Reakcia na: eripmav #68481:
Typicky ekozmrdské pseudoargumenty uvarené z vody. Užívatelia áut sú dotovaní? Keď aj áno, tak jedine z dane, ktorú si (v akejkoľvek forme) zaplatia. Štát nie je studnica, v ktorej by sa peniaze len tak rodili.Keď na to pôjdeme Tvojou chorou logikou, tak potom aj napríklad (ekvivalencia s postojom DPB čisto náhodná) ten škaredý substrát je vlastne dotovaný, pretože si dovoľuje cestovať v socke a opotrebuvávať naše krásne vozidlá, odhadzovať odpadky a zneužívať koše na zastávkach, sedením kaziť lavičky v prístreškoch etc. ...
Už cca. mesiac mám potrebu urýchlene sa presúvať medzi jednotlivými miestami v meste. (Ako inak) využívam - pardon, vlastne zneužívam! - na prepravu svoje IGK, ničím ovzdušie a dokonca som sa nechal dotovať štátom zaplatenou (z daní cestujúcich v MHD) dopravnou políciou, ktorá mi ku Dňu bez áut (irónia) vystavila liebesbrief na sumu 500Sk (za bezohľadnú jazdu, ako inak). Dokonca mi došla poistka na ďaľšie obdobie a nekresťansky veľkým bonusom (navzdory mojim očakávaniam a idealizáciám pojmu beznehodový priebeh mi naúčtovali ročné poistné o 20Sk vyššie ako minulý rok) ma poisťovňa opäť, ako gumokolistu a notorického znečisťovača ovzdušia, dotuje. Aby som nezabudol: amorálne sa prepravujem obvykle v čase špičky a sám, aby som úmyselne vytvoril zápchu na inak kapacitne výborne dimenzovaných bratislavských cestách
?
jandro
Co hovorite na to, ak by bola MHD resp. integrovana doprava zadarmo, teda dotovana mestom alebo statom?
Mimochodom takto je to vo viacerych europskych mestach, napr. v Belgicku. Vacsina ludi tam vyuziva auta len vtedy, ak potrebuju cestovat dalej od miesta svojho bydliska.
Pre tieto mesta to prinasa nasledovne vyhody:
neminaju peniaze na vystavbu podzemnych parkovisk (pre zamestnancov);
nemusia riesit kazdodenne dopravne zapchy, kazdy je vsade nacas;
maju vacsi pocet zahranicnych turistov;
viac ludi navstevuje kulturne i sportove podujatia, aj ked tie nie su zadarmo;
maju daleko vacsi vynos z dani;
maju menej znecistene ovzdusie;
a vela inych vyhod.