Dopravný podnik Bratislava vyhlásil opakovanú verejnú súťaž na nákup nových nízkopodlažných trolejbusov. Predmetom súťaže je nákup 15 ks nových sólo trolejbusov s dieselgenerátorom, 15 ks nových sólo trolejbusov bez dieselgenerátora a 50 ks nových kĺbových trolejbusov vrátane poskytovania údržby na 8 rokov / 560 tisíc km, ak si ju dopravný podnik objedná do pol roka od schválenia prvého trolejbusu na prevádzku.
Súčasťou tendra je opcia na dodanie ďalších 20 štandardných a 20 kĺbových trolejbusov za rovnakých podmienok. Predpokladaná hodnota zákazky spolufinancovanej Operačným programom Doprava je približne 70 mil. €. Lehota na predkladanie ponúk je do 27. mája 2013. Lehota na dodanie trolejbusov je 48 mesiacov od zadania zákazky.
Z hľadiska vyhodnocovania sa využije ekonomicky najvýhodnejšia ponuka podľa nasledujúcich kritérií (v zátvorke s relatívnou váhou kritéria):
- Celková cena trolejbusov spolu v € bez DPH (60)
- Cena údržby 1 trolejbusu za 1 rok z obdobia údržby poskytovanej uchádzačom 8 rokov spolu bez DPH (15)
- Maximálna celková obsaditeľnosť sólo trolejbusu bez APU (dieselgenerátora), pričom podiel miest na sedenie z celkového počtu miest musí byť najmenej 25% (1)
- Maximálna celková obsaditeľnosť sólo trolejbusu s APU, pričom podiel miest na sedenie z celkového počtu miest musí byť najmenej 25% (1)
- Maximálna celková obsaditeľnosť kĺbového trolejbusu, pričom podiel miest na sedenie z celkového počtu miest musí byť najmenej 25% (1)
- Pohotovostná hmotnosť sólo trolejbusu bez APU pripadajúca na jedného cestujúceho (pri maximálnej obsaditeľnosti trolejbusu) (1)
- Pohotovostná hmotnosť sólo trolejbusu s APU pripadajúca na jedného cestujúceho (pri maximálnej obsaditeľnosti trolejbusu) (1)
- Pohotovostná hmotnosť kĺbového trolejbusu pripadajúca na jedného cestujúceho (pri maximálnej obsaditeľnosti trolejbusu) (1)
- Podiel počtu miest na sedenie dostupných z nízkej podlahy (bez sklápacích sedadiel) k počtu všetkých miest na sedenie (bez sklápacích sedadiel) sólo trolejbusu bez APU (1)
- Podiel počtu miest na sedenie dostupných z nízkej podlahy (bez sklápacích sedadiel) k počtu všetkých miest na sedenie (bez sklápacích sedadiel) sólo trolejbusu s APU (1)
- Podiel počtu miest na sedenie dostupných z nízkej podlahy (bez sklápacích sedadiel) k počtu všetkých miest na sedenie (bez sklápacích sedadiel) kĺbového trolejbusu (1)
- Úroveň technického riešenia (16)
Uchádzači musia okrem iného predložiť aj zoznam minimálne troch dodávok nových sólo trolejbusov a/alebo kĺbových trolejbusov, ktoré spĺňajú technické a právne normy EÚ pre schválenie technickej spôsobilosti tovaru na prevádzku v EÚ spolu s overeným potvrdením o schválení typu takto dodaného každého tovaru, pričom
- zmluvná cena dodávok spolu za tri predchádzajúce roky je minimálne vo výške 40 mil. € bez DPH a zároveň
- jedna dodávka tovaru je minimálne vo výške 8 mil. € bez DPH.
LubomirM
Co sa tyka SORiek, tak kontrakt pre Zilinu bol za 10 952 986 €, potom tu mame dodavku trolejbusov do Presova, kde maju zazmluvnenych 20 tbusov do konca roku 2014 - tam sa zatial dodalo 6 vozidiel, este je tam seria tbusov pre Bansku Bystricu, ktora do toho asi tiez stihne vpadnut kedze vozy boli dodane 2010-2011.
V pripade 24 a 25Tr je to horsie - Vacsina podnikov v Cechach zakupila vozidla tohto typu uz davnejsie a ak dochadza k nejakej obnove, je to par kusov. Na Slovensku prerazili iba v Presove a Bratislave a v oboch mestach je to uz davnejsie. Takze 24 a 25Tr Skoda ani ponuknut pravdepodobne nemoze.
Solaris je na tom docela fajn, do obdobia 3 rokov by spadalo cca 19 klbakov a okrem nich aj kratke - je otazne, ci by dosiahli spolu 40 milionov. 15 metrove solarisy pre pardubice by sa podla vsetkeho pocitat nemohli.
Kazdopadne je na Skodovke, s akymi typmi pojde do sutaze.
Cegelec pracuje s karoseriami Solaris, a Bogdan
Bogdan ma typ 701.15 s typovym schvalenim v EU. Trolejbusy tohto typu jazdia min. v Rige a na Jalte. Ci vsak objem zakazok dosahuje 40 mil. EUR, tot otazne. Navyse neviem ci maju vyvinuty klbak.
Trollina uspesne jazdia v mnohych mestach, budu vsak mat zakazky za 40 milionov za posledne tri roky ?
Z dalsich zahranicnych dodavatelov tu je este Hess, ktory sa ale asi nedostane cez prve kriterium - cenu, na ktora tvori 60 % v bodovom hodnoteni. Maju vsak trolejbusy oboch potrebnych prevedeni - klbovy aj solo.
Potom samozrejme napr. Vossloh Kiepe - ti vyrabali elektricku vyzbroj napriklad pre trolejbusy Van Hool.
Tak sa mi vidi, ze SORkam sa len tazko mame sancu vyhnut.