Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
TBC - Pekne od teba ze chces rusit zastavky s nadchodmi...aj ked maju svoj vek, dom v ktorom byvas je mozno este starsi...zburajme ho! 😃

EEE! - Som sa dneska dozvedel ze do Ivanky p Dunaji sa ma zaviest BUS linka...k METRU amozno aj priamo do obce...mozete mi nikto tento kokosovi plod vysvetlit? 🙂
Pozi, Andrej: Ja vam nerozumiem - na jednej strane chcete metro, na druhej zase vela zastavok. To je potom elektricka pod zemou... Uz fakt neviem ako to mam rozumne napisat: ked chces stavat metro, musis mat cely balik penazi, lebo ak mas len cast prachov, su ti uplne nanic, pretoze metro len-tak hocikde nemozes ukoncit. (Len sa pozrite, kolko penazi sa uz minulo na rozne stavby metra, a co z nich mame teraz. Ako by sa asi cestovalo, keby tie prachy strcili do elektrciek, ha?) Ked chces stavat elektricku, mozes napr. najskor postavit rychlodrazny usek Stary most - Luky, a ked najdes dalsie prachy, tak postavis podzemnu cast v centre mesta. Dajme tomu, ze prachy na prvu etapu budes mat v roku 2003 a na druhu v roku 2010. To znamena, ze aspon na 6 rokov by si vyriesil minimalne dopravu z Petrzalky do centra. Potom mozes postavit podzemnu elektricku (napr. podla toho najstarsieho projektu) a uz budes mat rychle spojenie. Pochybujem, ze na metro ziskate potrebnu sumu, pretoze ovela lahsie sa ziskavaju peniaze "ukrajovanim", ako vyclenovanim nejakych strasnych sum. Ak samozrejme nechceme zobrat mastnu pozicku, ktoru budeme po cely zivot splacat. Dakujem pekne...
Pozi: A co miestna doprava od prestupnych stanic busmi alebo trolejbusmi? Hovori nieco?
Plne sa stotoznujem s nazorom Andreja. Stale vsak nepocujem od zastancou elektriciek argumenty, ako riesit problem, ktory som ja aj Andrej spomenuli #5950, #5911). Takze cakam argumenty.

Naozaj nemoze fungovat aby elektricky plnili na jednej trati aj funkciu rychlej, malozastavkovej, medzimestskocastovej dopravy a aj funkciu dnesnych elektriciek stojacich na kazdom polkilometri. Ono totiz potrebujeme obidva typy dopravy. A integrovat ich do jednej je nerealne, neefektivne a neverim, ze by to fungovalo.
Andrej: To mas tak, SME podporuje istych ludi, a tak nebude nahlas hovorit o problemoch. Skoda, mal som rad tieto noviny, ale sklamali ma...
Aj tak je najlepsie kupit si mikrovlnne pripojenie sadnut za comp a vybavovat nie osobne, ale virtualne 🙂. Majte sa, idem home.
to tr3mp:

no preto petrzalka -> mesto, lebo to je najproblemovejsie. Kazdy den cca 100k? tam rano a tolko isto naspat 😃.


ale inak z toho clanku v sme som vobec nebol mudry ale vobec neviem, co sa tam chcelo povedat.

Podla nadpisu som mal dojem, ze metro nee a v clanku iba o tom ako metro bude a ze v roku 2030 a tak. 🙂
😃 pekne to tu ozilo, skoda ze za chvilu budem musiet pazit domof...
...vzducholode, raketoplany a teleporty 🙂 🙂 🙂

tr3mp: aj toto by bolo zaujimave riesenie.
V Prahe bola raz nahradna doprava vyriesena lodou, tak co? A aj lanovku tam maju.
Annnnnnnnndy00000008> Kvantita s kvalitou sa da, to je jasne, ale pri dnesnych dotaciach...
Anndy008: veru, ten termin vcerajsej diskusie bol uplne mizerne. A navyse som sa o tom dozvedel len v ten den rano :-((

V SME sa pise aj o dostavbe zeleznicnych zastavok, dovolim si citovat (link je na titulnej strane imhd.sk): "Podobný projekt však v meste už existuje – Bratislavská integrovaná doprava (BID). Opýtali sme sa Ota Mošovského z magistrátu, či neuvažovali urobiť tieto zastávky už skôr, čo by zvýšilo počet ľudí, ktorí do mesta prichádzajú vlakom bez čakania v zápchach. „Uvažovali sme o tom, veľmi by sa tieto zastávky pre BID hodili, ale narážame na dva problémy – administratívny a problém peňazí. Monopolné železnice zatiaľ nechcú tieto zástavky, muselo by ich celé zaplatiť mesto. " (koniec citatu)

Preco nezacat budovat nosny system (ci uz to budu elektricky + zeleznice alebo metro) napr. tratou DNV - Dolne Hony, resp DNV - Petrzalka. Ci preto, ze by to bolo realne a lacnejsia vetva by sa stavala prva (a mala sancu na dokoncenie). Ved tak ci tak stanice budu sucastou nosneho systemu (ak to bude metro), takze sa postavit budu musiet (zrejme z vladnou garanciou). Tak preco nezacat nimi? Za (relativne) malo penazi (v pomere k Petrzalskej vetve) by sme mali system regionalnej dopravy v smere na Malacky, Pezinok, Senec, Dunajsku Stredu a Rusovce s rozumne umiestnenymi zastavkami. A potom by uz len stacilo dostavat bud chybajuce tunely (v pripade metra) alebo rozvinut siet klasickej dopravy (eliny, tbusy, busy, (lode, lanovky 🙂 )
#5952 je pre d3k0


to color: to akoze kvantita s kavalitou sa neda? - teda v pripade MHD. Tak to ju potom mozu zrusit hned.

No uprimne najskor sa toho nedozijem, ze to bude fungovat (jedno co :D) a to som este mlady 26 ale mozno pri troche stastia.

Stacia mozno buduce volby a poledny bude zhasinat 😞
Tu ide hlavne o to, aby sme presvedcili o tom, ze elektricka je lepsia ako metro. Nie vsak elektricka v dnesnej podobe. Trate si mozes navrhovat ake chces - rychlodrazne, podzemne, klasicke a mozes ich prisposobovat konkretnym podmienkam. S metrom taku flexibilitu nedosiahnes. 🙂
elektricky pod zem: asi pred 15-20 rokmi som videl projekt na prestavbu obchodnej, kde sa okrem ineho pisalo, ze to bude prve miesto, kde elektricky budu mimourovnovo oddelene od ostatnej dopravy, inymi slovami budu pod zemou (nejako to nevyslo 😉
no bohuzial ako tu niekto trefne poznamenal, termin bol pocas pracovnej doby 😞

a preco to co by mohlo byt rychle pre spanielov pre nas nemoze? tomu nerozumiem.

No a ked mozeme kupit stihacky, tak preco nie metro.

K tej slovaci - tak jej povedz, ze z toho co odovzdam statu tak 3% mam ja (bratislavcan - alebo hocikto z nich, co sa sem pristahuje) a zbytok oni.

A ti ja zas hovorim, ze nemusi byt metro, len nech je to oddelene.
To je tak - bud kvalita alebo kvantita. Andrej - zrejme si si este neprecital d3k0v prispevok (podla casu - ty si ho este pisal kym ho d3 poslal). Ludia v Bratislave proste doslova "zeru" to, co im pod nos strkaju ti hore, ktorym to prinesie prospech. Pozri sa na Prahu - tam rozsiruju trasu C a zerie im to tusim polovicu rozpoctu na MHD (o. i. oni maju na MHD 21 miliard Kc, my snad ani ne jednu miliardu Sk (tymito udajmi si nie som isty)). Takze chciet mozete, len ako by to potom vyzeralo? Nijaky rezort by nedostaval viac ako 10% toho, co je teraz (ak nic nepride od statyu alebo EU, co by sa ale aj tak neskor muselo zaplatit z dani nasich deti), ale stavebna firma realizujuca vystavbu metra by na tento ucel dostala strasne peniaze. Ak som to napisal chaoticky, tak sorry, dufam ze ma uz nebudete kritizovat 😞
Ja si myslim, ze nestaci - mozno teraz na par rokov.
Ale hlavne - mne nejde ani tak o metro, ci elinu, ale o to, ze nemoze dobre fungovat varianta na jednej trati pomala "lokalna" doprava a zaroven rychla z jedneho konca na druhy. Mne ide o to. Ked rychla elina bude jazdit inde ako pomala, tak nech (aj tak su to kolajove vozidla)- ale ne spolu na jednom kolajisku. A hlavne podla mna rychla doprava na to, aby bola rychla, tak aspon v meste(centrum) musi chodit uplne pod povrchom zeme.

A tiez mam predstavu, ze nebudem chodit kilometre na zastavky (to zabezpeci ta lokalna doprava, co bude privadzat k nejakemu nastupnemu bodu do rychlej).
Andrej: ...aj linka 1... mam pokracovat?

"relativne rychlo a lacno stavat metro" - mozno pre Spanielov... Chod sa postavit pred Slovac a povedz im "OK, tak teraz vam vezmeme 15x40 milionov USD (pozn.: co kilometer, to 40 mil. $) a ideme stavat metro pre Bratislavu". Ako by sa asi narod tvaril? Alebo povedz Blavakom "Sorry, nemame teraz peniaze, metro zacneme stavat v roku 2075, ked konecne budu. Ine riesenia totiz nie su dlhodobo perspektivne."

BTW, vcera sme nasli podporu aj na miestach, kde sme si mysleli, ze ziadna nie je. Mal si byt na vcerajsej diskusii o metre a pocut argumenty jednej aj druhej strany. Ja som tam sice nebol, ale aspon sprostredkovane viem, co sa tam dialo. A nedopadlo to dobre pre metro...
Asi som este s nikym takto nesuhlasil... Presne tak je to!
Najvacsi problem diskusii ci metro ci elektricku je v tom ze vacsina bratislavskej verejnosti si
pod terminom metro predstavuje nieco rychle a moderne a naopak elina je v ociach ludi nieco stare a pomale.
Je to sposobene pravidelnym vymyvanim mozgov, ktore zacalo v 70. rokoch minuleho storocia.
Bohuzial mi je zle aj z tzv. dopravnych odbornikov, ktori maju klapky na ociach a dookloa melu len o metre, ako o zachrane
dopravy v Blave. Ich najhorsia varianta su tzv. gumaci, tym ide o hracku zvanu VAL.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.