Integrovaný úsek leží na trati do maďarskej Rajky.
Od 10. decembra 2017 sú do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji zaradené aj nové vlaky, ktoré premávajú zo železničnej stanice Petržalka cez Rusovce do maďarských obcí Rajka a Hegyeshalom. Do IDSK BK je zaradený len úsek Petržalka - Rusovce ako linka S8. Medzi týmito dvoma stanicami môžu cestujúci využiť všetky platné cestovné lístky IDS BK (jednorazové aj predplatné). Stanica Petržalka leží v tarifnej zóne 100, Rusovce v tarifnej zóne 101, cestujúcim teda stačia lístky pre zóny 100+101.
V prípade jednorazových cestovných lístkov však musí cestujúci nastúpiť do vlaku už s vopred označeným lístkom (napr. v autobuse MHD), pretože vo vlaku nebudú označovače lístkov.
Na linke S8 premáva denne len päť párov vlakov, dva ráno a tri popoludní. Jazdná doba medzi Petržalkou a Rusovcami je 10 minút.
- Z Petržalky vlaky odchádzajú v časoch: 7:26 (nejde v nedeľu a vo sviatok), 8:49, 14:49, 16:49 a 18:49.
- Z Rusoviec do Petržalky vlaky odchádzajú v časoch: 6:59 (nejde v nedeľu a vo sviatok), 7:59, 13:59, 15:59, 17:59.
Vlaky z Rajky do Petržalky odchádzajú o 6:51 (nejde v nedeľu a vo sviatok), 7:51, 13:51, 15:51, 17:51. V úseku Rusovce - Rajka neplatí tarifa IDS BK, potrebné je zakúpiť si vlakový lístok na železničnej stanici.
810zssk
No tak potom tam nezavadzajme zeleznicnu dopravu. Dnes uz autobusy v danej frekvencii jazdia, cize ak by sme presli na zeleznicu z dvojhodinovymi intervalmi, tak to znamena zhorsenie verejnej dopravy. Co sme dosiahli? Vyhnanie dalsich ludi do aut?
"Nateraz to je iba ako pokusný projekt MDV a ZSSK+GYSEV, kde účastníci dúfajú, že tie vlaky budú mať úspech a nájdu sa zákazníci."
A dufanim to aj skonci. Ako si tie vlaky maju najst zakaznikov, ked ich ponuka je uplne tragicka?
"Tie 4h cez víkend mali byť iba na začiatok, aby tá ponuka spojov bola cez víkend rovnomerne rozhodená a nie jeden spoj ráno a tri poobede v 2h odstupe, čo nie je rozumný ťah."
Ak za cely den idu 4 vlaky, je uplne jedno ci idu v pravidelnom intervale 4 hodiny, alebo roznych kombinaciach ako 4-6 a podobne. Cestujuci tak ci tak nebude cakat 4 hodiny kym pojde vlak, ale zvoli inu formu dopravy.
"V každom prípade rozumný objednávateľ po čase ponechá vlak a súbežný autobus zruší, keďže vlak na ten prúd cestujúcich kapacitne postačuje aj v prípade väčšieho náporu"
Rozumna samosprava sa predovsetkym snazi minimalizovat podiel individualnej dopravy. Nahradenie 24 autobusov denne piatimi, alebo desiatimi vlakmi dosiahne presny opak. Objednavatel, ktory chce len odviezt to nevyhnutne minimum, ktore fakt musi ist verejnou dopravou je vsetkym moznym, len nie rozumnym objednavatelom.