SI: no aj prestupy sa daju zvladnut tak, ze ludia budu radi prestupovat, resp. ze im nebudu prekazat. Cela finta s prestupmi je v tom, ze liniek chodi celkovo menej, kazda ma svoju jasnu trasu, ale hlavne chodia v kratkych intervaloch a prestupne miesta maju spolocne, pripadne aj niektore casti trasy (to potom znamena, ze mas napr. dve ci tri linky s 5min. intervalom, a ked je to dobre urobene, tak nepridu naraz, ale medzi sebou, t.j. tak 1 x za necele dve minuty). To znamena, ze sa tym znizi nechut ludi prestupovat. Napr. v Prahe mi nikdy nevadil prestup, lebo som vedel, ze vzdy skoro do 5 (max. 10min vecer) nieco pojde - hlavne metro.
si
Nedivim sa ti ze sa ti nezda ze mozno riesit dopravu rovnako dobre aj elektrickou vzhladom na to ako to v sucasnosti na tratiach vyzera a co nam tu p. Kovalcik tlaci uz dlhe roky do hlav.... Ale zamysli sa nad tym, ze oba systemy su kolajove, a pokial bude elektrickova trat cesty krizovat mimourovnovo a nebude mat zastavky pri kazdej vrbe ale s priblizne rovnakou hustotou ako by malo metro (bolo by nevyhnutne mat k tomuto systemu doplnkovu dopravu, ale to rovnako bude treba aj v pripade metra len nam to akosik uz tak hlasno nehovoria lebo nikoho nebavi prestupovat a tym by metro stratilo na atraktivnosti... s tym ze elektrickove ()alebo inac povedane povrchove zeleznicne) trate sa daju vyrazne jednoduchsie vetvit a teda robit odbocky na trati - co takto v petrzalke trat do Ovsista, potom popri Jantarovej ceste na Janikov dvor a cez Dvory k Tescu (a pripadne zas az do zadu na Janikov dvor) ? - urcite to priamo bez prestupu obsluzi vacsie mnozstvo ludi ako jedna jedina trasa metra planovana popri Jantarovej ceste (nehovoriac o zranitelnosti v pripade poruch a vyluk)), tak nevidim dovod preco by tento system nemohol posluzit pri nizsich stavebnych (urcite je lacnejsie mimourovnove krizovanie ako zahrabat celu trat pod zem) ako aj prevadzkovych (udrzba v podzemi je vzhladom na nepristupnost pre velke mechanizmy vyrazne zlozitejsia) nakladoch. Tento system by navazoval na uz existujuci system v meste, ktory by vyzadoval sice dost znacnu rekonstrukciu, ale ked sa pozries na trate tak uznas ze ten pyta rekonstrukciu aj bez toho.
A dakedy v buducnosti ked bude mat mesto velmi vela penazi navyse, tak pre zrychlenie dopravy krizom cez centrum sa mozu vybudovat tratove prepoje v podzemi , ale vzhladom na to ze v sucasnosti v tom stave akom to je elektricka prejde centrom do 12 minut by som toto nepovazoval za az tak palcive...
Spectre: Nemam istotu ci by vyhody zo zmeny trakcneho napajania prevysili nevyhody (naklady) spojene so zmenou, ale zmena rochodu by priniesla myslim mnoho vyhod, najma v spojeni s vozidlami schopnymi byt napajane aj zo systemu ZSR a rakuskych zeleznic. Takze aj ked tuna je pokial viem vacsina zarytymi zastancami rozchodu 1000 mm, tak pokial ti co o tom rozhoduju neodpisu elektricku ze nech to iba dozije a ide prec tak k tej zmene skor ci neskor dojde....