Asi sa nerozumieme ty mislis detvami to co ja novymi rabami. VCychadzam z toho ze detva ma plechovu krytku naboja taku ako maju T815 a nova raba ma podla mna 8velkych skrutiek ktorymi je naboj uzavrety poklopom. Na poklope nie je znak iba dva rovnobezne vybezky od stredu na kazdu stranu. Neskorsie maju uz aj znak raba je to vidno na novsich ikarusoch niektore maju bez znaku niektore so znakom. A inak aj 3613 ma toto bez znaku podla toho pocul a videl je to raba nie detva. Preto mi bolo divne ze ich nepoznas ked su prakticky narozsirenejsie na karosach a novych ikarusoch asi 1:1. Uz logicky madari by slovakom nedali zarobit ani keby boli jedini na svete.
Ano, do prvych 700-vkovych Karos sa este davali tie "SM-kove" Raby, ktore vytrcali...do mestskych sa potom viac-menej hned zacali davat tie novsie, co boli po uroven disku, do medzimestskych az o kus neskor, a dialkove boli az do prechodu na Detvy s trciacou SM-kovou Rabou Inac tieto dve mali pri rovnakych otackach rovnaky zvuk, len ta SM-kova ho mala ostrejsi, silnejsi, a bol len jeden, nie 2
(z coho naivne a laicky usudzujem, ze ta novsia Raba ma mozno 2-stupnovy prevod, a mozno preto ani nebola v dialkovych vozoch, lebo bola vdaka tomu pomalsia)
No kazdopadne, Karosu so "zapustenou" menejhlucnou Rabou som este nevidel, neviem ze by take boli, a kedze taketo Raby sa zacali vyrabat az davno po tom, co sa do Karos uz davali Detvy, tak dost pochybujem o existencii takeho voza, ktory by takuto Rabu mal z fabriky..:) A o existencii menejhlucnych Rab vyzerajucich ako tie starsie tiez neviem...mozno to boli len niektore vydarene kusy, ktore sa zdali byt tichsie, no konstrukcne to bolo IMHO to iste (hoci napr. v Ik283 boli povodne rovnako vyzerajuce Raby, ktore ale mali velmi silny ten vyssi zvuk, cize nejaka zmena tam byt musela...1511 ma este takmer taku, 1881 ju mala... tiez Karosy C744 maju rovnako vyzerajucu Rabu, ktora sa ale vnutrom tiez urcite lisi)
A stare ik280 boli zasa uplne ina kapitola...ta Raba tiez inac vyzerala, a sice hucala, no velmi ticho, a na uplne inych frekvenciach
Co sa tej 14Tr-ky tyka, to bola zrejme len normalna Raba s odchadzajucimi niektorymi castami, asi slabo udrziavana...zazil som uz aj par Ik280, na ktorych ta Raba hucala silnejsie ako na SM-kach, vzdy im to vydrzalo max. par tyzdnov, potom boli zas kludne, cize bud sa to rozpadlo uplne, a vymenili, alebo to naolejovali
Mam to popletene s tymi frekvenciami to u mna
dobre nie je viem len ze najprv do prvych Karos typu este 7XX boli davane navonok vyzerajuce ako ŠMkach mali taky hrubší zvuk a naboj trcal mierne nad uroven disku, potom tie bezne huciace ktore maju naboj tesne pod urovnou disku,potom tie nehlucne modernejsie co ma ich dnes vacsina a potom detvy. A este na prvych ikaroch 280 bolo zase nieco uplne ine a niektorych novsich 15Trm je ta s polovičnym nabojom. Ale minule som išiel nejakym starsim 14Tr co nema este to dobre kurenie a sedadla klasicke kozenkove s trupkovymi uchytmi kde sa mi dobre sedi nie ako tie potom kde sa stale zošmykujem - a potom tie plastove su ok, a tam to malo zvuk uplne odlišny od beznej raby taky ten hrubší ako tie uplne najstaršie ale vzhlad ako tie bezne asi nejaky hybrid ale nebudem ani tolko vypisovat Caf
Ja si pamatam, ze 3184, este ako 3184 cerstvo po plynofikacii mala strasne, ale strasne huciaci diferak. Zrejme uz bude vymeneny. Mozno je to prave ten medzimestsky. Neviem. Autobusy su menejcenne dopravne prostriedky, snazim sa im vyhnut.
Hm, v 89 sa uz Karosy robili len s Detvami, muselo to byt skor a tu \"zmensenu\" menejhuciacu Rabu (ako na prvych ik435, alebo ik280 \'94 (KE), alebo 15TrM - ono so tu 3 rozne odrody Raby) som este na Karose nevidel Aj tak, najgenialnejsiu Rabu maju (teda mali, uz aj oni tam zacali montovat inu napravu) licencne Ikarusy (neskor IkarBusy) v Juhoslavii - tie sukolia v naboji zladene tak, ze to vydava 2 frekvencie (ako vsetky ostatne Raby), pricom ale druha je 1.5-nasobok prvej, takze to sice huci ako Raba, ale aj hudobne pocujucemu uchu to lahodi (cista kvinta)
Inac, ked sa vyznas do Raby, mozno mi budes vediet povedat, co za divnu Rabu maju niektore C744-ky - to boli myslimze jedny z poslednych \"huciacich\" verzii a hucia totiz az na 3 frekvenciach A inak, 2511 dostala pri GO uplne poslednu verziu \"huciacej\" Raby, ktora ma trosku vyssie posunutu tu druhu, vyssiu frekvenciu, tak ako prve Ik435 (len tie su tichsie), ak to vies pocut, odvez sa nim
Hm, tym vozom s dialkovou napravou by som sa v MHD rad odviezol..:) Ja si akurat pamatam, ze na byvalej 38-cke behavala jedna Karosa s manualkou a medzimestskym (nie dialkovym) diferakom, teda asi celou napravou...to som bol este maly stupel, no toto som rozoznaval uz Potom neskor (prva polovica 90-tych rokov) si pamatam vozy 3115, 3136, 2135 a 2139, ktore mali tiez medzimestsky, (3136 mozno aj dialkovy) diferak...to bola jazda...aj ked zazil som pakov, ktori to nerozoznali, a pohynali sa s 3136 aj do kopca na 2-ke...chudak voz...a bohuzial vdaka absencii majitelov ten voz chodil z ruky do ruky a velmi skoro odisiel do vecnych lovist... Tie z 2. kolony si pamatam z neskorsich dob, a tiez 3143 dostala po generalke medzimestsky diferak ex3025 ho vyfasovala v SADke, ale po case sa rozpadol, tak dostala obycajny (raz som sa nim tak viezol, a pocul som od diferaku divne a prilis hlasne zvuky, ktore som okomentoval, ze \"tento diferak v tom voze uz dlho zit nebude\" a presne tak aj bolo...skoda...)
Teraz mam dojem, ze niektory plynak 36xx ma medzimestsky diferak, ale neviem to naisto, ani ktory...
6629(15TrM) mal dneska dost volny špagát pravej palice no keby s tým zachytil nejakého chodca na chodniku bol by s ním amen. Pozrite sa na to kym nie je pruser už som počul a takých veciach že sa to stalo.
Nie ten co mi to hovoril bol tvoj otec lebo som vedel ze niekto s nickom "Beus" existuje a ze je to jeho syn. Davnejsie sme spolu spolupracovali ale teraz len obcas s nim prejdem par koleciek. Ma moje cislo ale to uz nefunguje, keby si s nim nahodou bol tak mu povedz ja som Heňo on už bude vediet. A ohladne tych rozvodoviek urcite HN bola a je vydarena konštrucia ked dodnes velky Atyla take nič nevymyslel. Na kamionoch Scania je nieco ako keby to z oka vypadlo ale asi len navonok. Svojho času som poznal jedneho maniaka čo okolo roku 89 nafasoval novu B732 vtedy klasicky diesel a po 100000km sa mu rosypala Rába ale to bola vtedy novinka myslim ta 07 čo je hypoidná čo už nehučala šak sa nieco podobne použiva dodnes a perlicka bola na tom to že v beuse tam davali tušim pp90 lebo nic ine nemali a dost im hromadne odchadzali lebo tento olej je na to slaby. Pointa je že v tej dobe neboli dostat tak išie so svojim autom a vozíkom a par demižónmi vína do Ráby a kupil si rychlobeznu pre expresne Busy. Potom pridal turbo a nejake upravy aslo mu to 140. Inak detvy su dobre ale to je tusim licencia Rockwel a okrem toho PPS vyrobca už nie je ale robia ich banovciach v terexe či ako sa to vola.
Dalo by sa diskutovať dlhšie, ale o polnoci odchádzam do Poľska, takže musím baliť, v každom prípade ide o veľmi širokú a diskutovateľnú tému, môžme sa k nej vrátiť napr. v utorok.
____________
Pjajem pekný deň.
Nepoznám. Ale raz som videl moooc symapatikuš v nejakej 48xx - ale bol to nočák, takže bola tma. Ona býva tma, keď jazdia nočáky, že ? ? No najlepšie je, keď karosa dostane nový plech a vnútri je vidno viac zhnitého dreva ako gumy z ktorej trčia lišty a klince rôznych kalibrov a rozmerov. To je nádhera, viď druhá výjazdová skupina.
Samozrejme, pomohla by, máš pravdu, bolo by to kultivovanejšie. A k tým kreténom, bojím sa, že potom by sme tu mali vodičov akurát tak pre 3 linky. ?
Myslím, že čistota interiéru je omnoho dôležitejšia ako čistota z vonku. Príklad jablko: Z vonku krásne a zvnútra zhnité. Ale ak by bolo z vonku trochu obité a zvnútra sladké a šťavnaté, ktoré by si radšej zjedol.
Ale tie uniformy by im sekli. Hlavne, neviem či poznáš vodičku 3620.
To je jasná vec, ale ide o prístup ľudí k práci. Čo je nesporne dokázané.
Tak napríklad by pravdepodobne všetkým vodičom vadilo, že jazdia v naleštenej uniforme s vozom, ktorý sa na mokro umýva raz mesačne (pokiaľ si ho sami neumyjú). A možno by sa podnik zbavil niektorých kreténov, ktorý by možno išli robiť niekam inam. Totiž, nehovorím, že uniforma je riešením, ale rozhodne by veľmi pomohla.
Myslím, že ak by sme medzi cestujúcimi spravili prieskum, či budu radšej cestovať v špinavých a starých vozidlách s vodičmi s uniformou, alebo v čistých vozoch s vodičmi v civilnom oblečení, vyhrala by druhá možnosť, myslím, že cestujúcim je to jedno a nech sa namiesto nákupu uniforiem radšej napr. kúpia digitálne transparenty napr. do nejakého tambusu zo 4. kolóny. Myslím, že by to malo väčší osoh. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
milannco