Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: fobust #37394:
Eee. Nechcem povedať, že by som pol nejaký pacifista. Ále... Napríklad.
1. keby sa spravil prieskum koľko vodičov je hrdých na DPB...
Možno by sa zistilo čo je na P a následne čo sa s tým dá urobiť.
2. v porovnaní s všetkými (opravte ma ak som sa sekol) hlavnými mestami EU, iba u nás jazdia vodiči bez uniforiem. A nad tým by som sa možno chcel zamyslieť. Teraz rozmlátená karosa nepríde nikomu srandovná, keď ju šoféruje fešák v rozťahanom tričku.
Reakcia na: kondy #44096:
Ano, o tej matici na 3613 viem (aj o inych veciach - to pokrivene kridlo dveri vyrobili v dielni tym, ze potiahli vozom s otvorenymi dverami a samozrejme ho o cosi zachytili, a inac minule mu uz to kridlo odpadlo uplne, klbik nevydrzal), otec mi to spominal...je to totiz jeho voz 🙂 (takze Tvoj kamos bude asi jeho partner) 🙂 Momentalne je otec z udrzby uplne nestastny - ulomeny klb radenia na prevodovke privarili tak, ze spiatocku tam vie zaradit snad len on, istym specialnym chvatom, a 4-5 je teraz tam, kde bola 2-3 (a samozrejme pri radeni 1-tky si paku sucha o nohu)... momentalne je voz odstaveny kvoli brzdam (pedal na podlahe, a ono sa to este gulalo)... plynovy pedal sa po pusteni tazko a pomaly vracal (drel bowden), tak to vyriesili tak, ze tam dali silnejsiu strunu, takze clovek slape silou ako na bicykli... od vymeny regulatora plynu je ten voz lenivy az hroza (akosi to nevedia nastavit, a to bol kedysi jeden z najzivsich plynakov, s povodnym regulatorom)... jednoducho zalostna uroven... ?

Inac k HN/HN2 - vyrabala to Skodovka, ak sa nemylim, HN bola ich vlastna konstrukcia, inak velmi vydarena, s vybornymi vlastnostami (ved na 9Tr sa pouzivala desatrocia), prave preto sa od Raby v 1993-om vratili ku svojej HN 🙂 Takze ak, tak u Skodovky nieco najdes... a mam taky tichy dojem, ze vyvinuli aj HN3, ktoru montovali na 21Tr...

Ku trolejbusovym napravam - je to presne to iste, co autobusova naprava, dokonca ani prevodovy pomer nemusi byt iny, zalezi od nominalnych otacok motora - prenos je totiz kardanom od motora do diferaku (a potom samozrejme redukcny prevod v nabojoch kolies), vsetko rovnako ako u busov 🙂
Reakcia na: Yps #44099:
Byvas v BA alebo v KE? Ak v BA tak to ma niekolko vozidiel. A mozem ti to aj ukazat. Ak byvas v BA a chodis tramvajkami tak mozes pocut sycanie, co je vlastne obstrekovanie okolkov zmesov oleja a vzduchu.
Už aj 2620 dostala tú parádnu žltú. Smutné, smutné, smutné. Nepekné. ?
Reakcia na: BMko #44094:
Ja o takom systéme neviem, čo maže okolky priamo na voze, ale nechám sa poučiť. Vy tu všeobecne radi poučujete. Ja som písal o statickom. ?
Reakcia na: fobust #44091:
Tu nejde len o dlžku, ale aj o šírku voza. Ked 2xT3 obchádzali na chlp, tak KT sa muselo posúvať hore dole. To som si nevymyslel, to ti hovorím tak, jak to bolo v praxi roky. Uplne každý elektrčkár aj dispečer z KE ti to potvrdí. ?
Kto vlastne vyrabal tu HN/HN2 da sa o nej niečo prečítať? Čím sa vlastne líšia nápravy medzi trolebusmi a autobusmi (samozrejme okrem rozdielneho prevodového pomeru). Myslim aj trolejbus ma kardanovu hriadel usudzujem tak podla toho že trakčný motor je tiež v ose vozidla. Ak je to tak asi tam nebudem veľký rozdiel. Ked mal ťažkú nehodu 15TrM pri justičáku bolo vidlo ako sa práve zadný motor zachytil o tu nahražku poklopu kanala ale nevidel som ako bol spojený s nápravou. Inak to bolo vtedy dobre tvrdé.
Reakcia na: Beus #44078:
To mas 100% pravdu, kamosovi na 3613 davali maticu na dvere 2týždne pritom je to 10sekundova zalezitosť. Pokiaľ dvere nevypadnú je to o.k. Aj tak nechapem ako odtiaľ zmizla ta matica asi si ju predtým požičali do iného voza ,to by znamenalo, že už v dieľňach asi nemali 3koruny na novú.
Neviete niekto kedy bude nejaka akcia so starymi vozmi v Bratislave aby som nezmeskal.
Reakcia na: Yps #44086:
ano mazanie je velmi ucinne proti vykolajeniu. Ja som bol v tom, ze mne to na voz namontovali aby sa znizila hlucnost v oblukoch a opotrebovanie okolkov
Reakcia na: Yps #44086:
Fobust to napisal, ja to pisat nebudem. Ak chces filozofovat o obluku a pod laskavo si nastuduj najskor dlzky anakondy a gulateho duplaku
Reakcia na: Beus #44078:

Jo kluci, tohle nema Rabu, to nemuze jezdit. Poznas? ?
Reakcia na: Yps #44086:

Dlzka supravy 2xT3 vratane spriahadiel je presne taka, ako dlzka KT8D5ky.
Reakcia na: untrop #44088:
Niekedy ich vozia po železnici, a niekedy po ceste...
Reakcia na: kondy #44070:
vypadnuté sklo má aj 4089.
Reakcia na: KLF #44083:
čo??? to zaváňa niečím takým, že by ho ťahala celú cestu??? ale to snáď nie... chudáčik trolejbus v takom prípade...
Reakcia na: ZV101 #44085:
Aaaaano, to je presne ono ! 😉 Tak tato dvojica to bola.
Reakcia na: BMko #44081:
Ten oblúk nieje zrejme dobre vyriešený, lebo priamo na konci oblúka je výmena. Nemá nijakú prechodovú vyrovnávaciu časť. Robili to pri rekonštrukcii tak preto, aby sa tam vošlo /dalo obísť / KT-čko. Predtým sa dala obísť len dvojička T-3. A práve asi meter pred výmenou boli všetky tie vykoľajenia. A ešte sú tam dve zaujímavosti a to že skoro všetky vykoľajenia /až na jednu T-3/ boli KT a všetky vykoľajili ked išli krokom. Bolo tam zrejme zlé klopenie koľaje, lebo skúšali tam veľakrát ísť veľkou rýchlosťou a nikdy sa nič nestalo. Niekoľkokrát to tá firma čo to robila opravovala a menila sklon koľaje a teraz sa zdá že je už možno všetko v poriadku, lebo už tam nič nevyskočilo skoro 3 mesiace. Ale o tom všetkom sme už písali na košickom. A ešte sa pravidelne mažú koľaje na mojsejovskom moste, ale to asi vieš a najnovšie aj pri žel. stanici od posledného vykoľajenia. ?
Reakcia na: KLF #44083:
To bol asi 6610.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.