fobust: To autobusové provizórium ale nemôžeš ukončiť, kým nie je ten nosný systém. Načo ti bude o 50 rokov nosný systém, ktorý nikto nebude využívať, keď ich z hromadnej dopravy vyženieš napríklad tým, že im počas tých 50 rokov (od teraz po dokončenie nosného systému) namiesto autobusu proste nebude chodiť na zastávku nič, prípadne raz za hodinu autobus, ktorý bude tak narvný, že sa do neho nikto nedostane? A už len starí rodičia im budú rozprávať že niekedy chodili hromadnou dopravou a že to bolo niečo otrasné? Kto by potom s tým nosným systémom chodil? Veď každý by si povedal "no jasné, čo som blázon, aby som chodil MHD?"
Andy
Príklad:
prípad 1:
Kúpime 22 15-metrových Solarisov. Keďže nám zhije 30 starých kĺbákov, chýba nám 8 vozidiel, zriedime interval liniek 93 a 95 na 5 minút v špičke. Okrem toho, na väčšine liniek poklesne kapacita kvôli "skráteniu vozidiel". Mnoho ľudí odíde k autám, lebo sa im neujde miesto v narvanom autobuse. Čiže vzniknú zápchy, z toho meškania MHD a viac netreba hvoriť.
prípad 2:
Kúpime 35 Karôs B961. Zhnije nám 30 starých vozidiel. Čiže nasadíme Karosy, nepoklesne nikde kapacita, nebudeme musieť zriediť dopravu.Aa máme ešte 5 vozidiel rezervu na záložné vozidlá, ktorých je nedostatok. Čiže doprava sa zlepšila.
Prečo by mal byt prípad č. 1 lepší? Čo by na tom malo byť balkanizovanie dopravy?
S nosným systémom to nijak nesúvisí, teraz mi šlo len o to, že či je lepšie za 250 miliónov kúpiť NP Solarisy 15m alebo VP Karosy 18m.