13sk: Tak vitaj medzi beusakmi, zdravim Ta z 2.DTPE (Dopravno-Technicka Prevadzka Elektriciek)Krasnany :)) Co sa tyka zacviku, oficialne by si mal odjazdit vsetky linky vypravovane z danej vozovne, ale ked niektore menej dolezite (napr. asi taku 88) vynechas, nic hrozneho sa nestane, tu sa oci daju prizmurit
Inac si to teda pekne uzijes na tych petrzalskych linkach, hlavne v rannych spickach je to zabava :)) A na petrzalskych vozoch...bohuzial, na 4.kolone je zatial prevaha serblov Ik435, ktorych asi jedinou vyhodou je pohodlie vodica (kym voz jazdi) a pohodlie vodica (ked sa voz pokazi - vodic ma veget, lebo s tym proste nepohne - nema pocitac) Ale je tam aspon perspektiva plynovych klbovych karos A hlavne Ti gratulujem k najlepsiemu veducemu prevadzky spomedzi autobusarov, nebyt jeho, tak v tej vozovni garazuje uz fakt len kopa srotu Ako sam hovori - on si ludi vybera, a je to na tej prevadzke vidno. (A kupenie tych 435-iek bola chyba, ktoru si sam uznal, teraz sa s nimi morduje.) Takze vela zdaru a vela stastnych kilometrov na 4.kolone
D3ko: To je ako myslene, ze reko CNG Karosy B741 nahradie Ikarusy 280? To ich bude tolko novych? Chcelo by to aj nejake nove busy. TAkych 60ks I 435 by bodlo.
To sa teraz budu sustredovat klbove CNG karosy na 2. kolone? A budu aj presuny inych busov na 1. a 4. kolonu? Myslim ze by kludne mohli TAMy a I283 sustredit do jednej vozovne (napr. Petrzka).
turbo: no jasne - nemusi mat dokonca ziadnu zastavku - ako nakladna elina volkswagenu - uz neviem, v ktorom meste . Ja som to skor myslel, ze napr. tu v BA by nebolo zle, z hladiska principu - proste po centre sa pohybovat "pomaly" po povrchu elinou, metrom, alebo niecim podobnym pod zemou sa dostanes rychlo z centra prec, ci naopak.
Električky sa majú vrátiť do ulíc centra Londýna po prvý krát po päťdesiatich rokoch. Na stavbu sa ráta s rozpočtom 500 miliónov libier. Londýnsky starosta Ken Livingstone dal zelenú dvom tratiam. "The West London Tram" bude jazdiť po západnom Londýne, vynaloží sa na ňu 200 mil. Ł. a má byť dokončená do roku 2009. "The River Cross Tram" za 300 mil. Ł bude križovať mesto zo Severu na Juh a prevádzka by sa mala začať v roku 2011.
122 miliónov cestujúcich
Očakáva sa, že električky odvezú 122 miliónov cestujúcich každoročne. Je to návrat tohto typu dopravy do ulíc centra mesta po prvý krát od Júla 1952. Na financovanie sa použijú súkromné aj verejné prostriedky a cieľom stavby má byť zníženie dopravných zápch, zatraktívnenie hromadnej dopravy a obnovenie mestských častí v hlavnom meste. Električky sú súčasťou 560 mil. Ł balíka určeného k inovácii hromadnej dopravy z dôvodu vyšších nárokov na prepravu.
Rýchlejšia doprava
Starosta dúfa že cestujúci presadnú zo svojich áut na električku a chce zopakovať úspech, aký dosiahla "Croydon Tramlink" na južnom okraji Londýna. Povedal, že električky budú rýchlejšie a spoľahlivejšie v týchto častiach mesta, ktoré trpia dopravnými zápchami. Bude rokovať z vládou, aby dosiahli čo najrýchlejšieho dokončenia stavby. Súčasťou balíka na inováciu hromadnej dopravy sú
aj dve autobusové linky, ktoré majú byť sprevádzkované v rokoch 2006 a 2008.
no si myslim, ze jednak oni uz metro maju . Ale podstatnejsie je to, ze eliny a metro su na rozne ucely - by som povedal. Take metro moze mat hypoteticky v BA, resp. v centre par zastvok iba - 3-5, ale taka elina ich ma a moze mat "neobmedzene" teda, ze elina je na kratke trasy, kdezto metro je na dlhe (nie ze by sa to nedalo vhodne kombinovat, ale v londyne ked uz maju metro /jedno z najstarsich/ by bolo blbe, keby ho zrusili :D)
Ad:d3k0
Ták-a hotovo- môj počítač celkom bez problémov strávil beusácke info - akurát som trochu v rozpakoch, či sa informácie tohto druhu budú hodiť... Mám ešte zopár strrrrašne old fotiek strrrašne old BUS-ov (do 10 kusov, čb, cca.5x7, strrrašne old). Vďaka za mobil, aj ja fungujem v Orange, môžme sa dohodnúť cez SMS. Zdraví Z
Ad:13sk
Takže nový člen "do rodiny"? Petržalské vozy sú miláčkovia, dúfam, že budete dobrý tím. Ja mám za sebou iba krátku (15-mesačnú), ale zato na skúsenosti bohatú vodičskú prax na medzinár. nákladnej doprave;žial, zmena v rodinnej situácii mi neumožnila uchádzať sa o miesto v DP. Prajem veľa šťastných km Z
ferro: Noční systém MHD v Praze zabezpečuje 8 linek tramvají čísel 51-58. Všechny linky jezdí po 30 minutách a všechny linky se potkají vždy bud v celou, ve čtvrt, v půl a ve třičtvrtě v centrální přestupní zastávce Lazarská, kde všechny tramvaje čekají 4 minuty, aby jsi mohl bezpečně přestoupit. Linky 51-58 se větví po celé Praze a na konečných navazují na autobusové linky 501-512, které mají intervaly 30 minut, výjmečně 60 minut. Pak jsou zde např. noční autobusové linky 505, která jede přes celou Prahu za 75 minut. Nebo expresní 511, která jede z centra na největší pražské sídliště Jižní město bez zastávky.
Na Strahov se v noci nedostaneš, jelikož, tam jsou pouze vyosokoškolské koleje. Jediné možné je linka 57 do zastávky Malovanka, od které půjdeš asi 15 minut dokopce na Strahov. Můžeš taky využít lanovou dráhu na Petřín, která jezdí do 23.45. Z Petřina je to na Strahov, co by jsi kamenem dohodil. Jinak na Strahov jezdí linky 143,149, 176 a 217. Nejlepší je podle mě linka 176, jezdí do 0.30 po 20 minutách a navazuje na Karlově náměstí na každé druhé metro. Ta tě vyveze až ke stadionu.
Všechny linky v Praze hlásí zastávky, vyznačení tras, informace, plány sítě, tarify, jsou buď v informačních střediscích, ve většíně zastávkách, kde jsou přístřešky JCDecaux. Kdyby byla náhodná výluka neboj se. V metru je každých deset minut informováno akusticky o výlukách, poř. náhradní dopravy a jak se cestující mají zachovat. Výluku poznáš snadno: Jízdní řád (cestovný poriadok) je žlutý, tabule linky je žlutá, popř. display BUSE zobrazen černě na zeleném podkladu namísto zeleného na černém. Vždy když je výluka řidič nebo dispečer z terminálu zpustí ve vozech hlašení asi "vážení cestující, tato linka jede po doklonové trase. Využijte prosím výlukovou linku X5, 729 odjíždějící z této zastávky. Děkujeme za pochopení a za možné komplikace se omlouváme" Takže se nemusíš bát.
#7615> #7616> Ani ja nie som z Prahy, ale chodím tam dosť často. Určite nie je pravda, že by na Strahov nechodili žiadne autobusy cez deň. Chodia tam linky 143,149,217 (prestup na električky 8,22,23 na zastávke Malovanka, alebo na metro na stanici Dejvická). V noci možno zísť na Malovanku peši a odtiaľ ide električka 57.
Nočné spoje v Prahe jazdia každých 30 minút (niektoré autobusové linky každých 60 minút), pričom sú slušne zorganizované prestupy. Hlavný prestupný uzol je Lazarská/Spálená, kde sa stretáva všetkých 8 električkových liniek.
gatheron>
Vdaka za info, musim sa priznat, ze take stranky casto nenavstevujem. Zrovna som si to precital a myslim si, ze by vobec nebolona skodu, keby to vyslo aj v Pravde, s odvolanim sa na zdroj. Cely svet sa vracia k elektricke, iba u nas sa stale keca o metre, a teraz o tom "najlepsom", Ruskom metre. Cim tazsie, tym lepsie, ze, pan Kovalcik??? Ale my vieme ako do dopadne: Nic sa nespravi, iba po volbach budu vybrany ludia 4 roky poberat plat a nic neroit. Sem-tam daju vypracovat dalsi projekt, ale nic z toho nevyjde. Asi sa pustim do prekladania toho clanku...
Cafte.
Zda sa, ze niekde pochopili, ze MHD nie je na zahodenie... Prave som sa docital, ze v Londyne, kde pred 50 rokmi ukoncili prevadzku elektriciek (aby uvolnili miesto autam), idu znovu budovat trate. Primator Londyna dufa, ze "cestujuci daju prednost elektrickam pred autami" a tvrdi: "Elektricky budu poskytovat rychlejsi a spolahlivejsi sposob prepravy v ... preplnenych oblastiach Londyna." Cely projekt ma pritom stat 500 milionov libier. Zeby im metro nestacilo? Zdroj: http://news.bbc.co.uk/hi/english/uk/england/newsid_2013000/2013587.stm Video: http://www.bbc.co.uk/london/realmedia/news/trams_280502.ram
ferro: ja sice nie som z prahy, ale napisem ti moje skusenosti z leta 2000:
Nocna doprava bola zorganizovana velmi dobre (nocne eliny cakajuce sa v prestupovom uzle,...), ale hore na Strahov nechodilo nic. Ani cez den nechodili hore na Stadion ziadne spoje. Nedaleko su totiz aj intraky (tam som byval) a domaci hovorili ze na Strahov nechodi ziaden spoj preto aby to studaci neporozbijali. A tak som v noci chodil nocnou elinou na Ujezd (odtial ide lanovka na Petrin a to je uz kusok na Strahov), prip. nocnou elinou hned po Strahov a odtial to uz bol len kusocek (ale pred touto cestou ma prazaci vystrihali, ze mam velku sancu ze ma niekto olupi, ale to sa chvalabohu nestalo)..
Martin z Prahy a ini z Prahy> ako presne funguje nocna doprava v Prahe?
a ako je to s dopravou na stadion Strahov?
a co takto doprava zo Strahova o polnoci?
dik za info, ja viem ze daco je aj na dp-p.cz, ale urcite sa mi dake prakticke rady zidu - a to nemusia byt len od vas, moze to byt aj niekto od nas, kto to tam zna...
a preco sa pytam? no jasne, vo stvrtok idem na taky vylet do prahy, tak sa tam trochu poobzeram...
KLF, Turbo: Aj reklami aj eliny su potrebné. To, že 7085 stojí je problém našich dieľní. Trebalo by povyrážať zopár ľudí a makali by všetci ako fredky.
A reklamy?! Koľko má z reklamy DPB a koľko Recar? Ale aspoň dostanú nový náter a spomalí sa hrdzavenie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Beus
Inac si to teda pekne uzijes na tych petrzalskych linkach, hlavne v rannych spickach je to zabava :)) A na petrzalskych vozoch...bohuzial, na 4.kolone je zatial prevaha serblov Ik435, ktorych asi jedinou vyhodou je pohodlie vodica (kym voz jazdi) a pohodlie vodica (ked sa voz pokazi - vodic ma veget, lebo s tym proste nepohne - nema pocitac) Ale je tam aspon perspektiva plynovych klbovych karos A hlavne Ti gratulujem k najlepsiemu veducemu prevadzky spomedzi autobusarov, nebyt jeho, tak v tej vozovni garazuje uz fakt len kopa srotu Ako sam hovori - on si ludi vybera, a je to na tej prevadzke vidno. (A kupenie tych 435-iek bola chyba, ktoru si sam uznal, teraz sa s nimi morduje.) Takze vela zdaru a vela stastnych kilometrov na 4.kolone