Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tr3mp #37490:
celé dianie ma v tom prípade začína zaujímať. Literatútu o pražskom metre si vždy rád prečítam. Myslím, že spomínanú knihu ešte nepoznám. ?
Reakcia na: tr3mp #37490:
Křivánek JAN? To je kamarát, dispečer metra. Hneď mu píšem ,či nemá navyše:-D.
Reakcia na: Janči #37486:
Vozím sa metrom ak idem z jednoho konca mesta na druhý. V centre sa pohybujem lélektričkami. Existujú hormady kníh o metre všeobecne. Popularizačné publikácie sú pekné ale z odborného hľadiska bezvýznamné.
Reakcia na: tr3mp #37481:
Veľa pekné, Ty si veľa šikovný človek:-P.
Reakcia na: m@rtin #37461:
Inak možeš napísať ak poznáš iné publikacie o pražskom metre ako som tu napísal ja ☺ ☺ ☺
Reakcia na: m@rtin #37461:
Diky m@rtine, ale ja som to neplácal...
Reakcia na: Janči #37487:
Ja tu na polici mám ešte knihu Křivánek - Vítek: Pražské metro, Nadas Praha 1987. Má cca 150 strán, čo je podľa mňa celkom špecializovaná kniha 🙂
Reakcia na: fobust #37450:
Takze som nemal pravdu ??? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: galiyosha #37448:
Ty si písal o tom, že by si si nevedel predstavit razenie tunelov a život v meste, no a čo sa týka pražského metra, si napísal že pri stavbe sa vela buralo, pozri sa na to takto, v centre kde islo o skutočne pamiatky sa neburalo, centrum je v podstate OK, trasa A a B, no a čo sa týka trasy C tak mimo centra sa trošku poburalo, ale vacsinou neslo az o tak hodonotne stavby. A navyše, koli blbej štvorprúdovke z Nového mosta v Blave za socíku muselo ustupit 100x viac stavieb, ale čo je najhorsie, prave to historické jadro........
Reakcia na: tr3mp #37447:
Diky moc za typ ale v takom rozsahu o pražskom metre nieje iná kniha.Este raz diky za snahu. No možno si pozrem knihy o inom metre☺ ☺ ☺ ☺ ☺
Reakcia na: Vševedko #37451:
V Prahe žiješ a just sa nevozíš metrom lebo je to oproti eline určite pomalé ? ? ?

Inak divil by som sa keby si aj daku knihu spomenul, pretože okrem 30 rokv pražského metra a a knihy Nejen 25 let pražského metra iná výlučne takto špecializovaná kniha ani nevyšla. To si napísal len preto, aby si bol zaujímavý, i ked zábavne to moc nebolo
Mali ste pravdu,pozeral som tu nehodu.Vodic nebol na vine.Ospravedlnujem sa vam aj vodicovi.Volil najlepsiu cestu ako nikoho nezranit a vacsie skody nenarobit. ?
Reakcia na: tr3mp #37481:
myslím že je to realistický projekt. A navyše je potom možné jednoducho dokončiť aj trasu A (ak vynecháme odbočky na Mlyny a Dlhé Diely a zachádzku na Kamenné námestie v meste):

Dúbravka-Karlova Ves-Vajanské nábrežie (vo vhodnom mieste zostup do hĺbeného tunela) -Šafárikovo námestie (prestup B)-Dostojevského rad (vedenie prevažne hĺbenou trasou vo vyhradenom koridore zrušenej žel. trate paralelne s Karadžičovou)-Trnavské Mýto/Filiálka (prestup B)-Rača (zvážiť či po trase železničnej trate alebo s pripojením na radiálu Račianska)..

Z Karadžičovej by sa dalo vyústiť popod Trnavské Mýto aj k vajnorskej radiále (a na nej mimoúrovňové križovanie s Bajkalskou - tá má ísť tuším časom na estakádu - a Tomášikovou).


Teoreticky by sa to dalo, ale nevieme, aké prekážky sú pod cestami - kanalizačné zberače a pod. - v prípade rozširovania Galvaniho bola polovica práce prekládky potrubí a podobne.

No a samozrejme, rozširovanie - z Ružinova na letisko, z Dúbravky na DNV, Zlaté Piesky - zóna Tuhovská resp. Vajnory
a S-bahn - obsluha Patrónky, Lamača, DNV (atď)...

To by sa mi páčilo... mestskí by sa mohli zamyslieť aj nad týmto...
☺ ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: fobust #37479:
ok, bez problemu. Taky John Kerry ma tiez dnes priserny den v praci...
Reakcia na: yale #37475:
V tom, že z tých formulácií sa dá vyčítať prakticky všeličo, máš pravdu. Keby si ale tak skepticky hľadel na všetky vyjadrenia, tak sa dá nedostavať aj začaté metro.

To, že sa aj naďalej uvažuje s výstabou tunela popod Dunaj, a zároveň sa pred tým má upraviť aj Starý most sa mi na celom uznesení páči najmenej. Odklad budovania tunela chápem - peniaze, ale prečo v takom prípade neopustiť pôvodnú koncepciu prechodu Dunaja tunelom a nevyužiť Starý most definitívne a do podzemia vojsť na Šafárikovom nám. alebo Štúrovej. "Ideové" riešenie zjazdu z mosta je niekde v oklolí príspevku #29586 (40 príspevkov +-), nemôžem ho presne nájsť 😞

Podľa mojej predstavy etapizácia výstavby nosného systému by mohla byť nasledovná:

1. etapa
a. výstavba úseku Janíkov dvor - Šafárikovo nám. cez Starý most
b. prestavba Šafárikovho nám., vybudovanie cestného podjazdu pre smer Dostojevského rad - Vajanského nábr.
c. zaústenie trate do podzemia zhruba pri dnešnom parčíku
d. výstavba hĺbeného úseku popod Šturovu
e. slepé ukončenie tunela pod Nám. SNP, dočasný výjazd z tunela zo Štúrovej na Špitálsku
Počas výstavby by bola vylúčená premávka električiek po Štúrovej, po jej ukončení by bol prejazd v dotknutej oblasti možný v smeroch Petržalka - Štúrova - Špitálska (podzemne), Nový most - Jesenského - Špitálska/Nám. SNP (povrchovo), Nám. SNP - Špitálska (povrchovo)

2. etapa
a. výstavba podzemného, prevažne hĺbeného úseku Nám. SNP - Hlavná stanica buď v trase Nám. SNP - Poštová - Hodžovo nám. - Štefánikova - Pražská - Hlavná stanica alebo Nám. SNP - Hurbanovo nám. - Hodžovo nám. - Štefánikova - Pražská - Hlavná stanica
b. možná krátka výluka Obchodnej
c. Povrchová trať po nám. SNP zatiaľ ostáva
Po ukončení 2. etapy linkové vedenie:
1. Janíkov dvor - Nám. SNP - Hlavná stanica (plne segregovaná trať)
2. Janíkov dvor - Špitálska - Vazovova - Rača
3. Dúbravka - Nový most - Špitálska - Ružinov
4. Karlova Ves - tunel - Obchodná - Vazovova - Zlaté Piesky
5. Hlavná stanica - Štefanovičova - Vazovova - ŽST Nové Mesto

3. etapa
a. výstavba prevažne hĺbeného podzemného úseku Hlavná stanica - Záhradnícka v trase Palárikova - Šancová - Miletičova
b. dlhodobá výluka ružinovskej radiály, počas nej výstavba mimoúrovňového križovania s Tomášikovou a pripadne ešte po jednom v úrovni Chlumeckého a ružinovskej nemocnice.
Po ukončení 3. etapy linkové vedenie:
1. Janíkov dvor - Nám. SNP - Hlavná stanica - Trnavské mýto - Ružinov (plne segregovaná trať)
2. Dúbravka - Nový most - Špitálska - Špitálska - Vazovova - Rača
3. Karlova Ves - tunel - Obchodná - Vazovova - Zlaté Piesky

A máme prvú trasu NS postavenú na tri etapy (a teda ľahšie financovateľnú), podobne postavíme aj druhú 🙂

Dobré nie? Normálne to môžem dať do rubriky sci-fi ? ?

Som si vedomý, že toto riešenie má plno múch, takže vylepšujte a posielajte konštruktívne pripomienky a vymyslíme ideálny a postaviteľný systém ? ?
Reakcia na: fobust #37453:
Preč z metrokrajiny!
Reakcia na: yale #37478:

Sorry, mal som priserny den v prace, odniesol si si to. Hanbim sa. Uz dlho sa mi nestalo aby som takto skaredo pisal. Mne iba vadi ze sa tu pinda na tu elektricku, ale ked sa povie metro, tak ihned hura, ake je skvele, ako sa bude masovo stavat, rozsirovat, ako elektricka kapacitne nestaci a podobne blaboly.
Reakcia na: fobust #37474:
a kde som do **** ja hovoril ze obhajujem tazke metro?

aj takto sa mozeme bavit, ale je to detinske.
http://dop.slovakrail.sk/info_predaj_internet_2.html
"Pri spustení predaja cez internet sme sľúbili, že službu budeme postupne skvalitňovať. Prišiel čas na plnenie našich sľubov. Od 3. novembra 2004 si tak môžete zakúpiť cestovný doklad už 4 dni pred odchodom vlaku. A to ešte stále nie je všetko! Určite budeme pokračovať ďalej."

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement