Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
V prvom rade, k diskusii metro vs. električka. Neviem, či k niečomu dospejete, ak budete pokračovať v nastolenom konfrontačnom tóne. Ale ak používate diskusiu na to, aby ste sa mohli pohádať a osočovať, tak pokojne pokračujte. ? Prečo radšej nehľadať veci, na ktorých sa zhodneme a diskutovať postupne o celom probléme? Aspoň ja mám niekedy z príspevkov dojem, že väčšina diskutujúcich si zvolila jeden zo systémov a pre ten hľadá argumenty. 🙂 Ako poznamenal aquila, málokto dokáže prekročiť svoj tieň, no dokážu to naozaj aj tí, ktorí si to o sebe myslia? ?

Re #55680 Red-Hawko: "Tunel musi byt aspon 20metrov pod dunajom a to neviem kde by to vyslo nad zem v 'Ba casti' niekde na Kammennom namesti?" - Keby sme mali tunel popod Dunaj, tak nie je potrebné riešiť, kde vyjsť v centre na povrch - pokračovalo by sa ďalej podzemne.

Ešte k téme mosta a tunela. Posledný tunel metra popod Vltavu v Prahe medzi stanicami Nádraží Holešovice - Ládví stál 5 447,0 mil. Kč, teda cca 7 mld. Sk. Ako sa uvádza na stránke zhotoviteľa tunelu spoločnosti Metrostav (http://www.metrostav.cz/cz/reference/referencni_stavba?id=200), "Realizovaná technologie je rychlejší a levnější, méně závislá na vnějších vlivech, ale technicky náročnější." - Čiže dlhší tunel popod Dunaj stavaný zrejme inou metódou by bol podľa môjho názoru drahší ako spomínaných 7 mld. Sk.

Len na porovnanie, v Prahe sú všetky štyri prechody popod rieky realizované tunelovo.
V Paríži je 6 prechodov mostom a 7 tunelom.
V Porte (čo by mohol byť podľa mňa vzorový systém pre Bratislavu) je jediný prechod cez rieku Douro mostom.
Čiže tunel aj most sú vhodné riešenia na prechod rieky, je len na miestnych podmienkach, ktoré sa vyberie.
Reakcia na: Technopol #55694:
Moje řeč, hlavně je potřeba, aby už se něco začalo stavět, nebo ten petržalský Balkán bude odpudí i zbývající cestující MHD!! Nedělám si iluze, že by ta nová tramvaj byla kdovíco, ale jedno je snad jasné každému dítěti- autobusy na tom megasídlišti už dávno nestíhají a chce to kapacitní (a rychlejší) dopravu do města, což by tramvaj splnila! A hlavně varuju před megalomanií nad poměry města- u vás se musí v první řadě začít zvyšovat kvalita celé MHD, nikoliv postavit ojedinělou trať metra a pak si dlouhá léta "lízat rány"! Tohle mají v Sofii a řekl bych, že Bratislava si zaslouží trochu jiný standard!
Ako tak čítam z dispečera z príspevku od Johny-D o vykopnutom okne v električke, napadá ma otázka, prečo sa nemontujú do zadných vozňov električiek kamery..
Aspoň jedna kamera do každého zadného vozňa!..
Ešte sa tým nikto v DPB nezaoberal?
Reakcia na: 81-71 #55695:
Pýtal som sa v Petržalke ,!!! ZIADNE MESTO !!! A navyše ti metro môže premávať aj na povrchu v Petžalke
Reakcia na: si #55696:
Aj tak prestavam verit, ze sa ta elektricka podari postavit... Ved zachvilu su volby a viditelny efekt ziadny... Podobne je to aj s preferenciou - velke reci, no skutek utek. 9.1. bude clanok 🙂
Reakcia na: 81-71 #55695:
radsej skoncenu segregaciu ako skoncenu trat (metro by po prechode dunaja na mnoho rokov tam koncilo)
Reakcia na: Technopol #55694:
Rozdiel je v tom, že po prechode eliny cez Dunaj do centra segregacia trate končí. A druha vec je tá, že metro ma vyššiu prepravnu kapacitu a je vyrazne rychlejšie v centre ako povrchova tramvaj ?
Ja by som sa chcel len niečo spýtať tých čo považuju električku do Petržalky len za radialu .
Aký je rozdiel ak bude (v petržalke ) 1.metro t.j niečo premavajuce oddelene pod zemou alebo 2.električka t.j niečo premavajuce oddelene nad zemou ?
jediny rozdiel bude finančný v prospech eliny
Do prdele vseved prid to tu sprdnut uz ma to nebavi.
Reakcia na: SKODA-Sanos #55688:

Druhú možnosť zavrhujem ?

Trolejbusy by samozrejme boli lepšie, vozovňa už existuje(Hroboňova), takže ďalšiu stavať netreba. Pokiaľ by tam teda bolo dosť miesta na nové trolejbusy. Ale kde je miesto pre duobusy, bude aj pre trolejbusy ?
Je to teda iba otázka predĺženia trolejového vedenia pod Nový Most, resp. na Patrónku a ďalej na Hl.st.

Môj názor je taký, že predĺženie trolejového vedenia by už nebola taká veľká investícia takže sa to mohlo spraviť.
Pretože ak sa tie úseky majú teraz jazdiť na naftu, tak to bude drahšie ako keby tam bol trolej..

Btw fascinuje ma skutočnosť, že sa kúpilo iba 6 duobusov, pretože si myslím, že je dosť nezmyselné aby pod trolejovým vedením na DD behali aj naďalej autobusy... Malo sa kúpiť toľko duobusov, aby už žiadny autobus nikdy nemusel ísť na DD(ani ako ZV)...
? ? ?
Reakcia na: si #55686:
to záleží od toho, ako definuješ nosný systém. Ak sa uspokojíš s tým, že nesie hlavnú dopravnú záťaž, potom je možné v Bratislave určiť linky, ktoré sú nosné - a realizované električkou, trolejbusom, autobusom, a doplnkové - realizované električkou, trolejbusom, autobusom. Je tiež dobrým bratislavským zvykom, že nový návštevník mesta nemá šancu rozlíšiť, ktoré linky sú nosné a ktoré doplnkové.

Ak hovorím o nosnom systéme, mám na mysli dopravnú zbernicu, ktorá najmä

- vedie v trase najväčších dopravných požiadaviek,
- je zabezpečená dopravou s pravidelným taktom, vysokou prepravnou rýchlosťou, frekvenciou a kapacitou
- je minimálne závislá od okolitej dopravnej situácie a počasia, teda vysoko spoľahlivá
- na ktorú sú napojené doplnkové linky
- ktorej stanice sú kvalitne a dostatočne komfortne vybavené na prestup na iné spoje
- a umožní rýchly príchod do centra pre návštevníkov prichádzajúcich zvonka, vrátane P+R.

Takúto zbernicu, teda nosný systém v Bratislave naozaj zatiaľ nemáme, a petržalská radiála na tom nič principiálne nemení. Električka z pohľadu DPB je jednoducho koľajový autobus, trolejbus je elektrický autobus.
Reakcia na: si #55686:
heh, od teba ma vulgarizmi neprekvapuju 🙂 ale na rozdiel od teba, amosa a inych su tu nastastie aj ludia co dokazu prekrocit svoj tien 😉

jo a taka rada, vies skus si najprv zistit co znamena slovne spojenie NOSNY dopravny system a co ho odlisuje od dopravneho systemu 🙂

skratka dopadne to tak, ze to bude obycajna radiala. dokonca ani rychloelektricka na barrandov v prahe nie je volana ako "nosny dopravny system" a je dlhsia ako tato petrzalska radiala.

pre amosa, drink, si a dalsi, hadajte ake elektricky jazdia po novej trati na barrandov ? no tie stare 🙂 a tak isto to dopadne aj v bratislave, ze sa dokupi zopar novych vozidiel (aj tych 15-20 bude vela) a tak ako sa "rozsirili" linky po sprovozneni Apollo tak sa "rozsiri" doprava elektriciek 🙂

toto su fakty. a to hovorim, s takymto pristupom mesta budem BA resp petrzalka rada aj za urovnovu petrzalsku radiulu => rozumej ziadny mimourovnovy variant 🙂
Reakcia na: SKODA-Sanos #55688:
Tým by sa Ti celá záležitosť predražila.
All:
Nebolo by podla vas lepsie, keby sa nekupovali nejake duokraviny, a postavila by sa trat na Dlhe diely, niekde blizko vozovna a na trasu by sa vypustali klasicke trolejbusy?
alebo sa vykaslat na cele trolejbusy, a iba posilnit autobusovu dopravu??
Reakcia na: Ámos #55681:
ale no tak. myslel som že tu dospelí diskutujú, a zas to končí iba na tvojom "klameš, klamár, oklamal blablabla"

Takže predovšetkým: neklamem, píšem svoj názor a nikomu nebránim napísať jeho názor. Mám zrejme iný názor ako ty a snažím sa vysvetliť na čom je založený. O vozovom parku a mnohých iných veciach prehľad mám, a možno aj väčší ako ty.

A som toho názoru, že naozaj to nakoniec skončí v lepšom prípade tým, že bude cca 10, časom 15 nových vozidiel (treba nejaký efekt) a do Petržalky samozrejme budú jazdiť klasické električky.

Ty si toho názoru, že sa naozaj zakúpi 44 až 50 ks nových vozidiel podľa "Zámeru" Magistrátu?
Reakcia na: aquila #55684:
ty k.k.t (ostatnym sa ospravedlnujem za vulgarizmy), a co su napriklad teraz v petrzalke autobusy ? nie su len tak nahodou nosnym systemom (aj ked nevhodnym), kedze vykonavaju na tomto uzemi (takmer) vsetky vykony mestskej hromadnej dopravy. Ked bude vacsinu vykonov realizovat elektricka, tak tu bude nosnym systemom, ak to budu vietnamci s riksami, tak budu nosnym systemom vietnamci s riksou...
Reakcia na: aquila #55684:
posledne riadky sa tykali samozrejme prazskeho metra, a predlzenie trasy A smerom na letisko.
Reakcia na: Ámos #55681:
ty si fakt mimo 🙂 a ako vidim, dosli ti argumenty tak tu osocujes z klamarstva 🙂

tunel pod karpatami je to najdrahsie z celeho nulteho okruhu => asi 1 miliarda euro. ako som povedal sa nauc citat 🙂

prepocty mam zhruba s odhadom a na danu situaciu 🙂

ohladne sitiny je to, je to dialnica. a tu financuje stat. si nemyl dojmy a pojmy 🙂 aj einsteinovu financoval stat, lebo je to dialnica 🙂 ako so ti vravel, nemas paru 🙂

a uplne si to zaklincoval ze radiala do petrzalky je nosny system. a v co je nosny ? prezradim ti to. v nicom. je to taka ista radiala ako do race, karlovky alebo do ruzinova. len je jej cast riesena mimourovnovo.

trolejbusy na dlhe diely sa planovali davno pradavno, len teraz sa to konecne pohlo. to nebolo vybojovane ako novy projekt 🙂

stat metro z prioritnych projektov odstranil po tom ako sa mesto vzdalo vystvaby nosneho systemu a rozhodlo sa pre petrzalsku elektrickovu radialu. navyse ju ani nezacne stavat skorej ako v roku 2008 a aj to pochybujem ci bude riesena mimourovnovo, lebo 10 miliard mesto nebude mat.

ohladne suedtiroleru odporucam tebe zobrat mapu a premerat si to 😉 pre tvoju info klesat zacina ani nie 50-100 metorov za krizovatkou. zjazd pre auta na hodzovom je 100 metrov. odporucam ti ten listok a popripade aj meter 🙂

ohladne financovania metra a jeho vystavby si zisti FAKTY. aj predlzenie trasy A, ktore bude stat do roku 2015 asi 38 miliard korun bude financovane aj zo statnych prostriedkov.

NOSNY dopravny sytem spolufinancuje stat. nejaka elektrickova radiala do petrzalky, ktora nic neriesi stat nezaujima.
Reakcia na: Ámos #55681:
A čo si myslíš? Kde prevažne sa robia hĺbené stanice? Vačšinou mimo centra, kde nie je až taka husta zastavba a pod. Ak by si chcel robit hlbenu stanicu v centre, pravdepodobne ta bude stat omnoho viac ako razena z dovodu roznych problemov ako su IS alebo statika budov, dopravne obmedzenia omnoho vacsieho rozsahu co tiez su nemale financne dopady.
Reakcia na: drink #55671:
na tvoje "nie som istý, či Tebou navrhovaná trasa B neskončí na Šafku" - ak by aj skončila dočasne na Kamennom námestí, ak už máš postavenú časť trasy, zázemie, vozidlá v prevádzke, nie je takým problémom pokračovať ďalej a predĺžiť tunel až na Hlavnú stanicu. Zatiaľčo ak do koridoru pre trasu vopcháš provizórium, asi o päť rokov ľuďom nevysvetlíš, že to zas ideš prerábať, to už tak zostane. Tým trianglom na Šafku to aj skončí a MHD bude pokračovať v biede ako doteraz, iba s ďalšou radiálou naviac, možno s pár novými električkami pre spotterov (lebo nakoniec sa ich kúpi ďaleko menej - viď duobusy). Toto nie je moja šálka kávy.

Vidím to aj ako súboj dvoch predstáv o Bratislave, jeden pohľad hovorí, že toto mesto vymiera, a tomu zodpovedá konzervovanie súčasného rozsahu MHD, s postupnou redukciou, občasným nahradením autobusov elektrickou trakciou (Dlhé diely, 95ka) a postupným nenáhlivým nasadzovaním menších a komfortnejších vozidiel (minibusy, NP vozidlá). Je zvláštne, že na druhej strane súkromné subjekty investujú miliardy do výstavby bytov, kancelárskych, obchodných a skladových priestorov, a stále nachádzajú záujemcov. Ak mesto verí v svoj rozvoj, malo by začať budovať reálny nosný systém ihneď, pretože jeho výstavba už nikdy nebude lacnejšia, iba drahšia.

V Amsterdame tiež dobráci v čase hippie-éry odmietli výstavbu metra, postavilo sa tam nakoniec metro, ktoré centrum obchádza oblúkom a pod zemou ide iba pár staníc. Dnes dodatočne stavajú plné "ťažké" metro v pôvodnej severojužnej trase, napriek tomu že na povrchu chodia električky, vrátane moderných nízkopodlažných. Výstavba novej 9,5 km trate v náročných podmienkach pod vodnými kanálmi ich bude stáť v prepočte cca 53 mld. Sk - z čoho mesto Amsterdam hradí len cca 19%. Ak teda 9 km v jednom z najdrahších miest Európy a vo veľmi obtiažnych podmienkach stojí 53 mld, našich podzemných cca 4 km trasy B, navyše ľahkého nízkonákladového metra môže stáť povedzme 20-25 mld. - čo mi nepripadá taký rozdiel oproti povrchovému poloproduktu za cca 10 mld.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.