Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Zvero #90866:

Ak sa bavíme o vete "čím je sieť väčšia a viac využívaná, jej prevádzka je menej nákladná" tak priamo narážame na tzv. fixné náklady a náklady variabilné. Napr. fixné náklady sú najnižšie pri autobusoch. Nasledujú trolejbusy, električky a končí to pri metre a vlakoch. Ak máš železničnú trať a jazdí ti na nej 6 párov vlakov denne tak to určite nie je rovanaké ako keby ti na nej jazdilo 60 párov vlakov denne. Rovnako trolejbus - ťahať dôty pre 20 spojov denne je ekonomicky nevhodné. Ale ak máš tých spojov už 80 až 100, tak začína byť trolejbus zaujímavý. Lenže ako som písal - náklady trolejbus vs. autobus neustále kolíšu, pár rokov je lacnejšie jedno, pár rokov druhé....
kto mi poradi, aky listok si mam kupit , ak cestujem s kocikom
Reakcia na: Zvero #90861:
Pochybujem o predĺžení 37-ky do Stupavy. Bolo by to v rozpore s prijatou Koncepciou BID.

Tam by od marca mali premávať linky č. 32x prevádzkované Slovak Lines. Okrem toho, DPB na prevádzkovanie MHD do Stupavy určite nemá dostatok vodičov a vozidiel.

Myslím, že jeden nesystémový krok stačí. Mám na mysli tú linku MHD do Hainburgu, ktorá s BID nemá nič spoločné. Prihraničné oblasti Rakúska a Maďarska sa podľa Koncepcie BID plánujú zaintegrovať až v marci 2010.

Re #90865 _ERIC: Aj ja som už zažil jedného arogantného vodiča Slovak Lines. Ale nechcem to tu rozpisovať.
Reakcia na: Zvero #90866:
Jasné, preferencia je veľmi nedostačujúca, a zároveň u autobusov a trolejbusov nevyhnutná (a bude čím ďalej tým viac nevyhnutná). Nedávno som tu spomínal, aké opatrenia v oblasti preferencie len za tento rok urobila Praha, bolo to na jednej stránke magazínu pražského DP - neporovnateľné s nami. Je to otázka hlavne dopravnej politiky mesta.

Čo sa týka tej prevádzky, lepšie to vysvetlí S499.1023, išlo o to, akým spôsobom sa platí za odber elektriny, a o fixné náklady.... ale radšej nech to vysvetlí niekto poriadne, aby som netrepol nejakú blbosť.
Reakcia na: Zvero #90868:
Tak konkurencia to asi nebude, myslím, že to má byť riešené v rámci BID, kde o.i. pôjde o to, aby dopravcovia zbytočne nejazdili paralelne v tej istej trase. Ale môžem sa mýliť.
Reakcia na: Ike #90869:
to by bola fotka - Ikarus 280 v Tuneli Sitina ?
Reakcia na: Zvero #90862:
Ano, je to blbost
Reakcia na: fobust #90859:
ja som zase dva ikace 280 stretol v tuneli Sitina... som nechapal chvilku ?
Reakcia na: 810zssk #90864:
ad BN - preklep sorry. No takto: uvidime ci je to vobec pravda. Ak ano, aka bude tarifa. Az potom vlastne uvidime ci dostanu vidlybusy konkurenciu abo nie. A ze ako to bude vlastne riesene.
Reakcia na: Solider #90863:
Od jedneho kamarata BEUS-aka co to tiez niekde pocul. Ale prosim brat s rezervou. Nemam to z doveryhodneho zdroja. Chcel som len vediet, ze ci to je fakt planovane alebo je to tak ako tych 400 admin pracovnikov, co malo ist prec od noveho roku.
Reakcia na: ivanbuto #90845:
Ja som nikdy netvrdil ze a-bus je do kopca vyhodnejsi ako t-bus. Beriem tie vyhybky, ked to spravia na prd, tak to na prd aj bude. Akoze je mi v podstate jedno uplne ci to budu troleje eliny alebo busy ale nech je to spravene poriadne. Osobne by som najradsej videl lietat elajdy s vlakovym rozchodom po celej blave.

A este jedna vec k ekologii: moj nazor je, ze my tomuto mestu najviac pomozeme tym, ak sa nam podari presvedcit vsetkych ludi aby vyuzivali len MHD. Preferencia, preferencia a este raz preferencia. Toto co vravim je cista utopia, ale prave toto by malo daleko vacsi prinos k ekologii. Aj za cenu ze by jazdili fakt len autobusy (poriadne dobre autobusy). To by ale museli byt kapku hustejsie intervaly. A bohuzial na kamionistov sme uplne uz kratki.

Este mi pls vysvetli tuto vetu: "pretože práveže čím je sieť väčšia a viac využívaná, jej prevádzka je menej nákladná.". To ako na osobokilometer? Nejak mi to nejde do hlavy.
Reakcia na: 810zssk #90864:
musim ti oponovat, ale uz som zazil aj niekolko neprijemnych a arogantnych soferov SlovakLines, ktorych kebyze sa nieco opytam tak ma asi vyhodia z voza...
Reakcia na: Zvero #90861:
Po prve. NB Sory u nas nejazdia. Su to SORy BN.
Po druhe. Neviem odkial mas info o zachadzani do Stupavy, ale "vidlybusy" urcite tvrdu konkurenciu od DPB nedostanu nakolko tam jazdi SlovakLines s UDRZIAVANYMI a CISTYMI vozmi a OCHOTNYM a PRIJEMNYM personalom ktory cloveku nevynada ked sa ho nieco opyta.
Reakcia na: Zvero #90861:
Od koho máš tú informáciu o zachádzaní, alebo ukončení L37 v Stupave? ?
Este by som sa vratil k tym 600V DC co je v trolejoch v BA. Kamos mi zapotil taku vec, ze to sa meni v menici na 25 voltov (!!!) a do motora ide iba 25 voltov. Prosim vas, povedzte mi niekto ze je to blbost.
Inak vyskusal som cestovanie v NB soroch co teraz dodali. Nie je to zle ale proste si myslim ze linka 37 nie je "menej vytazena linka". A to ma 37 vraj od noveho roka chodit do Stupavy! Vidlybusy dostanu tvrdu konkurenciu (a my sa budeme pytat, preco sme sa tlacili :-))
Reakcia na: Emo #90823:
JO.

ad vozenie vzduchu: A ked uz ide o to, ze ktora linka vozi vzduch, tak sa chodte previezt 25-kou ktora startuje z VW-1 kratko po 18:00.
Reakcia na: Andy #90843:

Buhehe, čerstvo pečený majiteľ Fiatu Punta to vystihol. ?
Dnes si idem autom po Šancovej a čo nevidím, dva za sebou idúce Ikarusy 280 - a už som vedel že šotoakcia. Zastavil som sa na obratisku u srdciarov a priživil som sa na pár šotách. Zajtra uploadnem, teraz som v DNV a nemám tu patirčné SW vybavenie PC. Ďakujem TeBeCemu za fotky, sú super. Btw., neodfotili ste mi 101 v zastávke Novoveská? ?
Reakcia na: _ERIC #90857:
oprava "simulacie" nie "simulacia"
Reakcia na: Solider #90856:
v pripade simulacia horuceho letneho dna by ho mali zavret skor do kabinky nejakej kratkej CNG vrakosy ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.