Do integrovanej dopravy pribudli vlaky medzi Petržalkou a Rusovcami (from 10 Dec 2017)

Integrovaný úsek leží na trati do maďarskej Rajky.

Od 10. decembra 2017 sú do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji zaradené aj nové vlaky, ktoré premávajú zo železničnej stanice Petržalka cez Rusovce do maďarských obcí Rajka a Hegyeshalom. Do IDSK BK je zaradený len úsek Petržalka - Rusovce ako linka S8. Medzi týmito dvoma stanicami môžu cestujúci využiť všetky platné cestovné lístky IDS BK (jednorazové aj predplatné). Stanica Petržalka leží v tarifnej zóne 100, Rusovce v tarifnej zóne 101, cestujúcim teda stačia lístky pre zóny 100+101.

V prípade jednorazových cestovných lístkov však musí cestujúci nastúpiť do vlaku už s vopred označeným lístkom (napr. v autobuse MHD), pretože vo vlaku nebudú označovače lístkov.

Na linke S8 premáva denne len päť párov vlakov, dva ráno a tri popoludní. Jazdná doba medzi Petržalkou a Rusovcami je 10 minút.

  • Z Petržalky vlaky odchádzajú v časoch: 7:26 (nejde v nedeľu a vo sviatok), 8:49, 14:49, 16:49 a 18:49.
  • Z Rusoviec do Petržalky vlaky odchádzajú v časoch: 6:59 (nejde v nedeľu a vo sviatok), 7:59, 13:59, 15:59, 17:59.

Vlaky z Rajky do Petržalky odchádzajú o 6:51 (nejde v nedeľu a vo sviatok), 7:51, 13:51, 15:51, 17:51. V úseku Rusovce - Rajka neplatí tarifa IDS BK, potrebné je zakúpiť si vlakový lístok na železničnej stanici.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
johnnyjanko

johnnyjanko

Krásna ilustračná fotka. ? Škoda, že aj IDS BK nie je rozšírený až do Rajky. A ešte lepšie by bolo, keby vlaky premávali z Rajky nielen do Petržalky, ale až na Nové Mesto, prípade aj ďalej. A keby v mieste kríženia s petržalskou električkou bola vlaková aj električková zastávka s možnosťou prestupu. Viem, nie je to ideálne, tá vlaková trať vedie veľkou okľukou okolo mesta, ale kapacitu zrejme má, a obávam sa, že nejaké poriadne železničné riešenie (ktoré by umožnilo niečo, čo by sa aspoň vzdialene podobalo na s-bahn) v BA ešte desaťročia nebude... ?
Reply on: johnnyjanko #1:
Tieto riešenia sa reálne riešia na úrovni kompetentných úradov. Všetci si uvedomujú, že pod najvyťaženejším cestným úsekom na Slovensku (Prístavný most = 120.000 vozidiel denne) vedie dvojkoľajná elektrifikovaná trať, po ktorej nič (z osobákov) nejazdí.

V júni by sa teda mala spustiť linka PK - BANM a SC - Petržalka s tým, že vlaky prídu na Nové mesto naraz, aby mohol byť prestup PK - Petržalka.

Môj osobný názor je, že je to riešenie dobré aj zlé. Na jednej strane sa to rozhýbe, na druhej zavedie ešte neporiadok do existujúceho systému (v rámci Bratislavy jazdí totiž v réžii ZSSK na 3 tratiach 20 rôznych liniek a toto ešte pridá viac nejasností pre cestujúcich). Nehovorím o tom, že ak sa odflákne komunikácia s DPB vo veci NM, môže sa to rovno zabaliť.
Dnešné zahájenie inak zaujímavé - do BA prišlo cca 8 ľudí, z BA ostalo len 8 voľných miest. Žiaden novinár, iba ujo Érsék, Farkaš, a koniec.
Inak na začiatok dobré. Daľšie plány sú na stoloch (SC-PTA, PK-BANM, HU-PTA-BANM) avšak stále v štádiu........ Rovnako zastávka Einsteinova či Slnečnice.
A prečo S8 a nie S80 tak ako ostatné linky ?
Reply on: fanatikmhd #3:
Z Ba bola prevažná väčšina šotoušov (nemecky hovoriacich), ktorí tam išli iba dnes ráno (prestúpili z vlaku od Viedne).
Reply on: fanatikmhd #3:
Ja len dúfam, že to nezrušia pri prvej zmene grafikonu, kým si ľudia vôbec všimnú, že tam nejaký vlak jazdí...
Reply on: fanatikmhd #3:
Detto, prekvapivo, poobede. Pri prvej poobednej rotacii do Petrzalky prislo asi 5 ludi, z Petrzalky to islo dost slusne plne.
Reply on: Andy #6:
Neviem ci pomoze ze si ludia vsimnu ze jazdi vlak, ked jazdi pat krat denne. Ako sotousovina pekne, v praxi tazko pouzitelne. Co je velka skoda.
Reply on: Technopol #4:
Asi lebo je to len vlastne vnútromestská integrovaná linka, ktorá neopúšťa hranicu Bratislavy.
Reply on: 810zssk #8:
Hlavne, že ideme rušiť súbehy na Slovensku, ale zavedieme linku, ktorá je ukážkový súbeh a predpokladám, že odkomunikované to s DPB nebolo.
Cize teraz moze prist k redukcii 801-tky v casoch vlakov?
Reply on: Ike #10:
Fíha, kto ide rušiť súbehy? 😃
Reply on: 810zssk #8:
Tak aj ja by som tam videl najradšej 30-minútový interval, ale keď existujú hordy ľudí, ktoré sú ochotné cestovať na trati 130 každé dve hodiny cez víkend, tak jeden motoráčik 5x denne by sa do Rajky naplniť mohol, a do budúcnosti by to mohol byť argument aj pre nejakú slušnejšiu dopravu, nie?
Reply on: kecho #11:
Co presne chces redukovat na linke s celodennym intervalom 30/60 minut ked "subeh" je 5 vlakov denne?
Reply on: Andy #13:
Lenze do Rajky chodi autobus kazdu hodinu, v spicke polhodinu, co je radovo atraktivnejsia ponuka. Kto v takej situacii presadne do vlaku, ktory ani nie je podstatne rychlejsi?
Reply on: 810zssk #15:
No na priecesti pri Jarovce - záhrady išla 91 tesne po vlaku a po príchode na ŽST Petržalka, expresnom vystúpení z vlaku a prejdení cez podchod som videl tú istú 91 práve odísť zo zastávky ŽST Petržalka smer most SNP ... (Takže potvrdzujem že tá rýchlosť nič extra).
Reply on: Andy #12:
Idú, ale bude to rušenie iné... bude to vytváranie ?
Reply on: 810zssk #14:
Napriklad tych 5 spojov, ktore idu v subehu?
Reply on: kecho #18:
Cize navrhujes do 801 nahodne zavadzat diery pocas ktorych bude autobus stat v Rusovciach a cakat na zazrak? A ako chces riesit fakt ze subehy su v roznych smeroch v inom case, ale 801 je okruzna? Ktore spoje presne chces zrusit?
Reply on: 810zssk #19:
Jednoducho - ked ide z Rajky vlak :51 a bus :55, asi to prilis velku logiku nedava... Cize ano - v case vlaku 801 nema na ceste co hladat.
Minimalne 6:55, 7:55, 15:55 a 17:55 je tym padom uplne zbytocny spoj, kedze tam je podla CP v tom case interval dokonca az 30 a nie 60. Plus aj ta 13:55 moze byt v pohode nahradena vlakom.

Osobne by som 801 zrusil uplne, pretoze nevidim dovod, aby ju DPB krizovo dotoval z mestskych penazi. Sorry, ale to, ze si "na seba zarobi" z cestovneho, moze dokazat iba velmi kreativne uctovnictvo.

Zaroven je dost divne, ze z Rajky ide bus 23:07 a dokonca aj 21:55, pricom posledna 90-tka ide zo ZST z Oroszvaru o 21:44, cize asi tak 25 minut pred prichodom 801tky. Ked uz chcu nadvaznost - co brani DPB posunut odchod 90tky napriklad o tu pol hodinu na 22:14?
A ako bonus je tym padom je po 22-hej cesta na Apollo "zarubana", jedine s obchadzkou cez pol Petrzalky na 98/68...
Takze - je fajn, ked sa DPB prikladne stara o dediny v okoli, ale bolo by dobre, keby to robil az po tom, ako si spolu s magoriatom vyriesi dopravu v ramci mesta.
Reply on: kecho #20:
Jedna vec je, ze ten vlak ide iba po Petrzalku (cize usetris nula nula prdlacky ako pri prestupe na 801 a 90). Keby isiel po ZST NM alebo trebars az do Race (samozrejme so zastavkami pri Auparku/Muchovom nam, niekde pri EKUBA, Bajkalska (pristup k pristavu a na zastavku Lucna), Cintorin Vrakuna, Hornbach - pre vacsiu obsluznost) a v dobrom intervale, tak by sa rovno mohla zrusit L59 a L801 (a so zrusenim L59 prekopat aj L52, L54, L56 aby ostali iba dve linky na napriklad trasach ZST Vajnory - Sklabinska - ZST Raca - Tbiliska - Na Pantoch a druha linka Studena - Kon-Rad - Sklabinska - Zahumenice (+ tie obcasne zachadzky L56).

Ale vsetci vieme ake to je realne 🙂
Reply on: 810zssk #15:
Beriem to skôr z dlhodobého hľadiska. Keď existuje alternatíva, je na nej možné postupne stavať (hustejší interval, trasa až na N.M. alebo Hl.st., lepšie prípoje, prestupy, atď), ľudia potom pribudnú aj sami. Proste keď nie je revolúcia, tak aspoň evolúcia. A treba myslieť napríklad na to, že o pár rokov môžu byť v Rusovciach už celkom slušné zápchy, tak je dobré, keď tá alternatíva teraz vznikne aspoň v nejakej podobe.

Navyše keď si predstavím, že by som mal bývať v prímestskej aglomerácii, tak buď by som využíval na cestovanie auto alebo vlak, nie autobus.
Reply on: MatejBA #21:
Zase usetrenie 0 je dost sporne, pretoze na ZST Petrzalka (aj ked dost odruky) je vacsi vyber spojov ako 90/191 v Oroszvare a s lepsim intervalom.
cize mi pribudne dalsi vlak cez zeleznicny priechod cestou do prace ?

zapchy uz byvaju celkom slusne, nebude ani otazka par rokov, stabilne meskanie 91 zvykne byvat 10+ minut, toto je urcite dobra alternativa, a snad sa uchyti
Reply on: kecho #23:
Nie je odtiaľ zas nijak výrazne väčšia ponuka spojov, ako od Mostu SNP/Nového SND. Plus nie každému sa chce trtoliť dlhým podchodom a radšej v špičke pocestuje s extra prestupom, ak bude na hrane a v int. 7,5 minúty. Jedinou výhodou je skutočne len vyššia spoľahlivosť
Reply on: kecho #23:
Ale stale je problem, ze iba 5 spojov od "nikial nikam", co uberie na atraktivite - kebyze to je aspon 60/120/60//120 a s tym, ze niektore vlaky pojdu z Rajky do Mosonmagyaróváru a do Győru a naopak niektoré pôjdu zo ZST Petrzalka na ZST NM/ZST Raca/Hlavnu Stanicu (na prestup napriklad na EuroCity ci dalsie vlaky) tak to je ihned zaujimavejsia linka.
Reply on: martinah #24:
Akurat zo South Parku faza 1 s krycim nazvom Viladomy, t.j. zastavka Slnecnice, je aktualne dost blby pristup k zeleznicnej trati a urcite este niekolko rokov aj bude (ak by sa nahodou Cresco aj utrhlo a chcelo by spravit zastavku na zeleznici, ked nedokaze za x rokov zbuchat jeden pristresok ? ).
A aj po odstraneni bordelu z demolacie...pardon z "nadseneho" budovania Petrzalky z 1970s to bude od sucasnej bus zastavky k najblizsiemu bodu na trati minimalne 300 metrov vzdusnou ciarou (za podmienky, ze zeleznice budu suhlasit s vybudovanim zastavky a Cresco nebude davat od toho "ruky prec"), cize plus vystavane domy a obchadzky - to uz bude rychlejsie pesi na Jasovsku - ak tam niekedy bude zivot neohrozujuci chodnik...
A ak by ta zastavka bola niekde v okoli depa, tak zo sucasnej zastavky Slnecnice nebude vyuzitelna, pretoze bude pouzitelna iba pre kralikaren 1,2,3 a dalsie, co pribudnu za Slnecnice marketom.
Reply on: MatejBA #26:
Interval tam je predsa popoludni 120, a kedze Ragendorf ma tak 10% obyvatelov Pezinka, tak to mohlo byt aj podstatne horsie.

A nema/nepripravuje sa do Petrzalky "senecky" vlak cez ZST NM?
Reply on: MatejBA #26:
Ved z Rajky do Hegyeshalomu ide rano 60/120, cez obed o 13-tej, ked su ludia v praci je jeden vynechany a potom je zase int 120.
Reply on: kecho #27:
dufam sa x rokov nenaplni ?

300+ metrov prekazkovo by stale bolo v pohode, ak by trat pokracovala dalej na hl. stanicu a do inych casti, rozhoduje uspora casu, co v tomto meste hra do karat kolajovej doprave

hej, v konkurencii s A1/2/3 a vobec zonou mesto nebudu mat viladomy tolko obyvatelov, aby sa zastavka vybudovala v ich rajone, o x rokov oprasime tuto diskusiu, aky je aktualny stav ?
Reply on: kecho #20:
Keby si zrusil tie "zbytocne" spoje o 6:55, 7:55, 15:55 a 17:55 z Rajky, tak to znamena zrusenie spojov 6:46, 7:46, 15:46 a 17:46 z Rusoviec do Rajky. Vies mi prosim povedat aky vlak ide v tom case do Rajky? Najma pri tych poobednych.

Co by si dosiahol by bolo, ze:
a) Cestovny poriadok 90ky by obsahoval uplne nahodne diery a cestujuci by sa nemohol spolahnut na pravidelny interval.
b) Ludom ktori byvaju dalej od stanice v Rajke by si zhorsil obsluhu. Tym len tazko dostanes ludi z aut.
c) Vodic a vozidlo by ti neproduktivne stali v Rusovciach.

Ziskovosti 801ky po skrateni po Rusovce by som bol ochotny verit. Nemam konkretne cisla, ale ked si vezmes kolko ludi tym chodi a ze kazdy z nich plati 1,50 za taky kratky usek, je podla mna realisticke ze linka moze byt v zisku.

Co sa nadvaznosti tyka, neviem ake masy cestujucich podla teba chodia po 22:00 z Rajky na Apollo. Vecerne spoje primarne vozia cestujucich do Rajky. Z Rajky nadalej existuje nadvaznost na 91, ktoru tych par cestujucich moze pouzit na cestu kdekolvek.
Reply on: Andy #22:
Voci pristupu "zavedieme tri spoje denne a potom ked ludia pribudnu zavedieme viac" som velmi skepticky, najma preto ze vsade kde som ho pozoroval dopadol kolosalnym failom. Je to ekvivalent pristupu "mame prazdne vlaky, zrusime polovicu a tie zvysne budu plnsie", akurat v opacnom poradi. Nie, nefunguje to, zla ponuka = menej cestujucich.

Mne existencia tych vlakov samozrejme nevadi, ja vitam kazde rozsirovanie cezhranicnej obsluhy. Ale prave preto mam z tohto obavy - lebo ak sa konecne ZSSK niekde k tomuto kroku dokopala a dopadne to tak ze tam budu vozit vzduch, potom to znacne znizi ochotu realizovat podobne experimenty do buducna. Vysledkom nebude zlepsenie ponuky, vysledkom bude zrusenie ponuky. Akurat sa tym bude mavat ako s prikladom toho ze ludia nemaju zaujem. Ked som svojho casu pripomienkoval neexistenciu pripoja k Polane zo ZV do BB, tak mi zo ZSSK odpisali ze taky vlak uz prevadzkovali a cestujuci ho nevyuzivali - neskor som zistil ze ten prestupny cas bol asi 45 minut ?
Reply on: kecho #29:
"cez obed o 13-tej, ked su ludia v praci"
Pan pracuje v Slovak Lines?
Reply on: martinah #30:
No neviem, vela ludi sniva o vlakoch z Petrzalky na Hlavnu stanicu, ale vlaky na tej trati predsa nejazdia 230 km/h. Kym vlak spravi cele to kolecko okolo Bratislavy, tak 93kou pride cestujuci na Hlavnu stanicu aj dva krat.
Reply on: 810zssk #31:
V bode a) 801ky, nie 90ky, pardon 🙂
Reply on: 810zssk #31:
Kolko ludi okrem vodica ide rano do Rajky?
Ak zrusis 6:46, 7:46, 15:46 a 17:46, stale ti ostavaju bus spoje 6:16, 7:16, 8:46, ... 15:16, 16:16, 17:16...
801 prejazduje na 90? Ked by podla teba v 90tke ostali diery. Uvedom si, ze90 uz nie je spoj do Rajky, ale aj spojenie do centra a tym by si zasluzil o trochu lepsi prevadzkovy cas ako do 21:44.

Ak by bola 801 taka ziskova, preco sa o to netrhaju lajna, sadds ci jancura?
Reply on: kecho #36:
1. Ak si si nevsimol, okrem rannych si chcel rusit aj poobedne spoje a to v case kedy do Rajky nejde ziaden vlak. V daych (z pohladu cestujuceho nahodnych) casoch by si takt zmenil zo 60 na 30 minut, co je ocividne negativne.
2. 90 bol preklep, opravil som sa neskor. Ospravedlnujem sa.
3. Cas prevadzky 90ky je ina tema, o tom sa da diskutovat.
Reply on: 810zssk #37:
Pardon, z 30 na 60 minut. Dnes mi fakt nejde karta ?
Reply on: Mike #16:
Musíš si to porovnať v prac.dni ráno. Najlepšie z Rusoviec.
Rozdiel tam bude omnoho väčší a to ešte ani poriadne nerozbehli stavbu Slnečníc.
Súbehy sa riešia v prípade, ak je neekonomické prevádzkovať oba druhy dopravy, pretože si navzájom berú ľudí. 5 vlakov denne v jednom smere nespôsobí vyľudnenie 801-ky celodenne, a podľa mňa ani v časoch súbežného chodu, takže toto znie celkom šoutošsky, že jazdí vlak -> treba zrušiť bus.
Reply on: Joyki #40:
Počkať počkať ? ak by sme to zobrali extrémne, tak komerčná linka (DBP) vykráda linku vo verejnom záujme (ZSSK). To je pomaly na test hospodárskej súťaže ?
To tam jazdia také šukafony, ako je na ilustračnej fotke?
Reply on: Miro #42:
Tam jazdí voz typu 5047 dopravcu GySEV.
Reply on: Mike #43:
poopravím, 5047 bol ex-OBB, u GYSEV 247.
Reply on: dyspozytor #44:
tu je komplet tabulka, pôvodné čísla u OBB a súčasné po prečíslovaní u GYSEVu

http://hbweb.hu/jarmu/gysev_247_full.htm

Reply on: dyspozytor #45:
Ďakujem ?
Hmm, dalsia varianta ako sa dostat do Neusiedl? Z Bratislavy do Hegyeshalomu a odtial vlakom na Vieden 😉
Reply on: 810zssk #34:
nemusia ani jazdit rychlo, staci, ze nestoja, pokial im niekto nevbehne do cesty
zas (801) + 91/191 + 93 vs vlak by bol lepsi vlak, vies kedy ma prichod na stanicu a ziadne premenne v podobe nepredvidanych zapch, nehod, ci oprav ciest, otazne su intervaly vlaku, tie na bus nemaju

inak rano vlak do rajky 07:26 prazdny, este zastihnut skorsi z rajky, ako ten vyzera
Reply on: martinah #48:
Vlaky meskaju tiez 🙂 A teda myslim ze vacsina ludi uprednostni polovicnu jazdu dobu autobusu aj za cenu obcasnej nepresnosti. Samozrejme, kto ma vela casu sa kludne prevezie pohodlnejsim, ale vacsina nebude vstavat o pol hodinu skor kvoli vlaku. A to som este nezacal o intervale.
Reply on: 810zssk #49:
v tomto meste je 30 minut casovej rezervy uz standard ?
Reply on: 810zssk #49:
Pokiaľ to tam nebude časom vyzerať ako pri ceste zo Senca či Bernolákova alebo Ivanky. Tam si radšej privstanú a idú vlakom.
Reply on: david1 #51:
V Senci, Bernolakove, ci Ivanke si nikto "neprivstane" aby isiel vlakom, ale prave naopak, vstane neskor, lebo ide vlakom. To je prave ta pointa, ze na danych trasach je vlak rychlejsi ako cestna doprava. To o relacii Petrzalka - Hlavna stanica rozhodne neplati.
Reply on: 810zssk #52:
kolko by cca trvala trasa zst rusovce - hl. stanica?


Reply on: martinah #53:
Podľa toho, či so zastavením, alebo nie. Pri zastavení na každej zastávke asi 32 minút. IMHO veľa. Záleží aká je časová strata na ceste.
Reply on: martinah #53:
Mozme to skladat nasledovne:

Rusovce - Petrzalka (GVD 2018): 10 min.
Petrzalka - Nove Mesto (GVD 2011): 15 min.
Nove Mesto - Hlavna stanica (GVD 2018): 7 min.

V Petrzalke aj BANM pridajme este po dve minuty pobytu. Cize 36 minut.

Na relevantnom useku Petrzalka - Hlavna stanica (nepredpokladam ze z Rusoviec cestuju nejake davy na Hlavnu stanicu) to robi 24 minut, cize presne dvojnasobok jazdnej doby 93ky. Ta by musela meskat 12 minut aby bola rovnako pomala ako vlak - pritom vlak nikdy nebude jazdit tak casto ako 93.

Co sa spolahlivosti tyka, nezabudajme ze usek Nove Mesto - Hlavna stanica je jednokolajny a uz teraz je to tam najma v spicke dost plne.
Reply on: 810zssk #52:
Dnes začínala kolóna na D1 už pri Senci a na starej ceste si počkali 1 hodinu. To nadšenie vodičov kvôli otvoreniu križovatky Blatné vydržalo silné dva týždne. ?

Na REX 1874/5 zas namiesto 8x B dali 8x Bdtmee, takže ďalší pár vlakov na trati, ktorý má zásadné kapacitné problémy a čo sa týka autobusovej dopravy - ďalšie spoje boli zrušené alebo presmerované cez dediny, čiže novým grafikonom úspešne pokračujú s vyhánaním ľudí z VHD.
Reply on: 810zssk #52:
Ale privstanú oproti minulosti vďaka umiestneniu staníc.
Senec vždy uprednosťoval bus z námestia ako vlak na okraji mesta. Na Ivánsku stanicu to je tiež pekná prechádzka.
Vlak je teraz samozrejme logická voľba pre úsporu času. Vidieť to aj na poloprázdnych busoch SL na Vajnorskej či Račianskej.

Ďalej hlavná stanica nie je modla ako cieľ .
Pri plánovaných zastávkach pri estakáde, Hornbachu a Trnávke je jasná voľba vlak z Petržalky pokial to bude jazdiť aspoň v polhodine na začiatku.

Každý si nájde čo mu bude časovo vyhovovať lepšie.

Reply on: Joyki #56:
S tým Blatným to bolo jasné. Vrátili sme za do predošlého stavu. Zápchy boli vždy aspoň od Triblaviny.

Reply on: david1 #57:
Ja som bol prekvapený že sa našla pani, čo tvrdila, že ľudia už cestujú aj zo Zálesia busom do Ivanky na námestie a odtiaľ si prejdú peši (údajne 8 min., google píše 11) na vlak.

Tiež by ma zaujímalo, či tak naozaj ľudia chodia koľko ich je, ale pri zdržaní busu 20-25 min. iba v Ivanke sa môže oplatiť aj tá pešia chôdza na tú vlakovú zastávku. (A zvlášť ak majú študenti vlak zadarmo).
Reply on: Mike #59:
Kamarát z Ivánky to má 25 min. peši na vlak a stále je skôr v cieli ako kombinácia bus/mhd. Problém je skôr že sa do tých vlakov už nedá ráno dostať.

Síce ZSSK sa chváli intervalom 20 min. na trati 130 no iba v kombinácii Rex/Os.

V reáli je ten int. veľmi kostrbatý a končí pred začiatkom najväčšej špičky lebo je potrebné voziť kapacitu na šiestu max. siedmu do BA ako za komunistov.

No a hlavne V.Bielu a Ivanke nepomôže, kedže tam Rexy nestoja.
Reply on: david1 #57:
Oproti minulosti mozno hej, ale to je predsa absolutne irelevantne. Relevantne je aka je ponuka prave v case kedy sa cestujuci rozhoduje. V pripade Senca je dnes vlak rychlejsia forma dopravy. V pripade relacia Petrzalka - Hlavna stanica ani nahodou.
Reply on: Mike #59:
Cestujú a je ich zopár - oveľa viac je takých, čo sa zvezú autom do Ivanky a ďalej vlak (najmä však decká a študáci). Čo sa týka prestupu, mne to z domu na zastávku ukazuje Google 17' - reálne to bolo mojim tempom tak nejako - 15-20', ako kedy. Ale ak bola tá správna motivácia (rozumej zaspal som, zdržal som sa dlhšie na WC atp., a išiel mi vlak, tak sa tá vzdialenosť dala spraviť aj za menej, koľkokrát 12-13'. Môj osobný rekord je 9, ale to bol beh a neskôr poklus s následným šprintom počas zastavovania súpravy 200m odomňa celú cestu. ?

Mimochodom, z Ivanky pri Dunaji som do školy cestoval verejnou dopravou do školy pekných pár rokov, ak som išiel na vlak s odchodom o 7:36, stačilo mi vstávať pekne krásne 6:30 a najneskôr o siedmej padať z domu. Ak by som chcel na presun do školy využiť autobus, musel by som vstávať aspoň o viac, než polhodinu skôr, nakoľko by som sa musel pozerať po autobuse s odchodom z Ivanky najneskôr o 6:20-6:30.
A Reca potom co? ? sice stanica v poli, ale rano na vlak (30 min. HLST) chodi ovela viac ludi, ako na autobusy (2 hod. ASMN), dokonca tie predlzene spoje Slovak Lines do BA ani nezastavuju, pretoze nemaju nastupujucich medzi 6 a 7 hod. Ked su zapchy, dialka stanice nie je taka rozhodujuca, pretoze este aj s presunom to trva omnoho menej. A velka cast ludi ma auto na stanicu, senecke sidliska su peso dostupne zo stanice na 15 min., co stale nie je hroza.
Reply on: Joyki #63:
Tam malo byť už dávno obratisko a malé parkovisko.
Reply on: dyspozytor #65:
Hlavne ze na postavanie autobusov po zastavkach aj niekolko minut kvoli buzeracnym listkom peniaze maju 🙂
Reply on: david1 #64:
No to mal spravit VUC BA, kedze je to cesta III.triedy, ale kedze na to kaslu, tak obec mala problem so SPF aj ZSR. Napr. ZSR nechce povolit umiestnenie kryteho stojiska pre bicykle. Kazdopadne v lete uz bude aj obratisko, aj parkovisko.
Reply on: Joyki #67:
V lete ktorého roku?
Reply on: dyspozytor #65:
a cenu "K...t roka 2017" v oblasti "Verejná autobusová doprava" získava ..... ? ? ?
Reply on: dyspozytor #65:
Veď to je úplné názorové dno.
Reply on: Mike #70:
Tak hlavne sadistický direktor vysvetľuje, že nemôže používať VHD, pretože má sadistické vlastnosti. Neviem sa rozhodnúť, či je väčší drúk on alebo Modranský.
Reply on: 810zssk #55:
vdaka obom za odhad, celkom dost, mozno raz dospejeme do bodu, ked to bude malo ?

keby som byvala pri zst rusovce, tak idem radsej vlakom, rovna sipka bez prestupov a zdrzani, tak ci tak uz je prec doba, kedy si clovek nedaval rezervu, ked ma cestovat s mhd a tika mu odchod zo stanice
Reply on: Mike #68:
Budúceho, ale nie vďaka VÚC, ale obce.
Reply on: Joyki #73:
Obec aj hodla zriadit nejaku obecnu MHD (ako napr. Zavod) ked stavia obratisko?
Reply on: 810zssk #74:
Vedenie argumentovalo asi mesiac dozadu, že majú byť autobusové prípoje na žst. Senec, tak sa uvidí, zatiaľ nie, lebo polka obce má celkom pohodlný peší prístup. Prioritne obratisko treba pre autá, čo tam zvážajú ľudí, pretože je to tam rozbité, úzke, nepohodlné.
Reply on: Joyki #75:
Prečo do Senca, keď máte vlastnú zastávku?? Zbytočná zachádzka busom a predraženie dopravy smer BA. Veď k železnici by išiel na obrat a potom nech si ide odviesť zvyšok do Senca napr. školákov či ľudí čo pracujú v Senci či tam potrebujú niečo vybaviť..
Reply on: david1 #76:
Realisticky nie je mozne aby kazda dedina mala svoj vlastny pripoj, najma ak hovorime o intervale 120 minut. Je teda logicke, aby autobus pozbieral viac dedin a niekde tych ludi potom vyklopil na vlak.

Riesenie s navozmi do Senca povazujem za celkom dobre, za predpokladu ze by nedochadzalo k meskaniu busu na vjazde do Senca na taku uroven ze by sa nestihal vlak.
Reply on: martinah #72:
No len kolko ludi chodi prave od rusovskej stanice prave na Hlavnu stanicu?

V com vidim ked tak vacsi potencial su vlaky na Predmestie. Keby to s Rajkou ZSSK a MDV mysleli vazne, tak by tie senecke vlaky co budu od juna jazdit do Petrzalky potiahli do Rajky, cize by tam vznikol hodinovy takt, co uz by pre Rajku bolo ok, hoci na mestskom useku (Petrzalka - Predmestie) by bolo treba aspon 30 min aby to bolo trochu pouzitelne.
Reply on: 810zssk #78:
Lepšie by bolo, ak by vlaky z Maďarska zachádzali nielen na Predmestie, ale až do Rače a tam bol prestup na trať 120. Lenže neviem, či je v Rači voľná nástupná hrana na tento vlak a či to kapacitne zvládne trať.

Zahustenie na 30 minútový interval by bolo fajn (napr. vlakom Rača - Petržalka), ale na to, aby bol využiteľný by bolo potrebné zriadiť aspoň zastávky pri Galvaniho a pri Černyševského, aspoň v dočasnej podobe, ako Vrakuňu.
Reply on: 810zssk #77:
Lenže práveže Senec je ráno upchatý práve na tom vstupnom kruháku od Reci. Možno sa to zlepšilo po spustení výjazdu Blatné.
Časovo by to bola pre nich a aj zvyšné obce čo tam zvážajú ľudí určite úspora.
Vlaky majú po Šalu hodinový takt v kladivá. Tam problém nie je. Víkend je 120 min. takt aj v Senci.
To hádam upravia od Júna.

Aj Pusté Uľany majú roky busy k vlakom.
Reply on: tr3mp #79:
Hrana tam volna urcite je - su tam tri hrany a nemyslim ze tam kedykolvek zastavuju naraz viac ako dva vlaky.

Do Petrzalky maju byt vedene vlaky zo/do Senca, nie vlaky z/do Trnavy. Avsak tieto senecke vlaky maju mat na Novom Meste pripoj na Trnavu (v smeroch Petrzalka->Trnava a Trnava->Petrzalka), cize ak by sa senecke vlaky potiahli do Rajky, prestup na Trnavu by bol mozny na Novom Meste.
Reply on: 810zssk #81:
Alebo prestup na Predmestí, kde to bude určite na tom istom nástupišti ?
Zo 130 to má začínať už v Galante. Teraz je prípojovosť smer Sereď nastavená viac cez Galantu ako Trnavu .
Veď uvidíme ako to nakreslia..
Reply on: 810zssk #74:
OHD? ?
Reply on: Mike #59:
Môžem dosvedčiť, kamarátka tak dochádzala zo Zálesia do Vajnor.
Reply on: 810zssk #78:
Neprepočítaval som to, ale problém je vraj v obrate. Pri BANM to je cca 50 minút, pri Petržalke to bude asi 20 minút, pri Rajke by to chcelo súpravu navyše. Samozrejme netvrdím, že ZSSK narába s vlkm efektívne ?
Reply on: dyspozytor #65:
Už som myslel, že som počul a čítal všetko ... Pán Boh musí veľmi nenávidieť túto krajinu, alebo minimálne dopravu v nej, keď ju trestá takýmito ľuďmi. Pán Sadovský by si v prvom rade mohol odpustiť 50 000 prémie každého pol roka aj s ostatnými členmi predstavenstva a dozornej rady, a kupovanie nového auta každé 2-3 roky, nakupovanie predražených náhradných dielov s maržou 200-300% ktorú si potom s dealerom spätne rozdelia a boli by peniaze aj na nemožné. Zaujímavé je, že MHD v Senici tento problém nemá a vďaka tomu, že autobus príde k vlaku s 20-30 cestujúcimi, počká 20-30 min a naspäť ide s 20-30 ľuďmi majú myslím veľmi slušné ekonomické ukazovatele vďaka kooperácií s vlakmi.
Reply on: tr3mp #79:
Skôr než naťahovanie trasy cez ÚNS, Nové Mesto a Predmestie, príp. ďalej by som výkony využil na zahustenie vlakov na 2h takt aby sa jazdilo 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18:49 z Petržalky a z Rusoviec aby šli v párnej 51 (ak pôjde 4:51, tak na 6:00 ľudia stíhajú v BA byť v práci, 6:51 na 8:00). V rannej a poobednej špičke by tam ešte mohol byť jeden pár vložený do 1h aby sa aj na 7:00 dalo dojsť do školy/práce. Mohli by to mať takto podelené po fázach ako by to zahusťovali:
- 1. fáza : 6, 8, 14, 16, 18
- 2. fáza : 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18
- 3. fáza : 6, 7, 8, 10, 12, 14, 15, 16, 18
- 4. fáza : pridanie vlaku o 20tej
Víkend mali dať so 4h taktom o 6, 10, 14 a 18h. Inak zaujímavé bude sledovať či aj tu sa podarí časom vyrobiť súbeh vlak/bus, že budeme platiť 801 aj S8 s 20-30 ľuďmi, alebo dostane logicky vlak prednosť, ako to v normálnom IDS býva.
Reply on: C4H8Cl2S #87:
1. V tvojom navrhu chyba najdolezitejsi vlak, ktory by ludi vozil do Bratislavy na 9:00. Prave cas cca 7:00 - 9:00 je z pohladu dopytu najsilnejsi. Cize ak by sme isli tvojim systemom, tak v pracovne dni vlaky o 4:51, 5:51, 6:51, 7:51, 8:51 a potom po dvoch hodinach (ale o nutnosti vlaku o 4:51 mam vazne pochybnosti).
2. 4-hodinovy takt cez vikend by bol absolutny vysmech, ked dnes tam jazdi autobus po hodine.
3. Rusenie "subehu" samozrejme nenastane. Aj tebou navrhovany variant by bol podstatnym zhorsenim obsluznosti oproti sucasnemu stavu (interval 60 minut, v spicke 30 minut a premavka po cely den, nie len do 20tej), pricom nepredpokladam uz aj ten povazujem v najblizsich rokoch za nerealisticky. O ruseni 801 sa da hovorit vo chvili, kedy bude existovat primerana nahrada vlakom, co znamena aspon jeden vlak za hodinu a premavku po cely den (prvy vlak z Rajky niekedy pred 6:00 a posledny vlak z Petrzalky niekedy po 23:00).
Reply on: 810zssk #88:
Ibaže v IDS sa frekvencia spojov stanovuje podľa prúdu cestujúcich v jednom smere. Ak je prúd cestujúcich nad 500 osôb, tak vtedy sa oplatí vypravovať vlak v intervale 60/120/60//120, autobus má takom JMK stanovený interval 60 minút celodenne od 6 do 18 a počas víkendov 120 min. Až pri frekvencií nad 1 000 ľudí v jednom smere sa hovorí v železničnej doprave o intervale 30/60/30//60. Ak sa podarí do vlaku natrepať ľudí z Rusoviec a eventuálne aj Čunova, že si prestúpia pri ŽST Rusovce na vlak radšej, tak potom ten vlak pôjde aspoň každú hodinu. Nateraz to je iba ako pokusný projekt MDV a ZSSK+GYSEV, kde účastníci dúfajú, že tie vlaky budú mať úspech a nájdu sa zákazníci.

Tie 4h cez víkend mali byť iba na začiatok, aby tá ponuka spojov bola cez víkend rovnomerne rozhodená a nie jeden spoj ráno a tri poobede v 2h odstupe, čo nie je rozumný ťah. Samozrejme keby sa šlo do 60/120/60//120, tak by sa to logicky zlepšilo. Obyvatelia z Rajky by mali priame spojenie k stanici v Petržalke odkiaľ majú časté spojenia do centra BA skrz 80, 91+191, 93, 94 a petržalský moták 99. Vlak o 4:51 ber ako vlak, ktorý je v základnom balíku spojov s návozom na 6h rannú (aj v BA sa na nejednom mieste začína pracovať o 6h ráno) a zároveň ľudia môžu stihnúť prvé rýchliky 6xx a 8xx, čo je potrebné prízvukovať aby ľudia túto možnosť využili. Napríklad slovák v Rajke ide za rodinou alebo je vyslaný pracovne na stredné, či východné Slovensko ale aj EC do Prahy a chce tam prísť čo najskôr.

V každom prípade rozumný objednávateľ po čase ponechá vlak a súbežný autobus zruší, keďže vlak na ten prúd cestujúcich kapacitne postačuje aj v prípade väčšieho náporu, že nemusí hneď riešiť posilu, príp. sa dá nasadiť väčšia súprava. Pri L801 by sa šlo asi cestou zahustenia intervalu alebo do kĺbových autobusov. V každom prípade vlak s trasou až do Hegyeshalomu má väčší potenciál voziť viac cestujúcich, len treba tú ponuku spojov upraviť.
Reply on: C4H8Cl2S #89:
"Až pri frekvencií nad 1 000 ľudí v jednom smere sa hovorí v železničnej doprave o intervale 30/60/30//60"
No tak potom tam nezavadzajme zeleznicnu dopravu. Dnes uz autobusy v danej frekvencii jazdia, cize ak by sme presli na zeleznicu z dvojhodinovymi intervalmi, tak to znamena zhorsenie verejnej dopravy. Co sme dosiahli? Vyhnanie dalsich ludi do aut?

"Nateraz to je iba ako pokusný projekt MDV a ZSSK+GYSEV, kde účastníci dúfajú, že tie vlaky budú mať úspech a nájdu sa zákazníci."
A dufanim to aj skonci. Ako si tie vlaky maju najst zakaznikov, ked ich ponuka je uplne tragicka?

"Tie 4h cez víkend mali byť iba na začiatok, aby tá ponuka spojov bola cez víkend rovnomerne rozhodená a nie jeden spoj ráno a tri poobede v 2h odstupe, čo nie je rozumný ťah."
Ak za cely den idu 4 vlaky, je uplne jedno ci idu v pravidelnom intervale 4 hodiny, alebo roznych kombinaciach ako 4-6 a podobne. Cestujuci tak ci tak nebude cakat 4 hodiny kym pojde vlak, ale zvoli inu formu dopravy.

"V každom prípade rozumný objednávateľ po čase ponechá vlak a súbežný autobus zruší, keďže vlak na ten prúd cestujúcich kapacitne postačuje aj v prípade väčšieho náporu"
Rozumna samosprava sa predovsetkym snazi minimalizovat podiel individualnej dopravy. Nahradenie 24 autobusov denne piatimi, alebo desiatimi vlakmi dosiahne presny opak. Objednavatel, ktory chce len odviezt to nevyhnutne minimum, ktore fakt musi ist verejnou dopravou je vsetkym moznym, len nie rozumnym objednavatelom.
Reply on: 810zssk #90:
No keď to môže v IDS JMK fungovať, prečo by nemohlo tu? Nesnaž sa prosím ťa ako typický slovenský odborník na dopravu, ktorí to tu vedú posledné roky do hája vylepšovať to, čo inde funguje, lebo to skončí vynájdením teplej vody ako vynašiel Sadovský.

Ponuku vlakov a ich rozloženie si má uvedomiť v prvom rade objednávateľ, čiže MDV.

No v treťom bode ti musím rázne odporovať, pretože si zober, že podľa štandardov PDO sa určuje nielen počet spojov ale aj frekvencia aby nedochádzalo k nerovnomerným odstupom spojov. Snáď nechceš povedať, že nevidíš rozdiel v tom ako sú 4 páry rozložené na 12h každé 4h a ak sú rozložené v 6-8h každé 2h bez rozmyslu.
Ak máš niekde vzhľadom k frekvencií ľudí stanovené, že majú ísť 4 páry spojov, tak len amatér alebo sabotér tej dopravy urobí to, že nacpe tie spoje na 8, 10, 12 a 14h aby tam spravil 2h takt ale neuvedomuje si, že končí premávka príliš skoro! A je markantný rozdiel ak to mám rozložené cez víkend na 6, 10, 14 a 18 t.j. na 12h a ak to mám natlačené v 6 alebo 8h! Pozri sa na trať 143, kde idú vlaky z TN na BN o 13, 14 a 15h pričom rozumný objednávateľ (čo asi MDV nie je), by ich nakreslil o 14, 16 a 18 alebo 13, 15 a 17h. rovnako tak víkendová premávka tých vlakov. V IDS JMK ti zas musím poukázať na to, že tam kde je prúd cestujúcich pod 250 v jednom smere tak je stanovený základ 6 párov v kladivkách a 3 mimo kladivká. Tie tri spoje sú rozložené v odstupe 6h, alebo výnimočne je ranný posunutý a je tam 4h. Keby sa riadili v KORDIS tvojou úvahou, tak tie tri páry dajú asi všetky medzi 10-16h a kto chce ísť skôr ráno alebo večer, tak môže ísť IAD.

V štvrtom odseku maľuješ čerta na stenu predčasne, pretože ak teda 801 má aspoň tých 500 cestujúcich v jednom smere tak 60/120/60//120 pri vlaku by mohlo ponúknuť 12-13 párov spojov, pri celodennej hodinovke 16-17 párov spojov. Ak idú ľudia do BA do roboty alebo na inú udalosť na x:00 tak ten jeden vlak za hodinu to dokáže uspokojiť a prepraviť ich rýchlejšie do BA ako 801+90/91/191.
Reply on: C4H8Cl2S #91:
"No keď to môže v IDS JMK fungovať, prečo by nemohlo tu?"
Lebo logicky ak niekomu zredukujes ponuku na tretinu, tak o cast zakaznikov prides. To by sa stalo ako v IDS JMK, tak aj v Rajke.

"No v treťom bode ti musím rázne odporovať, pretože si zober, že podľa štandardov PDO sa určuje nielen počet spojov ale aj frekvencia aby nedochádzalo k nerovnomerným odstupom spojov."
Taktovu dopravu mi vysvetlovat nemusis. Ale ta ma zmysel az vo chvili, ked mas pouzitelny rozsah dopravy.

"Snáď nechceš povedať, že nevidíš rozdiel v tom ako sú 4 páry rozložené na 12h každé 4h a ak sú rozložené v 6-8h každé 2h bez rozmyslu"
Nevidim v tom rozdiel, pretoze vacsina cestujucich si v oboch pripadoch vyberie inu formu dopravy a vlak akoby neexistoval.

Budem sa opakovat, ale cielom tu nie je vsetkych nejako odviest. To uz davno zabezpecene je (a ovela lacnejsie ako tymi vlakmi). Cielom je ponuknut kvalitnu dopravnu obsluznost, jednak ako sluzbu obyvatelom a jednak za ucelom redukcie individualnej dopravy.
Reply on: C4H8Cl2S #89:
"rozumný objednávateľ po čase ponechá vlak a súbežný autobus zruší"

Rozumný hospodár najmä pri sile prepravného prúdu 500 cestujúcich za deň nebude nad vlakom ani uvažovať. Tá sila prúdu by na vlak bola vyhovujúca, ak by sa počítala za hodinu, resp. aspoň za celú špičku, ale nie za celý deň.
Podľa aktualizovanej schémy zón na stránke IDS BK je už zaintegrovaný aj úsek Nové Mesto - Petržalka.
Reply on: C4H8Cl2S #91:
Dunčík, kde v IDS JMK jazdia 4 páry vlakov denne? Nerob z nás blbcov. Vieš, že KORDIS nechal za veľkého revu režimkárov zastaviť osobnú dopravu na trati Vranovice - Pohořelice (5 párov šukafónov denne v kladivá) a nahradil ju autobusmi, ktoré jazdia aj cez víkend a navyše tam, kam ľudia potrebujú?
Reply on: S499.1023 #95:
Je to sotousovina
Reply on: vegrar #94:
Zaintegrovaný bol aj predtým, len nebol v schéme zakreslený, keďže tam nič nejazdilo. To sa ale môže zmeniť (skôr ako príde k ďalšej zmene), takže je sa tam ten úsek rovno zakreslil.
Reply on: Valec #97:
A ohľadom dovybavovania označovačmi sa nechystajú nejaké kroky?
Reply on: Valec #93:
Tie vlaky sú dosť nešťastne nastavené. Väčšina ľudí z Rajky pôjde aj tak skôr 801-kou, ktorú majú bližšie (možno okrem rána, keď je väčšia zápcha, ale je to tam už teraz také hrozné, aby bolo rýchlejšie šlapať peši na stanicu?). Podľa mňa mali jazdiť až do Gyoru, aby boli zaujímavejšie aj pre Bratislavčanov, ktorí nebývajú v Rajke, ale povedzeme chcú ísť do Maďarska na výlet alebo na nákupy. V Hegyeshálome je síce nadväzný spoj, ale väčšinou sú to diaľkové vlaky z Viedne do Budapešti alebo dokonca Railjety a neviem, či na ne platí klasické cestovné.
Reply on: TomJ #99:
V Hegyesi nadvazuje aj osobak do Gyoru.
1. Os 2801 7:26 Petržalka - 7:44 Rajka; ďalej Os 9457 8:09 Rajka - 8:23 Hegyeshalom; ER 9437 8:36 Hegyeshalom - 9:10 Gyor. Síce na dva prestupy, ale ak niekto chce ísť na výlet do Gyoru v sobotu (v nedeľu tento vlak z Petržky nechodí), tak sa dá.

2. spojenie je už iba na jeden prestup:
Os 2803 8:49 Petržalka - 9:23 Hegyeshalom, Os 9467 9:36 Hegyeshalom - 10:10 Gyor.

A keby niekto veľmi chcel výletovať aj poobede:
3. Os 2805 14:49 Petržalka - 15:23 Hegyeshalom; ER 9433 15:36 Hegyeshalom - 16:10 Gyor.

Pri spiatočnej ceste z Gyoru je na prestup v Hegyeshalome 10 min., prípadne je tam aj večer jeden priamy vlak Gyor - Rajka.
Reply on: Mike #100:
Ako pozerám tak to pekne naplánovali..
Reply on: Mike #100:
No, neviem či by ma lákalo v tej prvej možnosti stratiť 38 minút len prestojmi...
Reply on: Viko #102:
Prvy ranny vlak je vlozeny nad ramec taktu len za ucelom zabezpecenia dopravy do Bratislavy, preto tam nesedia pripoje.
Ešte k tomu prvému vlaku čo nejde cez sviatky.

Riadi sa to Slovenskými alebo Maďarskými sviatkami mimo nedeľu?
Reply on: david1 #104:
To nikto nevie. Práve kvôli rozdielnosti sviatkov sa v civilizovanom svete medzištátne vlaky riadia buď kalendárnymi dňami alebo taxatívne vymenovanými dňami premávky alebo nepremávky. Ale kombinácia ZSSK/GySEV evidentne do tejto definície nespadá.
Reply on: david1 #104:
Dni kedy nepremava su priamo vymenovane v poznamke - ide o slovenske sviatky.
Reply on: S499.1023 #105:
"ide v 1-6, nejde 25., 26.XII., 1., 6.I., 30., 31.III., 1., 2.IV., 1., 8.V., 5.VII., 29.VIII., 1., 15.IX., 1., 17.XI."
Co ti nie je jasne?
Reply on: 810zssk #106:
V tejto správe nad diskusiou to však nie je uvedené. Neštudoval som to cez iné weby.
Reply on: david1 #108:
Viem ze v clanku to nie je, preto som ti to napisal 🙂
Reply on: 810zssk #107:
Mne cp. sk vyhodilo toto: nejde v + a 31.III. A nebolo tam uvedené, či + dodľa SK alebo podľa HU.
Reply on: S499.1023 #110:
CP.sk si generuje poznamky automaticky, nie tak ako ich vo svojich CP maju ZSSK a GySEV.
Reply on: 810zssk #103:
Ale všetkých 5 spojov premáva na celej trase, či?
Reply on: Valec #93:
Tak potom sú asi tam kde to vymysleli nie zrovna najviac pri rozume, nie? Alebo na Slovensku ideme vymýšľať niečo nové a riešiť to a naťahovať sa o to povedzme 5-7 rokov?
Reply on: 810zssk #92:
P pri prúde 1000 osôb za deň v jednom smere by mal autobus jazdiť 30//60, vlak má štandard 60//120. Čiže takto do nemoty môžeš argumentovať aj pri vyšších prúdoch frekvenciou.

Ak nevidíš rozidle medzi rozdeleníím na 6-10-14-18 a natlačením na 8-10-14-16 napr. tak radšej o doprave nediskutuj. Nezastávam tento model 4 párov vlakov alebo podobné minimalistické varianty, ale keď už je objednávateľ (v našom slovenskom prípade MDV) diletant, tak tie výkony, ktoré mi obmedzí na danej trati na 4 páry, tak zapnem rozum a rozložím ich rovnomerne. Ako som uviedol trať 143, tak keď už máme 4 páry tak cez víkend by som to dal do 4h odstupu, čo je lepšie ako 6-8h diery. Chápeš? Ešte raz zdôrazním, že súhlasím s tebou, že tam má byť nejaká frekvencia, ktorá bude atraktívna, čiže aspoň 1h takt v pracovný deň v špičke, príp. celý deň od 6 do 18h, ale ak objednávateľ dá km iba na 4-5 párov tak aspoň ten, kto to kreslí a má dajme tomu voľnú ruku, tak nech to rozloží na špičky a sedlo a cez víkendy na 4h odstupy, a to isté sa týka aj tratí 152, 153, 154 a 171.
Reply on: C4H8Cl2S #114:
"P pri prúde 1000 osôb za deň v jednom smere by mal autobus jazdiť 30//60, vlak má štandard 60//120. Čiže takto do nemoty môžeš argumentovať aj pri vyšších prúdoch frekvenciou."
Do nemoty nie, lebo ked raz dostanem akceptovatelny interval na zeleznici, primerany miestnym podmienkam (lebo toto nie je iba o tom ze si dosadim pocet cestujucich do vzorca a ten mi vypluje interval), tak uz mozem hovorit aj o tom ze ak zrusim autobus, tak ponuka zostava akceptovatelna. Ale prevadzkovat v mestskej aglomeracii cokolvek s intervalom horsim ako hodina je dobre akurat tak na vyhananie ludi do aut. Dve hodiny su akceptovatelne na malych tratiach ako su Zohor - Zahorska Ves a podobne.

"keď už je objednávateľ (v našom slovenskom prípade MDV) diletant, tak tie výkony, ktoré mi obmedzí na danej trati na 4 páry, tak zapnem rozum a rozložím ich rovnomerne"
A potom sa stane to? Niekto kto ma dnes vlak az 5 hodin po tom ako ho potrebuje ho po novom bude mat "len" 3 hodiny po tom ako ho potrebuje a teda zacne jazdit vlakom? V oboch tychto pripadoch pojde autobusom a na tvoj vlak sa ti vykasle. Prevadzkovat regionalny vlak 4 krat za den je totozne s tym ako keby ten vlak neexistoval (najma v situacii kedy existuje ina forma dopravy s pouzitelnym rozsahom) a je uplne jedno v akom intervale jazdi. Ide o bohapuste vyhadzovanie penazi a taka linka na zeleznici nema co hladat - do danych oblasti ma jazdit autobus, ktory je pre ne vhodnejsi.
Reply on: C4H8Cl2S #113:
A kde to vymysleli? Ohanal si sa IDS JMK, dostal si tu priklad toho ze v IDS JMK sa na takejto trati prevadzka vlakov zastavila.
Reply on: Trolley #112:
Nie, ten jeden par ide len medzi Rajkou a Petrzalkou.
Reply on: C4H8Cl2S #114:
tento vlak nie je iniciatíva MDV. Len pozitívna reakcia na dopyt maďarskej strany. Ak to nemá mať 30 minútový interval v špičke a 60 v sedle, tak nech to radšej nejazdí a ušetrené vzkm nech sa ušetria tam, kde to akútne potrebujeme.

Keď už nič iné, malo by sa brať do úvahy potenciálne zvýšenie podielu verejnej dopravy na celkovej deľbe prepravnej práce a zavádzať spoje tam, kde je veľká šanca, že ľudia prestúpia do vlakov.
Reply on: Ike #118:
druhé ušetria = presunú
Reply on: 810zssk #115:
Niežeby som nesúhlasil, ale nie sú prípady, keď 4-hodinový interval stačí? Napríklad turistické vlaky do Plaveckého Podhradia? V akom intervale by si riešil horehronce cez Červenú Skalu? Na Štiavnicu sa nejdem pýtať, lebo viem, že na to pozeráš čisto ekonomickým okom
Reply on: Ike #118:
Vnímam to tak, že nešlo len o spojenie do Rajky, ale spojenie na diaľkové vlaky smerom do Győru a ďalej a naopak. Predsa len, šancu na viac cestujúcich má skôr vlak Győr – Hegyeshalom – Bratislava než vlak, ktorý skončí v dedine pred bránou polmiliónového mesta i keď v miernom rozsahu...
Reply on: intony #120:
4-hodinovy interval na zeleznici je z mojho pohladu pripustny vylucne tam, kde neexistuje vhodna alternativna cestna komunikacia. Ak existuje, je lepsie poskytnut (za rovnake peniaze) 2-hodinovy interval autobusov. To plati aj pre Stiavnicu a nie je to cisto ekonomicke oko, je to cisto dopravne oko - nejde o setrenie penazi, ide o kvalitnejsiu obsluhu za tie iste peniaze.
Reply on: intony #120:
Ale tu sa diskutuje o ZDO, nie o turistických vlakoch.
A Štiavnica? Pri tom umiestnení stanice?
Reply on: 810zssk #122:
Podľa mňa problém štiavnickej trate tkvie práve v tom, že niekto od nej stále očakáva, že „Anča“ by mala voziť ľudí z práce a do práce, čo je aj vzhľadom na polohu stanice nezmysel. Ja to jedna z tratí, kde by bola vhodná skôr sezónna resp. turistická prevádzka. Lebo nepredpokladám, že by niekto po zastavení pravidelnej osobnej dopravy chcel Trať mládeže (ako aj ozubnicovú trať cez Zbojskú, či trať do Trenčianskych Teplíc) zniesť z povrchu, minimálne nechať spustnúť. Ale nejdem sa tu rozpisovať, keďže je to iná téma.
Reply on: S499.1023 #123:
Samozrejme, bola to len podotázka.
Reply on: Ike #118:
Maďarsko potrebuje zabezpečiť ZDO do Rajky, predĺženie o pár kilometrov nepredstavuje až také obrovské náklady (ak nepristúpim na fetiš rozdelovania vzkm, ktorý tu viacerí kritizujeme a často nemá so skutočnými nákladmi nič spoločné). Ak by boli lepšie prípoje na RJ do/z Budapešti, význam spojenia by sa mierne zvýšil. Že je to stratové, je každému jasné, ale som presvedčený, že potenciál tam je, a že si takýto "luxus" dovoliť môžeme.
Reply on: S499.1023 #123:
Dnes autobusy v BS končia pri Bille ako je križovatka. Moc by sa nestalo, keby jazdili k stanici. To je jediný nedostatok prípojov vlak-PAL. Nedostatok vlaku je, že sa musí okrem možno jedného páru prestupovať v Hronskej Dúbrave. Pokým nie sú Os z BS vedené priamo do Zvolena, tak o nejakej atraktivite vlaku nemôže byť reč, okrem prípadov kedy sa nevedia autobusy vyšplhať na Banskú Belú a ostatnou cestou na Hr. Dúbravu, že je tam nehoda a alebo je cesta pre vrstvu snehu / poľadovicu nezjazdná. V prípade integrovanej tarify po príchode do BS vlakom máš v cene lístka aj MHD, ktorú tam dnes robí jedna linka a z časti ešte jedna prímestská, ktorá drží na svojom CP spoje premávajúce výhradne po BS, a pomerne dlho sa po BS motajú aj linky premávajúce na Dekýš a Baďan. Celý problém je blbá objednávka trás vlakov zo strany MDV a neochota VÚC prispôsobiť autobusy vlakom, keby sa tam začalo hustejšie jazdiť. Kto očakáva, že by sa v prípade vlakovej linky v takte 60/120/60//120 spoje BS-ZV v réžií SAD zrušili, tak je naivný, pretože politický lobbing trvá na tom, že musí premávať aj vlak, aj autobus, a ako povedal dakto trefne, tak keby sa dalo splavovať miestny potok alebo rieku, tak aj plťky.
Reply on: intony #124:
Práve Štianická Anča, by mohla pri tých 4 pároch denne, keby sa rozložili do 4h odstupov niečo zmysluplnejšie ponúkať, než to, čo dnes. Časom by vznikol isto aj dopyt po vložení páru spojov v špičkách na 2h takt. Minimálnes dnes však Anča umiera na to, že pre cestujúcich zo západu je nepoužiteľná, rýchliky v Hr. Dúbrave nestoja a Anča do Zvolena nejazdí aby keď už nič, tak aspoň robila prípoje od rýchlikov z Ostravy / Žiliny / BB. Ideálne by pre turistov bolo keby cez víkend ako prípoje k rýchlikom vyrážali ako prípoje 4 páry autobusov z/do Žarnovice. Lenže to by musel dakto nielen o turizme kecať ale aj ho takýmito spojmi podporiť. Dá sa to tam myslím hravo zvládnúť buď linkou cez Hodrušu-Hámre, ktorou zároveň bude splnená požiadavka spojenia ZC - Hodruša alebo cez Vyhne kde je pre zmenu kúpalisko. Čiže je to len na voľbe, že či kúpalisko alebo obec, ktorá má čo zo svojej bohatej banníckej histórie ukázať a ťahá sa až do hlbokých lesov a poriadnej divočiny, kde líšky dobrú noc dávajú ?
Reply on: intony #121:
Inak ja som tiež očakával, že keď sa tieto vlaky spustia, tak to budú predĺžené vlaky Gyor - Rajka do Bratislavy, že sem zavítajú Flirty alebo Talenty MÁV. Tie už brázdia maďarské koľaje dobre dlho, aj 12-13 rokov, to sme ešte o takom u nás ani nechyrovali. 😃
vlak vyskusany tam aj spat, za mna nadsenie a keby som byvala blizko, rozhodne volim vlak nez bus, aj keby trasa trvala dlhsie, menej zastavok, ziadne zapchy, ziadny narvaty bus, rozhodne ovela prijemnejsia alternativa cestovana v rannej spicke
Reply on: C4H8Cl2S #128:
Ak nie je takt minimálne 30/60/30/60, tak potenciál železničnej dopravy je mizivý, na úrovni turistickej linky. Nehovorím, že tým nikto jaziť nebude, ale rozhodne tým nebudú jazdiť ľudia, ktorí vlastnia osobný automobil a nebude to plnohodnotná alternatíva. A tých, ktorí sú na verejnú dopravu odkázaní, vie vzhľadom na náklady na vlkm/vzkm efektívnejšie a flexibilnejšie odviezť bus. To, že je voči busom odpor je dané predovšetkým ich nepreferenciou a absolútnou komplikovanosťou pre príležitostných cestujúcich. Uvidíme, čo prinesie autorita.
Reply on: Ike #131:
Uvidime co prinesie autoritu ?
Reply on: 810zssk #132:
Autoritu prinesie ako vždy, minimálne BMW M760 Li xDrive?
Reply on: C4H8Cl2S #127:
Jezis vsak rozmyslaj hlavou a nie inou castou tela.

Idem z prace, ide mi vlak 16:00, kvoli zapche v meste a zdrzaniu MHD ho zmeskam a teraz co, budem cakat 4 hodiny na dalsi, namiesto autobusu, co mi isiel kazdu pol hodinu? Zabudni - v takomto pripade vela ludi radsej vytiahne auto a vytazenost spoja pojde dole a nebude riskovat, ze sa moze 4 hodiny prechadzat zbytocne po meste.

Bolo ti tu velakrat povedane, ze aj hodinovy takt je uz na hrane. Ked mas trat, kde sa ti ledva oplati vlak kazde 2 hodiny, potom je vyrazne lepsi autobus - lacnejsi, mensie naklady, nemusis udrziavat zbytocnu trat a vies ho za rovnake naklady dat jazdit castejsie.

Pokial tento vlak nebude jazdit bud medzi stanicami Raca - Nove Mesto - Petrzalka - Rajka - Mosonwhatever - Gyor v aspon 60/120/60//120, alebo na kratsom useku este castejsie, tak ta linka nema ani najmensiu sancu nahradit 801, nieto byt este dostatocne vyuzivana.
Reply on: MatejBA #134:
Argument o zbytočnej trati by som v tomto prípade nevyťahoval, keďže sa jedná o TEN-T koridor. Inak ale súhlasím.
Reply on: 3pa3ck3 #135:
Pockaj, ta jednokolajna trat BA - Rajka - Moson je v TEN-T? ?
Reply on: MatejBA #136:
Áno, je to súčasť OEM koridoru ?
Reply on: MatejBA #136:
https://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/orient-east-med_en

akurát nerozumiem, čo si mám predstaviť pod tým "upgrading" ? podbíjanie?
Reply on: Ike #138:
no to by sa už zišlo tiež?
Reply on: MatejBA #136:
Je to iba jedna z možných vetiev koridoru.
Reply on: Gryzly65 #140:
Bratislava - Nové Zámky - Štúrovo už medzi nimi nie je, takže tá ďalšia možná vetva je kadiaľ?
Reply on: ufo #141:
Brunn - Břeclav - Béč
Mohli tym padom upravit projekt 2.etapy elektricky do Petrzalky a potiahnut ju az ku kokajniciam, kde by sa mohla vybudovat vlakova zastavka, aby sa vytvoril prestup z vlaku do elektricky. Ale to je tazky futurizmus v BA, tak nic 🙂
Reply on: pharel #143:
Ako bližšie ju ešte mali potiahnuť?
https://imhd.sk/ba/media/gn/00169325/pic.jpg
Reply on: pharel #143:
Ja stale povazujem za dost velky fail to, ze sa absolutne nevyuzilo krizovanie elektricky a zeleznice v Petrzalke. Keby sa podarilo potiahnut vlaky z Viedne po Relaxx a bol tam nejaky pouzitelny prestupny bod na elektricku, tak by vzniklo uplne skvele spojenie.
Reply on: Valec #144:
No ok, stavbou je hned pri kolajniciach, ale to je jedine vyhodne pre sofera, ak by chcel prestupit na vlak (ak by existovala vlakova zastavka) smerom domov do Rajky 😃 Ale skor som myslel, ze by tam bola normalna vystupna zastavka elektriciek, vtedy by to davalo zmysel. Bohuzial vystupna zastavka je daleko od zeleznice.
MÁV nemá záujem o nových cestujúcich v úseku Gyor-Budapešť ktorí vzniknú spojením z Rajky a z Petržalky. EC a Railjety Viedeň-Budapešť chodia nepomerne plnšie oproti poloprázdnym EC Metropolitan-vzduchovodom od Štúrova do Budapešti. Je to žiaľ tak... ?
Reply on: 810zssk #145:
Na toto žiaľ nemáme. Keby tam bolo niečo na štýl Svinov-Mosty v Ostrave, to by bola paráda.
Reply on: martinah #149:
Domnievam sa, že nereálna je predovšetkým tá vozovňa hneď vedľa...
Reply on: Gryzly65 #150:
A to uz preco?
Reply on: pharel #146:
Vieš, ono je zbytočné do EIA plánovať ďalšie električkové zastávky, keď tam dnes žiadne železničné nástupište nie je a nikdy sa o ňom reálne ani neuvažovalo. Podľa mňa je tam však dostatočný priestor na to, aby sa tam dali dobudovať, až to bude potrebné.
Reply on: Valec #152:
Urcite by to bol logicky krok, na prestup z vlaku. Kedze uz nam ta S8 jazdi.
A bola by este logickejsia, keby sa tunel na filialku realizoval ?
Reply on: 810zssk #151:
Lebo tu je zakreslena uplne inak
https://imhd.sk/ba/media/gn/00169325/pic.jpg

#144 Valec ?
Reply on: Valec #152:
Nie je priestor?? Ešteže to nevedeli ŽSR, keď ho tam dočasne počas výstavby petržalskej stanice urobili...
skor, je zeleznicna zastavka realna tam? existuje projekt, je v rieseni, schvalovani a podobne?
Reply on: ufo #156:
Ja o voze, ty o koze?
Reply on: Ámos #153:
Alebo este lepsie, keby ta S8 isla minimalne po Domkarsku (neviem ako sa vola ta stanica tam), plus vybudovanie zastavky pod elektrickovou tratou pri Fuxovej. Tym padom by sa vlakom mohli previezt priamo az takmer k centru s prestupom na elinu pri byvalom Relax centre. Samozrejme konecna S8 na tej Domkarskej 🙂 ci uz moc bluznim?
Reply on: ufo #156:
Ja teda čítam, že Valec píše, že tam JE priestor. Asi máš chybu vp Firfoxe - apgrejdni brainnet ? .
Reply on: S499.1023 #160:
Tak sorry. Nejaká aktualizácia by sa zišla.
Reply on: Gryzly65 #150:
To predovšetkým súvisí s tým, že to bola pôvodne vozovňa pre tram-train a električky podľa pôvodného DÚR z 2014. Keďže tram-train nebude a novú vozovňu netreba, ak sa nič nezmení, tak sa bude robiť iba odstavná hala s kanálom pre 12 vozov, ako je navrhnutá v novej EIA. Nová vozovňa tam nemá zmysel, stačí prerobiť Trnávku a Krasňany. Zmysel by skôr malo vybudovanie vozovne v Dúbravke pre autobusy a zopár električiek (cca tiež 12 až 15).
Reply on: pharel #159:
na Domkárskej je Železničná stanica ÚNS
Reply on: gejza #163:
v preklade Ústredná nákladná stanica
Reply on: david1 #164:
Čiže keď si to spojíme, tak železničná stanica Ústredná nákladná stanica ? . Inak keď bola otvorená, bol som sa tam ako mladík pozrieť, taká na vtedajšie pomery moderná stanica s perónom, s podchodom a osobná doprava vtedy 0, potom pár vlakov a dnes zase 0.
Reply on: S499.1023 #165:
V 2. polovici 80. rokov, niekedy pred Nežnou tam poobede jazdil jeden Pantograf (LD Brno), ktorý prišiel z Brna a z Hlavnej st. pokračoval až do Petržalky. Viackrát som si ho vychutnal. Bolo to zhruba v čase medzi 15. - 16. hod., pokiaľ si dobre pamätám.
Reply on: S499.1023 #165:
Na sklonku prevadzky osobnej dopravy som vystupil na UNS, poctivo vosiel do podchodu, vysiel do stanicnej haly a ked som sa pokusil vyjst von zo stanice, zistil som ze je zamknuta. Tak som sa podchodom vratil na nastupiste a pekne cez kolajnice vysiel na ulicu ?
Reply on: S499.1023 #165:
Ja som z nej nikdy osobne necestoval. No pre zónu Nivy by v dnešnej dobe mohla byť zaujímavá. Návoz od TT či SC + kombinácia L66+212.
Vlaky z Rajky by sa mali predĺžiť po ŽST Nové Mesto, čím by ich atraktivita vzrástla násobne, nakoľko čas 25-26 min. (Rusovce-NM) je konkurenčný aj voči automobilovej doprave a to aj pokiaľ nie sú zápchy. V bežnej dennej premávke bez zápch trvá cesta z Rusoviec po ŽST NM 20-25 min.
Reply on: juraj.k #169:
A keďže ŽST Predmestie má zrekonštruované (aj) nástupištia, tak ja by som tie vlaky z Rajky predĺžil až tam. Aj tak je tá stanica nevyužitá a miesta na nový vlak je tam dosť. Pre cestujúcich možnosť pešieho presunu na blízku ŽST Vinohrady odkiaľ premávajú vlaky na rôzne smery, okolo premávajú aj električky a prímestské autobusy.
Reply on: Peon #170:
A celé by to zaplatil Peon. Držte ma lebo mu tu teraz hneď... .
Reply on: 810zssk #167:
Aj tak to nemá na žst. Dobrič v Bulharsku (už som písal).
Reply on: S499.1023 #171:
Nie, zaplatil by to štát, je to služba vo verejnom záujme. Som si istý, že táto relácia by mala veľký potenciál, obzvlášť keď v budúcnosti vzniknú na trase nové zastávky, napr. TIOP Ružinov.
Reply on: juraj.k #173:
Ďalší, čo verí na Santa Clausa.
Nie, nezaplatil by to štát, zaplatili by sme to my, všetci.
Reply on: juraj.k #173:
“zaplatil by to štát”
Uz len k tomu dodaj eurofondy, rezerva predsedu vlady a podobne marketingove bludy?
Stat ci fondy nic neplatia - to su peniaze ludi, ktorym ich ten “stat” vezme... A ze ich je sakramentsky vela...
Reply on: juraj.k #173:
nebolo by lepšie posilniť dopravu tam, kde má zdroj suburbánna automobilová doprava a kde je o vlaky taký záujem, že sa všetci ľudia nepomestia do vlaku?
Reply on: Peon #170:
Tá stanica zíva prázdnotou od útlmu výroby v Istrocheme a dorazila ju vytrhanie vlečky od zrušenej Palmy. Jediná škoda je, že peróny sú pri hlavných koľajách a do boku sa dajú obísť iba z jednej strany. Z druhej jedine dízlom. Odstavené osobáky by mohli dosť obmedziť prejazd nákladných vlakov cez stanicu, ktorých tade ide kvantum.
Reply on: Ike #176:
No a čo sa v tomto robí, keď objednávateľ ani nepožaduje posilnenie kapacity existujúcich vlakov, do ktorých sa ľudia nezmestia...
Reply on: ufo #178:
Ved sa vyhrazali, ze od maja 2018 posilnia dopravu v okoli Bratislavy o milion vlkm.
Reply on: ufo #178:
stavia dialnice ?
Reply on: Ámos #179:
od juna
Áno zaplatíme to my všetci. Tak ako všetky ostatné vlaky vo verejnom záujme. Aj ja platím dane a neviem, prečo by som nemohol používať koľajovú verejnú dopravu, zvlášť, keď infraštruktúra na danej trati už vybudovaná je. V tomto štáte a aj konkrétne v doprave sa vyplieskavajú stovky miliónov eur na rôzne nezmysly, ktoré ľuďom v reále pomôžu minimálne. Napr. na rôzne štúdie Filiálky, z ktorej dodnes žiaden úžitok nebol a ani nie je v dohľadnej dobe žiadna výstavba.

Ešte raz spojenie Rajka-Rusovce-Petržalka-Nové Mesto má veľký potenciál a je konkurencieschopné aj voči IAD. Akurát musí existovať ponuka, čo doteraz neexistuje. Predĺženie z Rajky po Petržalku je dobrý krok, ale z hľadiska atraktivity nestačí, lebo oblasť okolo ZŠT Petržalka sama osebe nie je cieľový bod dopravy.

Oblasť južne od Petržalky vykazuje nárast obyvateľov aj dopravy do BA. V Rusovciach sú už dnes v špičke zápchy, ktoré cestu do mesta výrazne predlžujú, tak pre Rusovce a Čunovo ako aj pre prímestské oblasti. V Rajke a v priľahlých maďarských dedinách žije čím ďalej tým viac Slovákov, ktorí denne dochádzajú do BA a treba k nim prirátať aj nezanedbateľnú dopravu, ktorá ide do BA cez Vojku. Týmto stavom trpí aj MHD. Riešenie obchvatu Rusoviec je v nedohľadne, preto jediným možným riešením je zapojenie koľajovej dopravy.
Reply on: juraj.k #182:
Mimochodom, dnes som si vyskúšal spoj Rusovce-Petržalka o 7:58. Spojenie je výborné: cesta trvá 10 min., čo je rýchlejšie ako MHD či autom, s dobrým komfortom.
Reply on: shaggy #174:
Ako, mne by nevadilo, keby sa z mojich dani platilo prave toto. Sak na to to platime. Ale bohuzial ide to vsetko do vackov politikov a na ich zlodejiny.
A inak v tej zone sa dost zvysil stavebny boom, cize ta UNS by sa fakt hodila prerobit na osobnu stanicu/zastavku a pokracovala by dalej iba keby bol zaujem.
A ja som aj za severojuzne prepojenie Petrzalky s Trnkom pod zemou, ci sa toto dakedy zrealizuje, je vo hviezdach.
Reply on: juraj.k #182:
Najlepšie sa zarába práve na projektoch, ktoré sa nerealizujú. Akonáhle sa projekt postaví, už nie je potreba vymýšľať k nemu ďalšie štúdie a dokumentácie. Najlepší dôkaz toho je bratislavské metro, na ktorom odrástli celé generácie projektantov.
Reply on: Ike #181:
Čiže v skutočnosti od septembra.
Reply on: Ámos #179:
Ja som hlavne zvedavý , kde na to zoženú vagóny či súpravy. To si zase požičajú vyradené z CZ?

Reply on: david1 #187:
Z Rakúska
Reply on: david1 #187:
Spoločnosť s priemernými dennými behmi vozňov a hnacích vozidiel 200 km si nepotrebuje nič požičiavať a mala by si hlavne urobiť poriadok v gvd a obehoch.
Reply on: Mike #185:
A vyrástli projektanti typu Reming, ktorí v tej bratislavskej štúdii koľajovej dopravy zrušia autoblok a uobia tretiu koľaj BA- DNV s nižšou celkovou kapacitou ako mali dve koľaje s AB. To už je podľa mňa mentálna retardácia slabá diagnóza, ale prachov sa na tom uleje požehnane. Asi len toto je cielľom a celá štúdia aj tak skončí v šuflíku a ako príklad na odstrašenie pred slovenskými projektantami.
Reply on: ufo #189:
Okolo Bratislavy takéto denné obehy určite nie sú.
Jedine možno v špičkových súpravách. No my nepotrebujeme zásadne posilniť sedlo ale špičku a vtedy je všetko vonku.
Reply on: pharel #184:
A mne by to zase vadilo. Na tomto sa ľudia nikdy nezhodnú, preto by bolo lepšie, ak by si každý platil za tú cestu, ktorú absolvuje.
Reply on: david1 #191:
a) naštuduj si obehy lepšie
b) špička nekončí o 7.00, ako je to v ZSSK mentálne zakotvené a prenášané z čias ČSD
No moment, a zaintegrované je to teda ako? Mne vychádza, že iba tarifne.
Fakt sa to spustilo bez označovačov na staniciach?
Reply on: colorec #194:
V Petržalke označovač je, bohužiaľ iba na 1. nástupišti. V Rusovciach označovač nie je, pričom oficiálny postup by mal byť taký, že cestovný lístok by mal označiť rušňovodič.

Inak by ma zaujímalo, ako má ZSSK vyriešený predaj lístkov za Rusovce v prípade, že chce cestujúci využiť tarifu ZSSK. Rušňovodiči totiž POPky nemajú...
Reply on: ufo #193:
Nepotrebujem si ich študovať.

Súhlas jedine že špička u nich začína o štvrtej a končí o siedmej a niekde aj skorej.