Andrej (Anndy008): ano, ale proti tejto filozofii ti bude hrat to ze ludia tu maju odpor k prestupom lebo v zasade vzdy im ujde spoj a potom cakaju ako blbi dlho, dlho... A co spominas tu hostotu spojov, to si spominam ked som koncom minuleho roka bol aj s mojou babou v Prahe a dosli sme na nastupiste metra hned pod zeleznicnou stanicou kam nas vykopol vlak (iba co sme kupili SIMku do mobilu a preplatne 24hodinove cestovne listky na MHD :-)) a zrovna tam boli 2 supravy... a kedze kazdy sme chceli ist do opacnej strany tak stihli aj odist, ale kym sme sa dohodli ze kam mame ist (a to pritom bola koncova stanica, takze to nakoniec nebolo az tak tazke:-)) tak uz tam bola dalsia suprava v spravnom smere.... V Prahe je to metro ako system pekne (aj ked im to strasne zatazuje rozpocet), dostali sme sa tym takmer vsade kde sme potrebovali, ale nech sme pouzili akykolvek prostriedok MHD, vsde bolo vidno ze sa o to staraju a udrziavaju to...
PS: kto si vie predstavit kolajnice ktore vytrhali na nabrezi tuto jar v podzemi na trati metra ? (a myslite si ze ked bude tolko penazi ako je teraz ze ich budu moct neak casto vymienat ? :-)))
PS: kto si vie predstavit kolajnice ktore vytrhali na nabrezi tuto jar v podzemi na trati metra ? (a myslite si ze ked bude tolko penazi ako je teraz ze ich budu moct neak casto vymienat ? :-)))
Andrej (Anndy008)
Ale mne vobec momentalne neslo o metro, ci elinu. Jedine, co je jasne, ze nosny dpr. syst. musi byt kolajovi - musi byt na oddelenom telese musi mat zmysluplne trasy a taktiez musi byt (viacere faktory) pritazlivy pre cestujucich, aby ho pouzivali. Teda aby bol co najmenej pod zemou (ludia to nemaju radi, rychlost - vlastne teleso + optimalne vzdialene zastavky. t.j. nie na kazdom rohu, dostupnost - dobre zvolene trasy a k jednotlivym zastavkam musi byt dobre naviazana doplnkova doprava, ktora tam bude ludi zvazat, a naopak rozvazat - eliny, tbusy, prip. busy). K tomu nosnemu syst. musi byt vhodne urobena doplnkova doprava - uz som to pisal. Teda cela MHD ma byt pre ludi pritazliva, clovek si musi povedat, ze okrem specialnych pripadov nemusi cestovat autom.
Napr. planovane metro ma prisernu dobu stavby (sorry, ale 30 rokov je vela. Jasne, ze to nie jeko necny stav, ale da sa metro stavat aj rychlejsie). Dalej petrzalska vetva je uplne o nicom. Resp. tam vzhladom na petrzalku by boli potrebnue bud dve trasy (co je asi dost neunosne financne), alebo aspon dve vetvy jednej trasy. Lebo v sucasne navrhovanom plane prava polovica petrzalky pojde hocicim inym ako metrom (najskor asi autom, pripadne busom za dunaj do mesta). To potom to metro nebude mat ziaden vyznam. (Predsa sa nebudem strachat, napr. z ovsista, 10+ min. busom k najblizsej stanici metra, ked za tu dobu uz som mohol byt autom, ci mozno busom v meste.) Treba si uvedomit, ze metro je vysokokapacitne, t.j. ma prepravit vela ludi (napr. 1 vagon prazkeho metra ma kapcitu cca 250 ludi - x5 voznov je to 1250 na jeden vlak) - ale ti ludia tam musi prist dobrovolne a to opakovane. Inak je to plytvanie peniazmi.
Lenze to co sa tu planuje stavat nema ani hlavu, ani patu - resp. stava na neporiadku a chaose, co tu vladne.