Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mikimaus #52461:
V tej krabicke sa skryva packa od vzduchovej klapky, ktora prepina prudenie tepleho vzduchu (ohriateho od zrychlovaca, ktory nim bol chladeny) do vnutra voza alebo dolu pod voz 🙂 Cize vykurovanie odpadovym teplom 😉 A je vysoka tak 15cm, 30 urcite nie 😉
K comu je ta krabicka asi tak 30 cm vysoka v podaktorych T3 co je pri 2.dverach na podlahe. Na piesocnik je to male... ?
zdravim. po malej sluzobnej a neskor sukromnej ceste som sa vcera vratil s5 do BA. vybral som sa IC-ckom a tesil sa, ze sa cesta podla grafikonu a toho, co oznamila ZSSKprostrednictvom medii skratila o cca viac ako pol hodinu. ...ale bingo! prisli sme s takmer s 30min meskanim. sprievodca sa sice snzail nieco hlasit, ale vo vozni kde som sedel, nefunogovalo nie len WC, ale ani zvuk ;o)

nuz, ale stihol som elektricku c13, pekne pomalovanu nejakymi idiotmi, ale aj neumytu, presne ako vlak, ktorym som isiel. nuz, bolo to prijemne, konecne sm citil, ze som doma, na slovensku ;o)
Reakcia na: Mike #52440:
Ono ja by som 15m vozy do Bratislavy vobec nekupoval. Spravim mensi vypocet liniek kam sa s 15m vozmi uvazovalo pred 5.9.
50 - po zmene jazdia klbaky a su vyuzite
32/33 - od buducej jesene tam budu jazdit klbove trolejbusy
68 - po zmene by sa pomali hodili aj 24 metrove
96 - po zmene jazdia kratke, je vsak potreba klbovych a tak sa kvoli tejto linke kupuju nove klbove
22/20 - dohromady je to 11 rannych poradi. Vozov by sa malo kupit 20, 9 pohlti L96. Osobne by som nebol prekvapeny, keby na jednej z liniek 20 alebo 22 zacali jazdit klbaky a kratase by sa presunuli na navrhovanu linku DNV - CENTRUM cez Devin.
L67 - na tuto linku by bolo treba poslat v prvomrade revizorov a to kazdy den v priebehu dvoch tyzdnov a zaraz by si zistil, ze zaidne posielnenie nie je treba. (Je to moj osobny dojem z tejto linky)
L53 - toto je snad jedina linka, kde by bolo treba 15m vozy, ale kupovat 10 vozov kvoli tejto linke sa podla mna neoplati.
91/191 - treba pokcat co sa stane po spusteni elektricky v Petrzalke (teda ak sa tak niekedy stane), totiz ludia z Jasovskej zrejme presedlaju na elektricku a tak by sa 91/191 mohla vyprazdnit.

Re #52439 S499.1023: Nie som moc nadsencom odovzdavania vnutromestskych liniek do ruk sukromnym prepravcom, mohlo by sa to zvrhnut postupom casu k ruskym marsutkam, ale vedel by som si predstavit, ze mesto Bratislava a spolocnost VW, ktora financuje polovicu (ak nie 2/3) trasy L92 sa dohodnu na jej financovani a posunu to do ruk sukromnym prepravcom. Urcia minimalne standardy kvality (napr. 3 x NP 18m a 7 x B961). Mozno by sa niekto nasiel, kto by to chcel prevadzkovat a DPB by usetril 10 vozov na jednej z najmenejefektivnych linkach.
Zaroven by sa to overilo v praxi a po par-rocnej prevadzke by sa dali vyuzit skusenosti aj na inych linkach.
Takze este raz nakup autobusov:
http://www.orangeportal.sk/dnes/news/article.dwp?level1=72463&level2=72467&article=1138640
Vsimnite si porsim posledny odstavec. Nechcem byt prehnanym optimistom, ale dolezite je, ze si to aspon uvedomuju.
A odkial je mozne zobrat na autobusy peniaze:
http://www.orangeportal.sk/dnes/news/article.dwp?level1=72463&level2=72467&article=1138851


Emo: 91/191 su naplnane az na Jasovskej.
Reakcia na: Peon #52454:
Do Dispečerského fóra sa vôbec v poslednom čase prispieva nejako málo...
Reakcia na: Mike #52440:
Ja neviem, ja keď idem 91/191, tak smerom z mesta sú skoro vždy plné. A tým myslím naozaj plné.
Do Dispečerského fóra dnes akosi nik neprispieva. Len ja som tam napísal jeden príspevok svojim obsahom vhodný aj do Diskusného fóra, no nechcem ho tu duplikovať.

Píšem tam (aj sa niečo pýtam) ohľadne dnešnej X82-ky, ako aj ohľadne zastávky "Aupark" na Panónskej ceste.
Reakcia na: trepko #52449:
dik za podrzanie
Reakcia na: tomas1 #52450:
nejak mi to odseklo príspevok, takže pokračujem
--------
... nulová potreba investícií do obnovy < keby to bola pravda, je DPB lacnejší ?, ale z dlhodobého hľadiska musí investovať rovnako ako súkromníci, lenže na to nemá tak sa to bude predražovať, cestujúci budú aj tak odchádzať.
Sekundárnym dôsledkom budú obrovské investície do IGK infraštruktúry. Preto je treba znormálniť kvalitu čím skôr - jediná možnosť, súkromný kapitál.

Ak to zhrniem, tak neočakávam nejaké kolosálne úspory v dotáciach na MHD, ale kolosálne zvýšenie kvality. Snáď si nemyslíš, že súkromníci prídu do BA s Ik28x a 15 ročnými Vrakosami?

Čo rozumieš pod pojmom "nejaké jednoznačne nadšené závery"?

A vo Viedni asi trochu viac používajú mozog, preto si spočítali, že ujo Richards to vie urobiť výhodnejšie, inak by mu to nedali.
Reakcia na: trepko #52449:
tak si otvor prešovskú diskusiu a môžeš sa rehotať aj do rána... ? ?
Reakcia na: S499.1023 #52438:

V čom je zásadný rozdiel? Ja až taký rozdiel nevidím, sú dve možnosti:
1. by sedela nejaká komisia na magorstráte, ktorá by robila linkovanie a potom by tendrovala balíky liniek.
2. by bol DPB a povedal by, "tak chlapi nemáme dosť prevádzkyschopných vrakov, takže niektoré linky (začnime autobusmi) budeme outsourcovať na iných dopravcov".
______________
Či je to lacnejšie?
1. výhody SÚKROMNÝCH DOPRAVCOV s novými vozmi:
- nižšia spotreba
- vyššia rýchlosť = > menšia potreba vozov
- vyšší komfort umožňujúci čiastočne zvýšiť cestovné bez výrazného odlivu cestujúcich

2. výhody DPB:
- nekonečná životnosť vozov a teda nulová potreba investícií do obnovy (???)
hej chlapi preco vyhanate Wokounsa? ved na tych jeho prispevkoch sa da celkom dobre pobavit ?
Reakcia na: Sommelier #52445:
Hmm. Typický případ amnézie, čili stráty paměti, spúsobený nějakým otřesným prožitkem. ?
Reakcia na: LUK #52443:
DAJ TEMU BO JA HET NEJDEM ? ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: galiyosha #52412:
skus specifikovat o com...
Reakcia na: Jozef #52419:
ok. Ty by si skusil zaregistrovat nadnarodnu alebo velku spolocnost mimo Bratislavy ? Myslis, ze by to prospelo obchodu ? Velmi velka cas tovarov, sluzieb a kapitalu tecie cez BA, aj ked uloha v ramci celej Europy bude casom klesat, ale hlavne mesto je vsade vo svete vstupnou branou vsetkych ekonomickych operacii.
Centralizmus teda nie je spravne slovo. HDP ako taky nema nic spolocne s urovnou nezamestnanosti v meste. A ze priemerny obyvatel Bratislavy (nie Bratislavcan) pracuje viac (opat nie na zaklade porovnani HDP) je fakt. Zvysok (ako si spravne poznamenal) sa este bude musiet naucit pracovat. Pretoze vsetci ju chcu, ale nevedia pre nu nic spravit.
Reakcia na: tomas1 #52428:
na statny rozpocet zabudni, to je velka narodna lupez opakujuca sa kazdy rok. Vsetko so vsetkym suvisi, zbytocne som sa nechal vyprovokovat vetou o tom ako to tu niekto cele... ☠

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement