59 je v podstate školský spoj... tak ako napr. linka 25 špeci spoj do VW... A čo hovoríš na 63 ? alebo 75 alebo 92 ?
To sú pozostatky tiež expresných liniek podobne ako 59...
No myslím si že niektoré pozostatky expresných busov majú opadstaneneie (napr. tie prímestské linky.. 91 (116), 21 (121), 37 (102), alebo taká 98 (119),... ?
Rozumné vlčáky z Brucku auto doma nechajú. Nespomenuli sme totiž jednu vec a tou sú Viedenské zápchy, pri ktorých nepreferencia až tak nevadí. Najlepší príklad je zastávka Parndorf Ort, kde vidíš pekne zaparkované IGK a prestup na vlak. Tie IGK tam nechá skutočne dosť veľa ľudí...
Brať do huby konkrétne Ring nie je šťastný príklad, pretože tam je taká dopravná situácia, že preferenciou narobíš riadnu paseku inde. Skôr by som sa trápil kvôli preferencií na radiálach.
S čím sa zhodneme je čistota vozidiel, konkrétne podlaha. Tramvaje a smradobusy tam jazdia s podlahou deluxe asi ako v BA Zase mimo podlahy sú ostatné veci relatívne čisté a v dobrom technickom stave.
Najlepší štandart čistoty má asi OeBB na S-Bahnoch, kde je niekedy aj za prevádzky vidieť, ako nabehne čata a drhnú interiér.
Rekonštrukcie a-la Graz by som vo Viedni prijal, aj keď oni asi rátajú s tým, že to v blízkej budúcnosti obmenia za ULFy... ťažko posúdiť.
Inak najkrajšia tramvajová doprava v rámci Rakúska bola subjektívne asi v Linzi.
Cauteee................................... ?
vcera sme boli zo skoli v Brne.........spomente si na ten film "Nuda v Brne" no, ale k veci
______________________________________________________
elektricky tam chodia kazde 4 minuty, niektore este aj castejsie......to je fakt cool, viezol som sa jednou nízkopodlaznou a mal som pocit ze si sucham zadok o asfalt, dalej jazdia im tam take tie nove intercooler trolejbusy co u nas ficia vacsinou na linke 210- nizkopodlazne, ale tam som videl jazdit iba take a dokonca klbove ?
______________________________________________________
urcite kazdy pozna nase linky ako: 99, 98, 91, 90 ktore dopravuju nocnych Brncanov
______________________________________________________
inak je to mesto onicom asi ako BA ?
toho sa nacitas ked polovicu casu stravis cakanim na zastavkach... a urcite viac casu na citanie ziskas ked sa odvezies autom a nasledne sa doma rozvalis na posteli ako ked sa o to budes pokusat pri cestovani v MHD, o pohodli uz ani nehovorim...
Par km za hranicou z Rakusom taky je (tusim Fischamend). Isiel tak aby radar ukazal 40. Na tachometri bolo cca 45 km/h. Viem ze rychlomery v autach zvyknu ukazovat viac eko je skutocna rychlost. Po meste jazdim tak, ze na tachometri mam 70 a viem ze to cca zodpoveda tej sestdesiatke. ?
ad 1) Vím, taky mě zaujalo, že ještě v roce 1987 vyráběli vleky jak z 50. let. Ale budiž, je pravdou, že i naše hlavní město Brusel má většinu vozového parku tramvají hodně archaickou (a tam mají ještě takové "bonusy" jako extrémně úzké dveře a tak).
ad 2) No právě u tu "hornou dolnou" tu jde asi nejvíc. Když někdo jezdí každý den z dediny do Vídně (třeba od Brucku/Leitha nebo tak), tak bude při rozhodování, jestli má nechat auto doma nebo ne, zohledňovat mimo jiné i tu docházkovou vzdálenost. Zato drtivá většina S-Bahnů od Wiener Neustadtu jezdí tím podzemím, čímž problém do značné míry odpadá.
ad 3) No jo, ale třeba po Ringu to jede separovaně, nebo ne? A i tam tramvaj docela stojí. Totéž se týká třeba když to vyjede z těch podzemních úseků na povrch (konkrétně linky 6 a 18), tak to taky stojí dost dlouho, než to jede dál.
Ale abych zase nebyl špatně pochopen- oceňuju, že ve Vídni si dokázali aspoň udržet infrastrukturu (sebehorší tramvajová síť je lepší než dokonalá síť autobusová), ovšem dovedl bych si v západních poměrech představit lepší. A pod pojmem lepší mám na mysli segregovanější od IAD (podzemní tramvajové úseky, světla...), více NP vozidel (taky by mohli ty archaické tramvaje z 80. let modernizovat po vzoru Grazu), větší čistotu (nevím, ale vždycky, když jsem jel ULFem, tak se zrovna z podlahy jíst nedalo) a tak. A opakovaně zdůrazňuju- vše je relativní, takže Vídeň nepoměřuju s Prahou nebo Bratislavou (co bych dal za to mít standard WL doma!), ale např. s Mnichovem a Frankfurtem.
Linka 59 je v systémovej sieti liniek holý nonsens. Niektoré argumenty, ktoré si sám uvedol, to podčiarkujú.
1) Autobusová linka s takouto dĺžkou trasy nemôže v serióznej MHD nikdy dobre fungovať. Nehovorím, keby tam bola rýchlodráha a smer by bol v systéme liniek A-C-B obsluhovaný rýchlodráhou...
2) Autobus je doplnková doprava. Na iné účely je v MHD neefektívny a nevhodný!
3) No neviem, myslím že tam sú oveľa dôležitejšie dopravné smery, ako tento. Treba počítať vlky, ktoré to odvezie, nie naplnenosť.
4) To je jasné, avšak prosím logicky konfrontovať s bodom 5
5) Áno, VADÍ! Zbúrajme teda tú električku a nech tu chodia iba gumokoly, každá linka odvšadiaľ všade. Linka 21 je svojim charakterom prímestská linka, tam je situácia trochu inde. 34 a 83 nekomentujem, to je v nesystémovosti obsluhy Dúbravky normálnymi trakciami.
6) U linky 59 je argument, že chodí cez centrum? Divnô...
Môj názor: Tieto účelové linky sú prežitok komunizmu v doprave, ktorý treba razantne vyplieniť. Po vybodovaní nosného systému v Petržalke s rozumným intervalom na radiále a fungujúcou preferenciou bude možné tieto pozostatky načisto vymazať z análov DPB.
Ja osobne pri nosnom systéme nepodporujem rádobylinkové vedenie odvšadiaľ všade. Môžné varianty sú A-C, B-C a A-C-B. Pri variante A-C-B nech chodí nosná linka trebárs aj z Petržalky do Rače.
A inak, čo všetkým vadí na tom, že si auto treba odšoférovať? Však ja by som si v princípe rád odšoféroval kľudne aj tie prostriedky MHD, v ktorých idem
K bodu 5., existuje aj alternatíva namiesto kombinácie 98+94+električka existuje aj kombinácie 94+električka, resp. 98+električka, prestup na Riazanskej (druhú kombináciu som Rače pravidelne využíval).
S tým porovnaním k lamačskej radiále to podľa mňa nie je presné. Trolejbusy sú len ekologické autobusy, nie kapacitná doprava, naviac priamo po Brnianskej nevedú vôbec. Smerom do Rače je celou cestou vedená kapacitná električka, autobusové napájače na ňu obsluhujú len malý zlomok cestujúcich. Keby bola dostavaná električková radiála (najlepšie plne segregovaná) v trase Pražská - Brnianska - Lamačská - Lamač - Dúbravčice - DNV s vetvou Lamačská - Harmincova - Dúbravka, asi nikto by nemal námietky voči praktickému zrušeniu súčasných busov a ponechanie len krátkych napájačov (Podháj, Segnáre, časti DNV, Záhorská Bystrica) a možno obslužnej linky po Lamačskej.
Pozri, v aute "živli" nie sú, maximálne ti nejaký občas skočí do cesty, v MHD proste v mojom prípade MUSÍM ísť aj so "živlami" VŽDY. A k tomu vysávaniu - neviem čo je na tom problém raz za čas auto povysávať. V MHD nemám takú možnosť, že si povysávam jedno vozidlo a to ma bude voziť povysávané dva týždne po celom meste. Proste v MHD v BA MUSÍM ísť v špine či chcem či nechcem. A opäť opakujem, že žijem v BA, tak nech mi nikto zas nehovorí, že "to je problém Bratislavy", proste hovorím o tom, kde JA žijem, nie všeobecne o celom svete.
Vo Viedni mi tá preferencia až tak nechýbala, pretože síce električky stoja na semafóroch, ale potom keď sa rozbehnú, tak nehrkocú rýchlosťou 20 km/h ako u nás a nemajú tam tie naše úsekové deliče, na ktorých treba pustiť jazdu...
asi cestujem inou MHD, kedze ja sa s podobnymi zivlami prakticky nestretavam (alebo si ich mozno nevsimam a nepohybujem sa v ich blizkosti, aby mi nevadili)
ale samozrejme z principu je jasne ze vo verejnom prostriedku pristupnom verejnosti sa skor vyskytne nejaky zivel ako v prostriedku sukromnom pristupnom len naozaj uzkemu okruhu ludi, je to vsak scestny argument pri hovoreni o MHD, kedze z principu sa s tym stretnes v kazdom meste (mozno nie v tych kde sa nastupuje prednymi dvermi u vodica a treba jednoznacne zaplatit ci maju nejako inak osetrene overenie platenia)
je jasne ze v aute sa s tymi zivlami nestretnes, auto sa ti vsak tiez samo nepovysava (naklady), nepoumyva (naklady), neodsoferuje... proste tych argumentov proti autam je obrovske kvantum, vacsinou sa daju vsetky zhrnut do ohromnej penaznej nakladnosti v porovnani s elektricenkou, blavacka MHD je na tom myslim este dost dobre, ked si odmyslim prepchatu spicku, dostanes sa prakticky hocikde za min. naklady a zvacsa pohodlne bez toho aby si sa musel zaoberat riadenim auta si mozes citat trebars tu knihu
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Pajdo