbusy Škoda s karosériou firmy SOR.
Verejnú súťaž na dodávku nových klimatizovaných nízkopodlažných trolejbusov pre Dopravný podnik Bratislava vyhrala spoločnosť Škoda Electric z Plzne. Víťaz dodá dopravnému podniku spolu 30 sólo trolejbusov Škoda 30 Tr SOR (z toho 15 s prídavným dieselgenerátorom) a 50 kĺbových trolejbusov Škoda 31 Tr SOR. Prvé vozidlá by mali byť dodané na jar budúceho roku a celá dodávka bude dodaná do 22 mesiacov. V rámci kontraktu je aj opcia na ďalších 40 trolejbusov.
Medzinárodného tendra sa zúčastnila okrem firmy Škoda Electric aj poľská spoločnosť Solaris Bus & Coach. Pomocou elektronickej aukcie bola pôvodná ponuka firmy Škoda Electric znížená o 11% na konečnú sumu 41,620 mil. €. Správy z vyhodnotenia ponúk je možné nájsť v Centrálnom registri dokumentov VO.
Nové nízkopodlažné trolejbusy budú vybavené aj klimatizáciou priestoru pre cestujúcich, bezpečnostným kamerovým systémom či systémom automatického počítania cestujúcich.
Solider
Linka 204 nevozí vzduch, ale spája dôležité prestupné uzly vo východnej časti mesta s hlavnou spádovou nemocnicou, nie je to žiaden nevydarený experiment, ale rokmi zaužívané a predovšetkým dôležité spojenie. MHD je tu predsa pre ľudí, na to netreba zabúdať, preto je dôležité, aby sa prispôsobila ich potrebám, a nie potrebám niekoho, komu to na papieri nevychádza podľa nejakej zvláštnej dogmy.
Sú tam aj fajnové veci, napríklad nosná 62, predĺženie 47 na Vojenskú, či zrušenie 206, ale tento krok so zrušením 204 je hádam len nedorozumenie.