Ej veru,tie naše elinky električkové,majú už svoje roky..
To je koho návrh,že zrušiť 78.? So všetkými elinami sa nedá ísť až na Bajkalskú zrovna vo všetkých časoch..
To je koho návrh,že zrušiť 78.? So všetkými elinami sa nedá ísť až na Bajkalskú zrovna vo všetkých časoch..
linda69
No a k doprave. Precitala som si poslednych asi 40 stran napriek tomu, ze sa o MHD ako taku privelmi nezaujimam, o NS MHD vsak ano. Som presvedcana, ze nech uz pojde stredom Petrzalky cokolvek, malo by to ist v plytkom tunely. Tento nazor si podla tohto http://www.bratislavskenoviny.sk/48389/doprava/na-trase-rychlodrahy-ma-byt-plytky-tunel osvojil aj primator Bratislavy. A je to aj nazor petrzalskych poslancov a starostu, tych si volili Petrzalcania, teda sa da povedat, ze je to nazor Petrzalky.
Druha vec je co tadial vlastne pojde. Tiez si myslym, ze by to mali byt lahke vlakove supravy a nie eleketricka.
Lebo elektricka je podla mna ten najdebilnejsi dopravny prostriedok na svete.
Je pomala (a moze sa nazyvat kludne aj rychlodrazna),
hlucna (to sa tyka predovsetkym tych suprav, co jazdia v Bratislave teraz nie tych novych),
ma zivotnost az 30 rokov a ta sa da este predlzit. To znamena ze cestujuci sa mozu vozit v starych voznoch, a vsetko bude v poriadku lebo budu v zivotnosti (daju sa kupit nove, ale DPB nebudeasi nikdy taky bohaty aby to robi, ked aj vo Viedni jazdia take stare eliny)
a hlavne je velmi nespolahliva. Raz vypadne prud, inokedy sa zas zrazia eliny, potom sa nejaka vykolaji, neskor zase niekoho zrazi alebo sa nejake auto prevrati na kolajnice a vzdy je zastavena elektrickova doprava. Najhorsie je ked sa stane nieco taketo http://pauliniova.blog.sme.sk/c/111009/Elektrickou-Peso-Bez-naroku.html Stacilo obist to auto o par cm, to vsak elina nedokaze a tak sli ludia peso.
Poznam cloveka, ktori byval v Karlovke a prestahoval sa do Petrzalky aj preto, lebo mal uz plne zuby tych kazdu chvilu nejazdiacich elin.
Jej vyhody? Jedine kapacita. Ale je ta kapacita naozaj potrebna? Ked sa nebude stavat povrchova trat, nemusi sa otvorit stavebna uzavera pri chorvatskom ramene, nemusi sa stavat ani v janikovom dvore. To znamena, ze dopravu v Petrzalke zvladnu nove klbove busy alebo duobusy v BUS pruhoch s kvalitnymi intevalmi.
No a teraz preco ten vlak.
Lebo sa politicky rozhodlo, ze Petrzalka bude dopravne riesena kolajovou dopravou (ja si vobec nemyslim, ze je to nutne) a vlak by silel popod zonu Pribinova a AS Mlynske Nivi, kde by sa malo stavat mnozstvo vyskovych budov a minimalne jeden mrakodrap a dalej by siel na filalku, kde je vhodne mat "druhu hlavnu stanicu" a tiez sa tam pripravuje vystavba (tu vsade by bola ta kapacita naozaj potrebna), dalo by sa prestupit na Trnavskom myte na tie vase eliny a porozvazat sa s nimi.
Vlak by mohol pokracovat na sucasnu Hlavnu stanicu a potom do Devinskej cez to uzemie za Dubravkou, kde sa ma tiez stavat sidlisko pre niekolko desiatok tisic ludi a ty by sa teda asi neradi trepali 45 minut elinami ktore sa tam vraj maju predlzit, aj to len na Safko.
A vlak nebude mat hlavne interval 90 sekund ako elina, ako tu uz bolo pisane, v tom tunely maju ist aj rychliky, nakladne vlaky a neviem co este. Takze autobusova respektive trolejbusova doprava by v Petrzalke stale mala svoj vyznam.
Zhrnutie:
http://imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef392b2c213a323425301f2f241f392b232932342b252c251f292e21362f24352239361f2f301f2b25292e292c1f283236212eef392b2e212c23
Tento navrh jasne ukazal, ze Petrzalcania by boli jednoducho donuteni cestovat elinami, lebo autobusy, respektive trolejbusy by ich vzdy doviezli len a len k elektrickam na ktore treba pri ceste do centra prestupit.
Je ine ked je nespolahliva elina v Dubravke, kde k nej ludi privaza len 83 (ktora naviac ide do centra je tam s troch zastavok a inak je v blizkej pesej dostupnosti alebo v Karlovke, kde ich takto privaza len z Dlhych Dilelov (ktorich obyvatelia by ale stale chceli priame spojenie do centra, takze s tym niesu spokojny) a ine keby bola v sirokej petrzalke. Tu sa lepsie hodi lahky mestky vlak prave pre svoj redsi inerval a potencial byt lepsim NS MHD ako elina. A k nemu autobusy a trolejbusy (najlepsie duobusy alebo aspon trolejbusy s pomocnym naftovym pohonom).
To je moj nazor na elektricky a p. Slavika. Pre uplnost dodavam, ze nebyvam na Rovniankovej ale na Pecnianskej teda dost daleko od nej aj od trasy buduceho NS MHD, p. Slavika osobne nepoznam, neangauzejem sa vo verejnych veciach a nemam ukoncenu strednu skolu (maturovat budem tento rok ? ).