presne tak.. keď dPB zlepší intervaly, a už na koľkých linkách a ako zlepšil.. ale teraz sú všetci ticho.. toto som presne hovoril na diskusiách,, že vedia len pi.covat na DPB, a keď niečo zlepší tak si to ani nevšimnú, alebo keď všimnú radšej sú ticho, alebo nadávajú na niečo iné.. ? ?
akože, to otáčanie cez Karloveskú na diesel je blbosť,.. ako to je také náročné postaviť ešte pár metrov trolejbusovej trate naviac, čiže aj dolné obratisko pri Riviére, aby to bol uzavretý okruh.. taký kúsok nechať nepostavený.. pripadá mi to tak, že chce mesto alebo DPB povedať: aha pozrite my máme duobusy.. ? ?
RE #51568 Martin Fundarek: A to ako si na to prisiel? Mohlo by to byt nieco typu S-Bahn s intervalom 10 minut a ak uz by tam nepremaval len nosny system ako si to sa nazval ale aj vlaky napr. na trati Ba-Vieden ?
Vzhladom na to, ze buduca L33 uz nebude chodit po Banikovej ale obojsmerne po Molecovej a tak tiez, ze sa do kopca nebude trtkat autobus ale trol, ktory tam vylezie rychlejsie by som predpokladal, ze tych 5 vozov bude stacit na zabezpecenie sucasneho intervalu. Pod Novy most by mali chodit az po dodani dalsich kusov 25Tr.
Otacanie cez Karlovesku na diesel, je blbost ale za cenu prestupu na hrane na elektricky by som bol ochotny to akceptovat. Ako ich vsak poznam, na diesel sa otacat budu a prestup na hrane nebude.
(samozrejme, ze by to slo aj pod dratmi sa otacat, ale prosim nechcite to od nasich inzinierov, vznikol by dalsi kolizny bod na vzdusnom vedeni, ktory by bol plny mimoriadnych situacii a prvykrat by bol strhnuty pravdepodobne v prvy den premavky o 7.25)
Inak, bude mat schopnost ta nova trolejbusova meniaren vracat prud do siete, ci co to tie dnesne nedokazu?
Inak trosku mi chybaju slova na povzbudenie DPB. Zlepsil interval na L201, 202 a 208 ale aj na dalsich linkach a aj tych Petrzalskych. Myslim, ze by si to za tieto kroky zasluzili.
Ty nechapes, ze ide o zakladnu dopravnu obsluznost mesta a ze ten bus tam jednoducho musi ist, lebo by sme boli asi jedine mesto v Europe ak nie na svete, kde na medzinarodne letisko nechodi ziadna forma hromadnej dopravy. Neviem co by bola vacsia hanba, ci reko CNG Karosa alebo bus ziaden. (V zhladom na pohlad zapadnara na vychod, bude este prekvapeny a cakal by bus v stave Ik 280.
Ty vobec nechapes, ze letisko Bratislava uz neprepravuje 200 tis. ludi rocne, ale tento rok to ma byt 1,4 a buduci podla predpokladov 2 mil. cestujucich a tak podla tvojho prepoctu zo sto 20 ludi, tak z 2 mil. je to 400.000 ludi, ktory budu chciet vyuzit sluzby DPB a tych 400.000 tisic ludi si bude chciet kupit listok v priemernej sume 14 Sk co robi 5,6 miliona. To su zanedbatelne peniaze? A netreba zabudat na to, ze ten zvyseny dopyt po L61 bude musiet zakonite ustit do jej posilnenia alebo predlzenia L63, co by som povazoval za lespie riesenie. A co sa vyuzivanosti L61 tyka, tak nemyslis, ze tak malo vyuzivana je aj preto, ze ma 20 minutovy interval. Samozrejmostou by mali byt aj spoje k nocnym priletom a odletom zabezpecovane specialnou nocnou linkou, ktora by isla z Hl. stanice okolo ASMN na letisko.
Re #51299 Spectre, Re #51315 S499.1023: Chyba v komunikacii.
Samozrejme, ze citacka sa da preprogramovat a ta, ktora by bola osadena dnes, by mohla sluzit aj po roku 2009. (Pochybujem, ze vyrobcovia vyrabaju jeden typ citacky pre danu krajinu a jej banovky. Ved to by vlastne musela byt jedna citacka na bankovku jednej hodnoty) A myslim si, ze dokonca by to zvladlo aj prevadzku taku, ze by citala sucasne aj Eura aj SKK, len ci by to vedela prepocitavat neviem, no myslim si, ze dnes nie je problem naprogramovat cokolvek na cokolvek. Ja som skor hovoril o tom, ze nejake hufne kupovanie citaciek a osadzanie do zapadakovov, by bola momotina, vzhladom na 1.1.2009, samozrejmostou by vsak mali byt citacky na automatoch na vstupnych branach (letisko, pristav, ASMN, ZST Petrzalka, Nove mesto a Hl. stanica) a to v prvej vlne a v druhej vlne pri kazdej predajni CL DPB. A mozno by sa oplatilo viac zainvestovat do poriadneho info portalu na tych vstupnych branach ako maju vo Viedni, kde budu info o meste, regione a MHD vo viacerych jazykoch, s predajom CL a akceptaciou minci, bankoviek a kreditnych kart. A ako spravne Igorko podotkol, dokazal by som sa zmierit aj s premenovanim Malej sceny na Alianz Slovenska poistovna, keby boli taketo masinky za to nakupene.
V BN bol clanok o umiestnovani novych JCDecaux pristreskov. Do konca roka ich podla BN pribudne 94 a to v Straom Meste 11, Ruzinove 21, v Novom Meste 16, v Raci 2, v P. Biskupiciach 3, v Petrzalke 16, v Jarovciach a v Rusovciach spolu 5, v K. Vsi 4, v Lamaci 4, v Dubravke 9 a v DNV 3.
Ad duobus pod Nový most: DPB nakúpi 6 duobusov. Keďže nie všetky budú vždy k dispozícii, grafikon sa dá postaviť najviac na päť (a aj to je o hubu). Dnes jazdí na 33 v špičke 7 vozidiel. Keď pre zjednodušenie vezmeme kapacitu kĺbového duobusu ako 1,5-násobok kapacity sólo autobusu, treba 4,67 duobusu, aby bola dodržaná súčasná kapacita. Takže tých 5 vozidiel ledva postačí na udržanie súčasnej kapacity na linke 33. Že by dokázali obslúžiť rameno pod Nový most (čo je predĺženie jazdnej doby na cca 2,5-násobok), je holý nezmysel. Pod most budú môcť zájsť tak dva spoje ráno (špičkové vozidlá, ktoré si tam "odskočia" cestou do vozovne).
Možno sa 49-ka vyrieši duobusom - chodí len mimo špičky, takže nejaká špičková 33-ka by to mohla zvládať. Od Vojenskej na Suchý mlyn dieselom a potom pod drôtmi k NOÚ a späť na Vojenskú. Hovadina? Nie väčšia než otáčanie duobusov v Karlovke na diesel.
Preferencia tak, ako sa robí v BA, nikdy fungovať nemôže. Snímanie príchodu vozidla do zastávky je na dve veci, pretože čas, strávený na zastávke, je rôzny. Ak ho nastavím príliš dlhý, električky budú stáť v čase, keď je cestujúcich málo alebo priemerne. Ak ho nastavím príliš krátky, nebudú stíhať, keď bude cestujúcich priveľa alebo keď sa pritrafí invalid, ktorému nástup trvá dlho. Treba snímať odchod vozidla zo zastávky - napríklad rádiovým impulzom, naviazaným na stlačenie tlačidla zatvárania dverí.
Snímať prichádzajúce vozidlo možno tam, kde je dostatočne dlhý úsek pred križovatkou (bez zastávky) a vždy s predzvesťou, na ktorej vodič vidí, či na križovatke bude alebo nebude mať voľno - a podľa toho bude alebo nebude brzdiť.
Samostatnou kapitolou je to, či je vôbec možné vzhľadom na hustotu dopravy naprogramovať preferenciu. Ak na karloveskej radiále prechádza v rannej špičke priemerne jeden vlak za 52 sekúnd, mám obavu, že sa preferencia urobiť nedá - to by sme kolidujúce smery asi úplne odpísali. Na tejto radiále sa podľa môjho názoru bude dať urobiť preferencia až vtedy, keď sa tam nasadia kapacitnejšie súpravy (než má DPB dnes) a zriedi sa interval.
Čo to táraš?
Sommelier #51075: "A len tak mimochodom, tomu, kto vymyslel papierovu dvacku by som vo verejnom zaujme nedal cistit ani verejne toalety."
MF #51291: "Papierová dvacka kedysi bola v poriadku, ale od tých čias sa koruna výrazne znehodnotila a NBS zaspala dobu."
Ty v tom vidíš ospravedlňovanie dnešného stavu? Ja nie. Papierová dvacka pred trinástimi rokmi nebola chybou. Chybou je, že je papierová dodnes.
Magistrát má z čoho, ale dá radšej na dôležitejšie veci. Veď treba hoci rekonštruovať pred pár rokmi rekonštruované Hlavné námestie, aby boli stánkári dostatočne zásobení elektrinou. Čo tam po nejakej MHD
Ani mne sa to nepozdáva. Nosný systém by mal interval pol hodiny v špičke, hodinu až dve mimo špičky, odchody by boli napr. vždy o x.08, ale z nejakého záhadného dôvodu by nešiel vlak o 10.08, ale už o 10.01... Ďakujem pekne.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek