6629(15TrM) mal dneska dost volny špagát pravej palice no keby s tým zachytil nejakého chodca na chodniku bol by s ním amen. Pozrite sa na to kym nie je pruser už som počul a takých veciach že sa to stalo.
Nie ten co mi to hovoril bol tvoj otec lebo som vedel ze niekto s nickom "Beus" existuje a ze je to jeho syn. Davnejsie sme spolu spolupracovali ale teraz len obcas s nim prejdem par koleciek. Ma moje cislo ale to uz nefunguje, keby si s nim nahodou bol tak mu povedz ja som Heňo on už bude vediet. A ohladne tych rozvodoviek urcite HN bola a je vydarena konštrucia ked dodnes velky Atyla take nič nevymyslel. Na kamionoch Scania je nieco ako keby to z oka vypadlo ale asi len navonok. Svojho času som poznal jedneho maniaka čo okolo roku 89 nafasoval novu B732 vtedy klasicky diesel a po 100000km sa mu rosypala Rába ale to bola vtedy novinka myslim ta 07 čo je hypoidná čo už nehučala šak sa nieco podobne použiva dodnes a perlicka bola na tom to že v beuse tam davali tušim pp90 lebo nic ine nemali a dost im hromadne odchadzali lebo tento olej je na to slaby. Pointa je že v tej dobe neboli dostat tak išie so svojim autom a vozíkom a par demižónmi vína do Ráby a kupil si rychlobeznu pre expresne Busy. Potom pridal turbo a nejake upravy aslo mu to 140. Inak detvy su dobre ale to je tusim licencia Rockwel a okrem toho PPS vyrobca už nie je ale robia ich banovciach v terexe či ako sa to vola.
Dalo by sa diskutovať dlhšie, ale o polnoci odchádzam do Poľska, takže musím baliť, v každom prípade ide o veľmi širokú a diskutovateľnú tému, môžme sa k nej vrátiť napr. v utorok.
____________
Pjajem pekný deň.
Nepoznám. Ale raz som videl moooc symapatikuš v nejakej 48xx - ale bol to nočák, takže bola tma. Ona býva tma, keď jazdia nočáky, že ? ? No najlepšie je, keď karosa dostane nový plech a vnútri je vidno viac zhnitého dreva ako gumy z ktorej trčia lišty a klince rôznych kalibrov a rozmerov. To je nádhera, viď druhá výjazdová skupina.
Samozrejme, pomohla by, máš pravdu, bolo by to kultivovanejšie. A k tým kreténom, bojím sa, že potom by sme tu mali vodičov akurát tak pre 3 linky. ?
Myslím, že čistota interiéru je omnoho dôležitejšia ako čistota z vonku. Príklad jablko: Z vonku krásne a zvnútra zhnité. Ale ak by bolo z vonku trochu obité a zvnútra sladké a šťavnaté, ktoré by si radšej zjedol.
Ale tie uniformy by im sekli. Hlavne, neviem či poznáš vodičku 3620.
To je jasná vec, ale ide o prístup ľudí k práci. Čo je nesporne dokázané.
Tak napríklad by pravdepodobne všetkým vodičom vadilo, že jazdia v naleštenej uniforme s vozom, ktorý sa na mokro umýva raz mesačne (pokiaľ si ho sami neumyjú). A možno by sa podnik zbavil niektorých kreténov, ktorý by možno išli robiť niekam inam. Totiž, nehovorím, že uniforma je riešením, ale rozhodne by veľmi pomohla.
Myslím, že ak by sme medzi cestujúcimi spravili prieskum, či budu radšej cestovať v špinavých a starých vozidlách s vodičmi s uniformou, alebo v čistých vozoch s vodičmi v civilnom oblečení, vyhrala by druhá možnosť, myslím, že cestujúcim je to jedno a nech sa namiesto nákupu uniforiem radšej napr. kúpia digitálne transparenty napr. do nejakého tambusu zo 4. kolóny. Myslím, že by to malo väčší osoh. ?
Eee. Nechcem povedať, že by som pol nejaký pacifista. Ále... Napríklad.
1. keby sa spravil prieskum koľko vodičov je hrdých na DPB...
Možno by sa zistilo čo je na P a následne čo sa s tým dá urobiť.
2. v porovnaní s všetkými (opravte ma ak som sa sekol) hlavnými mestami EU, iba u nás jazdia vodiči bez uniforiem. A nad tým by som sa možno chcel zamyslieť. Teraz rozmlátená karosa nepríde nikomu srandovná, keď ju šoféruje fešák v rozťahanom tričku.
Ano, o tej matici na 3613 viem (aj o inych veciach - to pokrivene kridlo dveri vyrobili v dielni tym, ze potiahli vozom s otvorenymi dverami a samozrejme ho o cosi zachytili, a inac minule mu uz to kridlo odpadlo uplne, klbik nevydrzal), otec mi to spominal...je to totiz jeho voz (takze Tvoj kamos bude asi jeho partner) Momentalne je otec z udrzby uplne nestastny - ulomeny klb radenia na prevodovke privarili tak, ze spiatocku tam vie zaradit snad len on, istym specialnym chvatom, a 4-5 je teraz tam, kde bola 2-3 (a samozrejme pri radeni 1-tky si paku sucha o nohu)... momentalne je voz odstaveny kvoli brzdam (pedal na podlahe, a ono sa to este gulalo)... plynovy pedal sa po pusteni tazko a pomaly vracal (drel bowden), tak to vyriesili tak, ze tam dali silnejsiu strunu, takze clovek slape silou ako na bicykli... od vymeny regulatora plynu je ten voz lenivy az hroza (akosi to nevedia nastavit, a to bol kedysi jeden z najzivsich plynakov, s povodnym regulatorom)... jednoducho zalostna uroven... ?
Inac k HN/HN2 - vyrabala to Skodovka, ak sa nemylim, HN bola ich vlastna konstrukcia, inak velmi vydarena, s vybornymi vlastnostami (ved na 9Tr sa pouzivala desatrocia), prave preto sa od Raby v 1993-om vratili ku svojej HN Takze ak, tak u Skodovky nieco najdes... a mam taky tichy dojem, ze vyvinuli aj HN3, ktoru montovali na 21Tr...
Ku trolejbusovym napravam - je to presne to iste, co autobusova naprava, dokonca ani prevodovy pomer nemusi byt iny, zalezi od nominalnych otacok motora - prenos je totiz kardanom od motora do diferaku (a potom samozrejme redukcny prevod v nabojoch kolies), vsetko rovnako ako u busov
Byvas v BA alebo v KE? Ak v BA tak to ma niekolko vozidiel. A mozem ti to aj ukazat. Ak byvas v BA a chodis tramvajkami tak mozes pocut sycanie, co je vlastne obstrekovanie okolkov zmesov oleja a vzduchu.
Tu nejde len o dlžku, ale aj o šírku voza. Ked 2xT3 obchádzali na chlp, tak KT sa muselo posúvať hore dole. To som si nevymyslel, to ti hovorím tak, jak to bolo v praxi roky. Uplne každý elektrčkár aj dispečer z KE ti to potvrdí. ?
Kto vlastne vyrabal tu HN/HN2 da sa o nej niečo prečítať? Čím sa vlastne líšia nápravy medzi trolebusmi a autobusmi (samozrejme okrem rozdielneho prevodového pomeru). Myslim aj trolejbus ma kardanovu hriadel usudzujem tak podla toho že trakčný motor je tiež v ose vozidla. Ak je to tak asi tam nebudem veľký rozdiel. Ked mal ťažkú nehodu 15TrM pri justičáku bolo vidlo ako sa práve zadný motor zachytil o tu nahražku poklopu kanala ale nevidel som ako bol spojený s nápravou. Inak to bolo vtedy dobre tvrdé.
To mas 100% pravdu, kamosovi na 3613 davali maticu na dvere 2týždne pritom je to 10sekundova zalezitosť. Pokiaľ dvere nevypadnú je to o.k. Aj tak nechapem ako odtiaľ zmizla ta matica asi si ju predtým požičali do iného voza ,to by znamenalo, že už v dieľňach asi nemali 3koruny na novú.
Neviete niekto kedy bude nejaka akcia so starymi vozmi v Bratislave aby som nezmeskal.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sommelier