Ďalšou podmienkou, aby sa urýchlila doba cestovania električkou by hypoteticky muselo byť rušenie zastávok, no neviem, či je to dobrý nápad, keďže klasická električka je stavaná na obsluhu územia v krátkych úsekoch a mnohé zastávky sú pre obsluhu sídlisk a centra dôležité. Križovatky sú orieškom, keďže električka ich prejsť musí, kedže nemá koľajový zvršok vedený mimoúrovňovo, zvýšenie rýchlosti vozidla. Samozrejme, že milióny vrazené do skvalitnenia električkovej dopravy sa oplatia, otázne je, či by výsledný efekt bol nad očakávanie. Petržalka má výhodu, keďže tam môže byť električka naprojektovaná mimoúrovňovo. Cena za výstavbu Metra, diaľnic, alebo rekonštrukcie železničných tratí z dôvodu zvyšovania rýchlosti (aspoň k tomuto sa pristupuje) ide už do miliárd, no nemyslím, že takto investované peniaze sú na škodu. Akurát ich dostatok je veľkým problémom, to však neznamená, že s takýmito projektami sa nemôže rátať do budúcnosti.
Mike
Re #41874 yale. V novinách píšu, že sa má nakúpiť 50 NP nových tram.S T3P, K2S a T6 (s ktorými, mimochodnom prevláda v Krasňanoch úplná spokojnosť) to môže tvoriť solídny vozidlový park NS na najbližších pár rokov.
Ad trasovanie a segregácia: to podľa mňa tvorí základ, pre ktorý je dnešná električka potenciálny NS.
Zriedenie zastávok: áno, to bude v niektorých prípadoch možno zásadnejšia úprava...