dovolim si zasa nesuhlasit ja ;o)
to prve je sok a to druhe su traumy. oboje moze mat trvale nasledky (heh, na to mam skolu, fakt ;o) ) a zial, to chodenie na onkolu mame v rodine za sebou, ale to sem nepatri. ale sak obaja vieme, co sme chceli povedat.
hej a DPMP som mal na mysli dopravni podnik hlavniho mesta prahy tak som mal napisat DPHMP (urcite som nemyslel presov ;o) )
Dovolim si nie celkom suhlasit s vetou "na Slovensku je to tak." Na Slovensku je totiz aj DPMP.
Re #41895 papuca: kazda smrt je otrasom pre pozostalych. Ale je rozdiel, ci pol roka dochadzas za svojim blizkym na onkologiu, na tvari usmev, v taske ananasove kompoty, v hlave des, sledujes, ako sa trapi, ako odchadza a nemozes mu nijak pomoct, a toto vsetko sa deje "na pokracovanie", a je rozdiel, ci sa s tym clovekom rano normalne rozlucis a poobede ti zavolaju z nemocnice, ze zomrel pri nehode. To druhe je sok, ktory odozneje, ale to prve ta moze (ako pozostaleho) trvale poznamenat.
asi sa na mna niektori nahnevaju, ale neda mi nevsimnut si jednu zvlastnu vec. som povodom z ostravy a casto tam cestujem. drahu polovicku ako aj cast rodiny mam v prahe a mam to stastie aj obcas niekam vycestovat. kto pozna historiu dpb v ostrave vie, ake problemy ju stretavali. no napriek tomu sa pekne vypracovala. a nemala na vsetko dost penazi. bol tu, a je ale management, ktoremu naozaj zalezalo na svojej praci a ich vysledkoch (nie len na vlastnom zarobku). a tento management zaroven velmi komunikoval s cestujucou verejnostou (co mu pomohlo efektivnejsie rozvrhnut trat a zastavky a celkovo skvalitnit kulturu cestovania. v prahe ako aj ostrave si vedenie okrem ineho aj viacej strazi to, ako ich zamestnanci pracuju (skuste sa u nas stazovat na dpb na vodica alebo ine). alebo sposob, ako pracuju revizori u nas a v prahe, ci ostrave. je mi luto, ale nie vsetko je o peniazoch.
uz som tu pisal, ze je jedno, ci NS bude dlha elektricka behajuca kade tade – hore dole (len nie prosim cez krizovatky, kde bude stat) alebo metro ako take. len nech nas to vozi rychlo, bezpecne, kvalitne a nacas.
aj mne sa zda, ze stavat tazke metro v BA je zbytocne, ale stavat provizorium len preto, ze „na ine nemame“ je hlupost. kurniq, sak sa poucme z inych miest. ked sa do petrzalky nasadi obycajna elina s rozchodom kolajnic ako tu uz mame a v meste ju uvidime napajat sa na povodnu trasu, sme v haji. a budeme tam, kde sme boli. len o par km trate naviac…
btw, vsimli ste si pristup k doprave DPO alebo DPHMP? velky rozdiel! lenze na slovensku je to tak... a kto trocha cestuje vie, ze doprava v meste pre rozvoj a turisticku atraktivitu robi veeeeeeeeelmi vela.
Preferencie sú síce fajn, ale nevkladal by som do nich také nádeje. Jednak ich na mnohých križovatkách vôbec nebude možné zrealizovať a aj tam, kde sa zrealizujú, môžu rýchlo zaniknúť pri najbližšej úprave dopravnej situácie.
Mimoúrovňové križovania na druhej strane nie je možné realizovať všade, nájazdy na cestné estakády zaberajú obrovské plochy a ani električka nemôže každú chvíľu liezť pod zem a potom vyliezať von ako na húsenicovej dráhe. Naozaj nevidím iné realistické riešenie, ako je trasovanie nosného systému v centre pod zemou.
A baviť sa systémom "rozšírenie zastávok a preferencia je za pár šupov, a metro by stálo stovky miliárd" je číra demagógia.
Plne segregovaná električka a nosný systém na báze ľahkého metra s podzemným vedením v centre sú záležitosti v rádoch desiatok miliárd a cenový rozdiel medzi nimi nie je veľký, pretože v zásade už ide o veľmi blízke systémy, preto sa oplatí už od začiatku vyberať aj vhodné vozidlo, rozchod, trať a neviazať sa úzko len na existujúci stav. Naopak, je vhodné ak projekt nebude umožňovať postupné znižovanie nárokov, napríklad aj súčasný projekt do Petržalky už v sebe obsahuje jednu nebezpečnú vetu:
"Vo výhľade má byť navrhovaná trať prevádzkovaná ako električková rýchlodráha."
Prečo "vo výhľade"? A dovtedy to bude obyčajná električka?
Nevie nekto prečo K2S-ky tak rýchlo odchádzajú ? Dnes som videl K2S #7107 a pri predných dverách sa odlupovala celá vrstva, určite sa na to údržbári vykašlú až kým sa korózia nerozšíri aspoň na polovicu električky! Treba to dat na reklamáciu do PARSU !!! Som nemilo prekvapený ako nekvalitne sú tie K2S-ky porobené!!!!!!!!!!!!! ? ?
no, tak ono smrt sama o sebe nie je prave to najkrajsie (povacsinou) a uz vobec nie nahla a necakana...ostavaju pozostali.
som isiel rano 4-kou (tusim 7724) a zrazu o 8:07 sa pred N.mostom zastavila, seeeeecko vyplo, este aj digitalky ;o) a cvakace ;o) a 4minuty uuuplneho ticha.
Co chces, zomreli relativne rychlo. Su ludia, ktori umieraju cele tyzdne. Nahodou, smrt urazom z plneho zdravia nie je az taka strasna, iba to (vacsinou) neesteticky vyzera.
To je stara E1, pripadne E, nie je dobre vidno na fotkach. Okrem ineho je jasne vidno ako to dopadnel, ked si to stary Düwag rozda so smardobusom. Smardobus je uz zrely pre srotovisko, tramvaj sa moze v pohode opravit... Inac, ten pokec k tym fotkam je dost brutalny... Dvaja mrtvi... Ale ako zomreli... ?
Keby sa slo priamo na Kamenne namestie, slo by o provizorium. Toto by predlzilo sucasny stav aspon o 5 rokov (oproti eline). Celu Petrzalku by to vykotilo v meste a dalej by sa museli spoliehat na hnusnu, staru a pomalu elektricku.
Projekt elektricky je provizorium ktore v dohladom case moze (pozitivne) zasiahnut cele mesto. Vysledky efekt zavisi od urovne segregacie a vhodnosti prestupovych uzlov na sucasnej sieti. A NEvylucuje pokracovanie vystavky NS v dalsich etapach.
Vie niekto preco je zastavka elektriciek Pionierska (smer Racko) posunuta resp. povodny oznacnik je zabaleny z oznamom Zastavka zrusena a par metrov pred povodnym oznacnikom je docasny oznacnik? Ked tam stoja dve elektricky tak jedna stoji pomaly v krizovatke ?
Ďalšou podmienkou, aby sa urýchlila doba cestovania električkou by hypoteticky muselo byť rušenie zastávok, no neviem, či je to dobrý nápad, keďže klasická električka je stavaná na obsluhu územia v krátkych úsekoch a mnohé zastávky sú pre obsluhu sídlisk a centra dôležité. Križovatky sú orieškom, keďže električka ich prejsť musí, kedže nemá koľajový zvršok vedený mimoúrovňovo, zvýšenie rýchlosti vozidla. Samozrejme, že milióny vrazené do skvalitnenia električkovej dopravy sa oplatia, otázne je, či by výsledný efekt bol nad očakávanie. Petržalka má výhodu, keďže tam môže byť električka naprojektovaná mimoúrovňovo. Cena za výstavbu Metra, diaľnic, alebo rekonštrukcie železničných tratí z dôvodu zvyšovania rýchlosti (aspoň k tomuto sa pristupuje) ide už do miliárd, no nemyslím, že takto investované peniaze sú na škodu. Akurát ich dostatok je veľkým problémom, to však neznamená, že s takýmito projektami sa nemôže rátať do budúcnosti.
Hypoteticka otazka je, kolko by to trvalo elektrickou z Race do Dubravky, keby boli kvalitne trate a plna preferencia Dnes som stopoval, kolko elektricka caka na signal volno v Dubravke na "preferovanych" krizovatkach. Obomi smermi to bolo 46 sekund. Podotykam, ze 46 sekund po vystupeni a nastupeni cestujucich a zavreti dveri. A to je len jedna krizovatka, take su tam 3. Len preferenciou usetris hned 3 minuty (ak by bola preferencia aj na Svantnerovej). Dalsie spomalenie su kolajove trate a napr. superuzka zastavka na Racianskom myte, kde by sa cas vystupovania a nastupovania zmensil aj na polovicu, keby bolo kam vystupit a odkial nastupit Toto su investicie radovo za desiatky milionov Sk, kdezto metro je investicia radovo za stovky miliard Sk (ked beries do uvahy vybudovanie celej trasy A z Dubravky do Race). Nie je rozumnejsie radsej najst tie desiatky milionov ako snivat o stovkach miliard? Nakoniec, aj keby sa po investovani milionov ukazalo, ze elektricka nebol dobry napad, je to vzdy lepsie, ako ked sa to iste ukaze pri metre po preinvestovani stoviek miliard a 50 rokoch vystavby
... a zabudol som na to najdôležitejšie - kultúru cestovania. Tlačiť sa ako sardinky, dýchať smrad z bezdomovcov, čumieť na čarbanice rôznych íkváčov, roztrhnúť si gate na drevených pričniach Tambusov(sedadlami sa to dá nazvať len s prižmúrením všetkých očí vrátane kurích)... to je na hranici znesiteľnosti. Hoci musím priznať, že s tými čarbanicami sa situácia o máličko zlepšila.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kami
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef353234252d1f2b1f25292e25332529321f252e362934212e3225342c21ef392b2e212c23
Keby sa slo priamo na Kamenne namestie, slo by o provizorium. Toto by predlzilo sucasny stav aspon o 5 rokov (oproti eline). Celu Petrzalku by to vykotilo v meste a dalej by sa museli spoliehat na hnusnu, staru a pomalu elektricku.
Projekt elektricky je provizorium ktore v dohladom case moze (pozitivne) zasiahnut cele mesto. Vysledky efekt zavisi od urovne segregacie a vhodnosti prestupovych uzlov na sucasnej sieti. A NEvylucuje pokracovanie vystavky NS v dalsich etapach.