Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Co mate proti Ikarusom 4x5??? Myslim konkretne Beusa a Sicka. Beus - ty tu pises ze ake su poruchove. Dobre, ale vezmi si, ze keby mala taka Karosa B7xx ronaku elektriniku tak je tiez taka poruchova, ako Ikarus 4x5. Tie autobusy si vyzaduju udrzbu na urovni tazkej elektroniky, ktoru nase dielne este nezvladaju. Vobec sa mi nezda ze su to najporuchovejsie vozy ake DP ma. Poznam veduceho 4. kolony a povedal mi konkretne chyby rady 435, ale vobec mi nepovedal ze lutuje to ze ich nakupili... A povedal mi aj ake problemy maju s radou 741, tekze nie je to az trake ako vravis. Ked dielensky v 4. kolone placu ze nevedia robit Ikarusy 435, tak potom sa pytam co tam robit vedia... Tvoj citat: "Okrem toho su madarske, DPB ich..." - aha takze mas nieco proti madarom??? Lacnejsie ako porovnatelne typy inych vyrobcov? Ano, samozrejme. Podla toho aj vyzera aj vybava. A zaradil si medzi porovnatelne typa aj Karosu B9xx? Ta urcite porovnatelne nie je. Dalsi citat: "...toto uz nie su stare zlate 280-tky, na ktorych sa v podstate nemalo co pokazit, lebo tam viac-menej nic nebolo - toto uz su hi-tech zariadenia, a v tejto oblasti v pripade Ikarusu neverim v zlepsenie... ". High tech zariadenia, ktore nedostavaju taku udrzbu aku by mali! Ked pises ze sa na 280-kach nemalo co pokazit tak mi teraz povedz o co lepsie su Karosy B7xx? Na nich je dokopy asi tolko elektroniky ako na 280ke. Ale hniju a rozpadavaju sa, o interieri to plati tiez. Nemyslim si ze poruchy Ikarusu su sposobene konstrukcnymi nedostatkami. Ked na stvrtej kolone opravuju pokazene olejove cerpadlo tak, ze prestrihnu kabel kontrolky mazania, tak sa nemusime nicomu cudovat. Spominas alternativy a medzi nimi koncepcne zastarale Karosy rady 9xx - a este napises ze Ikarusy 4x5 su najhorsie. Porovnanim skusenosti s radou 7xx a 4x5 by som tvrdil nieco ine... A este nieco: Ked si vodic z Krasnan, tak niekedy si prebehni na vypravnu autobusov a spytaj sa vodicov, ako sa im paci ze im zobrali Ikarusy a pridelili Karosy. Spytaj sa ich, uvidis. S pohladu vodica su Ik4x5 ovela lepsie, to mi vraveli uz viaceri co s nimi jazdia. S pohladu cestujuceho su tiez lepsie, lahsie sa do nich nastupuje, vyska schodov je porovnatelna s 14Tr-kami. Ak im vycitas ze su najviac hlucne - tvoj nazor, ja si myslim ze najhlucnejsie busy su TAM BUSY. Dalej ti chcem povedat, ze keby sme kupili povedzme takych 50 Solarisov 18 a zaradili ich do Petrzalky tak pochybujem o tom, ze by dopadli lepsie ako Ikarusy 435. Este sa tu niekto stazoval, ze 435ky v lete vzdy kuria. Mne sa to vobec nezda - a vozim sa s nimi dost casto. Skor mi vadi ze v zime okrem nich nic ine nekuri. Samozrejme Ik4x5 maju aj konkretne chyby, ako napriklad poddimenzovane prevodovky, ale preco to maju ta asi nezaujima. Lebo DPB si objednaj tie najlacnejsie verzie s najlacnejsou vybavou, nakolko nema prachy... Hypoteticky by sme namiesto Ik4x5 kupili Karosy B9xx. Pochybujem ze by to dopadlo lepsie... Kupovat moralne zastarale vozy, akymi rada 900 urcite je, by bol krok vzad. A mam pre vas este jednu novinku: Plynove B741-tky pojdu na druhu kolonu, nie na stvrtu. Takze mozete prestat snivat...
Ahojte, videli ste už ľudkovia električku na pneumatikách (tram-on-tires)? Ide o 100% nízkopodlažnú električku. Že nie? Tak nech sa páči, pripájam pár linkov na projekt ktorý práve beží vo francúzskom meste Nancy, kde sa pustili do stavby tohto zaujímavého dopravného systému od firmy Bombardier. Popis je síce vo francúzštine, príp. angličtine, ale fotky vždy potešia.
-Popis projektu: http://www.grand-nancy.org/fr/menu_h2006.htm
http://www.sfu.ca/person/dearmond/morph/Nancy.photos.htm
http://www.lightrailnow.org/progress/f_ncy001.htm
-výrobca Bombardier http://www.bombardier.com/index.jsp?id=1_0&lang=en&file=/en/1_0/1_1/1_1_0.html%3FD55
-asociácia "ľahkej koľajovej dopravy" http://www.lrta.org/
-linky na stránky o trolejbusoch http://members.shaw.ca/dearmond/links.etb.htm
Sú to odkazy na stránky na ktoré som narazil pri pátraní po eline z Nancy. Možno poznáte, možno nie, každopádne je to zaujímavé.
d3k0: Robim co mozem, ale ani za svet neviem na tejto fotke najst RTOcku.. ;)))
http://www.imhd.sk/ba/www=*fotky/picshow&typ=706rto&no=0
A este mi pliz daj URL na obrazky s 415T.
Dik. 😉
Beus: kto Ta viezol v autoskole? Pipis? ;))) Pamatas na Pistu Linnera? 😉 Na tu scenku jednu? ;)))
Inak Peto, sak preco sa asi kupuju Ikarusy? Pre dva hlavne dovody: 1. mame s nimi fakt dobre kontakty, dlhorocne vztahy. 2. no povedzme si pravdu - Ikarus je vzdy lacnejsi ako Renault (OK, tak Citybus 😉 ), alebo Neoplan (dobre, tak Solaris 😉 ). Cize cena Peto. 😉
deko - hej hej...aj lepsie mohli byt...ale inak som nenasiel aku vyhru ponukaju...no pravda je ze som to ani nehladal 🙂
d3k0: z pohladu cestujuceho: je to hlucne a je len malo miest kde si v tom mozem sadnut aby som nemal otlacene kolena od sedadla predo mnou, v lete to kuri (a nenasiel som este vynimku aspon co sa ik435 tyka co by v lete vzadu nekuril !!)
z pohladu vodica: nema to rychlostnu paku ale automatiku (takze menej prace), obcas tomu funguje klimatizacia a ma oddelene kridlo dveri len pre vodica (a co vodica trapi ked sa na tom nieco pokazi ?:-))
Ja neviem, co furt mate proti Ikarusom 4xx. Vsetci vodici busov, co som sa s nimi bavil, si ich nevedeli vynachvalit a Karosy neznasaju (zle riesene predne dvere, nepohodlie)...

Este ku Ik415T. Napriklad 16.11.1998 bol na Rajskej, Kolibe, AS Mlynske nivy... Su aj foto 🙂
No viem, ale tie fotky, co su tam... no comment 🙂
No snad to tu este nikto nenapisal...ale na recar.sk je nejaka sutaz elektrickova 🙂
Sorry za dezinformaciu o (ne)chodeni dennych busov na Strahov. Dajako som to doplietol, este raz sorry.
ufo> 1. kolona uz linku 82 nerobi, takze tam uz jazdit nebudu...jazdia vacsinou do devinskej (20,22,27) a na linke 91...
Ikarusy 412 uz akoze nemju prednostne jazdit na 82? Stale ich vidavam v Rusovciach,dnes dokonca 1702 jazdil na 27.
Beus:to ty si jej potom zapajal brzdy?
ufo: heh, tu 7103 pod vzdusnou som videl - vozil som sa s autoskolou a zaparkovali sme za nou, tak sme ju expresne nakuplovali (tie fukoty si mal vidiet :-)) ), kusok potlacili, este expresnejsie odkuplovali a bolo po zabave 😉
Andrej: ta udrzba je prave u nas kamen urazu - u nas fakt potrebujeme vozy, ktore vydrzia byt neudrziavane a s minimalnou poruchovostou 😉 ale zas tie poruchy u Ik435 nie su sposobene tym, ze by o ne nebolo starane, to su v podstate konstrukcne nedostatky (vacsinou).
Co sa tyka alternativ, existuje viacero - Karosa (ci uz B951/961 alebo CityBus), TAM, Solaris, ... Ku kazdemu sa daju najst nejake vyhrady, samozrejme, ale myslimze Ikarus patri k tym horsim moznostiam.
No nic, padam domof, takze odpovedat uz dnes nebudem 🙂 cafte sa 😉
Hmm, clovek nikdy nevie, ale pravdeopdobne to budu iba rekonstruovane plynaky B741 :(((.

A vedel by si o nejakom? Mozno by to stalo za polus s tymi ikarusmi - ved ked ich je uz tolko - kua - bohvie - ale zase take, co sa ti nepokazi, take njie je nic. A bohvie aka je tam udrzba.
Andrej: hej, kazda seria bola ina :)) Ale existujuce vozy sa uz nezlepsia, jedine v nasich dielnach do nich mozu zamontovat nejake vylepsenia, ale v niektorych pripadoch by museli prebudovavat cely voz, aby iste konkretne veci zlepsili ;))
A u novovyrobenych vozov, co sa tyka Ikarusu, tak neverim ze by sa dostali na uroven, v ktorej by aspon ta poruchovost bola v akceptovatelnej miere - toto uz nie su stare zlate 280-tky, na ktorych sa v podstate nemalo co pokazit, lebo tam viac-menej nic nebolo - toto uz su hi-tech zariadenia, a v tejto oblasti v pripade Ikarusu neverim v zlepsenie. A dufam ze nove vozy budu od ineho vyrobcu. 😉
V pondelok na obed vliezla na krizovatke Jegeho-ahradnicka nejaka zenska s autom do cesty 7103-tu riadila tiez zenska,asi taka inteligentna ako ta v tom aute,zacala neskoro brzdit a zastavila az na drevach.Ale co bolo potom!:normalne sa tam rozkrikovala na cestujucich, ze preco ju nevytlacia zo sekcie.Cize my platime druhe najdrahsie cestovne v CR a SR a mame vytlacat elektricku zo sekcie??? Potom do nej nastupili este aj revizori-jasne ze vsetci uz mali neplatne listky,ked sme 10 minut stravili na zahradnickej. DPB je proste bordel na kolieskach.
beus:

diky, no ved mozno sa to zlepsi nie? Ved kazda seria bola ina, tak mozno sa uz poucili 😃.
Andrej: je tam viacero aspektov, ale jeden z najhlavnejsich je ten, ze su to suverenne najporuchovejsie vozy, ake kedy DP Bratislava mal, a to uz mal kadeco 🙂 V dielnach, kde ich opravuju (najma na 4.kolone) by Ti vedeli rozpravat... 🙂
Okrem toho su madarske, DPB ich kupou zachranil Ikarus pred krachom, atd, atd.. 😉 To, ze boli o cosi lacnejsie ako porovnatelne typy inych vyrobcov, sa nam uz stihlo vratit v tom, kolko sa preinvestovalo do ich oprav (kazdy novy nahradny dielec - slusna kopka penazi, a je ich tam neurekom) 😉
BEUS,

caf, preco to bola chyba - kuepeni 435?

diky

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.