Reakcia na: linda69 #97990:
Skusim sa k tomu vyjadrit aj ja."Lebo elektricka je podla mna ten najdebilnejsi dopravny prostriedok na svete." To bude isto dovod, preco ju vsade na zapade opat stavaju...
"Je pomala (a moze sa nazyvat kludne aj rychlodrazna)" Elektricka nema problem s rychlostou cca do 70 -80 km/hod. Vacsia rychlost je aj u vlaku na takych kratkych medzizastavkovych usekoch nedosiahnutelna. Elektricka ma ale na rozdiel od vlaku obvykle vyssiu akceleraciu, pretoze to v podstate je lahka kolajova suprava
"hlucna (to sa tyka predovsetkym tych suprav, co jazdia v Bratislave teraz nie tych novych)" to je zalezitost starostlivosti o trat a vozidla - sucasne vlaky nie su o nic tichsie..
"ma zivotnost az 30 rokov a ta sa da este predlzit. To znamena ze cestujuci sa mozu vozit v starych voznoch, a vsetko bude v poriadku lebo budu v zivotnosti (daju sa kupit nove, ale DPB nebudeasi nikdy taky bohaty aby to robi, ked aj vo Viedni jazdia take stare eliny)" a co myslis ake stare su vlaky co pouziva zeleznicna spolocnost ? Ti garantujem ze vekovy priemer bratislavskych elektriciek je minimalne o polovicu nizsi nez u vlakov. Mimochodom zivotnost vlakovych suprav je rovnaka a mozno aj vyssia. Co sa tyka busov, DPB prevadzkuje aj 16 rocne busy a zivotnost je 6-8... na rozdiel od elektriciek tie busy ale nie su najbezpecnejsie.
"a hlavne je velmi nespolahliva." A ako casto chodis elektrickou, dievka moja ? Ja nou chodim denne do prace a jeden jediny krat som mal problem ked bolo v kolajisku pitome auto. A to byvam v Karlovej Vsi. Ked sledujem v zapche uviaznute busy, vzdy dakujem za elektricku.
"Poznam cloveka, ktori byval v Karlovke a prestahoval sa do Petrzalky aj preto, lebo mal uz plne zuby tych kazdu chvilu nejazdiacich elin." To dokazuje asi tolko ako ked ja poviem ze poznam cloveka, ktory sa do Bratislavy pristahoval kvoli Ikarusom 280 a preto ich nevyradujme !
"Jej vyhody? Jedine kapacita. Ale je ta kapacita naozaj potrebna?" Kapacita autobusov nepostacuje, navyse prestup napr. z linky 95 na ine linky na Safarikovom namesti je dost zbytocny a tazkopadny. Dalsie Bus pruhy su na mnohych miestach Petrzalky len zboznym prianim, ktore je nerealizovatelne. Ako je mozne aj vyasfaltovat vsetok priestor medzi panelakmi a mozno to bude stacit...
Otazkou na teba je preco nie elektricku aj vlak ? preco si ubrat jedno spojenie, ked mozu existovat dve ?
kecho
takže poďme pekne poporiadku:
- "mali byt lahke vlakove supravy a nie eleketricka." električkou sa dostaneš na už existujúcu vybudovanú trať v meste VS vlakom môžeš ísť akurát tak popod mesto jedným smerom
- "Je pomala, hlucna, ma zivotnost az 30 rokov a ta sa da este predlzit" - pokiaľ nebude križovaná 80timi cestami, kde budú mať všade prednosť autá, tak až taká pomalá nie je. hlučnosť si si vyvrátila sama a životnosť vozňa 30 rokov+predĺženie GO? uvedom si, koľko financií má dpb na kupovanie vozov (je jedno, akých), takže ti určite nebudú kupovať jeden vozeň každý rok, len aby si mala ot najnovšie.
- "je velmi nespolahliva"+more dôvodov. Takže keď vypadne prúd vlaku, nič sa nestane, vlaky sa nikdy nezrazili, a ešte som nikdy nepočul, aby vlak zrazil auto, ktoré išlo cez priecestie ? čo takto sa pozrieť na slávne križovanie vlakov a cesty neďaleko Hypernovy
- "je ta kapacita naozaj potrebna?" no určite nie, veď každý deň jazdia prázdne autobusy smerom cez mosty do mesta a večer úplne prázdne do Pe, však?
- "dopravu v Petrzalke zvladnu nove klbove busy alebo duobusy", dievča zlaté - autobusy sú bezporuchové a tiež nikdy žiadny nehorel? (okrem kampane AntiSolaris pripomínam x požiarov Tam, Karosa, Ikarus...) a originál duobusy, nie ten paškvil, čo jazdí na DD, sú možno lacnejšie ako elina, ale určite podstatne drahšie ako klasický bus, či tbus.
- "dalo by sa prestupit na Trnavskom myte na tie vase eliny a porozvazat sa s nimi" tak potom načo vlak? Veď ti potom v Pe stačia tri linky, nech 1 linka končí pod mostom, druhá pri Apolle a ďalšia nech sa točí za Prístavným mostom - a tam potom môžeš prestupovať do úmoru - Ľudia by ťa zožrali zaživa ?
- "uzemie za Dubravkou, kde sa ma tiez stavat sidlisko" myslím, že tam je naplánovaná výstavba/predĺženie trate z Dúbravky a mimochodom 5ka má cestu Dúbravka-Rača 54 minút a niektorí ňou aj chodia, pretože je to asi lepšie spojenie ako xkrát prestupovať.
- "vlak nebude mat hlavne interval 90 sekund ako elina" samozrejme, to máš pravdu, choď si bárs aj IC vlakom v 90 minútových intervaloch, som zvedavý, akú budeš mať radosť, keď ti zdrhne pred nosom ?
- "by boli jednoducho donuteni cestovat elinami, lebo autobusy, respektive trolejbusy by ich vzdy doviezli len a len k elektrickam" rovnako ako dnes musia cestovať busmi, aby sa dostali k busom, ktoré idú do centra (tzv. nosným linkám s int. +/- 3 min.), taká 99na či 80 tka ti nič nehovorí?
- "v Karlovke, kde ich takto privaza len z Dlhych Dilelov" takže tie 4 zastávky pred prípojkou z DD neberú nikoho, však? Tak potom načo tam asi sú?
- "v sirokej petrzalke...sa lepsie hodi lahky mestky vlak prave pre svoj redsi inerval a potencial byt lepsim NS MHD ako elina..." aký potenciál má? že nie je kompatibilný s mestskou sieťou? že sa nebude vetviť za mostom, pretože bude v tuneli (nie Y, keď ideš maturovať, pozor na Szlovenštinu ?). že bude mať interval 15-20 minút, pričom za ten čas sa dostaneš do mesta aj bicyklom?
- "A k nemu autobusy a trolejbusy (najlepsie duobusy alebo aspon trolejbusy s pomocnym naftovym pohonom)" dôsledky využívania dieslákov na DD vidíš v ich poruchovosti, nakoľko nie sú stvorené na to, aby sa každú chvíľu púšťal diesel, ale iba v mimoriadnych situáciách...
Žeby sa domovník preregistroval? Niečo ako Dunčo (bez urážky) s 10timi nickami... ?