Ak chceš vidieť na vlastné oči KT8, tak popros rodičov, aby Ťa pustili alebo zobrali na výlet do Brna a prestaň, prosím Ťa, omieľať neustále dookola, aká by bola Anakonda spásou MHD v Bratislave. Prepravná kapacita KT8D5 je nižšia, než kapacita 2*T3.
Re #47702 81-71: Trepeš HOVADINY. Kam budeš musieť zo stanice prestúpiť viac ako raz?
Re #47705 slovanista21: Opakujem ešte raz a naposledy. To, že sa Ti KT8D5 páči ešte neznamená, že je to vozidlo vynikajúcich vlastností. Zopakujem ešte raz a naposledy: Prepravná kapacita KT8D5 je NIŽŠIA ako prepravná kapacita súpravy 2*T3. Ak sa tu glorifikácia tej zvrškoničiacej krabicoidnej hadice zo subjektívnych dôvodov bude opakovať, budem už sprostý.
Re #47708 AAA: Siemens SKV by určite ešte bol schopný KT8 vyrobiť, keďže plánuje dodať ešte ďlašie RT8 pre Manilu, ale z dôvopdov, ktoré som už popísal, by to pre Bratislavu nemalo žiadny význam. Jedinou výhodou KT8 je obojsmernosť. Okrem toho úzkorozchodný podvozok pre KT8 nie je vyvinutý a neviem, kto by to zaplatil.
Re #47709 slovanista21: KT8D5 je široká 2500 mm presne tak istřo ako T3, K2 a T6A5. A samozrejme ráno žiadne dve päťky "jednu z Karlovky jednu z Dúbravky" neposielajú. Nechceš sa presťahovať do Košíc?
Re #47712 81-71: Čo je to "z brusu zmodernizované"? Úplne, úplne obyčajné T6A5 prídu.
Re #47711 slovanista21: Ja len takto v skratke: MOMOTINY trepeš. Neveim, prečo si každý dvanásťročný myslí, že objavil teóriu relativity a je záchrancom sveta.
Re #47716 81-71: To samozrejm NIE JE pravda. Stačí navštíviť Budapešť.
Re #47725 Spectre: Vzľadom na to, že mazivo sa NESMIE dostať na styk koleso-koľajnica (kľúčové slovo=adhézia) a musí eliminovať iba bočné trenie v oblúku, tak by som Ťa aj s fobustom aj s košičanmi pekne hnal...
Re #47726 Spectre: Pardon, trať zakrytá panelmi nie je žiadny "zvršok starého typu" ale zatiaľ ešte stále to najlepšie, čo v konštrukcii električkových tratí existuje. To, že ing. Trabantík pokladá VÚIS panel za vrchol konštrukcie električkovej trate ešte neznamená, že je to naozaj tak ? .
Re #47727 81-71: Viď moja odpoveď Spectremu. Trate zakryté panelmi nie sú "staré trate". A trať na Jazero v KE nie je klasická stavba zakrytá panelmi ale BKV panely, nie?
Re #47743 81-71: Keby si nebol trubkoid, tak by si pochopil, že aj u linky s jazdnou dobou pod 30 minút musíš mať tú sociálku aspoň na jednej konečnej...
Re #47744 Papyr: Presne tak by to malo byť, aj v tej Prahe. Vôbec nechápem, prečo napríklad po Evropskej nie je električka rýchliková a antabus zastávkový.
Neodpružené hmoty. POL pantograf - pol pantografu. Aj keď to nie je úplne presné, lebo polpantograf má nejaké tie tiahla navyše, neodpružené hmoty sú výrazne menšie než u nožnicového zberača.
No potom sa môže už iba po****. Ale každopádne, u vodičov sú občasné "prehánky" dobrým dôvodom pre pracovnú neschopnosť. Nechcem si to predstaviť z pohľadu vodiča... brrr
Inak nevieš čo môže vodič robiť, ak ho chytí sračka tesne po odchode z konečnej a pred sebou má polhodinovú trasu? Lebo to môže byť aj ohrozenie premávky v niektorých prípadoch...
Ale to má prakticky každý. Neexistuje pružina, ktorá by natiahnutím nemenila silu akou pôsobí.
Strojárensky to neviem popísať, ale sedliackym rozumom mi to vychádza tak, že u klasického pantografu je tam taký ten efekt dvojitých dverí z Ikarusu 280 zdvojený (rozumie niekto čo chcem povedať?). Povedal by som, že to vplýva napríklad na dynamické vlastnosti.
Ano, mapka ide. To je system A-C-B, o ktorom hovorim. Tento typ systemu ma najmensi pocet liniek a je mimoriadne vhodny na metro a rychlodraznu elektricku.
Ano, elektricka je nedovyvinuty nosny system. V Bratislave ma velky potencial. Linkovanie A-C;B-C a A-C-B je pri segregacii rovnocenne, obidvoje ma vyhody aj nevyhody. Taketo linkovanie sa ale nehodi na smradobus, to je jasne. Co sa tyka zastavok, tak nemozem nez nesuhlasit. Nosny system si nemoze dovolit stat v kazdom kute.
Chcel by som dopisat svoj (mozno nerozumny, lebo nezijem v BA) nazor. K tomu, aby si mohol zrusit liky typu A-C, B-C, A-C-B a tak podobne, musis mat ten nosny system. V mnohych miestach v BA uz jeho funkciu scasti plni elektricka. Ale: aj ked objektivne verim, ze cestovna rychlost dajme tomu na dubravskej radiale sa blizi cestovnej rychlosti prazskeho metra, pre vlcaka subjektivne je bratislavska elektricka pomala, lebo kazdu chvilu stoji na nejakej zastavke. Mne osobne cestovanie po dubravskej radiale pripada vzdy nekonecne, Dolne Krcace, Horne Krcace, husto zastavky na ktorych ludia nevystupuju. Uvazoval som nad tym, ci by to na radialach nemalo byt inak: elektricke zrusit 1/2 az 2/3 zastavok, nechat len tie vyznamnejsie, a medzilahle zastavky spojit s elektrickou autobusmi, resp. trolejbusmi? Dnes totiz vsade, aj v Prahe napriklad, ak ide po tej istej ulici elektricka aj autobus, tak elektricka stoji pri kazdej vrbe a autobus len obcas. Nemohlo by to byt opacne? Podstatne by sa zrychlila, cize zatraktivnila elektricka.
A co vodici na L53 na Trnavskom myte, co je v podstate priebezna konecna ? Ak ide z Chorvatskeho Grobu 35 min., trci nadalej v kabine. Kde tam maju socialne zariadenie ? To tam jazdia len najodolnejsi vodici ? ?
Nesúhlasím s tvojím názorom na ďalekonosné MHD linky. To je o trakciách. Jednoducho autobus je v prípade MHD menejcenný pomocný dopravný prostriedok a nielen že sa neoplatí finančne, ale je aj pomalý a nepohodlný. Expresné linky boli kedysi taká alternatíva k nosnému systému. Snáď vtedy sa to ešte dalo, v dnešnej dobe o tom pochybujem. V prípade kvalitnej MHD je nutná hlavne striktná systémovosť. Nie systémovosť, že všetky linky hádžem do jedného vreca z hľadiska parametrov, ale prepracovaný systém radiál, náväzných liniek a pomocných polokružných, prípadne okružných liniek.
Ako som už písal na bratislava.sk, linky typu A-C-B sú vhodné pri segregovanom systéme ako metro, rýchlodrážna tramvaj a podobne. Pri dobrej preferencií takéto linky môžu fungovať aj pri bežnej tramvaji. Pre autobusy sú vhodné napr. linky typu A-a' (náväzné). Čo sa týka okružných a polokružných liniek, závisí to od situácie. Niekde fungujú takéto linky aj na báze električiek, u nás sa to však nedá a nie je na to sieť. Šancu vidím napr. vo vybudovaní trolejbusov v Petržalke.
Jediné expresné linky, ktoré by mali ostať sú typu C-D. Tieto však nie sú na celej trase expresné a sú určené skôr pre odľahlé časti mesta, napr. DNV, Čunovo a pod.
Vysvetlivky:
A - sídlisko A
a' - kúsok od sídliska A
B - sídlisko B
C - centrum
D - ďaleká časť mesta
Neviem Ti síce odpovedať, čo to je, ale mne sa táto zásada celkom páči. Aj keď zase som zhýčkaný z kancelárie, kde sa môžem íst vyondiť kedykoľvek
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Spectre
Ako som už písal na bratislava.sk, linky typu A-C-B sú vhodné pri segregovanom systéme ako metro, rýchlodrážna tramvaj a podobne. Pri dobrej preferencií takéto linky môžu fungovať aj pri bežnej tramvaji. Pre autobusy sú vhodné napr. linky typu A-a' (náväzné). Čo sa týka okružných a polokružných liniek, závisí to od situácie. Niekde fungujú takéto linky aj na báze električiek, u nás sa to však nedá a nie je na to sieť. Šancu vidím napr. vo vybudovaní trolejbusov v Petržalke.
Jediné expresné linky, ktoré by mali ostať sú typu C-D. Tieto však nie sú na celej trase expresné a sú určené skôr pre odľahlé časti mesta, napr. DNV, Čunovo a pod.
Vysvetlivky:
A - sídlisko A
a' - kúsok od sídliska A
B - sídlisko B
C - centrum
D - ďaleká časť mesta