Dopravný podnik Bratislava vyhlásil opakovanú verejnú súťaž na nákup nových nízkopodlažných trolejbusov. Predmetom súťaže je nákup 15 ks nových sólo trolejbusov s dieselgenerátorom, 15 ks nových sólo trolejbusov bez dieselgenerátora a 50 ks nových kĺbových trolejbusov vrátane poskytovania údržby na 8 rokov / 560 tisíc km, ak si ju dopravný podnik objedná do pol roka od schválenia prvého trolejbusu na prevádzku.
Súčasťou tendra je opcia na dodanie ďalších 20 štandardných a 20 kĺbových trolejbusov za rovnakých podmienok. Predpokladaná hodnota zákazky spolufinancovanej Operačným programom Doprava je približne 70 mil. €. Lehota na predkladanie ponúk je do 27. mája 2013. Lehota na dodanie trolejbusov je 48 mesiacov od zadania zákazky.
Z hľadiska vyhodnocovania sa využije ekonomicky najvýhodnejšia ponuka podľa nasledujúcich kritérií (v zátvorke s relatívnou váhou kritéria):
- Celková cena trolejbusov spolu v € bez DPH (60)
- Cena údržby 1 trolejbusu za 1 rok z obdobia údržby poskytovanej uchádzačom 8 rokov spolu bez DPH (15)
- Maximálna celková obsaditeľnosť sólo trolejbusu bez APU (dieselgenerátora), pričom podiel miest na sedenie z celkového počtu miest musí byť najmenej 25% (1)
- Maximálna celková obsaditeľnosť sólo trolejbusu s APU, pričom podiel miest na sedenie z celkového počtu miest musí byť najmenej 25% (1)
- Maximálna celková obsaditeľnosť kĺbového trolejbusu, pričom podiel miest na sedenie z celkového počtu miest musí byť najmenej 25% (1)
- Pohotovostná hmotnosť sólo trolejbusu bez APU pripadajúca na jedného cestujúceho (pri maximálnej obsaditeľnosti trolejbusu) (1)
- Pohotovostná hmotnosť sólo trolejbusu s APU pripadajúca na jedného cestujúceho (pri maximálnej obsaditeľnosti trolejbusu) (1)
- Pohotovostná hmotnosť kĺbového trolejbusu pripadajúca na jedného cestujúceho (pri maximálnej obsaditeľnosti trolejbusu) (1)
- Podiel počtu miest na sedenie dostupných z nízkej podlahy (bez sklápacích sedadiel) k počtu všetkých miest na sedenie (bez sklápacích sedadiel) sólo trolejbusu bez APU (1)
- Podiel počtu miest na sedenie dostupných z nízkej podlahy (bez sklápacích sedadiel) k počtu všetkých miest na sedenie (bez sklápacích sedadiel) sólo trolejbusu s APU (1)
- Podiel počtu miest na sedenie dostupných z nízkej podlahy (bez sklápacích sedadiel) k počtu všetkých miest na sedenie (bez sklápacích sedadiel) kĺbového trolejbusu (1)
- Úroveň technického riešenia (16)
Uchádzači musia okrem iného predložiť aj zoznam minimálne troch dodávok nových sólo trolejbusov a/alebo kĺbových trolejbusov, ktoré spĺňajú technické a právne normy EÚ pre schválenie technickej spôsobilosti tovaru na prevádzku v EÚ spolu s overeným potvrdením o schválení typu takto dodaného každého tovaru, pričom
- zmluvná cena dodávok spolu za tri predchádzajúce roky je minimálne vo výške 40 mil. € bez DPH a zároveň
- jedna dodávka tovaru je minimálne vo výške 8 mil. € bez DPH.
zem&vek
!!! Navyše ak sa započíta údržba tých rozpadajúci sa "krabíc", ku koncu prevádzky stále väčší počet prestojov, či vypadnutí v samotnej prevádzke, tak máme veľmi, ale veľmi drahý špás. Ono hľadenie na cenu ako takú, všetkých položiek je absolútne krátkozraké, avšak typické pre tých, ktorí si nevidia ďalej od svojho vačku. A napriek tomu 60% na cenu je moc. Hlavne neviem prečo má cena 60%, keď to platí EÚ?! Niekoho už škrie svedomie, že by okrádal Brusel, tak chce čo najmenej? Toto však v konečnom dôsledku to skončí na krku nasledujúcemu vedeniu mesta a podniku, a svoje si odskáču cestujúci, ktorí budú trpieť znižovanie kvality dopravy, v prípade, že si nemôžu dovoliť živiť 4-kolesového miláčika.