Nový tender na nákup trolejbusov bol vyhlásený

Dopravný podnik Bratislava vyhlásil opakovanú verejnú súťaž na nákup nových nízkopodlažných trolejbusov. Predmetom súťaže je nákup 15 ks nových sólo trolejbusov s dieselgenerátorom, 15 ks nových sólo trolejbusov bez dieselgenerátora a 50 ks nových kĺbových trolejbusov vrátane poskytovania údržby na 8 rokov / 560 tisíc km, ak si ju dopravný podnik objedná do pol roka od schválenia prvého trolejbusu na prevádzku.

Súčasťou tendra je opcia na dodanie ďalších 20 štandardných a 20 kĺbových trolejbusov za rovnakých podmienok. Predpokladaná hodnota zákazky spolufinancovanej Operačným programom Doprava je približne 70 mil. €. Lehota na predkladanie ponúk je do 27. mája 2013. Lehota na dodanie trolejbusov je 48 mesiacov od zadania zákazky.

Z hľadiska vyhodnocovania sa využije ekonomicky najvýhodnejšia ponuka podľa nasledujúcich kritérií (v zátvorke s relatívnou váhou kritéria):

  • Celková cena trolejbusov spolu v € bez DPH (60)
  • Cena údržby 1 trolejbusu za 1 rok z obdobia údržby poskytovanej uchádzačom 8 rokov spolu bez DPH (15)
  • Maximálna celková obsaditeľnosť sólo trolejbusu bez APU (dieselgenerátora), pričom podiel miest na sedenie z celkového počtu miest musí byť najmenej 25% (1)
  • Maximálna celková obsaditeľnosť sólo trolejbusu s APU, pričom podiel miest na sedenie z celkového počtu miest musí byť najmenej 25% (1)
  • Maximálna celková obsaditeľnosť kĺbového trolejbusu, pričom podiel miest na sedenie z celkového počtu miest musí byť najmenej 25% (1)
  • Pohotovostná hmotnosť sólo trolejbusu bez APU pripadajúca na jedného cestujúceho (pri maximálnej obsaditeľnosti trolejbusu) (1)
  • Pohotovostná hmotnosť sólo trolejbusu s APU pripadajúca na jedného cestujúceho (pri maximálnej obsaditeľnosti trolejbusu) (1)
  • Pohotovostná hmotnosť kĺbového trolejbusu pripadajúca na jedného cestujúceho (pri maximálnej obsaditeľnosti trolejbusu) (1)
  • Podiel počtu miest na sedenie dostupných z nízkej podlahy (bez sklápacích sedadiel) k počtu všetkých miest na sedenie (bez sklápacích sedadiel) sólo trolejbusu bez APU (1)
  • Podiel počtu miest na sedenie dostupných z nízkej podlahy (bez sklápacích sedadiel) k počtu všetkých miest na sedenie (bez sklápacích sedadiel) sólo trolejbusu s APU (1)
  • Podiel počtu miest na sedenie dostupných z nízkej podlahy (bez sklápacích sedadiel) k počtu všetkých miest na sedenie (bez sklápacích sedadiel) kĺbového trolejbusu (1)
  • Úroveň technického riešenia (16)

Uchádzači musia okrem iného predložiť aj zoznam minimálne troch dodávok nových sólo trolejbusov a/alebo kĺbových trolejbusov, ktoré spĺňajú technické a právne normy EÚ pre schválenie technickej spôsobilosti tovaru na prevádzku v EÚ spolu s overeným potvrdením o schválení typu takto dodaného každého tovaru, pričom 

  • zmluvná cena dodávok spolu za tri predchádzajúce roky je minimálne vo výške 40 mil. € bez DPH a zároveň
  • jedna dodávka tovaru je minimálne vo výške 8 mil. € bez DPH.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Zobudeny #34:
Nie, dvere su za bod.
Reakcia na: Petto #35:
Sú niekde popísané podrobnosti, čo všetko zahŕňa technické riešenie?
Reakcia na: Zobudeny #34:
nie, v technickom rieseni su vraj aj ine veci ako dvere
Mne to pride jednoduche. 14 bodov s 5-timi dverami sa nahradilo inym nazvom: Úroveň technického riešenia (16)
Reakcia na: Stenly #32:
5dveri v klbaku 14 bodov, 4 dvere v solo vozidle dalsich 6 bodov
koľko malo v tom prvom tendri prosím vás hodnotu riešenie s 5 dvermi?
Dalsi potencial voz do tendra je Bogdan (s Cegelecom) solovoz s cenou 225 000 EUR. Ukrajina objednavala za tu cenu.
Reakcia na: LubomirM #28:
A ked este uvidis SkodoSOR s APU (dieselagregatom) tak to uz tam rovno mozu dat rovnakokapacitny BN 10,5 ?

Ohľadom praskania - neboj všetko bude ... životnost trolejbusu má byť aspon 12 rokov, no len aby to nebolo 12 mesiacov 😃 pri nasich cestach
Hladenie na cenu vychadza zo zakona o verejnom obstaravani. Tam si len tazko pomozes.

Problem so SORmi je ten, ze autobusy NB18 boli na vystuzovani ramu (kvoli praskaniu) uz po par mesiacoch premavky a aj neskorsie serie trpeli tymto neduhom. Nizkopodlazny trolejbus ma elektricku vyzbroj na streche (hlavne v pripade APU) a tym je strecha o to viac zatazena. Nemyslim si, ze je karoseria NB18 a NB12 vhodna na prestavbu na trolejbus a to hlavne z dovodu pevnosti kastle. Ak aj budu kastle vystuzene, co urobi dopravny podnik ked sa ramy potrhaju napr. po troch rokoch ? Alebo piatich ?
Kratkych je menej, pretoze uz dnes na niekolkych hratkych linkach by sa uzivili klbaky. Nemozu tam ale byt, lebo tych je na druhej strane malo. Tym padom sa bude aj menit vyprava zo solo na klbove na niektorych linkach.
Porovnavali ste niekto ceny ???

1. Solaris TROLLINO 12 podľa http://pl.wikipedia.org/wiki/Solaris_Trollino_12
1 300 000 PLN v prepočte ( 4,11 PLN za EUR ) to vide na 316 000 EUR (asi bez DPH) s DPH by to robilo cca 380 000 EUR

Takisto aj polske TYCHY nakupuje tento rok 22 ks solo Trolin za 23,5 mil.pl co robi este lepsiu cenu ako hore uvedenu a maju aj pohon na baterie ako doplnkovy pohon.
http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=8348

2. Banska Bystrica nakupila SKODOSORy za 420 000 bez DPH/kus v šmejd výbave.
http://imhd.sk/bb/doc/sk/8926/DPM-BB-usetri-montazou-vyzbroje-trolejbusu-Skoda-30-Tr.html?text=trolejbusy

Kazdopadne aspon vidime ako si mohol urcovat sam cenu SOR v BB aj ZA a urobil by to aj v BA na 100%

a co tym chcel basnik povedat?
Ak nie je kartel , tak bude mat SKODOvka co robit aby uspela a aby aj potiekli bubaciky do tej mafie
Problém nie je ani tak SOR ako to, že veci, ktoré by sa mali vyrábať so životnosťou cca 10 rokov ju majú tak 6-7 rokov a tak, nastáva stav, že za 30 rokov mesto kde nemá istá finančná skupina hnáty nakúpi dajme tomu v 3 tendroch vozidlá za dajme tomu 350 000€/ks, avšak v meste kde majú finančníci hnáty sa kupujú lacnejšie za 280 000€/ks, no v celkovom súčte sa jedná o 4 alebo 5 várok, čo v konečnom súčte výjde ešte viac! Kto neverí nech prepočíta. Ceny, ktoré som nahodil sa týkali autobusov a to som ešte tú vyššiu cenu značne nadhodnotil myslím, keďže cena Solarisov pre PO je pod 300 000€.

!!! Navyše ak sa započíta údržba tých rozpadajúci sa "krabíc", ku koncu prevádzky stále väčší počet prestojov, či vypadnutí v samotnej prevádzke, tak máme veľmi, ale veľmi drahý špás. Ono hľadenie na cenu ako takú, všetkých položiek je absolútne krátkozraké, avšak typické pre tých, ktorí si nevidia ďalej od svojho vačku. A napriek tomu 60% na cenu je moc. Hlavne neviem prečo má cena 60%, keď to platí EÚ?! Niekoho už škrie svedomie, že by okrádal Brusel, tak chce čo najmenej? Toto však v konečnom dôsledku to skončí na krku nasledujúcemu vedeniu mesta a podniku, a svoje si odskáču cestujúci, ktorí budú trpieť znižovanie kvality dopravy, v prípade, že si nemôžu dovoliť živiť 4-kolesového miláčika.
Reakcia na: Andreas.Papak #24:
keď už raz vymyslím tender, určím podmienky a rozdelím provízie, tak je mi jedno, koľko bude krátkych a koľko dlhých .... mám ich už takmer vyrobené, sú to shity a ja potrebujem len to, nech zarobím, hodím odrobinky otrokom a užívam si ....
Reakcia na: Rossik #7:
Podľa mňa je tak asi 4538 lepších vecí za ktoré by som išiel protestovať pred DPB, ale okej ?
Inak nie je tých krátkych nejako málo? A dlhých veľa?
Reakcia na: LubomirM #18:
Jasné, že je aj kĺbak je aj 15metrová verzia Bogdánu.
A keby došlo to, tak sa máme na čo tešiť (nemyslím ironicky) tie T-busy sú úplne skvelé čo pre cestujúcich i pre vodiča, keďže majú vlastnú kabínu ako v 14Tr+15Tr a ťahajú jak draci
Je mi jasné, že to vyhrá škoda ale ajtak v kútiku duše chcem toto
Reakcia na: Solider #17:
samozrejme kedze su vo vyrobe uz od decembra ?
Reakcia na: m@rtin #20:
Martin ale potom ako to ze to dokazali vyrobit v 1. padnutom tendri ??? Ci myslis, ze by do vozidiel s APU nedali klimu ? - reku však si ti blbci v BA mozu hovorit co chcu.

Inak, to som tvrdil aj ja pred časom.,že sa to technicky neda- A pokial viem mali byt by byt unifikovane vozidla t.j. 1 karoseria nie mix.
oprava - Škoda nenabízí kombinaci APU pohon, klimatizi do karoserie SOR.
LubomirM:
Škodovka samozřejmě trolejbusy 24Tr a 25Tr stále nabízí. V ČR je odebírají České Budějovice a Zlín.

Výběrové řízení pro Zlín vyhrála Škodovka se dvěma typy vozidel - 26Tr/27Tr a 24Tr/25Tr, záleží tedy jen na podmínkách, které si Bratislava stanovila. Škoda může v jednom výběrovém řízení dodat několik typů vozidel. Problém vidím v tom, že Bratislava chce APU pohon a klimatizaci, což pokud vím, Škodovka nenabízí, proto se přikláním k tomu, že i Bratislava nakoupí kombinaci vozidel s karosérií SOR i Solaris.
Trolejbusy s karoseriou Sor ponukla Skodovka, nie samotny Sor. A Skodovka momentalne ma behajuce trolejbusy na baze kastli Sor a Citelis a Solaris. A co sa tyka ostravakov, ti su dohodnuti so Skodovkou a aj keby, nepredpokladam, ze by objemy ich vyroby dokazali dosiahnut 40 mil. EUR.

Co sa tyka SORiek, tak kontrakt pre Zilinu bol za 10 952 986 €, potom tu mame dodavku trolejbusov do Presova, kde maju zazmluvnenych 20 tbusov do konca roku 2014 - tam sa zatial dodalo 6 vozidiel, este je tam seria tbusov pre Bansku Bystricu, ktora do toho asi tiez stihne vpadnut kedze vozy boli dodane 2010-2011.

V pripade 24 a 25Tr je to horsie - Vacsina podnikov v Cechach zakupila vozidla tohto typu uz davnejsie a ak dochadza k nejakej obnove, je to par kusov. Na Slovensku prerazili iba v Presove a Bratislave a v oboch mestach je to uz davnejsie. Takze 24 a 25Tr Skoda ani ponuknut pravdepodobne nemoze.

Solaris je na tom docela fajn, do obdobia 3 rokov by spadalo cca 19 klbakov a okrem nich aj kratke - je otazne, ci by dosiahli spolu 40 milionov. 15 metrove solarisy pre pardubice by sa podla vsetkeho pocitat nemohli.

Kazdopadne je na Skodovke, s akymi typmi pojde do sutaze.

Cegelec pracuje s karoseriami Solaris, a Bogdan

Bogdan ma typ 701.15 s typovym schvalenim v EU. Trolejbusy tohto typu jazdia min. v Rige a na Jalte. Ci vsak objem zakazok dosahuje 40 mil. EUR, tot otazne. Navyse neviem ci maju vyvinuty klbak.

Trollina uspesne jazdia v mnohych mestach, budu vsak mat zakazky za 40 milionov za posledne tri roky ?

Z dalsich zahranicnych dodavatelov tu je este Hess, ktory sa ale asi nedostane cez prve kriterium - cenu, na ktora tvori 60 % v bodovom hodnoteni. Maju vsak trolejbusy oboch potrebnych prevedeni - klbovy aj solo.

Potom samozrejme napr. Vossloh Kiepe - ti vyrabali elektricku vyzbroj napriklad pre trolejbusy Van Hool.

Tak sa mi vidi, ze SORkam sa len tazko mame sancu vyhnut.