fobust: To autobusové provizórium ale nemôžeš ukončiť, kým nie je ten nosný systém. Načo ti bude o 50 rokov nosný systém, ktorý nikto nebude využívať, keď ich z hromadnej dopravy vyženieš napríklad tým, že im počas tých 50 rokov (od teraz po dokončenie nosného systému) namiesto autobusu proste nebude chodiť na zastávku nič, prípadne raz za hodinu autobus, ktorý bude tak narvný, že sa do neho nikto nedostane? A už len starí rodičia im budú rozprávať že niekedy chodili hromadnou dopravou a že to bolo niečo otrasné? Kto by potom s tým nosným systémom chodil? Veď každý by si povedal "no jasné, čo som blázon, aby som chodil MHD?"
Sommelier
pane, malá diskusia o finančnom zmýšľaní
Ako, ako môže človek kritizujúci krátkodobé investície do vozového parku, na ktoré sa ledva nachádzajú peniaze kričať po dlhodobých prostriedkoch - s električkou pod zem ?
Kde na to zoberieš ?
Peniaze sa nájdu. Nenájdu, namajú sa odkial nájst. N E M A J U !
V dnešných cenách, keby si chcel sucastne trate zakopat a zasolit, napojit zastavky "len" v okruhu nový most, kapucínaka, mýtna, trnavské mýto predbežne si priprav 200 miliárd (že som povedal málo).
10 miliárd ročne - 20 rokov. Pééékne.
V príjmoch a výdajoch je ročne DP na tom so sumou 2,7 miliardy tam a spat. A ty chces navýšiť investičné prostriedky aspoň na 10 miliárd ročne (pretože za menej sa neoplatí začínať).
Z toho vyplývajú dopravné uzávierky a nenormálna komplikácia dopravných vzťahov v celom meste.
Pri cca 300 miliardovom rozpočte SR ti gratulujem.
A čo máš ? Ani m novej trate ! K tomu ešte Blahoželám.
Nemá, ale vážne nemá zmysel akúkoľvek časť Bratislavskej električkovej trate zakopávať pod zem, (viz megalománia na SNP - spravme z neho další omyl).
Bratislavské električkové trate je možné vetviť a stavať nové, ktoré môžu byť založené na rôznych platformách tak, aby sa svojimi rozdielnymi funkciami navzájom vhodne dopĺňali.