Reakcia na: papuca #41901:
Dovolim si nie celkom suhlasit s vetou "na Slovensku je to tak." Na Slovensku je totiz aj DPMP.Re #41895 papuca: kazda smrt je otrasom pre pozostalych. Ale je rozdiel, ci pol roka dochadzas za svojim blizkym na onkologiu, na tvari usmev, v taske ananasove kompoty, v hlave des, sledujes, ako sa trapi, ako odchadza a nemozes mu nijak pomoct, a toto vsetko sa deje "na pokracovanie", a je rozdiel, ci sa s tym clovekom rano normalne rozlucis a poobede ti zavolaju z nemocnice, ze zomrel pri nehode. To druhe je sok, ktory odozneje, ale to prve ta moze (ako pozostaleho) trvale poznamenat.
yale
Preferencie sú síce fajn, ale nevkladal by som do nich také nádeje. Jednak ich na mnohých križovatkách vôbec nebude možné zrealizovať a aj tam, kde sa zrealizujú, môžu rýchlo zaniknúť pri najbližšej úprave dopravnej situácie.
Mimoúrovňové križovania na druhej strane nie je možné realizovať všade, nájazdy na cestné estakády zaberajú obrovské plochy a ani električka nemôže každú chvíľu liezť pod zem a potom vyliezať von ako na húsenicovej dráhe. Naozaj nevidím iné realistické riešenie, ako je trasovanie nosného systému v centre pod zemou.
A baviť sa systémom "rozšírenie zastávok a preferencia je za pár šupov, a metro by stálo stovky miliárd" je číra demagógia.
Plne segregovaná električka a nosný systém na báze ľahkého metra s podzemným vedením v centre sú záležitosti v rádoch desiatok miliárd a cenový rozdiel medzi nimi nie je veľký, pretože v zásade už ide o veľmi blízke systémy, preto sa oplatí už od začiatku vyberať aj vhodné vozidlo, rozchod, trať a neviazať sa úzko len na existujúci stav. Naopak, je vhodné ak projekt nebude umožňovať postupné znižovanie nárokov, napríklad aj súčasný projekt do Petržalky už v sebe obsahuje jednu nebezpečnú vetu:
"Vo výhľade má byť navrhovaná trať prevádzkovaná ako električková rýchlodráha."
Prečo "vo výhľade"? A dovtedy to bude obyčajná električka?