Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #99014:
Presne tak. Máme obrovské problémy. Ako som už písal. Hradská ul. je večne upchatá, Ivánska medzi priecestím a Avionom je v katastrofálnom stave, Križovatka Hradská Dvojkrížna je des pre všetkých, Električka do Petržky nech neni ak ju nechcú. Blava má plno iných a myslím si že aj dôležitejších vecí, ktoré treba rieši!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reakcia na: Ike #99012:
Ved to je najlepsie riesenie. Ked Petrzalka nechce elektricku nech ju nema, ale nech nema nic. Radsej nech mesto riesi ine casti mesta.
Reakcia na: Ike #99011:
Caro vybudovania trolejbudovej siete je v inom. POkial nebude NS MHD, budu tvorit sucast diverzifikovaneho systemu MHD. V momente ako bude NS MHD (je jedno kedy), tak sa trolejbusova siet moze jednoduchym prelinkovanim a pretaktovanim zmenit na doplnkovu obsluhu. Rozhodne to nie je docasne ani kratkodobe riesenie.
OTAZKA: Preco si myslis, ze trolejbusy su dvojsecna zbran? V com a ako?

Elektricka je sice mozno dlhodobe riesenie (nikto ju nikdy nezbura - a preto treba nie dva razy, ale desatrazy merat a raz strihat) ale v skutocnosti neriesi ani jeden dopravny problem, v skutocnosti vytvara problemy (i ked ine ako dopravne).

PARALELA S OKNAMI je troskuina, ako si uviedol. Teraz mame stare drevene okna. Ja chcem, aby sa vymenili za novy system drevenych okien. Ty trvas na plastovych, lebo ich maju vsetci a su teraz popularne, Ale neberies do uvahy, ze drevene okna maju lepsie tepelno izolacne vlastnosti, neberies do uvahy, ze maju dvoj az trojnasobnu zivotnost voci plastovym (a hlinikove este viac) a nebresie do uvahy, ze drevene umoznuju vymenu vzdychu na rozdiel od plastovych...
Reakcia na: Marcelllooo #99010:
zhrniem to strucne... cele co tu ty prezentujes je jeden velky ulet ? zacina byt o pat minut dvanast a ked sa nezacne stavat NDS tak uz moze byt neskoro a ziadny priestor na NDS nebude! aspon teda do petrzky...

tvoje riesenie je velmi neefektivne... elektricka nie je ziadny ulet je to bezna vec vo svete v mestach a aj v obciach (dokonca aj v slovenskych)
Reakcia na: Marcelllooo #99007:
trolejbusy su sice komplexne, ale je to taktiez docasne riesenie, ktore vytvori falosny pocit ze sa nieco spravilo a vobec to nie je dlhodobe vyhliadkove riesenie... Elektricka do petrzalky je dlhodobe riesenie, mozno mierne naddimenzovane, no bezproblemov moze fungovat aj dalsich 100rokov...

Trolejbusy v petrzalke su nebezpecna dvojsecna zbran...

tvoje riesenie je rovnake ako keby si si v byte vymenil stare drevene okna za stare drevene okna... je to komplexne a rychle riesenie, ale nema to buducnost... radsej si kupis jedno plastove okno s najnovsimi technologiami a postupne tak vymenis vsetky okna v byte a mas istotu ze ti vydrzia velmi dlho a budu fungovat super...
Reakcia na: Ike #99006:
Sudruhovia v 70 rokoch zvolili inu dopravno-urbanisticku koncepciu a bohuzial nemali cas ju doviest do koncsa (ano, BA metro a doplnkova doprava trolejbusmi). Keby nezna revolucia prisla co i len o rok (mozno o pol roka) neskor, nemali by sme ziadne dilemy, boli by obe vetvy BA metra...
Podobne boli zvolene riesenia aj inych casti mesta.

Treba si uvedomit, ze elektricka nie je jediny a vsespasitelsky subsystem doipravy a v podmienkach (urbanistickych i ekonomickych) je pre BA riesenim jedine diverzifikacia dopravy (v case i priestore i v zmysle dopravnych subsystemov). Nic ine fungovat nebude.

Ano, suhlasim, ze treba ratat s vyhladom na na 50 rokov, ale zaroven treba mat financie na vykrytie financnych nakladov na taketo riesenie. Bohuzial, to nie je nas pripad.

Nie, NS MHD mame budovat uz a prave teraz. Ale prave preto, ze ho bude treba, zabudnime na ulety typu elina do Petrzalky a sustredme energiu a vzacne financne zdroje na dlhodobe riesenia a nie na kratkodobe (elektricka je docasnym riesenhim aj podla mesta!).
Reakcia na: Marcelllooo #99008:
Marcelllooo mi za tu namahu nestoji. Kto to tu cita vie ze si to tvrdil. Ja uz na psychicky naruseneho domovnika co o sebe hovori v 3.osobe (co JE psychicka porucha) nebudem reagovat.
Reakcia na: 810zssk #99005:
Isto ti nebude robit problem Marcelllooovi ukazat aspon jeden taky priklad...
Reakcia na: Ike #99001:
Lebo s elektrickou ku Nivam, na Prievozsku atd nikto realne neuvazuje, lebo na to nie su ani peniaze. Nie su v skutocnosti peniaze ani na Petrzalsku elektricku...

No a co, ze by Karlovescania nemali priamo nic z dopravneho prudu Petrzalka - Nivy - Filialka? Ja za to nemozem, ze mesto nema peniaze a nema odvahu to povedat. Nepriamo by to hadam pomohlo, ze by sa uvolnili autobusove kapacity pre obsluhu inych uzemi aspon ciastocne. Ale co je v skutocnosti na ukor vsetkych Bratislavcanov je prave elektricka do Petrzalky, lebo len docasna trat (!!!) na Bosakovu odcerpa z rozpoctu mesta vyse 1,5 mld Sk do roku 2010 a neostanu peniaze na ine oblasti dopravy. Ja hovorim, nech sa doprava v Petrzalke kompletne a komplexne vyriesi trolejbusmi a zvysne penaize sa pouziju na rozvoj inych casti. Mesto vsak nema odvahu priznat, ze sa pustilo do nerentabilneho a dopravne neodovodneneho projektu...

Podotykam, ze NS MHD by mesto zdielalo v mensej miere ako elektricku.

Dopravno-urbanisticka koncepcia Petrzalky, ale i inych casti mesta bola koncipovana inak ako pre obsluhu elektrickovou sietou. A nie su financnie (v o vyhlade desatroci) to zmenit. To je nutne si priznat a nezakryvat si oci falosnymi, hoci mozno pre niekoho peknymi snami.
Reakcia na: Marcelllooo #99004:
Pri sucasnom trende zahustovania vystavby sa potom v 2020 preberes ze uz nebudes mat pomaly ani kde stavat trolejbusove trate (trocha hyperbolizujem).

Keby soudruzi v 70. rokoch pri vystavbe sidlisk rozmyslali ako ty, tak v BA by bola davno zatratene mesto...

Pri vystavbe treba!!! mysliet do buducnosti aj s vyhliadkou 50 rokov...

inak tymto prispevkom si ma dostal... cize NDS zacneme budovat az v 2020 ked bude neskoro, budeme sa tu tlacit, teda sorry budete sa tu tlacit ako sardinky a stale bude mesto vrazat peniaze do petrzalky, lebo ta si bude menit NDS ako spodne pradlo...
Reakcia na: Marcelllooo #99004:
Marcelllooo tvrdil aj to aj to naraz (aj ked je to nezlucitelne). Macelllooo neodpovedal na poslednu otazku.
Reakcia na: 810zssk #99000:
Marcelllooo nikdy netvrdil, ze elektricka nema dostatocnu kapacitu, prave naopak, vzdy tvrdil, ze kapacitne su postacujuce autobusy (ekvivalentne trolejbusy) a to az do vyhladu 2020.

Jedina relacia, kde je vysokokapacitna preprava odovodnena je dopravny prud: Petrzalka - Nivy - Filialka s moznostou pokracovania na Trnavu, Kitse a Jarovce.
Reakcia na: 810zssk #99000:
ja nechapem ze na jednej strane vravi o vyhlade do buducnosti a na druhej strane chce akurat elekrifikovat cesty a nasadit tam trolejbusy ktore su v pripade petrzalky neefektivne, pretoze to bude drahe, a kapacitne bez efektu...
Reakcia na: Marcelllooo #98997:
To co skonstatoval Vyskumny ustav domovnicky z hladiska dopravy nie je dolezite.
Reakcia na: Marcelllooo #98997:
s tymi Nivami (v sirsom ponimani) ako administrativnym centrom a teda centrom dochadzky do BA celkom suhlasim, ale preco by tam elektricka nemala chodit ale vlak ano??? ? podla mna je vyhodnejsie napojit aj petrzalku aj nivy na sucasnu siet, ono BA nie je len Petrzalka a taki Karlovestania nebudu mat z toho vlaku nic, naopak ak by tam chodila elina, mozu tam cestovat elinou rovnako ako ostatni...

Ty pozadujes degradaciu elinovej siete na ukor zeleznicnej v regionalnej dimenzii... to je ale neunosne... (a sory, riadna sprostost) Zeleznicna doprava moze byt nosna v regionalnej dimenzii (relacie okresne mesta a mesta BSK - BA), ale v centre a v sirsom centre a vobec v BA v sirsom centre, treba vyuzit elektricku pre tolko spominane dovody (pomer cena vystavby/kapacita).

Chybou elinovej siete v BA je prave to, ze je dost chaba... Elinova siet v BA uz davno mala byt ako vo viedni - preferencia a trat pomaly v kazdej ulici vramci petrzalky...

A este sa vratim k tomu administrativnemu centru dochadzky na Nivach...
rovnako sa zastavava a zatraktivnuje prava strana dunaja a myslim ze vacsina petrzalcanov bude postupne mat miesto dochadzky tu.
A centrum je centrum, stale tam bude chodit dost ludi...
Reakcia na: Marcelllooo #98992:
Kua, na teba sa neda nereagovat.

Najprv tvrdis ze elektricka nema dostatocnu kapacitu narozdiel od nadvlaku a teraz tvrdis ze elektricka je pre Petrzalku naddimenzovana.

Povedzte WOW.

Marcelllooo trpi nejakou psychickou poruchou (myslim takou o ktorej este nevieme) ze o sebe pise v tretej osobe?
Reakcia na: gilmoregirl #98986:
S tym suhlasi vela ludi. Zial, "panom vrchnym" je to jedno.
Reakcia na: Ámos #98996:
Ved po nicom inom tu nevolam. Uvidime, ci vase udaje budu korelovat s mojimi a ci moje zavery budu odlisne od vasich...
Reakcia na: Vladimír #98995:
Tvoj problem je v tom, ze ty sa zaoberas sucasnym stavom a nie stavom vyhladovym, pre ktory sa dopravne riesenie ma pripravit. Doprava a obzvlast kolajova sa pripravuje s vyhladom na niekolko desatroci.

Nosnou relaciou v horizonte 2013 a dalej su Nivy, Prievozska a Dostojevskeho, ktora sa stane novym obchodno-administrativnym centrom a toto bude spadova oblast pre dopravu z celej BA i celeho regionu. Tu bude sustredeny obchod, administrativa aj sluzby. Vieme, ze doprava (IAD aj MHD) smerom do centra sa bude ukludnovat, nakolko toto uz nebude takou vyhladavanou destinaciou...

Takze opust svoje zdrahanie a otvor oci tomu, co sa v meste deje, ake projekty boli spustene a co tlaci a presadzuje vedenie mesta...

Presne tak. Trolejbusova a autobusova doprava su z hladiska kapacity rovnocenne. A to, ze su pre sucasne dopravne potreby ale i pre potreby vo vyhlade do 2020 dostatocne autobusy (ekvivalentne trolejbusy) som si nevymyslel ja, ale skonstatoval to vo svojom stanovisku VUD.

Posledny odstavec je velmi presnym zhodnotenim a spravnym zaverom a vyhodnotenim sucasnej situacie. Dovod, preco sa ide trat do Petrzalky realizovat nie je dopravny, ani ekonomicky, ale iny.
Reakcia na: Marcelllooo #98992:


Mohli by ste mu niekto prosim sem hodit tu maticu prepravnych prudov (sucasnych a buducich) v meste?
Matice ma rad, tak hadam znej nieco vycita. Napriklad aj to kam ludia dnes z Petrzalky cestuju a kam budu v buducnosti.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.