Ved aj vyhlaska FMD c. 123/1979 o mestskej hromadnej doprave je len vyhlaska. Silu zakona nikdy nemala.
Ike: Ak mas preukaz do kniznice, najlepsie vedeckej, tak tam chod a pozicaj si tuto knihu:
Mestská hromadná doprava
ISBN: 063-567-88
Vydavateľ: Alfa SNTL
Rok vydania: 1988
Autor: Ing. D. Habarda
Farebnosť: Čiernobiela
Počet strán: 438
Stručný popis: Učebnica určená najmä pre študentov Vysokej školy dopravy a spojov
Výťah: Kniha obsahuje teóriu mestskej hromadnej dopravy a je vhodná pre každého, kto sa uvedenou problematikou zaoberá. Na príkladoch sú v nej jasne vysvetlené základné princípy fungovania MHD, používaných konštrukčných riešení, vozidiel a pod. vrátane súvisiacich matematických výpočtov a technických noriem.
Ja nemôžem z toho ako sa to nové logo vyníma na starom dizajne www.dpb.sk ? To (podľa mňa "spletené čudo") mi na webstránke, ale aj na vozidlách pripomína skôr nejakú nepodarenú reklamu na inú firmu. A ten šedý podklad loga na vozidlách... ?
Žiaľ, na Slovensku nemáme žiaden zákon, ktorý by sa zaoberal konkrétne len verejnou hromadnou dopravou. Túto upravuje len Zákon Národnej rady Slovenskej republiky o cestnej doprave (168/1996) a Zákon Národnej rady Slovenskej republiky o dráhach (164/1996).
Zákon 168/96 sa z tohto pohľadu zaoberá len autobusovou dopravou a hovorí, že:
"Verejná pravidelná autobusová doprava je vnútroštátna preprava cestujúcich na autobusovej linke medzi dvoma alebo viacerými obcami, najmä diaľková autobusová doprava, medzinárodná autobusová doprava, prímestská autobusová doprava alebo na území obce mestská autobusová doprava." (§ 6, odst. 3)
Na druhej strane zákon 164/96 v § 3 člení dráhy takto:
"Dráhy sa podľa technických podmienok členia na železničné, električkové, trolejbusové, lanové a špeciálne dráhy."
Čiže pojem Mestská hromadná doprava zákonne neexistuje a to že sa používa je vlastne pozostatok z minulosti. Avšak jedine SAD NR a SAD LM používajú nový (správny) pojem Mestská autobusová doprava (MAD).
Áno, párkrát som ich takto videl. Asi sa vodičom nechcelo skladať označenie, tak len za sklo vpravo dole (z jeho pohľadu) strčili tabuľku s označením cieľovej stanice a išli...
2. Jazdili tam (aj) červeno-biele karosy a zachádzali aj do Bratislavy (dokonca s tabuľami pezinskej MHD).
4. V Malackách sa včlenila do linky Malacky-Plavecký Peter (106406).
Vieme, že to tak kedysi fungovalo. Vtedy tam jazdili dvojnápravové vozidlá s hmotnosťou cca 14 ton a výkonom do 2x60 kW, dnes máme vozidlá (T3) s hmotnosťou cca 16 ton a výkonom 4x44 kW.
Prosím o odkaz na konkrétny materiál, v ktorom VÚD konštatoval, že električka v Petržalke nie je potrebná a že si ju presadili lobbystické skupiny.
Existuje vlastne ešte VÚD? Posledná výročná správa na ich webe je z roku 2002.
Ak bude po jednej radiále jazdiť jedna linka namiesto troch, bude zvládať nápory lepšie. Tri linky, ktoré na radiálu prichádzajú, totiž podliehajú určitým vonkajším vplyvom, ktoré nie sú rovnomerné, takže dochádza ku kumulovaniu vozidiel (napríklad na Račianskej radiále ide často 6 minút zmeškaná linka 11, za ňou 4 minúty meškajúca linka 5 a načas idúca linka 3, takže za dve minúty prejdú tri linky a potom 10 minút nejde nič). V prípade jednej linky bude nápor pasažierov, zápchy, pomalé jazdy a podobne pôsobiť na za sebou idúce spoje približne rovnako, preto aj keď budú spoje meškať, interval medzi nimi bude zodpovedať plánovanému. Ako je možné, že toto ste sa v aplikovanej matematike a teórii sietí neučili, veď to patrí medzi základy?
Ing. Dulla: Ide o Ing. Vladimíra Dullu, ktorý vystupoval na decembrovej debate v A4-nultý priestor?
Dr.Ing.Schlosser: S bratmi Schlosserovcami som sa v úvode svojej kariéry, bohužiaľ, stretával. Ich úroveň odbornosti vtedy vo mne zanechala veľmi negatívny dojem. Ak spolupracovali aj na tzv. odborných stanoviskách tzv. Združenia samospráv, tak sa tento dojem len umocní.
Zníženie počtu liniek so súčasnou zmenou trasy JE prelinkovaním. Alebo zmena systému liniek v Petržalke bola len prečíslovaním? A čo je potom podľa teba prelinkovaním? Prosím definíciu.
Pri intervale 4 minúty nemusíš nijakú nadväznosť riešiť. A čo sa týka nízkopodlažnosti, koľko nízkopodlažných autobusov mala Bratislava v čase, keď sa v Petržalke likvidoval systém odvšadiaľ všade?
dopravni.net :: Vídeňská Úmluva o silničním provozu - v ČR jen cár papíru? http://www.dopravni.net/view.php?cisloclanku=2008012004
Vídeňská Úmluva o silničním provozu ve vztahu k tramvajové dopravě není v České republice správně aplikována.
Neviem. Mozno bola novelizovana, ale pravdepodobnejsie je, ze nie. A aj keby bola novelizovana, predpokladam, ze znenie definicie MHD by sa v nej nemenilo.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr
Ike: Ak mas preukaz do kniznice, najlepsie vedeckej, tak tam chod a pozicaj si tuto knihu:
Mestská hromadná doprava
ISBN: 063-567-88
Vydavateľ: Alfa SNTL
Rok vydania: 1988
Autor: Ing. D. Habarda
Farebnosť: Čiernobiela
Počet strán: 438
Stručný popis: Učebnica určená najmä pre študentov Vysokej školy dopravy a spojov
Výťah: Kniha obsahuje teóriu mestskej hromadnej dopravy a je vhodná pre každého, kto sa uvedenou problematikou zaoberá. Na príkladoch sú v nej jasne vysvetlené základné princípy fungovania MHD, používaných konštrukčných riešení, vozidiel a pod. vrátane súvisiacich matematických výpočtov a technických noriem.