Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ahojte, videli ste už ľudkovia električku na pneumatikách (tram-on-tires)? Ide o 100% nízkopodlažnú električku. Že nie? Tak nech sa páči, pripájam pár linkov na projekt ktorý práve beží vo francúzskom meste Nancy, kde sa pustili do stavby tohto zaujímavého dopravného systému od firmy Bombardier. Popis je síce vo francúzštine, príp. angličtine, ale fotky vždy potešia.
-Popis projektu: http://www.grand-nancy.org/fr/menu_h2006.htm
http://www.sfu.ca/person/dearmond/morph/Nancy.photos.htm
http://www.lightrailnow.org/progress/f_ncy001.htm
-výrobca Bombardier http://www.bombardier.com/index.jsp?id=1_0&lang=en&file=/en/1_0/1_1/1_1_0.html%3FD55
-asociácia "ľahkej koľajovej dopravy" http://www.lrta.org/
-linky na stránky o trolejbusoch http://members.shaw.ca/dearmond/links.etb.htm
Sú to odkazy na stránky na ktoré som narazil pri pátraní po eline z Nancy. Možno poznáte, možno nie, každopádne je to zaujímavé.
d3k0: Robim co mozem, ale ani za svet neviem na tejto fotke najst RTOcku.. ;)))
http://www.imhd.sk/ba/www=*fotky/picshow&typ=706rto&no=0
A este mi pliz daj URL na obrazky s 415T.
Dik. 😉
Beus: kto Ta viezol v autoskole? Pipis? ;))) Pamatas na Pistu Linnera? 😉 Na tu scenku jednu? ;)))
Inak Peto, sak preco sa asi kupuju Ikarusy? Pre dva hlavne dovody: 1. mame s nimi fakt dobre kontakty, dlhorocne vztahy. 2. no povedzme si pravdu - Ikarus je vzdy lacnejsi ako Renault (OK, tak Citybus 😉 ), alebo Neoplan (dobre, tak Solaris 😉 ). Cize cena Peto. 😉
deko - hej hej...aj lepsie mohli byt...ale inak som nenasiel aku vyhru ponukaju...no pravda je ze som to ani nehladal 🙂
d3k0: z pohladu cestujuceho: je to hlucne a je len malo miest kde si v tom mozem sadnut aby som nemal otlacene kolena od sedadla predo mnou, v lete to kuri (a nenasiel som este vynimku aspon co sa ik435 tyka co by v lete vzadu nekuril !!)
z pohladu vodica: nema to rychlostnu paku ale automatiku (takze menej prace), obcas tomu funguje klimatizacia a ma oddelene kridlo dveri len pre vodica (a co vodica trapi ked sa na tom nieco pokazi ?:-))
Ja neviem, co furt mate proti Ikarusom 4xx. Vsetci vodici busov, co som sa s nimi bavil, si ich nevedeli vynachvalit a Karosy neznasaju (zle riesene predne dvere, nepohodlie)...

Este ku Ik415T. Napriklad 16.11.1998 bol na Rajskej, Kolibe, AS Mlynske nivy... Su aj foto 🙂
No viem, ale tie fotky, co su tam... no comment 🙂
No snad to tu este nikto nenapisal...ale na recar.sk je nejaka sutaz elektrickova 🙂
Sorry za dezinformaciu o (ne)chodeni dennych busov na Strahov. Dajako som to doplietol, este raz sorry.
ufo> 1. kolona uz linku 82 nerobi, takze tam uz jazdit nebudu...jazdia vacsinou do devinskej (20,22,27) a na linke 91...
Ikarusy 412 uz akoze nemju prednostne jazdit na 82? Stale ich vidavam v Rusovciach,dnes dokonca 1702 jazdil na 27.
Beus:to ty si jej potom zapajal brzdy?
ufo: heh, tu 7103 pod vzdusnou som videl - vozil som sa s autoskolou a zaparkovali sme za nou, tak sme ju expresne nakuplovali (tie fukoty si mal vidiet :-)) ), kusok potlacili, este expresnejsie odkuplovali a bolo po zabave 😉
Andrej: ta udrzba je prave u nas kamen urazu - u nas fakt potrebujeme vozy, ktore vydrzia byt neudrziavane a s minimalnou poruchovostou 😉 ale zas tie poruchy u Ik435 nie su sposobene tym, ze by o ne nebolo starane, to su v podstate konstrukcne nedostatky (vacsinou).
Co sa tyka alternativ, existuje viacero - Karosa (ci uz B951/961 alebo CityBus), TAM, Solaris, ... Ku kazdemu sa daju najst nejake vyhrady, samozrejme, ale myslimze Ikarus patri k tym horsim moznostiam.
No nic, padam domof, takze odpovedat uz dnes nebudem 🙂 cafte sa 😉
Hmm, clovek nikdy nevie, ale pravdeopdobne to budu iba rekonstruovane plynaky B741 :(((.

A vedel by si o nejakom? Mozno by to stalo za polus s tymi ikarusmi - ved ked ich je uz tolko - kua - bohvie - ale zase take, co sa ti nepokazi, take njie je nic. A bohvie aka je tam udrzba.
Andrej: hej, kazda seria bola ina :)) Ale existujuce vozy sa uz nezlepsia, jedine v nasich dielnach do nich mozu zamontovat nejake vylepsenia, ale v niektorych pripadoch by museli prebudovavat cely voz, aby iste konkretne veci zlepsili ;))
A u novovyrobenych vozov, co sa tyka Ikarusu, tak neverim ze by sa dostali na uroven, v ktorej by aspon ta poruchovost bola v akceptovatelnej miere - toto uz nie su stare zlate 280-tky, na ktorych sa v podstate nemalo co pokazit, lebo tam viac-menej nic nebolo - toto uz su hi-tech zariadenia, a v tejto oblasti v pripade Ikarusu neverim v zlepsenie. A dufam ze nove vozy budu od ineho vyrobcu. 😉
V pondelok na obed vliezla na krizovatke Jegeho-ahradnicka nejaka zenska s autom do cesty 7103-tu riadila tiez zenska,asi taka inteligentna ako ta v tom aute,zacala neskoro brzdit a zastavila az na drevach.Ale co bolo potom!:normalne sa tam rozkrikovala na cestujucich, ze preco ju nevytlacia zo sekcie.Cize my platime druhe najdrahsie cestovne v CR a SR a mame vytlacat elektricku zo sekcie??? Potom do nej nastupili este aj revizori-jasne ze vsetci uz mali neplatne listky,ked sme 10 minut stravili na zahradnickej. DPB je proste bordel na kolieskach.
beus:

diky, no ved mozno sa to zlepsi nie? Ved kazda seria bola ina, tak mozno sa uz poucili 😃.
Andrej: je tam viacero aspektov, ale jeden z najhlavnejsich je ten, ze su to suverenne najporuchovejsie vozy, ake kedy DP Bratislava mal, a to uz mal kadeco 🙂 V dielnach, kde ich opravuju (najma na 4.kolone) by Ti vedeli rozpravat... 🙂
Okrem toho su madarske, DPB ich kupou zachranil Ikarus pred krachom, atd, atd.. 😉 To, ze boli o cosi lacnejsie ako porovnatelne typy inych vyrobcov, sa nam uz stihlo vratit v tom, kolko sa preinvestovalo do ich oprav (kazdy novy nahradny dielec - slusna kopka penazi, a je ich tam neurekom) 😉
BEUS,

caf, preco to bola chyba - kuepeni 435?

diky
13sk: Tak vitaj medzi beusakmi, zdravim Ta z 2.DTPE (Dopravno-Technicka Prevadzka Elektriciek)Krasnany :)) Co sa tyka zacviku, oficialne by si mal odjazdit vsetky linky vypravovane z danej vozovne, ale ked niektore menej dolezite (napr. asi taku 88) vynechas, nic hrozneho sa nestane, tu sa oci daju prizmurit 😉
Inac si to teda pekne uzijes na tych petrzalskych linkach, hlavne v rannych spickach je to zabava :)) A na petrzalskych vozoch...bohuzial, na 4.kolone je zatial prevaha serblov Ik435, ktorych asi jedinou vyhodou je pohodlie vodica (kym voz jazdi) a pohodlie vodica (ked sa voz pokazi - vodic ma veget, lebo s tym proste nepohne - nema pocitac) 🙂 Ale je tam aspon perspektiva plynovych klbovych karos 🙂 A hlavne Ti gratulujem k najlepsiemu veducemu prevadzky spomedzi autobusarov, nebyt jeho, tak v tej vozovni garazuje uz fakt len kopa srotu 🙂 Ako sam hovori - on si ludi vybera, a je to na tej prevadzke vidno. (A kupenie tych 435-iek bola chyba, ktoru si sam uznal, teraz sa s nimi morduje.) Takze vela zdaru a vela stastnych kilometrov na 4.kolone 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.