Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ej veru,tie naše elinky električkové,majú už svoje roky..
To je koho návrh,že zrušiť 78.? So všetkými elinami sa nedá ísť až na Bajkalskú zrovna vo všetkých časoch..
Reakcia na: linda69 #98005:
Reflektuješ na dopravnú situáciu okolo Teba, čo je chvályhodné, ale niektoré názory nekorešpondujú s realitou.
Napr. toto: si myslíš, že vlak nahradí iba linku č. 95, zatiaľ čo električky nahradia všetky petržalské linky?
A ďalej keď pripúšťaš, teda súhlasíš že vlak bude mať redší interval ako elina, ale tým pádom bude pre ľudí menej atraktívny (čo bude dané aj trasovaním), teda bude aj menej využívaný, čo povedie buď k zdraženiu jeho prevádzky, alebo k zásadnejšiemu prehodnoteniu jeho prevádzky, v krajnom prípade k jeho zrušeniu.
Dnes sme v situácií že menšia atraktivita vlaku v porovnaí s električkou vedie k jeho nevybudovaniu ☺
A k električkám. Pokiaľ sa postaví trať do Petržalky ako ďalšia električková radiála, bude nevyhnutné nakúpiť nové vozy, lebo "s týmito komunistickými šunkami" by si Petržalku už neobslúžila, je ich málo. A zasa naopka, keď nebude nová trať do Petržalky, nebude motivácia nakupovať nové električky, lebo pre ostatnú časť mesta tie súčasné stačia a ešte aj niečo vydržia. ☺

❤ ❤
Reakcia na: linda69 #98000:
Vlak na Filiálku by mohol jazdiť zo železničnej stanice Petržalka, ktorá nie je až tak ďaleko od Pečnianskej.
Reakcia na: kecho #98003:
? ? Skapem.
Reakcia na: drink #97997:
Nie nie, ja nie som za zachovanie sucastneho stavu autobusovych liniek. 68, 88, 78, 98, 95 - to su linky, ktore by sa potom mohli zrusit alebo zmenit. Podstatne je, ze 93, 83, 80 a dalsie by sa nemenily, lebo su najvyhodnejsie.
Kedze vlak nebude nahradou za ne, nebude mat tak husty intervl.
A ano, cim kratsia zivotnost, tym lepsie. Aby sme tu vzdy mali take cool moderne eliny a nie komunisticke sunky ako teraz. Samozrejme, ze nemyslim extremi ako dva roky a podobne.
Reakcia na: linda69 #98001:
A vlaky áno. ?
Reakcia na: Puki #97993:

fanklub, ktorý bude každoročne udeľovať cenu za vymyslenie čo najhoršej kompatibility systému dopravy, Dopravná cena sa bude volať Zlatý Slávik ?
Reakcia na: linda69 #98000:

čiže vlastne chceš nosný systém, ktorým sa nedá dostať do centra a ďalšími smermi ďalej, jasné ? btw. čo by sa ti také strašné stalo, kebyže napr. prejdeš do centra cez Starý most a nie cez Nový? Čo by sa stalo, keby napr. pod nejakým iným číslom premával bus v smere Incheba-Aupark?
Reakcia na: Mike #97999:
Jo jo, vsetky 19 rocne Lindy nemaju radi elektricky. ?
Reakcia na: merice #97996:
Nechcem elektricky ale som za vlak v plytkom tuneli ako mensie zlo. Na ten by som nemusela vzdy ist, lebo ten by isiel minimalne po Filialku len po svojej trase, nie ako elina ktora ma 4 dalsi radialy. Nedalo by sa nim dostat do centra.
Reakcia na: linda69 #97994:
Okik už vidím. Takže odpúšťam ti nevedomosť quoli Tvojmu veku, menu a pohlaviu ? ? .

Takže Marcelllova tajná ctiteľka a obdivovateľka. Ináč sa môžeš zapájať do diskusií aj na iné dopravné témy ?
Reakcia na: linda69 #97990:

takže poďme pekne poporiadku:
- "mali byt lahke vlakove supravy a nie eleketricka." električkou sa dostaneš na už existujúcu vybudovanú trať v meste VS vlakom môžeš ísť akurát tak popod mesto jedným smerom
- "Je pomala, hlucna, ma zivotnost az 30 rokov a ta sa da este predlzit" - pokiaľ nebude križovaná 80timi cestami, kde budú mať všade prednosť autá, tak až taká pomalá nie je. hlučnosť si si vyvrátila sama a životnosť vozňa 30 rokov+predĺženie GO? uvedom si, koľko financií má dpb na kupovanie vozov (je jedno, akých), takže ti určite nebudú kupovať jeden vozeň každý rok, len aby si mala ot najnovšie.
- "je velmi nespolahliva"+more dôvodov. Takže keď vypadne prúd vlaku, nič sa nestane, vlaky sa nikdy nezrazili, a ešte som nikdy nepočul, aby vlak zrazil auto, ktoré išlo cez priecestie ? čo takto sa pozrieť na slávne križovanie vlakov a cesty neďaleko Hypernovy ❓
- "je ta kapacita naozaj potrebna?" no určite nie, veď každý deň jazdia prázdne autobusy smerom cez mosty do mesta a večer úplne prázdne do Pe, však?
- "dopravu v Petrzalke zvladnu nove klbove busy alebo duobusy", dievča zlaté - autobusy sú bezporuchové a tiež nikdy žiadny nehorel? (okrem kampane AntiSolaris pripomínam x požiarov Tam, Karosa, Ikarus...) a originál duobusy, nie ten paškvil, čo jazdí na DD, sú možno lacnejšie ako elina, ale určite podstatne drahšie ako klasický bus, či tbus.
- "dalo by sa prestupit na Trnavskom myte na tie vase eliny a porozvazat sa s nimi" tak potom načo vlak? Veď ti potom v Pe stačia tri linky, nech 1 linka končí pod mostom, druhá pri Apolle a ďalšia nech sa točí za Prístavným mostom - a tam potom môžeš prestupovať do úmoru - Ľudia by ťa zožrali zaživa ?
- "uzemie za Dubravkou, kde sa ma tiez stavat sidlisko" myslím, že tam je naplánovaná výstavba/predĺženie trate z Dúbravky a mimochodom 5ka má cestu Dúbravka-Rača 54 minút a niektorí ňou aj chodia, pretože je to asi lepšie spojenie ako xkrát prestupovať.
- "vlak nebude mat hlavne interval 90 sekund ako elina" samozrejme, to máš pravdu, choď si bárs aj IC vlakom v 90 minútových intervaloch, som zvedavý, akú budeš mať radosť, keď ti zdrhne pred nosom ?
- "by boli jednoducho donuteni cestovat elinami, lebo autobusy, respektive trolejbusy by ich vzdy doviezli len a len k elektrickam" rovnako ako dnes musia cestovať busmi, aby sa dostali k busom, ktoré idú do centra (tzv. nosným linkám s int. +/- 3 min.), taká 99na či 80 tka ti nič nehovorí?
- "v Karlovke, kde ich takto privaza len z Dlhych Dilelov" takže tie 4 zastávky pred prípojkou z DD neberú nikoho, však? Tak potom načo tam asi sú?
- "v sirokej petrzalke...sa lepsie hodi lahky mestky vlak prave pre svoj redsi inerval a potencial byt lepsim NS MHD ako elina..." aký potenciál má? že nie je kompatibilný s mestskou sieťou? že sa nebude vetviť za mostom, pretože bude v tuneli (nie Y, keď ideš maturovať, pozor na Szlovenštinu ?). že bude mať interval 15-20 minút, pričom za ten čas sa dostaneš do mesta aj bicyklom?
- "A k nemu autobusy a trolejbusy (najlepsie duobusy alebo aspon trolejbusy s pomocnym naftovym pohonom)" dôsledky využívania dieslákov na DD vidíš v ich poruchovosti, nakoľko nie sú stvorené na to, aby sa každú chvíľu púšťal diesel, ale iba v mimoriadnych situáciách...
Žeby sa domovník preregistroval? Niečo ako Dunčo (bez urážky) s 10timi nickami... ?
Reakcia na: linda69 #97990:
Takže ty si za zachovanie súčasného stavu autobusových liniek a okrem toho ešte za stavbu podzemnej železnice, ktorá bude mať okrem iného tú výhodu, že nebude mať husté intervaly? A nakúpené vlaky by mali mať pokiaľ možno čo najkratšiu živostnosť - to by sa malo dať do podmienok výberového konania. ?
Reakcia na: linda69 #97995:
Nejak ti nerozumiem. Nechceš električky ale si za plytký tunel? Však aj tie pojdu cez petržku, ale pod zemou. A aj na tu budeš musieť isť, rovnako ako na elinu, len pod zem! Alebo sa mýlim? ?
Reakcia na: Puki #97993:
Vlak by som asi naozaj denne neviuzivala, lebo by nam tu musela ostat aj 80 aj 88, ale elektricku by som musela vyuziva, lebo by som nemala inu moznost, vid.: http://imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef392b2c213a323425301f2f241f392b232932342b252c251f292e21362f24352239361f2f301f2b25292e292c1f283236212eef392b2e212c23 a to by mi skomplikovalo cest, lebo teraz mi to trva napriklad na Novy most 4 min. a nemusim prestupovat, keby bola elina NS MHD, trvalo by 4 min. len k nej.

Re Mike: Nemozem byt Marcelllooova zena, on je slobodny.
Reakcia na: Mike #97992:
precitaj si poslednu vetu - osobne ho nepoznam ?
Reakcia na: linda69 #97990:
Beriem tento názor ako dobrý pokus o vtip. Inak si neviem vysvetliť ako niekto, kto býva úplne mimo trasy plánovaného NS preferuje namiesto električiek ľahké súpravy vlaku, ktoré pravdepodobne ani nebude denne využívať. Jedine, že by ste nám obyvateľov bývajúcim v blízkosti tejto trate chystali pomstu zato, že Vám postavili pod oknami diaľnicu.
Re #97992 Mike: Marcellov fun club ?
Reakcia na: linda69 #97991:
Vy ste Marcelllova:
a) mama
b) babka
c) sestra
d) žena
e) frajerka
f) iný príbuzenský vzťah?
? ❤
Reakcia na: linda69 #97990:
Pardon, malo to byt ...Svedcia o tom Vase prispevky. Petrzalka ludi ako ste Vy potrebuje...
Na zaciatok by som rada popriala p. Marcelovi Slavikovi vsetko najlepsie k jeho dnesnemu jubileu, nech mu to odhodlanie a chut robit nieco prospesne, vydrzi co najdlhsie. Naozaj viete co hovorite. Svedcia o tom prispevky ako ludi, ako ste Vy, Petrzalka potrebuje. ?


No a k doprave. Precitala som si poslednych asi 40 stran napriek tomu, ze sa o MHD ako taku privelmi nezaujimam, o NS MHD vsak ano. Som presvedcana, ze nech uz pojde stredom Petrzalky cokolvek, malo by to ist v plytkom tunely. Tento nazor si podla tohto http://www.bratislavskenoviny.sk/48389/doprava/na-trase-rychlodrahy-ma-byt-plytky-tunel osvojil aj primator Bratislavy. A je to aj nazor petrzalskych poslancov a starostu, tych si volili Petrzalcania, teda sa da povedat, ze je to nazor Petrzalky.

Druha vec je co tadial vlastne pojde. Tiez si myslym, ze by to mali byt lahke vlakove supravy a nie eleketricka.

Lebo elektricka je podla mna ten najdebilnejsi dopravny prostriedok na svete.

Je pomala (a moze sa nazyvat kludne aj rychlodrazna),

hlucna (to sa tyka predovsetkym tych suprav, co jazdia v Bratislave teraz nie tych novych),

ma zivotnost az 30 rokov a ta sa da este predlzit. To znamena ze cestujuci sa mozu vozit v starych voznoch, a vsetko bude v poriadku lebo budu v zivotnosti (daju sa kupit nove, ale DPB nebudeasi nikdy taky bohaty aby to robi, ked aj vo Viedni jazdia take stare eliny)

a hlavne je velmi nespolahliva. Raz vypadne prud, inokedy sa zas zrazia eliny, potom sa nejaka vykolaji, neskor zase niekoho zrazi alebo sa nejake auto prevrati na kolajnice a vzdy je zastavena elektrickova doprava. Najhorsie je ked sa stane nieco taketo http://pauliniova.blog.sme.sk/c/111009/Elektrickou-Peso-Bez-naroku.html Stacilo obist to auto o par cm, to vsak elina nedokaze a tak sli ludia peso.

Poznam cloveka, ktori byval v Karlovke a prestahoval sa do Petrzalky aj preto, lebo mal uz plne zuby tych kazdu chvilu nejazdiacich elin.

Jej vyhody? Jedine kapacita. Ale je ta kapacita naozaj potrebna? Ked sa nebude stavat povrchova trat, nemusi sa otvorit stavebna uzavera pri chorvatskom ramene, nemusi sa stavat ani v janikovom dvore. To znamena, ze dopravu v Petrzalke zvladnu nove klbove busy alebo duobusy v BUS pruhoch s kvalitnymi intevalmi.

No a teraz preco ten vlak.
Lebo sa politicky rozhodlo, ze Petrzalka bude dopravne riesena kolajovou dopravou (ja si vobec nemyslim, ze je to nutne) a vlak by silel popod zonu Pribinova a AS Mlynske Nivi, kde by sa malo stavat mnozstvo vyskovych budov a minimalne jeden mrakodrap a dalej by siel na filalku, kde je vhodne mat "druhu hlavnu stanicu" a tiez sa tam pripravuje vystavba (tu vsade by bola ta kapacita naozaj potrebna), dalo by sa prestupit na Trnavskom myte na tie vase eliny a porozvazat sa s nimi.

Vlak by mohol pokracovat na sucasnu Hlavnu stanicu a potom do Devinskej cez to uzemie za Dubravkou, kde sa ma tiez stavat sidlisko pre niekolko desiatok tisic ludi a ty by sa teda asi neradi trepali 45 minut elinami ktore sa tam vraj maju predlzit, aj to len na Safko.

A vlak nebude mat hlavne interval 90 sekund ako elina, ako tu uz bolo pisane, v tom tunely maju ist aj rychliky, nakladne vlaky a neviem co este. Takze autobusova respektive trolejbusova doprava by v Petrzalke stale mala svoj vyznam.

Zhrnutie:

http://imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef392b2c213a323425301f2f241f392b232932342b252c251f292e21362f24352239361f2f301f2b25292e292c1f283236212eef392b2e212c23

Tento navrh jasne ukazal, ze Petrzalcania by boli jednoducho donuteni cestovat elinami, lebo autobusy, respektive trolejbusy by ich vzdy doviezli len a len k elektrickam na ktore treba pri ceste do centra prestupit.

Je ine ked je nespolahliva elina v Dubravke, kde k nej ludi privaza len 83 (ktora naviac ide do centra je tam s troch zastavok a inak je v blizkej pesej dostupnosti alebo v Karlovke, kde ich takto privaza len z Dlhych Dilelov (ktorich obyvatelia by ale stale chceli priame spojenie do centra, takze s tym niesu spokojny) a ine keby bola v sirokej petrzalke. Tu sa lepsie hodi lahky mestky vlak prave pre svoj redsi inerval a potencial byt lepsim NS MHD ako elina. A k nemu autobusy a trolejbusy (najlepsie duobusy alebo aspon trolejbusy s pomocnym naftovym pohonom).

To je moj nazor na elektricky a p. Slavika. Pre uplnost dodavam, ze nebyvam na Rovniankovej ale na Pecnianskej teda dost daleko od nej aj od trasy buduceho NS MHD, p. Slavika osobne nepoznam, neangauzejem sa vo verejnych veciach a nemam ukoncenu strednu skolu (maturovat budem tento rok ? ).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.