Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: SDF #41876:

To je stara E1, pripadne E, nie je dobre vidno na fotkach. Okrem ineho je jasne vidno ako to dopadnel, ked si to stary Düwag rozda so smardobusom. Smardobus je uz zrely pre srotovisko, tramvaj sa moze v pohode opravit... Inac, ten pokec k tym fotkam je dost brutalny... Dvaja mrtvi... Ale ako zomreli... ?
Reakcia na: yale #41873:
ide o to, ze niektori "elektrickofili" uz dopravny system aj s nakladmi navrhli:
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef353234252d1f2b1f25292e25332529321f252e362934212e3225342c21ef392b2e212c23

Keby sa slo priamo na Kamenne namestie, slo by o provizorium. Toto by predlzilo sucasny stav aspon o 5 rokov (oproti eline). Celu Petrzalku by to vykotilo v meste a dalej by sa museli spoliehat na hnusnu, staru a pomalu elektricku.

Projekt elektricky je provizorium ktore v dohladom case moze (pozitivne) zasiahnut cele mesto. Vysledky efekt zavisi od urovne segregacie a vhodnosti prestupovych uzlov na sucasnej sieti. A NEvylucuje pokracovanie vystavky NS v dalsich etapach.
Reakcia na: TeBeCe #41890:
Dik za info ?
Reakcia na: Mikimaus #41889:
z prasknuteho potrubia sa tam vcera vyliala voda a spravila tam klzisko, preto sa zastavuje hned za krizovatkou 🙂
Vie niekto preco je zastavka elektriciek Pionierska (smer Racko) posunuta resp. povodny oznacnik je zabaleny z oznamom Zastavka zrusena a par metrov pred povodnym oznacnikom je docasny oznacnik? Ked tam stoja dve elektricky tak jedna stoji pomaly v krizovatke ?
Ďalšou podmienkou, aby sa urýchlila doba cestovania električkou by hypoteticky muselo byť rušenie zastávok, no neviem, či je to dobrý nápad, keďže klasická električka je stavaná na obsluhu územia v krátkych úsekoch a mnohé zastávky sú pre obsluhu sídlisk a centra dôležité. Križovatky sú orieškom, keďže električka ich prejsť musí, kedže nemá koľajový zvršok vedený mimoúrovňovo, zvýšenie rýchlosti vozidla. Samozrejme, že milióny vrazené do skvalitnenia električkovej dopravy sa oplatia, otázne je, či by výsledný efekt bol nad očakávanie. Petržalka má výhodu, keďže tam môže byť električka naprojektovaná mimoúrovňovo. Cena za výstavbu Metra, diaľnic, alebo rekonštrukcie železničných tratí z dôvodu zvyšovania rýchlosti (aspoň k tomuto sa pristupuje) ide už do miliárd, no nemyslím, že takto investované peniaze sú na škodu. Akurát ich dostatok je veľkým problémom, to však neznamená, že s takýmito projektami sa nemôže rátať do budúcnosti.
Reakcia na: Jozef #41870:
Hypoteticka otazka je, kolko by to trvalo elektrickou z Race do Dubravky, keby boli kvalitne trate a plna preferencia 🙂 Dnes som stopoval, kolko elektricka caka na signal volno v Dubravke na "preferovanych" krizovatkach. Obomi smermi to bolo 46 sekund. Podotykam, ze 46 sekund po vystupeni a nastupeni cestujucich a zavreti dveri. A to je len jedna krizovatka, take su tam 3. Len preferenciou usetris hned 3 minuty (ak by bola preferencia aj na Svantnerovej). Dalsie spomalenie su kolajove trate a napr. superuzka zastavka na Racianskom myte, kde by sa cas vystupovania a nastupovania zmensil aj na polovicu, keby bolo kam vystupit a odkial nastupit 🙂 Toto su investicie radovo za desiatky milionov Sk, kdezto metro je investicia radovo za stovky miliard Sk (ked beries do uvahy vybudovanie celej trasy A z Dubravky do Race). Nie je rozumnejsie radsej najst tie desiatky milionov ako snivat o stovkach miliard? Nakoniec, aj keby sa po investovani milionov ukazalo, ze elektricka nebol dobry napad, je to vzdy lepsie, ako ked sa to iste ukaze pri metre po preinvestovani stoviek miliard a 50 rokoch vystavby 🙂
Reakcia na: Jozef #41870:
Ty si písal, že sa dá spoľahnúť na cestovné poriadky a ja som napísal, že v tomto s Tebou nesúhlasím a že tvrdím, že sa na CP spoľahnúť NEDÁ.
Reakcia na: Martin Fundárek #41854:
... a zabudol som na to najdôležitejšie - kultúru cestovania. Tlačiť sa ako sardinky, dýchať smrad z bezdomovcov, čumieť na čarbanice rôznych íkváčov, roztrhnúť si gate na drevených pričniach Tambusov(sedadlami sa to dá nazvať len s prižmúrením všetkých očí vrátane kurích)... to je na hranici znesiteľnosti. Hoci musím priznať, že s tými čarbanicami sa situácia o máličko zlepšila.
Reakcia na: Kami #41856:
Presne tak, pod zemou a nad zemou. Ja som Tvoj príspevok pochopil tak, že by si chcel robiť segregovanú trať bez zakopávania či estakád.
Reakcia na: nndro #41879:
a 1 nie Raca, ale Trnavka
tr3mp: a to je v praxi na čo dobré?
Reakcia na: nndro #41879:
Ups, ešte raz: 3 - Krasňany, 4 - Petržalka
Reakcia na: nndro #41879:
Petržalka
Ak tomu dobre rozumiem... autobus ktory ma na zaciatku cisla 1 patri do RAce 2 do Jurajovho Dvora 3 do ... Petrzalky ? a 4 kam ??
Reakcia na: SDF #41876:
Haaa, uz ma niekto predbehol a este to dal aj do spravneho fora. Toz... ?
Reakcia na: Bigmac #41862:
Debordelizovať, áno, Re #41863 fobust: zmena linkového vedenia je jeden z tých detailov, ktoré mám na mysli - je jedno čo má električka na transparente, je jedno, čo je napísané na terčíku na zastávke...
Re #41874 yale. V novinách píšu, že sa má nakúpiť 50 NP nových tram.S T3P, K2S a T6 (s ktorými, mimochodnom prevláda v Krasňanoch úplná spokojnosť) to môže tvoriť solídny vozidlový park NS na najbližších pár rokov.
Ad trasovanie a segregácia: to podľa mňa tvorí základ, pre ktorý je dnešná električka potenciálny NS.
Zriedenie zastávok: áno, to bude v niektorých prípadoch možno zásadnejšia úprava...
Tak trochu off-topic:
http://www.firefighter.at/fire/material/output.php?output_id=338
Vo Viedni si to rozdala stara E6 s Graf-Stiftom 🙂 ? ?
Pre Jozefa: dal som si zmenu na Jozefst, ale mozem to zmenit uplne.
Reakcia na: Mike #41860:


Trochu pochybujem o reálnosti teórie, že stačí pár preferencií, zrekonštruovaných T3P a prípadne pár NP vozidiel pomedzi to - na image - a je vymaľované.

Naopak, so všetkými rekonštrukciami tratí, mimoúrovňovými križovatkami, podzemnými úsekmi atď - tie náklady narastú, a tam už naozaj nebude veľký rozdiel, či tam jazdí "tram" alebo iný typ vozidla - a v tom prípade je asi lepšie voliť perspektívnejší systém.

Alebo začneme odsekávať z požiadaviek na trasovanie, odstúpime od rýchlodrážneho charakteru trate, povolíme úrovňové križovanie, necháme husté zástavky, uspokojíme sa so zlými traťami, urobíme 20 liniek ktoré sa budú prepletať hore-dole a dostaneme sa k tomu, čo som spomínal na začiatku...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.