Prvé porovnania jazdných časov električiek signalizujú úsporu 13 hodín na spojoch za voľný deň
Cestná svetelná signalizácia v uzle Kamenné nám. – Nám. SNP – Jesenského – Štúrova bola v sobotu 14. apríla vypnutá a skúšobné pozastavenie prevádzky semaforov pokračuje aj od pondelka 16. apríla. Cieľom je preukázať, či sa tým skutočne pomôže električkám a chodcom.
Už prvé porovnanie rozdielu v dĺžke jázd električiek pred zmenou a po nej vykonané dopravným podnikom pre prvý deň testov ukázalo zlepšenie plynulosti prejazdu električiek. Úspora pre každú jazdu električky predstavuje od 13 do 51 sekúnd, celkovo pri sčítaní úspor pre každý spoj dosiahla takmer 13 hodín za testovaný deň.
Z hľadiska dopravcu je to čas, ktorý sa doteraz neefektívne platil na to, aby električky stáli na križovatke a čakali na „zelenú“. Z hľadiska cestujúcich je to čas, ktorý by ušetrili pri jazdách električkami, ak by táto zmena bola trvalá.
Na vyčísľovanie úspor v ročnom meradle je ešte priskoro, pretože zatiaľ nie sú k dispozícii vyhodnotenia meraní za pracovné dni. Predbežné výsledky však ukazujú, že úspora by sa mohla pohybovať v stovkách človekodní.
Nezanedbateľným faktorom na danej križovatke je aj bezpečnosť chodcov. Naša redakcia vykonala a zdokumentovala v uzle Kamenné nám. prieskum, ktorý ukázal, že chodci, električky aj autá prechádzajú dotknutými križovatkami prevažne plynulo so vzájomným rešpektovaním sa. Zatiaľ čo pred vypnutím vznikali kolízne situácie pri prechádzaní chodcov na červenú, počas nášho prieskumu ku kolíznym situáciám nedochádzalo.
Dosiahnuté priemerné úspory na 1 spoj
Úsek |
Úspora [s] |
|
Mariánska |
Jesenského |
16 |
Mariánska |
Námestie SNP |
13 |
Šafárikovo nám. |
Jesenského |
35 |
Šafárikovo nám. |
Kamenné nám. |
21 |
Šafárikovo nám. |
Námestie SNP |
36 |
Poštová |
Jesenského |
51 |
Poštová |
Kamenné nám. |
38 |
Jesenského |
Kamenné nám. |
19 |
Zdroj: DPB, a. s.
eripmav
budes mozno prekvapeny ale nasimulovat krizovatku je uloha tak pre stredoskolakov tam kde som ja chodil na gymnazium... a aj som ju uspesne zvladol nie ze naprojektovat krizovatku, ale nasimulovat jej prevadzku... dnes uz samozrejme existuje nespocetne mnozstvo software, ktory simuluje krizovatky lubovolneho druhu, uz netreba nic programovat od zakladov, ako za mojich detskych cias... ale bez problemov ti za par dni spravim program ktory simuluje krizovatku aj s grafickym vystupom...
teda pokial myslis pod "projektom" signalny plan... samozrejme ked sa niekto pozrie na Kamenne namestie z hladiska uz stavebno-dopravneho riesenia tak musi zasnut... toto vzniklo v tomto storoci??? des a hroza... na su tie vyhybky pred odbocenim zo Spitalskej na SNP a z Sturovej na SNP tak daleko od krizovatky??? to projektant "planoval" ze tam budu elektricky budu cakat??? des... to naozaj ked existuje Kamenne namestie v dnesnej podobe, tak mozem krizovatky od zakladu projektovat aj ja... Kamenne namestie je proste cele zle...
za dalsie vraj prestupny uzol, a akosi tam chyba zastavka zo smeru z Trnavskeho myta aj z SNP/Obchodnej...
Kamenne namestie je proste cele zle... a namestie SNP detto... hanba Bratislavy... spolu s dalsimi a dalsimi verejnymi priestranstvami...
pokial ich budu projektovat nejaki "dopravny projektanti" tak to dopadne presne ako Kamenne namestie ?