Zazitok z vcerajsej vecerno-nocnej 87. Smer Petrzka. Na Slovnafte nastupil asi 30-rocny mierne pripity cigan. Najprv si prisadol k jednej holke, obtazoval... odsadol si k druhej... obtazoval... ta sa postavila, sla inde. Dosiel za nou. To uz ho zacal okrikovat nejaky chlapik, tak si prisadol k nemu a daco mu "dohovoril". Potom si odsadol a siel k dalsej holke. Uz smeroval dozadu ku mne (sedel som uplne vzadu hore v Karose), lebo tam sedela dalsia baba, tak som sa tesil. Ale pri 3. dverach zbadal inu, ta odisla dopredu, tak siel za nou. Obtazovania boli slovne aj fyzicke. Na moste Apollo, ked uz vsetky baby stali pri vodicovi vodic zastal (v strede mosta ) a dohovoril mu. Cigi mu vynadal, tak vodic siel dalej. Obtazoval dalej (chytal za vlasy, hladkal na hlave a podobne ), vodic zastal chytil cigiho (bol pri 1. dverach), otvoril dvere a kopacka von z busu, ale drsna kopacka. Na zjazde z Apolla. Zavrel dvere a siel prec. Daco ruplo pod zadnou napravou. ;)))))
No takze... myslim si, ze VELMI ucinny sposob ako zaobchadzat s vandalmi. Nevolat dispecera, ani policiu. Naco ? Stali by sme tam 30 minut. Sikovny vodic.
ehe, až na to, že použijú na takmer identický druh dopravy z dzedziny do dzedziny iného dopravcu, len preto, lebo sa určité dediny stali mestskými časťami pred pár desitkami rokov ? Tam je ten rozdiel ?! SAD a DPB sú umelo vytvorené platformy, ktoré už dávno mali fungovať pod jednou strechou v 50 km okolí od BA. Alebo chceš povedať, že to je dobre a správne ?
Relácia PB - DNV by mohla byť časom vykonávaná cez Petržalku či Nové Mesto - Pražská koľajovou dopravou - t.j. mimo centrum (resp. ASMN).
Ja nepopieram súčasné dopravné vzťahy, kedy ľudia aj keď nechcú musia do centra.
Dostupnosť centra je postačujúca prakticky zo všetkých smerov, pracovať treba na zvýšení jej kvality.
Zachovávanie súčasnej radiálnej koncepcie s víziou centrálneho prestupu si muožu dovoliť mestá, ktoré v súčasnosti a výhľadovo nečelia tak živelnej výstavbe a rozvoju ako Bratislava.
Ale ten cestujúci z Pezinka príde do BA SADkou a SADkou bude aj pokračovať. MHD ho nezaujíma. Takýto cestujúci cez BA len TRANZITUJE - preto je to TRANZITNÁ doprava čo sa neda povedať o preprave Biskupice - DNV.
"ako sa co najpohodlnejsie a najrychlejsie dostat na nejake miesto v BA"
vyplyva z toho ze toto nie je splnene
"takych, do ktorych sa nebudu hanbit chodit bezni ludia"
ad. problem MHD.. cestoval si niekedy z DNV? nie? skus... za to ze bus = sardinkaren nemoze IAD, praveze tomu pomaha, pretoze nebyt ludi co maju moznost cestovat autom, tak 21ka vyzera ako Tibetska MHD ze sa vozime na strechach a zaveseni na podvozkoch...
Aj ja dávno hovorím, že cena nie je jediné kritérium, podľa ktorého sa ľudia rozhodujú, či použijú verejnú dopravu. Radšej mierne zvýšiť ceny lístkov a investovať, ako takto živoriť. Možno sa mierne zníži počet cestujúcich, ale aspoň nebude treba kupovať toľko busov ?
Aby bolo jasné, nie som proti dotáciam do verejnej dopravy, ale keď nestačia, treba prispôsobiť cenu, nie kvalitu.
1) Ist za vodicom.
2) Ked sa necitis na to - bod 1)
3) Predstavujem si to. Nevidim problem s mlatenim writera/sprejera.
4) V povodnom prispevku si nabadal, ze sa ma ist za vodicom. Preco to nie je na nic ?
Myslis, ze to ako vodic elektricky vidim naivne ? Aj ked Ti poviem, ze KOPEC vodicov (VRATANE TYCH CO PISU SEM) a vratane mna uz s nasilim USPELO ? Stale si myslis, ze nasilim nic nevyriesis ? Vyriesili sme. A to ber ako holy fakt.
"vysku poplatku nech urcuje trh - teda ponuka a dopyt"
- Na strane "ponuky ciest" nie je konkurencia, tak neviem o akom trhu točíš. To by bol pekný humus, ktovie kto a na základe akého vzorca by tú cenu za prejazd Patrónkou stanovoval. Momotiny.
Treba MHD zatraktívniť a zvýhodniť a nie sa škrabať vrchom pravou rukou na ľavom uchu... ?
1) Sorry, ale ja tiez nie som nejaky makac tiez takze ako si podla teba mam poradit s 5 ludmi???
2) Ak sa tam zacnem v TRAMke bit, tak mam problem ja, nie oni. OK, pisanie po sedadlach nie je nic dobre, ale co s tym narobis... no ked sa tam zacne niekto mlatit, tak to bez povsimnutia teda neostane.
3) Myslim ze tento problem treba riesit inteligentnymi sposobmi, nie hned brutalne zakrocit. Predstav si ze kazdy kto uvidi writera by sa hned zacal mlatit.
4) Chod za vodicom - uz som povedal ze to nie je na nic!
A vobec, cele to vidis prilis naivne. Nasilim nic nevyriesis, len to zhorsis!!!
Nezda sa vam, ze sa casto hovori o doprave ako o hlavnom probleme Bratislavy, ale pritom sa riesi stale iba jej jedna cast a tou je osobna automobilova doprava?
Nehovorte, ze sa stavaju alebo rozsiruju cesty najma kvoli ludom, ktori sa vozia MHD? Je to pre tych, ktori kaslu na MHD a myslia na svoj individualny zamer, ako sa co najpohodlnejsie a najrychlejsie dostat na nejake miesto v BA alebo mimo BA.
Ak uz niekde treba investovat peniaze, tak nie na rozsirovanie ciest, ktore nie je donekonecna aj tak mozne, ale do MHD. Do budovania elektrickovych trati a najma do kupy novych dopravnych prostriedkov, takych, do ktorych sa nebudu hanbit chodit bezni ludia. ?
"ja som reagoval na to ze Jandro chcel ludi pritiahnut cenou (teda, tym ze by to bolo for free) co jednoducho NIE JE MOZNE."
- V Belgicku to možné je.
__________________________________
Re #68474 jandro: "Co hovorite na to, ak by bola MHD resp. integrovana doprava zadarmo"
- Najväčším problémom verejnej dopravy v BA i na celom na Slovensku nie je cena, ale otrasná kvalita v mnohých prípadoch pre moderného dynamického človeka [MlaMoDyj™ S499..] až nepoužiteľnosť. Preto treba hlavne IDS a v Bratislave aj investovať do obnovy, to pomôže ďaleko viac ako MHD zadara. MHD zadara bude krok č.2 ktoý podporujem.
Co take elektronicke myto pre pouzivanie ciest v Starom meste alebo aj v celej Bratislave? Vyska by bola primerana k pouzivanosti ciest.
Nechcem skodit vodicom osobnych automobilov, ale niekedy sa trepu autom tam, kde to zakazuje aj zdravy rozum.
Dalsou z alternativ riesenia dopravy by mohlo byt aj rozsirenie tzv. cyklotras a uprednostnovanie cyklistov na ukor automobilov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
KLF