To je prosím pekne v ktorej západnej krajine? To je možno tak na Ukrajine, v Indii alebo v Burkina Faso. Na "západe" má na auto každý a dôvody využívania MHD sú úplne iné.
Sestra tam dostala prácu, tak ako nadšený cestovateľ som využil možnosť stráviť tam leto. A v 1974 som ešte ani na svete nebol ? takže pre mňa bol Bonn niečo úplne nové. Toto leto už plánujem aj porobiť zopár "šoto" fotiek.
Re #75817 fobust: Moja najhoršia predstava ktorej sa obávam je trend z niektorích západných krajín, že MHD sa stane iba záležitosťou tých, čo na auto nemajú a musia v nej cestovať.
Re #75816 Z: Ja pridám svoju skúsenosť: bike používam na (nekaždodenné) cesty do a z roboty už pomaly 10 rokov (napr. aj dnes), dní keď sú nepriaznivé poveternostné podmienky pri ceste do roboty (cestou naspäť je to už jedno, to už sa nejako dôjde aj v daždi alebo snežení ), je v Bratislave málo. Nie je tak problém spraviť tisíce km za rok len na ceste do a z roboty, čo je pre kondíciu nezanedbateľné. Naviac taká sprcha ráno po príchode do roboty, najmä v letných mesiacoch je super vec (a to si ešte môžem povedať, aký som čistotný a nie ako tie "socky", ktoré chodia do roboty autom a po príchode do práce sa neumývajú a sú určite spotení od cesty k autu, šoférovania a cesty od auta do firmy ? )Samozrejme je dôležitý vhodný výber trasy, to je potom aj cesta do roboty motivujúca a nie stresujúca. Dva roky som jazdil na trase Petržalka - Rača údolím Vydrice, čím sa trasa sice 2x predĺžila, ale najmä na jar to bolo niečo veľmi príjemné.
Ešte spomeniem jeden spôsob dopravy do zamestnania, na ktorý sa celkom zabúda - vlastné nohy. Na kratšie vzdialenosti (podľa mňa tak 5 km) sa dá kráčať, dlhšie možno absolvovať bežecky. Takýto beh do a z roboty má ešte lepší vplyv na kondíciu a zdravotný stav ako bicyklovanie. Veď si len skúste spraviť denne 25 km na bicykli alebo tých 25 km prebehúť
A na záver ešte link k ďalším off topic diskusiám o cyklistickej doprave v Bratislave: http://www.bicyba.sk/forum/
Nedávno sme viacerí z imhd išli nejakým ranným dosť zmeškaným rýchlikom jednu stanicu na trati 180 a v tom vlaku bol taký strašný smrad, že sa to nedá popísať. Nechápem ako taký smrad mohol vzniknúť, také niečo som ešte nezažil. To bol smrad ako keby tam bolo 50 bezdomovcov. Už asi nepôjdem Os/Zr/R vlakom ani zadarmo a to ani pri šotoušských akciách, už ani ja nechcem zo seba robiť bezdomovca.
To je pravda... Však nedávno sme sa bavili o "komforte" cestovania vlakom na regionálnch tratiach, obzvlášť vo vozňoch Bymee ?. Tie vozne by mohli kľudne prenznačené na Blymee. ?
Ja aj v ČR, desiatky. Ale vzhľadom na to, že za blbboardom pokrivkáva realita (už od čias Š 105 S som nevidel auto s koženkovými sedačkami, nestalo sa mi, že by predajca IGK povedal, že síce píše v reklame o vysokom komforte, ale na klimatizáciu nemám nárok, že by som si zaplatil Prassata, ale keďže by práve žiadneho nemali, tak by som za rovnakú cenu dostal Jettu), takže nemám pocit, že by sa ľudia, zmasírovaní reklamou, hrnuli do slizkokoženkových vagónov s interiérom ZažratáŠpinaTM.
Prúser je v tom, že MHD ma svojou "kvalitou" už dávno VYHNALA do IAD a na svoje IGK som si už tak zvykol, že bude veľmi ťažké ma znovu dostať do socky. A toto je fakt s ktorým sa treba zmieriť. Podstatné je zastaviť odlyv substrátu do IAD. Snívanie o tom že sa začne podiel MHD:IAD znovu zlepšovať v prospech MHD je čistá fantasmagória. Iste bude aj v BA VHD raz na úrovni takej akú by sme chceli, lenže to už dávno nebude mať svoje postavenie a podiel na preprave...
Bicykel bola moja najlepšia investícia za posledné obdobie. A k zmene cestovania do práce stačilo málo. Zistiť možnosti parkovania, prispôsobiť prevoz oblečenia a proviantu, ani šéf nemal nijaké námietky. Ďalej určiť optimálnu a bezpečnú trasu - a výsledok je cca 100km týždenne pre zdravie, zbytočne nevyprádznenú peňaženku a dobrý pocit z cestovania do práce. ? Bike používame rovnako aj na rodinné výlety.
Áno, riskovanie a hazardérstvo je nutné spomenúť. Sieť cyklociest nie je nazatiaľ dostačujúca, mnohokrát existujúce cyklocesty sú v zlom stave.Takže niekedy je nutné improvizovať po ceste alebo chodníku, bohužiaľ niekedy treba niesť aj priame následky agresie (mám skúsenosti). ?
A vidieť ma pohybovať možno asi všade, kde je to pre bajk schodné a bezpečné. Vzdialenosť nerozhoduje, terénu sa viem prispôsobiť. Samozrejme, všetko v rámci súdnosti a zdravého rozumu. ? ?
Ďakujem za názor. ? Zdieľam v podstate ten istý, fórum však slúži na krátke pripomienkovanie a toto je téma na rozsiahlu diskusiu. Snažila som sa teda apoň v skratke opísať pocit zo smerovania infraštruktúry Bratislavy a som vďačná za každý protinázor, pomáha mi k väčšiemu rozhľadu. ?
Čo sa týka kultúrneho a sociálneho fenoménu, reklama je bohužiaľ mocná zbraň.A je všade. Dokonca i na keksoch či tyčinkách pre deti môžeš "vyhrať coolový skúter, coolový športiak"....Výhody auta máš aj v spálni, ak tam máš televízor, z obývačky môžeš vidieť na billboard najnovšieho modelu za neskutočnú cenu...Billboard na železnice som nevidela ani jeden.
A ty si zaregistroval, že ti tr3mp napísal, že miesto PETRŽALKY si máš dosadiť ŠAFÁRIKOVO NÁM. ?
Tou obmedzenou premávkou 12 by sa neznížila kapacita.
Keď máš po nábreží 1+4+17(špičková) v 12 min. intervale, je takmer to isté ako 9+12(špičková). ?
Zákon o premávke na pozemných komunikáciách hovorí, v §24, že vodič nesmie zastaviť a stáť
"o) na chodníku, kde by motocykel, motorové vozidlo alebo prípojné vozidlo boli prekážkou plynulého pohybu chodcov; to neplatí, ak ide o zastavenie a státie, ktoré nepresiahne tri minúty a ktoré neohrozí ani neobmedzí chodcov."
Čo je teda sčasti subjektívne, ale na mnohých miestach podľa mňa jednoznačne porušované.
Ďalej, parkovanie na zeleni je porušenie mestského VZN č. 8/1993 (starostlivosť o verejnú zeleň), kde je možno udeliť fyzickým osobám pokutu 1 000,- Sk.
Mne sa tiež zdajú strašne blízko, aj keď je pravda, že obdidve bývajú vyťažené, čo ale nie je dostatočný argument - zlúčil by som ich dokopy, priestorovo umiestnil niekde medzi.
Obdobne na 201/202 zastávka Brodná sa mi tiež vidí príliš blízko (v jednom smere od Gagarinovej, v druhom od Ondrejovovej).
Neviem...asi možno to, že nie je vybudovaný prestupný uzol medzi Floriánskym námestím a Vazovovou. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ivanbuto
"o) na chodníku, kde by motocykel, motorové vozidlo alebo prípojné vozidlo boli prekážkou plynulého pohybu chodcov; to neplatí, ak ide o zastavenie a státie, ktoré nepresiahne tri minúty a ktoré neohrozí ani neobmedzí chodcov."
Čo je teda sčasti subjektívne, ale na mnohých miestach podľa mňa jednoznačne porušované.
Ďalej, parkovanie na zeleni je porušenie mestského VZN č. 8/1993 (starostlivosť o verejnú zeleň), kde je možno udeliť fyzickým osobám pokutu 1 000,- Sk.