Linka 59 je v systémovej sieti liniek holý nonsens. Niektoré argumenty, ktoré si sám uvedol, to podčiarkujú.
1) Autobusová linka s takouto dĺžkou trasy nemôže v serióznej MHD nikdy dobre fungovať. Nehovorím, keby tam bola rýchlodráha a smer by bol v systéme liniek A-C-B obsluhovaný rýchlodráhou...
2) Autobus je doplnková doprava. Na iné účely je v MHD neefektívny a nevhodný!
3) No neviem, myslím že tam sú oveľa dôležitejšie dopravné smery, ako tento. Treba počítať vlky, ktoré to odvezie, nie naplnenosť.
4) To je jasné, avšak prosím logicky konfrontovať s bodom 5
5) Áno, VADÍ! Zbúrajme teda tú električku a nech tu chodia iba gumokoly, každá linka odvšadiaľ všade. Linka 21 je svojim charakterom prímestská linka, tam je situácia trochu inde. 34 a 83 nekomentujem, to je v nesystémovosti obsluhy Dúbravky normálnymi trakciami.
6) U linky 59 je argument, že chodí cez centrum? Divnô...
Môj názor: Tieto účelové linky sú prežitok komunizmu v doprave, ktorý treba razantne vyplieniť. Po vybodovaní nosného systému v Petržalke s rozumným intervalom na radiále a fungujúcou preferenciou bude možné tieto pozostatky načisto vymazať z análov DPB.
Ja osobne pri nosnom systéme nepodporujem rádobylinkové vedenie odvšadiaľ všade. Môžné varianty sú A-C, B-C a A-C-B. Pri variante A-C-B nech chodí nosná linka trebárs aj z Petržalky do Rače.
A inak, čo všetkým vadí na tom, že si auto treba odšoférovať? Však ja by som si v princípe rád odšoféroval kľudne aj tie prostriedky MHD, v ktorých idem
K bodu 5., existuje aj alternatíva namiesto kombinácie 98+94+električka existuje aj kombinácie 94+električka, resp. 98+električka, prestup na Riazanskej (druhú kombináciu som Rače pravidelne využíval).
S tým porovnaním k lamačskej radiále to podľa mňa nie je presné. Trolejbusy sú len ekologické autobusy, nie kapacitná doprava, naviac priamo po Brnianskej nevedú vôbec. Smerom do Rače je celou cestou vedená kapacitná električka, autobusové napájače na ňu obsluhujú len malý zlomok cestujúcich. Keby bola dostavaná električková radiála (najlepšie plne segregovaná) v trase Pražská - Brnianska - Lamačská - Lamač - Dúbravčice - DNV s vetvou Lamačská - Harmincova - Dúbravka, asi nikto by nemal námietky voči praktickému zrušeniu súčasných busov a ponechanie len krátkych napájačov (Podháj, Segnáre, časti DNV, Záhorská Bystrica) a možno obslužnej linky po Lamačskej.
Pozri, v aute "živli" nie sú, maximálne ti nejaký občas skočí do cesty, v MHD proste v mojom prípade MUSÍM ísť aj so "živlami" VŽDY. A k tomu vysávaniu - neviem čo je na tom problém raz za čas auto povysávať. V MHD nemám takú možnosť, že si povysávam jedno vozidlo a to ma bude voziť povysávané dva týždne po celom meste. Proste v MHD v BA MUSÍM ísť v špine či chcem či nechcem. A opäť opakujem, že žijem v BA, tak nech mi nikto zas nehovorí, že "to je problém Bratislavy", proste hovorím o tom, kde JA žijem, nie všeobecne o celom svete.
Vo Viedni mi tá preferencia až tak nechýbala, pretože síce električky stoja na semafóroch, ale potom keď sa rozbehnú, tak nehrkocú rýchlosťou 20 km/h ako u nás a nemajú tam tie naše úsekové deliče, na ktorých treba pustiť jazdu...
asi cestujem inou MHD, kedze ja sa s podobnymi zivlami prakticky nestretavam (alebo si ich mozno nevsimam a nepohybujem sa v ich blizkosti, aby mi nevadili)
ale samozrejme z principu je jasne ze vo verejnom prostriedku pristupnom verejnosti sa skor vyskytne nejaky zivel ako v prostriedku sukromnom pristupnom len naozaj uzkemu okruhu ludi, je to vsak scestny argument pri hovoreni o MHD, kedze z principu sa s tym stretnes v kazdom meste (mozno nie v tych kde sa nastupuje prednymi dvermi u vodica a treba jednoznacne zaplatit ci maju nejako inak osetrene overenie platenia)
je jasne ze v aute sa s tymi zivlami nestretnes, auto sa ti vsak tiez samo nepovysava (naklady), nepoumyva (naklady), neodsoferuje... proste tych argumentov proti autam je obrovske kvantum, vacsinou sa daju vsetky zhrnut do ohromnej penaznej nakladnosti v porovnani s elektricenkou, blavacka MHD je na tom myslim este dost dobre, ked si odmyslim prepchatu spicku, dostanes sa prakticky hocikde za min. naklady a zvacsa pohodlne bez toho aby si sa musel zaoberat riadenim auta si mozes citat trebars tu knihu
1) So šrotmi je tam podobný problém ako u nás s T3 - jednoducho je to koncepcia zo stredoveku, ale tie vozy sú príliš nové. Ja osobne by som uvítal na väčšine liniek nízkopodlažné odchody, pretože to je plus pre menej pohyblivé vlčáky.
2) Suedtiroler platz nie je ďaleko z vlaku! Z peronu 11-19 je tam priamy prístup. Ak myslíš peróny 01-10, tak tam sa vozí prevažne doprava charakteru horná-dolná, čiže do Bratislavy, Gyoru, Břeclavi a pod. Primárny ťah je 11-19, resp. podzemné 21-22
Okrem toho, z S-Bahnu máš taktiež prestup na metro, irelevantne k tomu, že nejazdí niekam do centra, je to vysokokapacitný doplnkový nosný systém a hotovo.
3) Nemyslím paralelne s IGK, ale tak, že ide tramvaj po jeden ceste v jednom pruhu a v tom istom pruhu ide aj IGK. Tam to nesegreguješ, nespravíš priečne pruhy ani nič podobné. Jednoducho je to dané architektúrou centra a jediné ideálne riešenie by bolo väčšinu tramvají v centre zakopať pod zem.
Iná situácia je na radiálach. Vo Viedni funguje istý druh pasívnej preferencie (jazdenie bez spätných zrkadiel a pod.), avšak svetlá sú svetlá. Aj keď som bol vo Viedni niekoľkokrát, problematiku som podrobne neštudoval...
PRE VSETKYCH. Moja otazka: preco tu rozoberate veci typu porovnanie so zapadom (bavime sa predsa o ba MHD), ako si zaspinit drahy oblek na biku (staci sa v praci prezliect), ako drahy je taxi... a preco sa tak velmi malo venujete konkretnym linkam?
Ja by som sa vratil k L59 nakolko som nestihol vtedy reagovat kvoli operacii:
1. Linka L59 je navrhnuta co najblizsie k tej, ktoru dost ludi v tejto diskusii oznacilo ako severo-juznu vzhladom na elektricky (Petrzalka-Raca). (Kedze busy cez Safko, okolo Tesca na sever je blbost.)
2. Je to rychli spoj.
3. Je to najvytazenejsi (a za tym si stojim) spoj z Petrzalky (moja skusenost spoje po 6.).
4. Jeden z velmi mala busov, ktore su v rannej spicke vytazene (to je slabe slovo - prepchate) obojsmerne.
4. Chodi na nej prilis malo autobusov. A kde ich zobrat? Z 94 (zlucit), ktora je vytazena iba v case ked idu skolaci na Vazovovu. Autobusy by potom stacili na jednej linke so zastavkami na Nam.1.Maja a Vazovovej, a polovica by sa tocila na ZST Vinohrady. Celodenny spoj.
5. Niekto vytykal (nech sa ozve) ze by polovicu trate mala po el. vedenim. Ja sa pytam, vadi? Ked je linka vytazena a existuje iba alternativa 98+94+el.
(Ked budeme takto uvazovat potom mozme aj busy 21, 34, 83 ukoncit z Mokrohajskej pri voj.nemocnici - dalej predsa idu trolejbusy.)
6. Konecne by jeden autobus chodil normalne cez stred mesta do severnej casti - teraz chodia 2 z radial 92 (zo zapadnej casti) a 98 (z vychodnej casti) a zo "severu" nic.
Chcel by som poznat Vase nazory, reagovat na ne budem neskor.
szia, thak nefim, ci to uz niekto spominal tu. ale videli ste tu reklamu na (CT, Prima...) na Oskara? "Pripravte se na 600 SMS." Ludia idu nastuoit do elektricky a dvere sa im otvaraju a zatvaraju pred nosom a potom ukazu typka sofera elektricky, ako macka stale otvaranie a zatvaranie a trenuje na pisanie SMSsiek ;o))) taky mily ulet ta reklama. ;o)
No, abych pravdu řekl, taky občas přemýšlím nad tím, jestli ve zmiňovaných městech de facto nemiluju jejich chudobu. Já jsem možná cvok, ale pořád v koutku duše doufám, že aspoň někde by bylo možné ta západní neblahá 60. léta překlenout a neopakovat stejné chyby. To je fakt tak zcestné?
A čím víc do toho vidím (mimo jiné i toto DF mi docela otevírá obzory), tím víc se modlím k Alláhovi, aby dal opakování ropné krize roku 1973, protože jinak se asi politici nepoučí! Jen aby to bylo brzo- než si tu ve svatém benzínovém opojení všichni, kdo mohou, skutečně do aut přesednou!
Ale já tam výslovně psal "na západní poměry", což pro mě znamená, že Vídeň porovnávám třeba s Lyonem, Kodaní, Berlínem nebo Mnichovem! A je možné, že jsem trochu mimo, já nemám patent na rozum. Ale k jednotlivým bodům:
ad 1) Přijde mi, že i kdyby ULFy rozdělili rovnoměrně, pořád to nemění nic na faktu, že šroty dalece převažují. Jestli se někomu líbí víc, že na každé lince pojede 2x do hodiny NP tram na současné úrovni nebo preferuje nasazení na cca. 1/4 linek komplet a zbytek šroty komplet, tak je to čistě subjektivní. Já si myslím, že nedobré je oboje- při jejich ekonomické úrovni by neměl být problém, aby obnova vozového parku probíhala trochu svižněji.
ad 2) na Südbhf mi sice S-Bahn chodí, ale kam s ním. Centrum přece objíždí (Mitte není zrovna pupek města) a tramvaj je sice turisticky pěkná, ale není to pro každodenní ježdění do práce- je poněkud pomalá. Na Südtiroler Platz mi sice metro jede, ale od vlaku je tam poněkud daleko a je třeba si uvědomit, že tam je auto (a standard s tím spojený) 30 let samozřejmostí, takže bych chtěl vidět Rakušáka, který to bude dnes a denně běhat!
ad 3) no jo, ale i když jezdí tramvaj v souběhu s IAD, vždy lze preferenci udělat. Ať už preferenci na SZZ, nebo příčné pruhy nebo tak. Já tam měl vždycky pocit, že na světlech se tam stojí stejně dlouho jako v Praze, kde je během dne preference prokazatelně vypínaná.
Re #50907 slovanista21: Ja si to tiež vážim, čo robíš, je to dosť neobvyklý koníček. Len tak naokraj, s tým, že niečo robíš pre spoločnosť, by si u revízora asi ťažko uspel. ?
Myslis, ze Tebou uvazovanych 5-10000 korun je bezna cena za pouzitelne auto ked tu argumentujes tou cenou? Nechcem Ti brat iluzie, ale bezni smrtelnici kupuju pouzitelne auta tak min. za 100tis. co su uz tiez jazdene s rizikom dalsich penazi vrazenych do oprav. Ja tu pouzivam priklad bezneho cloveka jazdiaceho MHD a bezne ceny aut a nie nejaku situaciu pod. vyhre v sportke.
---
Re #50711 Papyr: Nauc sa citat, nikde som nepisal o 10-12Sk/km. Mnou uvadzana cena je bezna u kopca lacnych blavackych taxisluzieb, len si k nej treba pripocitat ste cca 20-30Sk za pristavenie a samozrejme objednavat po telefone a nie o 100% drahsie priamo na ulici. Myslim, ze napr. mohutne propagovane Hello Taxi ma take ceny.
---
Re #50734 S499.734: Nevies, o com rozpravas. Nauc sa prosim pouzivat argumenty, lebo na tvoje hlupe odpovede ti mozem davat len rovnako hlupe reakcie. Predpokladam, ze moja praca ma spolocneho s autami daleko viac ako tvoja, takze sa v tychto cenach troska orientujem, takze ked mas argumenty pouzi ich, ked nie tak bud prosim ticho a nehraj sa tu na frajera.
---
Re #50734 S499.734: Ta udajne ziskova nakladna doprava naozaj nema s osobnou nic spolocne - len taky detail - ze su to obe 100% statne spolocnosti a teda stale to iste akurat x-krat podelene a popremenovane a ze nakladna krizovo dotuje osobnu, ale mas pravdu, tym ze sa zmenil nazov sa zmenil aj vlastnik a fin. toky, uz to nie su statne podniky, uz su to akciove spolocnosti kde ma 100% akcii stat.
---
Re #50745 SZKV: Akurat si zabudol dodat z kolkych platov si kupia v tej zapadnej Europe ci USA to auto, kolko litrov benzinu si dovolia z priemerneho platu a kolko prip. stoji liter benzinu v USA, ked uz porovnavas ich situaciu auta vs MHD a nasu.
---
Re #50800 Papyr: "Rozeber si Bratislavu: jit chlastat do mesta za pouziti MHD nema smysl, neb neni kvalitni nocni doprava." no rozhodne sa nou, ale odvezies skor ako s tym chlastom v krvi autom, podla tej tvojej logiky by majitelia aut nemohli chodit chlastat vobec a ako vravim medzi nami dievcatami uz vymysleli taxiky, ktore v noci prilezitostne 1-2 razy za tyzden vedia pokojne suplovat MHD a cloveku to ani nelezie do penazenky, hlavne ked sa vezu viaceri, rozhodne lacnejsie si kupit elektricenku a sem tam zaplatit taxik ako kupovat auto, kupovat benzin, platit PZP, servisne prehliadky, nehody a pod.
---
Re #50820 Andy: Hm, takze za to, ze doma na zastavke stretnes fetakov, na busovej stanici zobrakov a pod Novym mostom bezdakov moze MHD? Zaujimave uvazovanie, ja som si myslel, ze to bude skor tym kde zijes a stretnes ich vonku ci uz jazdis MHD alebo autom. Tak neviem, asi byvam a pracujem v nejakych superluxusnych lokalitach, ale na mojich zastavkach MHD nestretavam prakticky ziadne zivly. A tiez si nemyslim, ze to bude tym ze by som cestoval nejakou inou MHD.
---
Re #50830 galiyosha: Nepis mu to, niekto ma problem 12 rokov od rozdelenia CR a SR rozoznat rozdiel medzi Kc a Sk, ktore napisem...
---
Re #50833 LUK: Na taxi za 12.60Sk nevidim nic zvlastne, videl som aj za 12Sk, preto som uz x stran dozadu pisal ze nie je ziadny problem zohnat x taxisluzieb za 10-12Kc. Tieto ceny su ale platne PRI TELEFONICKEJ OBJEDNAVKE, pri nastupeni na ulici priamo do taxika su o 100% vyssie, aku to ma logiku (podla mna presne opacnu ako by malo mat) sa ma nepytaj ale je to tak. Ked chces lacne taxi, tak sa proste postavis 10 metrov od taxika a telefonicky si ho objednas aby si ho mal za polovicu.
Ad cestovanie do prace na bicykli - ja osobne by som kludne bol ochotny tych 4-5km prejst aj pesibusom, mam docela v pohode chodzu, ale vazne neznesiem, ze mi postavili do cesty zeleznicnu trat a dialnicu v Petrzke, ktora ma absolutne oddeluje od zvysku BA, nebyt tam tejto hranice medzi Petrzalkou a BA, tak urcite pouzivam bicykel prip. pesibus, mudri planovaci ale odrezanim Petrzalky od zvysku BA tak velmi ako sa to len da podporuju zhustenie motor. premavky na mostoch.
Ja neviem, v typoch vozidiel sa nevyznám a moc sa o ne ani nezaujímam. Vravíš, že všetky kĺbové trolejbusy vypravované na linkách 201, 202 majú digitálne transparenty? Tak to je dobre, že ich majú ? Zrejme len vďaka nim tam tie dojazdy zaviedli...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
NN
ale samozrejme z principu je jasne ze vo verejnom prostriedku pristupnom verejnosti sa skor vyskytne nejaky zivel ako v prostriedku sukromnom pristupnom len naozaj uzkemu okruhu ludi, je to vsak scestny argument pri hovoreni o MHD, kedze z principu sa s tym stretnes v kazdom meste (mozno nie v tych kde sa nastupuje prednymi dvermi u vodica a treba jednoznacne zaplatit ci maju nejako inak osetrene overenie platenia)
je jasne ze v aute sa s tymi zivlami nestretnes, auto sa ti vsak tiez samo nepovysava (naklady), nepoumyva (naklady), neodsoferuje... proste tych argumentov proti autam je obrovske kvantum, vacsinou sa daju vsetky zhrnut do ohromnej penaznej nakladnosti v porovnani s elektricenkou, blavacka MHD je na tom myslim este dost dobre, ked si odmyslim prepchatu spicku, dostanes sa prakticky hocikde za min. naklady a zvacsa pohodlne bez toho aby si sa musel zaoberat riadenim auta si mozes citat trebars tu knihu