Reakcia na: eripmav #51409:
Preferencia tak, ako sa robí v BA, nikdy fungovať nemôže. Snímanie príchodu vozidla do zastávky je na dve veci, pretože čas, strávený na zastávke, je rôzny. Ak ho nastavím príliš dlhý, električky budú stáť v čase, keď je cestujúcich málo alebo priemerne. Ak ho nastavím príliš krátky, nebudú stíhať, keď bude cestujúcich priveľa alebo keď sa pritrafí invalid, ktorému nástup trvá dlho. Treba snímať odchod vozidla zo zastávky - napríklad rádiovým impulzom, naviazaným na stlačenie tlačidla zatvárania dverí.Snímať prichádzajúce vozidlo možno tam, kde je dostatočne dlhý úsek pred križovatkou (bez zastávky) a vždy s predzvesťou, na ktorej vodič vidí, či na križovatke bude alebo nebude mať voľno - a podľa toho bude alebo nebude brzdiť.
Samostatnou kapitolou je to, či je vôbec možné vzhľadom na hustotu dopravy naprogramovať preferenciu. Ak na karloveskej radiále prechádza v rannej špičke priemerne jeden vlak za 52 sekúnd, mám obavu, že sa preferencia urobiť nedá - to by sme kolidujúce smery asi úplne odpísali. Na tejto radiále sa podľa môjho názoru bude dať urobiť preferencia až vtedy, keď sa tam nasadia kapacitnejšie súpravy (než má DPB dnes) a zriedi sa interval.
Jenki
BTW kdo si chce vyfotit tramvaje v centru Bochumi a Dortmundu tak honem rychle na to, zahrabávání se pokračuje, v Bochumi to spustí do vánoc a v Dortmundu na jaře (nejpozději do MS ve Fussbalu).