Toto riešenie sa mi nepáči, pretože:
1) Sólo T3 zbytočne dlho blokuje výhybku.
2) Počítadlu zberačov neverím.
Okrem toho osobne uprednostňujem jazdu na zadný zberač hlavne kvôli možnosti dlhšieho rozjazdu pod výkonom do križovatiek so vzdušným križovaním bez napätia pre električky.
A trafiť sa zadným zberačom na úsekový delič by som si trúfol ešte aj dnes, po 13 rokoch nejazdenia, s presnosťou na pol metra.
"Mesto na vlastné náklady zrekonštruuje Starý most a postaví trať od Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu, od Bosákovej po Janíkov dvor bude výstavba združenou investíciou mesta a ŽSR. Trať má byť duálna s rozchodom 1000 aj 1435 milimetrov. Od Bosákovej po železničnú stanicu Bratislava filiálka podľa schváleného memoranda štát do roku 2015 vybuduje podzemný tunel, prvá zastávka na ľavom brehu Dunaja by mala byť na Dostojevského rade. Po dobudovaní tunela by mali na celej trati premávať nielen vlaky, ale aj električky."
už som počul všeličo, ale toto počujem prvýkrát. Vie sa už vôbec, čo sa tu vlastne chce? Vlak? Električka? Aký význam bude mať kombinovaný rozchod po Petržalke? ?
Pokiaľ viem (aspoň z môjho pozorovania v poslednom čase), tak už sú odblokovacie kontakty všetkých (alebo aspoň väčšiny) výhybiek umiestnené tak, že aj pri jazde na jeden a predný zberač odblokujú až za 4. podvozkom súpravy, a práve preto sú vždy nad výhybkami počítadlá zberačov, aby pri prejazde viaczberačovej súpravy odblokovalo za predposledným zberačom (čo pozorujem na súpravách T3, že odblokuje už prejazdom prvého zberača cez odblokovací kontakt)
Takže tento dôvod jazdy na zadný zberač už padol
Tak tak, Erik, dobre si to napísal. Rozmýšľam - keďže všetci ľudia bývajúci v nových stavbách budú platiť daň z nehnuteľnosti, mala by sa časť týchto peňazí použiť práve na navýšenie objednaných vozokm. Ale predpokladám, že asi by to vôbec nestačilo. Už viackrát sme hovorili, mesto nemá žiadne páky (alebo vôľu?) na to, aby investori nejako prispievali na MHD.
Inak keby sa výškové budovy robili viac koncepčne (teda jedna-dve výškové zóny, nie rozrtrúsené po celom meste a na nevhodných lokalitách), brala by sa do úvahy aj obslúženosť verejnou dopravou, tak, ako to je teraz, každá budova si postaví stovky parkovacích miest, ODP odsúhlasí prepočty pre priepustnosť križovatiek, ale aký bude celkový výsledok pre mesto?
Ano, planuje. Malo by sa tak stat v suvislosti so spustenim rychlodrahy do Petrzalky. Zatial sa testovalo vozidlo Skoda 06T, vaznymi kandidatmi su vraj aj vozidla od Bombardieru a Koncaru, moze to byt vsak aj nieco ine, kedze bude vypisany tender
Tebou popísaná skutočnosť je iba príjemným vedľajším efektom jazdy súpravy na zadný pantograf. Zadné vozne bežných súprav T3 majú strašne zasvinenné čelo, niekedy je to fakt humus. S499.1023 to tu už napísal, hlavný dôvod spočíva v blokovaní výhybiek. Všetky ostatné odlišnosti sú iba iné výhody vyplývajúce z jazdy na zadný patograf. ?
To je rozšírená legenda, podporovaná aj mnohými prispievatľmi iMHD ? . Prosím pozrieť v BA polohu odblopkovacieho kontaktu výhybky a všetko bude jasné. Mimochodom, jazda na zadný pantograf je všestranne výhodnejšia.
Plánuje, ale určitě ne z K2 z PARS-u. Na zadní pantograf u T6 se jezdí kvůli stavění a blokování výhybek a kvůli lepšímu přejezdu vzdušného křížení bez napětí.
Aha...zaujímavé, to som nevedel. Tak to komunistickému okruhu Nové Mesto - ÚNS padlo za obeť viac tratí, ako len Filiálka - Nivy. Škoda toho, mohla byť dnes pekná sieť integrovaných železníc priamo do centra. Nuž ale čo, pokrok nezastavíš... ?
Od Filiálky po Dostojevského rade a zahla na Metodku? I´m little bit confused... ?
No na to gymnázium som chodil, ale ten pás som nejako nezachytil. Kde presne sa nachádza? ?
v roku 1895 otvorili železnicu na trať Bratislava, Nové Mesto (neskôr Nivy, tam kde je dnes CBC) - Dunajská Steda, o rok nato, 17, novembra 1896 bola predĺžená do Komárna. Z vtedajšej trate bratislavského okruhu sa odpájala vedľa Karadžičovej ul., , ďalej išla ako písal KLF okolo Metodovej a celý čas vedľa Trnavskej (kde bola neskôr zriadená zastávka Bratislava, Cintorín (v mieste Martins. cintorínu) a ďalej ako dens na Podunajské Biskupice a " na Maďare." Toto vedenie trate sa udržalo až do 70tych rokov 20. stor. , kedy sa vybudoval železničný okruh poza ul. Zátišie a cez Stanicu dnešnú BA, Nové Mesto, nadjazd na Rožňavskou a Krasinského a z pôvodnej trate na Maďare spravili odbočku cez novú ÚNS a ďalej Most Hrdinov Dukly. Bližšie Ti povie S499.1023, M. Fundárek, alebo ufo. ?
Ano, isla od Filialky po Dostojevskeho rade, potom zabocila ku gymnaziu Metodova (tam je pas vidno dodnes), pokracovala poza plavaren Central, presla cez Trnavsku ulicu na druhu stranu a pokracovala popri barakoch a stadione tusim do Dimitrovky.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
trupman