Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Papyr #95751:
Vyhláška zo 79-teho ešte platí? ?
Reakcia na: Valec #95730:
BID sa má rozbehnúť koncom 2008? Ma to napadlo v súvislosti s tým, že od 2009 sa prechádza na Euro. PRv teda na duálny systém a potom len na Euro. Nezabrzdí to plánované spustenie BID?
Reakcia na: Ike #95747:
MAD je synonimum pre MHD len s autobusmi. Mozes to nazvat hociako.
Reakcia na: Ike #95747:
Mestská hromadná doprava (MHD) je podľa vyhlášky Federálneho ministerstva dopravy ČSSR č. 123/1979 "hromadná osobná doprava prevádzkovaná v meste a jeho záujmovom území."

Nic viac a nic menej 🙂
Reakcia na: Ike #95747:

1. MAD a MHD je to iste len sa inak vyvinul nazov. V presove sa tiez MHD medzi ludmi nevola MHD, vsak ano.
Co sa danej linky tyka, ktoru si dal, neviem sa knej vyjadrit. Ak jazdi plna svoj zmysel ma. Ale zase splietas odlisne veci. Linku s jednym odchodom za den a linku s intervalom 15/30/15//30.

2. Na Bajkalskej L31 NEMAS!!!! Ike nebavis sa zo sotodetskom, uvedom si to!
Ak niekto ide radsej busom 45 minut ako vlakom 30 minut. Budis, jeho hlupost.
Na Vinohradoch mas L5 a na Hlavnej L32. Hovoril si ziadne priame spojenie z hl.stanice. Dokazal som ti ze je! Nehovoril si o intervale.

3. Nie MHD v PK myslim linku 533. Tu linku, ktora je v dokumente oznacena ako MHD v PK!
Reakcia na: tr3mp #95653:
a Re #95710 S499.1023: načo výpočty ? Stačí sa zamyslieť a vjazd do tunela je na Šafárikovom námestí zhýralosť hrubého zrna a hlavne akékoľvek podzemné trate, ktoré by ovplyvnili vzťahy Nám SNP, Špitálska,... absolútny antirozvojový zámer. A za tie roky vysveovania v územnom pláne aj blud.
Re #95740 Ike: pokiaľ uvažuješ výsostne radiálne, naozaj nemáš šancu ?
Re #95725 810zssk: Predstav si, že existujú projekty, kedy súkromná spoločnosť prevádzkujúca trať postavenú mestom za dohodnutej ceny dokáže nielen takúto dopravu uživiť, ale vytvoriť aj zisk. Možno síce za cenu (ne)jednotnej tarify s inými druhmi VHD (riešiteľné), ale máš ako mesto o starosť menej.
Re #95727 810zssk: metro nemetro, na tunely sa peniaze nájdu, lebo tak niekto v Bruseli povedal.
Reakcia na: Ike #95747:
sorry, precital som ze cela trasa je 35 minut 🙂
Reakcia na: Ámos #95746:

1) vyjadril si sa k prvej casti, ale k druhej nie...
preco je potom MAD DK, MAD LM? hm? potom podla coho rozlisujes MHD a nieMHD? co si myslis o dotovani a tej linke co som ti ukazal?

2) Ake polopravdy? 32ka ma v case ked mam skolu 30 minutovy interval, to s 39/31 a 4 nemozes porovnavat.. Sorry mam spoluziakov aj spoluziacky z PK aj SC a dokonca aj TT, ale cestuju do skoly (zapadna cast BA) busom a maju najlepsie mozne spojenie

tie cisla su nezmysly... cisty cas mam (ak neratam prestupy a cakanie na bus) 28+40 (dialkove spoje cez obchvat zamerne vynechavam)... vlak neviem, nechodim nim, mozem vyskusat...

3) pokial myslis MHD tie skratene spoje ktore uz nebudu chodit mimo PK smer BA, tak neviem ci je to pozitivny krok... netrufam si odhadnut ako to ludia prijmu... mozno samotnu MHD (inak povedane len skratene SAD spoje po Pezinok) ocenia, ale pochybujem ze im HLST a Vinohrady vynahradia Bajkalsku&Nivy
Reakcia na: Ike #95745:

1. aha. Takze v BB vcase nejazdenia troflov nemali MHD lebo mali len jednu trakciu... V NR, TT, TN, PP,... nemaju MHD. Sorry, uz splietas tretie na deviate.

2. Tak cele Kramare, ministerstva v okoli hl. stanice a centrum je jednoznacne rovnako dostupne ako z Niv.
Ak chces argumentovat tak aspon nepis polopravdy. Do VS komplexu sa dostanes z Hl. stanice L32.
A ty jazdis zo Senca , ze?
SC - DNV - bus - 35min. na nivy plus L21 +25min - Š. Králika. Dohromady 60min.
SC - DNV - vlak - 30min. na hl. stanicu plus pesi presun na SAv (3minuty) plus L21 +17min. na Š. Králika. Dohromady 53 minut. Ak by si vsak siel zo SC rychlikom, tak si v BA za 20min, ci zrychlenym za 22.
Zato v rannej spicke si busom zo Senca v BA od 35 do 50 minut.

3. Nie Ike, ty len nevies pripustit, ze si sa zmylil a MHD v PK v navrhovanom variante je pozitivny krok.
Reakcia na: Ámos #95741:

1. neviem, predpokladam ze Hromadna znamena viac trakcii a Mestska, ze ju dotuje mesto a nie to ze to premava v ramci katastra.
http://cp.atlas.sk/Route.asp?cl=S&tt=2&i=2311&p=AT
povazujes toto za MHD?

2. to je zaujimave, lebo tiez cestujem z vychodnej casti BH okresu do zapadu BA a lepsie spojenie ako Nivy nemozem najst (21+ patronka a tam hocikam)...
ok nemozem nesuhlasit ze napr dubravka je lepsia cez hlavnu stanicu, ale povedz mi aku dolezitu destinaciu mozu mat ludia z PK v zapadnej casti BA kde NIC nie je len monofunkcne obytne obce?
Napada ma len vysokoskolsky komplex v karlovke, ale tam sa zo stanice sotva priamo dostanes, kdezto z bajkalskej nemas problem...
SL je potom cez nivy pouzitelna nie len do zap. casti BA, ale do celej zapadnej casti BSK (okres MA).

3. Vklude navrhni, velmi rad si pozriem ako ti to schvalia 🙂 a aj tak si ma nepochopil... na ZST DNV pri intervale 21 je pesia dostuppnost nekonkurencieschopna... keby bol na 21 interval polhodinu, tak by to bolo vyrovnane....
Reakcia na: 810zssk #95743:
a preco by nemohli... len by si ju museli zaplatit.
Ked uz sa tu riesi dotovanie - moze si obec objednat primestsku dopravu? Napriklad keby boli dve vedla seba leziace obce a chceli by mat spolocnu MHD (de-iure primestsku dopravu), mohli by si ju objednat aj tie obce, alebo by to musel spravit kraj?
Reakcia na: Ike #95740:
Z Vinohradov nie, ale z Hlavnej ano. Akurat pri vybranych cieloch musis zist na SAV.
Reakcia na: Ike #95740:

1. ??? a preco? Jedna sa o verejnu dopravu v ramci mesta!! Cize ide o MHD.

2. Ale zato poznam ludi z PK, co radsej idu vlakom, lebo SL je pre nich nepouzitelna, pri ceste do zapadnej casti mesta.
Bajklaska je fajn ale Nivy ako prestupny uzol je na

3. ano je ked ides do skoly pesi 9 minut. Nie ak musis slapat z severu 25 minut na ZST PK. Lebo ak ano, tak navrhnem aby cela DNV chodila pesi na ZST DNV a tam na vlak. Ved jej obv sa to zda byt normalne.
Reakcia na: Ámos #95736:

1) ak ma byt linka platena BSK - ok... pomenovanie MHD je trocha diskutabilne...

2) Exustuje lepsi prepravny uzol ako Nivy a Bajkalska? Dostanes sa z Vinohradov priamo na Trnavku? Do Vrakune? Do Ruzinova? Do Petrzalky? do Devinskej? existuje azda lepsie spojenie do Centra? Poznam dost ludi co chodia Vidlibusom na gympel do mesta - do centra BA a maju to krasne blizko na Nivy... to sa maju trepat z hlavnej? a to nehovorim o bussines centrach a administrativnej casti ktora ma vyrast na Nivach... Poznas prepravne prudy z BH okresov? naozaj si myslis ze Vinohrady a Hl. stanica su idealne lokalizovane? ani z daleka...

3) To za som navrhoval chodit peso, neznamena ze by som nechal ludi chodit pesi... je to diskusia a obcas si mozem povedat aj subjektivny nazor.

Mal som ZS vzdialenu asi 10 minut od domu... chodil som 9 rokov... bolo to cez sidlisko... mohol som chodit aj MHD (jednu zastavku), ale trvalo by to dlhsie... a to je to o com hovorim... ze casovo je pesia dostupnost v meste rozmeroch PK konkurencie schopna... (kym obyvatel pride na zastavku, kym mu dojde bus atd - uz moze byt pesi v mieste destinacie, a mozes sa so mnou hadat, v Pezinku sa to to tyka vacsiny obyvatelov s vynimkou severu a muskatu)
Reakcia na: Valec #95730:
JJ len ju musis dat tak aby ti stiahla ludi aj z muškatov ci ako sa tomu nadava.
Do liecebni by som nehal chodit 355 stym ze by presla cez PK a 533 by som tahal z Suvorovej - Cajlanska - G. Peknika - Trnavska - Holubyho - ZST. Trasa by mala 3,1km a bus by ju vzladol za cca 10 minut.
Linku z Limbachu by bolo dobre viest cez Fajgalskú cestu, aj ked neviem v akom stave je tato spojnica medzi PK a Limbachom.
Reakcia na: Ike #95733:
Ale však to je v rámci BID úplne jedno. Jediné čo tam treba doriešiť je financovanie (nejaký základ bude platiť BSK a zvyšok si doplatí mesto), ale to cestujúceho nezaujíma.

Pred dvoma rokmi som na jeden školský projekt vytvoril takúto sieť MHD v Pezinku.
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=sk&msa=0&msid=104098931342074453600.00000112dc41569ca38f5&z=13&om=0
Cestovný poriadok bol síce v sobotu popoludní a v nedeľu chudobný až žiadny, ale pri ročnom výkone 157 572 vzkm som sa dostal na úroveň nákladov 4,8 mil. Sk. Čo sa celkom dá, nie?
Dnes by sa to však v súvislosti s BIDkou muselo prepracovať.
Reakcia na: Ámos #95736:
smer sever 533 nie 520. 520 je MHD v Svatom Jure.
Reakcia na: Ike #95723:
Aha takze by si Modranom, Vinosadcanom,... predlzoval prepravny cas k stanici.
Pre teba je stanica v DNV moc daleko. No pre Pezincanov tak daleko uz nie je. Pritom vzdialenost zo sidliska sever na ZST Pezinok je rovnaka ako vzdialenost sidliska na Eisnerovej na ZST DNV.

A argument, ze dnes vacsina Pezincanov idu na Bajkalsku a Nivy tiez nie je vhodne zvolen. Lebo otazka je ci maju na vyber?

A navrhoval si chodit peso. #95516 - "pesia dostupnost je konkurencieschopna a vyhrava" to je premna jednoznacne odporucanie chodit peso.

Argumentujes vyckavanim na bus. Akym vyckavanim. MHD v PK ma mat inetrval 15/30/15//30 cize bude robit pripoj ku kazdemu vlaku. Vystupis z vlaku a nastupis do 520 ak pojde na sever alebo do 521 a 531 ak pojde smerom k Tescu ci Lidlu alebo na linky do Modry ak pojdes smerom k poliklinike/cintorinu.
Pri ceste na vlak, si hadam vie kazdy zapamatat interval trebars :03 18 33 48 respektive : 03 33
Obv. Grinavy bude vystupovat na Pezinok zastavka.

Nemyslim si, ze PK bude platit za MHD v PK. Pojde to z rozpoctu kraja.
Reakcia na: Ike #95733:
Neviem kto ju ma dotovat, kazdopadne ma ist o standardnu vnutromestsku linku prevadzkovanu asi Slovak Lines.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.