e #37499 Ďakujem Colorovi za zverejnenie. A doplním, že je to z časopisu "Věda a Technika Mládeži" 11/1967 a je to zaujímavé už iba tým, že som to dnes večer náhodou našiel ležať v pivnici. ?
Je od teba slachetne a ceni sa, ze si vies priznat omyl. Pre buducnost ale trosku krot svoje vasne, ked pises o tom, co mohol alebo nemohol urobit, a v akom stave bol. Budiz ti vsak odpustene.
Janci a spol: Kedy sa uz konecne o tom blbom metre dohadate? prave som docital par stovak prispevkov len za posledne dni, a mam dost...
Janci, je vidno ze o doprave a najma hromadnej toho vela nevies, ked mas take nazory. Odporucam ti - najprv si toho dost nastuduj, poriadne sa zamysli nad tym, co ti tu spoludiskutujuci napisali, a az potom sem zacni pisat...kto ma tie neustale hadky o tom istom dookola citat?
Uvedom si, ze snahami o postavenie systemu, na ktory nemame, a najblizsich 50 rokov mat nebudeme, a aj keby sme mali, tak je absolutne nadbytocny, nevyriesis absolutne NIC, a prave taketo snahy v poslednych 30 rokoch priviedli bratislavsku MHD do takeho zufaleho stavu, v akom dnes je. Prezentujes metro ako carovne zaklinadlo, ktore vsetko vyriesi, a inej cesty niet, presne tak ako nam to bolo tlacene do hlav poslednych 30 rokov. A vidis, ako to dopadlo...
V tom, ze v centre treba dat nosny system pod zem, ti nikto neoponuje, prave naopak, vsetci tu svorne tvrdia to iste.
A to, aky system to bude, jednoznacne vychadza z existujucich pomerov - elektricka ti totiz dokaze pri dostatocnej segregacii (s ktorou sa pocita) poskytnut presne to iste co tazke metro, a kedze tazke metro nemoze chodit v tak hustych intervaloch ako elektricka (zabezpecovacky a tunely vs. jazda na dohlad po povrchu), tak ani kapacita, ktoru by poskytlo, nie je tak zavratne vyssia oproti tej elektricke, nehovoriac o nepotrebnosti takej vysokej kapacity vzhladom na tunajsie pomery.
Co som tym celym chcel povedat, je, aby ste sa uz konecne prestali hadat a produkovat stovky nekonstruktivnych prispevkov denne. Vdaka
áno, ale ako fobust naznačil, nejedná sa o odbornú literatúru, skôr propagandistické materiály pre vlčákov.
Inak mám v zbierke knihu s názvom "Pražské metro" Novák, Pošusta, Stoupa, Vodrážka, vydanú DP hl.města Prahy
a historický leták z doby, keď sa otváral úsek 1.C1 - je to príručka pre cestujúcu verejnosť "Cestujeme v metru" ?
Vozím sa metrom ak idem z jednoho konca mesta na druhý. V centre sa pohybujem lélektričkami. Existujú hormady kníh o metre všeobecne. Popularizačné publikácie sú pekné ale z odborného hľadiska bezvýznamné.
Ty si písal o tom, že by si si nevedel predstavit razenie tunelov a život v meste, no a čo sa týka pražského metra, si napísal že pri stavbe sa vela buralo, pozri sa na to takto, v centre kde islo o skutočne pamiatky sa neburalo, centrum je v podstate OK, trasa A a B, no a čo sa týka trasy C tak mimo centra sa trošku poburalo, ale vacsinou neslo az o tak hodonotne stavby. A navyše, koli blbej štvorprúdovke z Nového mosta v Blave za socíku muselo ustupit 100x viac stavieb, ale čo je najhorsie, prave to historické jadro........
V Prahe žiješ a just sa nevozíš metrom lebo je to oproti eline určite pomalé ? ? ?
Inak divil by som sa keby si aj daku knihu spomenul, pretože okrem 30 rokv pražského metra a a knihy Nejen 25 let pražského metra iná výlučne takto špecializovaná kniha ani nevyšla. To si napísal len preto, aby si bol zaujímavý, i ked zábavne to moc nebolo
Mali ste pravdu,pozeral som tu nehodu.Vodic nebol na vine.Ospravedlnujem sa vam aj vodicovi.Volil najlepsiu cestu ako nikoho nezranit a vacsie skody nenarobit. ?
myslím že je to realistický projekt. A navyše je potom možné jednoducho dokončiť aj trasu A (ak vynecháme odbočky na Mlyny a Dlhé Diely a zachádzku na Kamenné námestie v meste):
Dúbravka-Karlova Ves-Vajanské nábrežie (vo vhodnom mieste zostup do hĺbeného tunela) -Šafárikovo námestie (prestup B)-Dostojevského rad (vedenie prevažne hĺbenou trasou vo vyhradenom koridore zrušenej žel. trate paralelne s Karadžičovou)-Trnavské Mýto/Filiálka (prestup B)-Rača (zvážiť či po trase železničnej trate alebo s pripojením na radiálu Račianska)..
Z Karadžičovej by sa dalo vyústiť popod Trnavské Mýto aj k vajnorskej radiále (a na nej mimoúrovňové križovanie s Bajkalskou - tá má ísť tuším časom na estakádu - a Tomášikovou).
Teoreticky by sa to dalo, ale nevieme, aké prekážky sú pod cestami - kanalizačné zberače a pod. - v prípade rozširovania Galvaniho bola polovica práce prekládky potrubí a podobne.
No a samozrejme, rozširovanie - z Ružinova na letisko, z Dúbravky na DNV, Zlaté Piesky - zóna Tuhovská resp. Vajnory
a S-bahn - obsluha Patrónky, Lamača, DNV (atď)...
To by sa mi páčilo... mestskí by sa mohli zamyslieť aj nad týmto...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Janči