Neviem, ci to bol ten ing. Dulla v A4, zase mu nerobim a nekontrolujem program...
A zrejme sa jedna o toho isteho ing. Schlossera, s ktorym si sa stretol na uvod kariery. Neviem dovody tvojho negativneho pocitu ani k akemu stretu doslo, ale moje referencie (a ver ze prichadzaju z viacerych stran) ho odporucili. Osobne poznam jeho i jeho brata a zatial som sa nestretol s nicim, co by ich odbornost spochybnilo.
Spomeniem tiez ing. Kocura z VUD Zilina, ako dalsieho cloveka, s ktorym komunikujem...
A ak hodnotis odborne stanovisko na zaklade subjektivnych pocitov zo vztahu k jeho autorovi, tak si dovolim zase ja pochybovat o tvojej odbornosti a profesionalite. Zacina mi to pripominat postoj "Vsetci su blbci, len ja som lietadlo" a "vsetko je sprostost pkial to neni z mojej hlavy"...
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky o cestnej doprave (168/1996).
§ 43 Zrušovacie ustanovenie
Zrušujú sa:
10. vyhláška Federálneho ministerstva dopravy č. 123/1979 Zb. o mestskej hromadnej doprave,
Knihu Mestská hromadná doprava od Habardu sa už dlhšie chystám požičať a zoskenovať. Ak sa mi to podarí, potom prípadným záujemcom pošlem. Len by som poprosil, ak niekto vie aký veľký je rozdiel medzi prvým a druhým vydaním (vraj v druhom niečo nie je), nech mi dá vedieť aby som vedel ktoré vybrať. ?
Hm, pokial viem, v Petrzalke sa zmena DPB diala v dvoch etapach. V 90tych rokoch doslo k precislovaniu liniek (a mozno drobnym zmenam v par pripadoch). Prelinkovanie nastalo pred tromi rokmi.
Mozem sa mylit, ale kedze mam z teba pocit, ze si tiez absolvoval nieco z teorie sieti, myslim, ze vies, ze existuju rozne cesty z pramena do ustia. Ak mas vsak z pramena do ustia len jeden mozny sled, neprelinkujes tu nic. Existuje totiz prave jedna cesta...
Pockaj, vsetko postupne. Najprv by som sa rad videl, ze DPB ma dostatok vozidiel, aby sa dal garantovat ten 4-min. interval. Potom mozeme hovorit o dalsich veciach.
A co sa tyka tych troch liniek - myslim, ze sucassne grafikony su robene tak, aby prave na tychto radialach doslo k synchronizacii a sa dosiahla prave ta vysoka frekvencia. Napriklad 5 min. interval medzi 3 a 5. Dalsich 5min medzi 5 a 11 a dalsich 5min medzi 11 a dalsou 3. Ked dochadza k takym javom, ako si uviedol, bude k nim dochadzat aj dalej, lebo na radiale bude jedinou zmenou len cislo transparentu. Dovodom je, ze siet nie je rovnomerne priepustna, ale posuva dopravu v davkach, co sa bohuzial tyka aj elektriciek vdaka casto nefungujucej preferencii MHD a blbym architektonickym rieseniem novostavieb, ktore riesia krizovanie blbymi semaformy, za co je zodpovedny v hlavnej miere v BA ing. Lunacek.
Ved aj vyhlaska FMD c. 123/1979 o mestskej hromadnej doprave je len vyhlaska. Silu zakona nikdy nemala.
Ike: Ak mas preukaz do kniznice, najlepsie vedeckej, tak tam chod a pozicaj si tuto knihu:
Mestská hromadná doprava
ISBN: 063-567-88
Vydavateľ: Alfa SNTL
Rok vydania: 1988
Autor: Ing. D. Habarda
Farebnosť: Čiernobiela
Počet strán: 438
Stručný popis: Učebnica určená najmä pre študentov Vysokej školy dopravy a spojov
Výťah: Kniha obsahuje teóriu mestskej hromadnej dopravy a je vhodná pre každého, kto sa uvedenou problematikou zaoberá. Na príkladoch sú v nej jasne vysvetlené základné princípy fungovania MHD, používaných konštrukčných riešení, vozidiel a pod. vrátane súvisiacich matematických výpočtov a technických noriem.
Ja nemôžem z toho ako sa to nové logo vyníma na starom dizajne www.dpb.sk ? To (podľa mňa "spletené čudo") mi na webstránke, ale aj na vozidlách pripomína skôr nejakú nepodarenú reklamu na inú firmu. A ten šedý podklad loga na vozidlách... ?
Žiaľ, na Slovensku nemáme žiaden zákon, ktorý by sa zaoberal konkrétne len verejnou hromadnou dopravou. Túto upravuje len Zákon Národnej rady Slovenskej republiky o cestnej doprave (168/1996) a Zákon Národnej rady Slovenskej republiky o dráhach (164/1996).
Zákon 168/96 sa z tohto pohľadu zaoberá len autobusovou dopravou a hovorí, že:
"Verejná pravidelná autobusová doprava je vnútroštátna preprava cestujúcich na autobusovej linke medzi dvoma alebo viacerými obcami, najmä diaľková autobusová doprava, medzinárodná autobusová doprava, prímestská autobusová doprava alebo na území obce mestská autobusová doprava." (§ 6, odst. 3)
Na druhej strane zákon 164/96 v § 3 člení dráhy takto:
"Dráhy sa podľa technických podmienok členia na železničné, električkové, trolejbusové, lanové a špeciálne dráhy."
Čiže pojem Mestská hromadná doprava zákonne neexistuje a to že sa používa je vlastne pozostatok z minulosti. Avšak jedine SAD NR a SAD LM používajú nový (správny) pojem Mestská autobusová doprava (MAD).
Áno, párkrát som ich takto videl. Asi sa vodičom nechcelo skladať označenie, tak len za sklo vpravo dole (z jeho pohľadu) strčili tabuľku s označením cieľovej stanice a išli...
"zachádzali aj do Bratislavy (dokonca s tabuľami pezinskej MHD)."
To fakt? ? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec
Zákon 168/96 sa z tohto pohľadu zaoberá len autobusovou dopravou a hovorí, že:
"Verejná pravidelná autobusová doprava je vnútroštátna preprava cestujúcich na autobusovej linke medzi dvoma alebo viacerými obcami, najmä diaľková autobusová doprava, medzinárodná autobusová doprava, prímestská autobusová doprava alebo na území obce mestská autobusová doprava." (§ 6, odst. 3)
Na druhej strane zákon 164/96 v § 3 člení dráhy takto:
"Dráhy sa podľa technických podmienok členia na železničné, električkové, trolejbusové, lanové a špeciálne dráhy."
Čiže pojem Mestská hromadná doprava zákonne neexistuje a to že sa používa je vlastne pozostatok z minulosti. Avšak jedine SAD NR a SAD LM používajú nový (správny) pojem Mestská autobusová doprava (MAD).
Ak sa mýlim, nech ma niekto opraví. ?