sorry myslel som dve zastavky za sebou Siemens - Magurska. Zrusenim Siemensu bez nahrady by sa podla mna absolutne nic nestalo, urcite nie docasne, ja by som ju zrusil aj trvalo.
presunutie zastavky Siemens sposobilo dnes rano dost znacne zapchy na Kramaroch... inak to je naozaj nutne mat tie dve zastavky Siemens - Stromova? ved su vzdialene asi pol minuty chodze! este v opacnom smere to pochopim, lebo tam ani nie je zastavka Stromova, ale v tomto smere, keby radsej spravili nejaku jednu poriadnu zastavku Stromova+Siemens a nie rekonstruovat tuto...
pokial mam informacie parkovanie na chodniku a verejnej zeleni nie je porusenim zakona o premavke na pozemnych komunikaciach, ale len porusenie VZN mesta. Vysledok je zrejme ten, ze vozidla nelegalne parkujuce na inom mieste ako cesta (napriklad na chodniku, trave, cudzom pozemku, pozemku mesta...) nemozno ani len odtiahnut, alebo ulozit "papucu", a tym padom je aj dost obtiazne zistit osobu, ktora vozidlo zaparkovala (ktora sa nemusi zhodovat s majitelom, najma ak majitel je s.r.o.). Zaroven samozrejme tu hrozi velmi nizka pokuta oproti pokute za porusenie zakona... Zaujimalo by ci sa konecne nechystata toto niekto vyriesit! Aj ked riesenie je zrejme na vyssej nez mestskej urovni - zrejme je potrebna zmena zakona. Ale mozno by stalo za to aj VZN, ktore by konecne okrem ulozenia pokuty dalo pravo prekazku aspon odstranit odtiahnutim na naklady porusitela zakona...
No že vraj to bola iniciatíva primátora. Tiež nechápem, študenti musia chodiť autami do školy? Ak nelegálne parkujú dvojmo na chodníkoch, šup pokuta! Alebo nebodaj by študenti chceli ísť do podzemnej garáže a cvakať za každú hodinu? No, som zvedavý, či si škola alebo mesto vylobuje, aby tieto miesta ostali akože zadarmo iba pre nich po spustení novej parkovacej politike v Starom meste.
Inak keď už hovoríme o Mýtnej, to by mohol byť aj jeden z cyklistických ťahov, ale to v Bratislave asi len vo sne.
Gratulujem k bicyklu! Bicykel v Bratislave je/môže byť v mnohých situáciách najrýchlejší dopravný prostriedok, aj keď v súčasnej situácii je skôr pre tých, ktorým nevadí trochu riskovania a hazardérstva, teda aspoň pokiaľ jazdíš normálne po cestách. Kde Ťa možno vidieť sa pohybovať? ?
Nesúhlasím. Jedna vec je, že motorizácia porastie, nikto by asi nechcel zakazovať ľuďom vlastníctvo automobilu. Druhá vec je, či dopravnú politiku orientovať prispôsobením motorzácii alebo prefernovaním VHD. "Mierumilovná" koexistencia IAD a MHD vzhľadom na charakter IAD neexistuje. Ako je známe aj zo zahraničných skúseností, pre IAD treba vždy viac a viac jazdných pruhov, ciest, obchvatov, čo sú všetko obrovské peniaze nielen na výstabu, ale potom aj na údržbu. Zoberme si, v akom stave je napr. už súčasná cestná infraštruktúra, nie sú peniaze na elementárnu údržbu. To už nehovorím o stave BUS pruhov. A máme investovať ďalšie milióny do novej cestnej sitete?
Netúžim po kvalitnej a poloprázdnej VHD, ktorá bude mať 15% podiel na prepravných vzťahoch. IAD a MHD môžu koexistovať iba tak, že sa pre IAD stanovia jasné "mantinely" a pravidlá, či už je to priestorovým obmedzením (BUS pruhy), parkovacou politikou alebo aj financovaním dopravných stavieb MHD/IAD. Je treba veľmi jasne povedať, že automobilová doprava môže fungovať maximálne ako doplnková/príležitostná/menšinová, ale je úplne nevhodná ako masový dopravný prostriedok v mestskom prostredí. A to aj ak verejná doprava ani neexistuje, ako je to napr. na mnohých miestach v USA.
Zaujímavý nápad. Malá podotázka: Ako by si v tomto kontexte riešil linku 205, ktorá by potom viac stále v zápche, keďže odbočuje doľava na Jégeho, avšak ľaví odbočovací pruh je až bližšie pri križovatke?
BUS pruhy vnímam v kontexte našej dopravnej situácie ako jeden z prvkov fungujúcej kolesovej MHD, teda nie za záchrannú baštu ako takú, ale ako napr. aj nevyhnutnosť na zabezpečenie spoľahlivosti a rýchlosti prepravy v tých prípadoch, kde by inak autobusy/trolejbusy stáli v zápchach. Preto rozhodne BUS pruhy nepovažujem za náplasti.
Čo sa týka ľudí a ich vzťahu k autám, vnímam to veľmi podobne, ale žiaľ je to menšinový pohľad. Myslím si, že určite ak by bola kvalitná, komfortná, atď., MHD, tak povedzme menej ľudí by chcelo chodiť autom. Ale nemyslím si, že ľudia chodia autom iba kvôli zlej MHD, v niektorých prípadoch jednoducho auto vyhráva aj keby bola MHD výborná. Ďalej je to fenomén kultúrny, sociálny, atď., niektoré veci sú ľuďom aj masírované do hlavy. O tých všetkých negatívach závislosti na automobile, aj o finančných nákladoch a o širších dopadoch sa hovorí dnes málo, zato však reklamy na autá a vyzdvihovania individuálnej mobility, ktorú automobil ponúka, je plno.
ja viem,ale mam 1 dotaz:mam elektricenku,kazde rano cestujem cez SAD a vsilmla som si,ze tam ma napisane BID,znamena to,ze mozem cestovat s elektricenkou???
prosim najde sa dobra dusa,co mi odpovie???
Pozri, ja ak som pociťoval potrebu vedeniu DPB niečo vytknúť, tak som sa s nimi osobne stretol a povedal som im do očí, čo si o tej-ktorej veci myslím. Týmto s tebou končím.
Tak teraz si ma uz vazne nas***. S499.1023 (dalej len "Igorko") hovori ravdu. Trepes tu UPLNE HOVADINY. Chces znizovat kapacitu na Racianskej radiale? Nech sa paci, ale najprv tade kazde rano cestuj. A este k Weiglovi a Kajdimu: O Kajdim vela neviem ale Weigl je jeden z mala ludi v DPB co pracuju poriadne a nevidim dovod preco by mal ist prec. Najdi mi 3 chyby za posledne 3 roky ktore spravil.
Re #75757 Dunčo: Igorka nikto neposle dokelu lebo tento krat netrepe (minimalne nie tak ako ty).
Re #75762 Vladimír: ? Konecne mu to niekto vysvetlil.
Re #75771 TeBeCe: Tesim sa ten koncept som si precital a ak sa to zrealizuje tak ako sa tam pise tak sa velmi tesim V tom kocepte je spomenuty aj plan DPB na zmenu nocnych liniek, nemate niekto nahodou aj nieco k tomu? Dik..
"Zatiaľ som tu len ja navrhol nejaké zmeny vedenia električkových liniek, opindali mi ich ale nikto neprišiel s tým,že konkrétne tá a tá linka pôjde tam a tam." Napríklad príspevok #75720 si prehliadol?
Re #75781 Mike: A kto bude definitívne rozhodovať o výškovom variante? Ja sa ani tak nebojím toho, ako bude vedená samotná električka (estakádu snáď nikto neschváli), ale toho, čo urobia _okolo_ nej.
Keď som videl tie projekty mimoúrovňových križovatiek... TO bude bariéra a TO bude vyzerať hnusne, nie samotná trať. Prečo by napríklad križovatky Šintavská - Jantárova - Topoľčianska a Pajštúnska - Jantárova nemohli ostať v takom tvare, ako dnes, bez nejakých nájazdových rámp, a električka by nemohla ísť pod nimi? Toto by som ešte veľmi rád zmenil. Hustota automobilovej dopravy v Petržalke nikdy nebude taká, aby boli tie mimoúrovňové sny šotoušov-projektantov a betonárov odôvodnené...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ivanbuto
Netúžim po kvalitnej a poloprázdnej VHD, ktorá bude mať 15% podiel na prepravných vzťahoch. IAD a MHD môžu koexistovať iba tak, že sa pre IAD stanovia jasné "mantinely" a pravidlá, či už je to priestorovým obmedzením (BUS pruhy), parkovacou politikou alebo aj financovaním dopravných stavieb MHD/IAD. Je treba veľmi jasne povedať, že automobilová doprava môže fungovať maximálne ako doplnková/príležitostná/menšinová, ale je úplne nevhodná ako masový dopravný prostriedok v mestskom prostredí. A to aj ak verejná doprava ani neexistuje, ako je to napr. na mnohých miestach v USA.