Reakcia na: linda69 #97990:
Skusim sa k tomu vyjadrit aj ja."Lebo elektricka je podla mna ten najdebilnejsi dopravny prostriedok na svete." To bude isto dovod, preco ju vsade na zapade opat stavaju...
"Je pomala (a moze sa nazyvat kludne aj rychlodrazna)" Elektricka nema problem s rychlostou cca do 70 -80 km/hod. Vacsia rychlost je aj u vlaku na takych kratkych medzizastavkovych usekoch nedosiahnutelna. Elektricka ma ale na rozdiel od vlaku obvykle vyssiu akceleraciu, pretoze to v podstate je lahka kolajova suprava
"hlucna (to sa tyka predovsetkym tych suprav, co jazdia v Bratislave teraz nie tych novych)" to je zalezitost starostlivosti o trat a vozidla - sucasne vlaky nie su o nic tichsie..
"ma zivotnost az 30 rokov a ta sa da este predlzit. To znamena ze cestujuci sa mozu vozit v starych voznoch, a vsetko bude v poriadku lebo budu v zivotnosti (daju sa kupit nove, ale DPB nebudeasi nikdy taky bohaty aby to robi, ked aj vo Viedni jazdia take stare eliny)" a co myslis ake stare su vlaky co pouziva zeleznicna spolocnost ? Ti garantujem ze vekovy priemer bratislavskych elektriciek je minimalne o polovicu nizsi nez u vlakov. Mimochodom zivotnost vlakovych suprav je rovnaka a mozno aj vyssia. Co sa tyka busov, DPB prevadzkuje aj 16 rocne busy a zivotnost je 6-8... na rozdiel od elektriciek tie busy ale nie su najbezpecnejsie.
"a hlavne je velmi nespolahliva." A ako casto chodis elektrickou, dievka moja ? Ja nou chodim denne do prace a jeden jediny krat som mal problem ked bolo v kolajisku pitome auto. A to byvam v Karlovej Vsi. Ked sledujem v zapche uviaznute busy, vzdy dakujem za elektricku.
"Poznam cloveka, ktori byval v Karlovke a prestahoval sa do Petrzalky aj preto, lebo mal uz plne zuby tych kazdu chvilu nejazdiacich elin." To dokazuje asi tolko ako ked ja poviem ze poznam cloveka, ktory sa do Bratislavy pristahoval kvoli Ikarusom 280 a preto ich nevyradujme !
"Jej vyhody? Jedine kapacita. Ale je ta kapacita naozaj potrebna?" Kapacita autobusov nepostacuje, navyse prestup napr. z linky 95 na ine linky na Safarikovom namesti je dost zbytocny a tazkopadny. Dalsie Bus pruhy su na mnohych miestach Petrzalky len zboznym prianim, ktore je nerealizovatelne. Ako je mozne aj vyasfaltovat vsetok priestor medzi panelakmi a mozno to bude stacit...
Otazkou na teba je preco nie elektricku aj vlak ? preco si ubrat jedno spojenie, ked mozu existovat dve ?
Valec
"ma zivotnost az 30 rokov a ta sa da este predlzit. To znamena ze cestujuci sa mozu vozit v starych voznoch, a vsetko bude v poriadku lebo budu v zivotnosti (daju sa kupit nove, ale DPB nebudeasi nikdy taky bohaty aby to robi, ked aj vo Viedni jazdia take stare eliny)"
Más vôbec predstavu, z akého roka sú súčasné vozne a elektrické jednotky používané v ZSSK? Len zlomok z celého vozidlového parku je mladší ako 20 rokov. Aj vozne využívané vo vlakoch IC sú vyše 20 ročné, akurát prešli GO.
Modernizované električky ktoré jazdia aj v BA (http://www.imhd.sk/ba/index.php?img=23485&typ=gm) sú vlastne novostavbou, akurát so starých designom. Len minimum častí je v nich pôvodných. Či myslíš, že po nalepení nových čiel bude tá električka lepšia? (http://mhd-ostrava.ic.cz/fotky/3338.JPG)