Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: El Sergio #37369:
Jo postavili a staví další...myslím že tohle je to co Blava potřebuje, metro je sice moc hezká věc, ale příliš drahá a nevím jak by se s tím město jako Bratislava potýkalo! Zkuste se radši podívat jak bude situaci řešit Brno, které velikostně odpovídá Bratislavě http://www.brno.cz/toCP1250/index.php?nav01=1248&nav02=2222&nav03=88&nav04=2517&nav05=1509
Reakcia na: si #37392:
Odklon karloveskej radiály cez tunel nie je riešenie. Prechod cez tunel je už v súčasnosti nesystémový prvok v sieti, je fajn, že existuje ako záložná trať, ale v bežnej prevádzke odkláňa dopravu z prestupových uzlov Nový most a Šafko/Kamenné námestie, komplikuje trasovanie a aj tak sa v meste vynorí v lokalite, kde sa električky musia pohybovať veľmi pomaly (už len rýchlosť výjazdu z tunela, nevraviac potom o Obchodnej, prípadne cestou na stanicu po priečnej osi), takže časová úspora tunela zaniká.

Akokoľvek to prevraciate, tá trasa B v podzemnom vedení chýba a nijaké povrchové riešenie ju nenahradí ("prvá etapa prvej etapy nosného systému" si to ani nekladie za úlohu, jednoducho dopravu v centre nerieši - bohužiaľ nám tu však zakonzervuje status quo na ďalšie desaťročia).
Reakcia na: fobust #37394:
A prečo podpovrchový? Spravme ho nad úrovňou vozovky na konštrukcii ? A Starý most zrekonštruujeme na 2 koľaje rýchlodrážna električka a 2 koľaje S-bahn, to by bola sila, štvorkoľajný most ?
Reakcia na: yale #37391:
Hm, Tvoj názor sa mi javí podobný nasledujúcemu: Začala by sa stavať prvá etapa metra Janíkov dvor - Hlavná stanica - Trnavské mýto a niekto by povedal, že tento systém rieši len spojenie mesta a Petržalky. Jednoducho by bral do úvahy len prvú etapu stavby systému a výstavbu ďalších radiál do Dúbravky, Rače, Ružinova by ignoroval. Takisto sa ty staviaš k výstavbe rýchlodrážnej električky, berieš do úvahy len prvú etapu a ďalšie etepy, teda úpravu radiál (výstavba mimoúrovňových križovatiek, minimalizácia množstva úrovňových križovaní, tie s preferenciou a na najmenej zaťažených miestach), podzemné úseky v centre a popod Dunaj neberieš do úvahy.
Pokiaľ viem, tak podobné riešenie (segregované radiály, centrum v podzemí) navrhuje aj magistrát, len je jeho chybou, že o ňom dáva nedostatočne vedieť (napr. web o navrhovanom nosnom systéme, jeho výhodách, mapka, atď by bol plusom).
Z Tvojich príspevkov zaznieva obava, že takéto riešenie zlyhá na nedostatku financií a zostane len torzo v podobe segregovanej petržalskej trate. Podobne sa to však môže stať aj pri metre, tiež nie je problém začať ho stavať a prestať a nedostavať (s tým máme dokonca skúsenosti aj v Bratislave). Dá sa povedať, že sa obávaš nedostania jedného (finančne menej náročného) riešenia pre nedostatok peňazí a pri druhéhom drahšom si myslíš, že by sa muselo dostavať ...
Rád by som zdôraznil, že naše názory nemusia byť nutne názormi magistrátu, aj keď tu navrhujeme podobný systém. Ja osobne sa snažím skôr prezentovať riešenie, ktoré môže vyhovovať potrebám Bratislavy a bude aj finančne reálne.
Reakcia na: fobust #37394:
V tuneli môžeš mať čo chceš ale musíš dodržať izolačné vzdialenosti, takže ten tunel s 25 kV bude o dosť väčší než tunel s 1,5 kV. Čo myslíš, prečo má metro dementné napájanie treťou koľajnicou? Aby mohol byť čo najmenší prierez tunela.
V tejto suvislosti sa natiska otazka:
Ked vo Viedni mozu mat v tuneli zelznicne napajanie 15 000 V 16 2/3 Hz, moze byt u nas v tuneli 25 000 V 50 Hz? Co vravi proti a co za? Myslim tym napriklad podpovrchovy S-bahn na trase Filialka - Petrzalka, ktory by zabezpecil tento dost vyrazny prepravny tah.
Zaujimave fotky Viedenskeho metra U6, ktore sa oznacuej "U" ako U-bahn (metro) nie celkom spravne. Toto je pre BA uplne postacujuce. Samozrejme s vyuzitim podzemia v CMO.

http://www.vienna-tramway.de/wien_u1.htm

http://www.vienna-tramway.de/wien_u2.htm

Fotky podzemnej elektricky vo Viedni:

http://urbanrail.net/eu/vie/u-tram-suedtiroler-pl1.jpg

http://urbanrail.net/eu/vie/u-tram-eichenstr1.jpg

Kombinacia vyssie uvedeneho pre Bratislavu uplne postacuje. Vravte si co chcete, snivajte o tazkom metre a piste sem co chcete, ale povedzte, odkial na to vezmete peniaze a ci mate vobec podlozenu potrebu 4. trkacie.

Pre primestsku dopravu treba nieco tiez, navrhujem system S-bahn, ako tomu je vo Viedni, pricom na niektorych usekoch ide v centre tiez podpovrchovo:

http://urbanrail.net/eu/vie/s-suedtiroler-pl2.jpg

http://urbanrail.net/eu/vie/s-suedtiroler-pl1.jpg

POZOR, nie su to ziadne kockopsy ani dualne systemy a trete si nedelia ani s metrom, ani s elektrickou ani s U6kou (co je system sam o sebe). Su to klasicke zeleznicne vozidla. Viac o nich na http://www.schnellbahn-wien.at/ S7 ide skoro az do Bratislavy, konci co Wolfstahle, co je prva dedina za hranicou. Tolko k integrovanej doprave.
Reakcia na: yale #37391:
a ze trebars cela tvoja najzatazenejsia radiala moze zmiznut v tuneli pod hradom a nabrezia sa ani nedotkne ta asi ani nenapadlo, ze ? (ono sa ta zataz vzdy da neak (rozumne) rozlozit, lenze to by bolo treba chciet a ty chces stale hladat iba to preco sa to neda...)
Reakcia na: tr3mp #37387:
A presne takýto systém ako v Bochumi sa u nás stavať NEJDE, namiesto toho sa k najviac zaťaženej radiále povrchovo pripojí nová s potenciálne ešte vyšším zaťažením a prilepí sa nálepka "rýchlo" 😞
Reakcia na: fobust #37386:
lenže tu práve ide o to, že z projektu ucelenej trasy B sa vysekla časť, ktorá práve centrum nerieši a pod zemou v centre nejde. Tak o akej rýchlodrážnej električke v centre hovoríme? Po trase v centre vždy budú chodiť minimálne chodci a dopravná obsluha a "rýchlo"vozidlá budú chodiť krokom.
Reakcia na: tr3mp #37387:

Vdaka za doplnenie.
Reakcia na: El Sergio #37374:
to teda fungovať nebude. V tom predpokladanom špičkovom takte (Petržalka 80s, Karloveská radiála 120 s - s 400-miestnymi súpravami, ak budú menšie, ešte viac) nijaká preferencia nedokáže fungovať. Bolo by treba vylúčiť IAD úplne z celého Šafka a priľahlého nábrežia (alebo električku na Šafko priviesť mimoúrovňovo). V každom prípade realisticky skôr vidím možnosť zakončiť petržalskú trať na Šafku a nemiešať rýchloelektričku s pomaloelektričkou. Tým sa však zároveň prizná, o čom tento celý projekt je - len o Petržalke.
Reakcia na: fobust #37386:
Pre ostatných, o fobustom popisovanom systéme si môžeš prečítať na http://urbanrail.net/eu/vrr/bochum.htm
Reakcia na: Janči #37373:

Ja sa tu uz s tebou hadat nebudem. Ale povedz mi, kto spominal idylku, ze doprava v CMO klesne o 2/3? Vymyslas si tu uplne nove veci, nemas argumenty nicim podlozene. A poviem ti este nieco. Z centra treba IGK vykopat prec! Ja by som okamzite spravil zo Spitalskej slepu ulicu, koncila by pred Tescom. Detto prejzadnost z nam. SNP na Sturovu - zatrhnut! Jedine co by som nechal by bolo odbocenie z Dunajskej smerom na Sturovu, a ta by bola pekne jednosmerna, priadne by sa z nej dalo odbocit iba na Medenu. V centre same jednosmerky, spravit vodicom IGK cestu centrom co nejneprijemnejsiuz, aby ju nevyuzivali ako tranzitnu trasu! A toto treba urobit bez ohladu na to, ci bude rychloelektricka, metro alebo nic. Dalej neviem preco tu stale pi...ndas ze povrchova doprava v centre nestaci a ze ako si to predstavujeme. Povedz mi, kto tu hovori, ze netreba ist pod povrch? A preco by nemohla toto zabezpecovat elektricka? Napr. sumestie Bochum - Herne - Gelsenkirchen ma spolu nieco cez 700 000 obyvatelov a vies aky ma nosny system? Rychlodraznu elektricku a uplne im staci. Jazdi popovrchovo tam kde treba, inde je plne preferovana. A najlepsie je ze ked tam je nasinec, tak sa odtial vrati a vsetkym hovori ake maju skvele metro. Lebo ani nevie ze to je vlastne iba rychlodrazna elektricka. Myslis si ze nemecko je take chudobne, obzvlast tzv. Ruhrgebiet v Norfrhein Westfahlene? Mam pocit ze prd vies a robis sa tu velmi mudry a chces sa iba hadat. Nie so mnou.
Reakcia na: Vševedko #37330:

To druhe, ver mi.
Reakcia na: Furby #37360:
ty kokos to co riesis? si kolko jazdil s autobusom? 1.s autobusom sa neda ist "rychlo" 2.autobus nezastavis na tak kratkej drahe ako osobak 3.s cestujucimi nemozes brzdit jak ked vezies kukuricu lebo tam budes mat viac mrtvych ako kukurice 4.aj ozraty vodic autobusu by reagoval urcite inteligentnejsie ako slepica za volantom ☺ pekny vecer!
Reakcia na: Vševedko #37329:
Samozrejme, ze mam namysli vozen na sedenie -- ako CD Bmee, tak DB Bomz sa nedaju povazovat za vrchol komfortu, aj ked urcite je to o niekolko tried lepsie, nez tie B v Slovane... Kolko by sa platilo za lozkovy/lehatkovy vozen do toho Franfkurtu? Neviem, ake su tam priplatky, ale povedal by som, ze asi celkom mastne.
Reakcia na: El Sergio #37371:
Ja neviem, asi sa tam vozia tí ťaživci ťažiari.. 🙂 Štátne lesy vyzerajú ako keby tam mala nejaká rodina chatu. Ale keď tam bus chodí, určite to je opodstatnené. Oni zas nenechajú niekam len tak bezdôvodne jazdiť bus.
Reakcia na: Mrtin #37332:
Ja kreditku mam, ale poprosim ta o detailny popis zlavy, ktoru pouzijes, aby si mal danu cenu za spiatocny listok. Ta cena tesne po 100 euro plati, ale len pre jednu cestu. Na tom trvam. Zlavneny spiatocny listok sa da ziskat za nejakych cca 110 euro, ak v destinacii travis aspon jednu vikendovu noc. Ale skutocne mi, prosim, napis sposob, ako ziskat spiatocny listok za cenu, ktoru pises, bez nejakych pridavnych obmedzeni (vek, dlzka pobytu a podobne).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.