Reakcia na: fobust #51130:
trochu to preháňaš, toto je nejaký nový spôsob odborného prístupu, že niečo nazveš "posrane zvratene hnusne smradlave menejcenne"? Nebolo by lepšie trocha sa uvoľniť od emócií a akceptovať, že1. určitú obnovu autobusového parku (kĺbových autobusov) treba veľmi rýchlo urobiť, a bolo by to nutné aj v prípade, ak by električka do Petržalky začala premávať zajtra
2. každá trakcia má svoje miesto a charakteristiku v dopravnom systéme, autobusy takisto - to, že na mnohých trasách s trvalou prepravnou požiadavkou v BA ešte nie sú trolejbusy, električky, metro - to nie je problém autobusov ako dopravných prostriedkov, je to problém ľudí.
Výhovorky typu "nekupujú sa autobusy, lebo bude metro/električka/whatever" sú pre deti, rovnako ako teória o tom, že "mesto nemá peniaze ani na jeden nový autobus" (a zároveň má 150 miliónov na starý Istropolis - čo chce podnikať v nehnuteľnostiach?). Poslanci by nemali mať problém odhlasovať tieto (a mnohé ďalšie) peniaze aspoň na najnevyhnutnejšiu obnovu vozového parku.
Mal som možnosť urobiť nedávno nejaké jazdy v MHD v Petržalke, a na ich základe môžem povedať iba to, že plne chápem miestnych obyvateľov v tom, že sa aj v najstaršej T3 musia cítiť ako v siedmom nebi... A to hovorím len o kvalite cestovania, nie o linkovaní, naplnení a frekvencii spojov (v tomto smere to nebolo až také zlé - naopak, v časoch keď som v Petržalke pracoval, by som bol dosť ocenil 95 - musím však dodať že som necestoval v špičke). Z tohto pohľadu naozaj Petržalčanom môže byť jedno či tam bude metro, či električka (aspoň v relácii do centra), pre nich to zlepšenie bude obrovské.
Je ale zbytočné ideologizovať MHD na súboj autobusy/trolejbusy/električky/metro, ak je to jeden systém využívajúci trakcie ako svoje komponenty tam, kde sa hodia.
Akékoľvek názory a argumenty budú ďaleko silnejšie bez toho emočného balastu okolo (IGK, substrát, smradobus atď). To je môj názor.
Spectre
-Vozy sú konštrukčne z doby Š1000MB
-Chyba je niekde inde
...diskusiu nechám na obecenstve