Teoreticky áno, naskenované to mám, ale je to na disku druhého kompu, ktorý je momentálne nefunkčný, takže to tak skoro nebude. Ak na to nezabudneš (tak ako ja) tak mi to skús pripomenúť asi tak o mesiac...
Neviem prečo by to mala byt hádka, je to skrátka burlivá diskusia, pri ktorej pochopitelne dochádza k výmene názorov. Ak by mali všetci ten istý názor, žiadne diskusné forum nemusí byt ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺
e #37499 Ďakujem Colorovi za zverejnenie. A doplním, že je to z časopisu "Věda a Technika Mládeži" 11/1967 a je to zaujímavé už iba tým, že som to dnes večer náhodou našiel ležať v pivnici. ?
Je od teba slachetne a ceni sa, ze si vies priznat omyl. Pre buducnost ale trosku krot svoje vasne, ked pises o tom, co mohol alebo nemohol urobit, a v akom stave bol. Budiz ti vsak odpustene.
Janci a spol: Kedy sa uz konecne o tom blbom metre dohadate? prave som docital par stovak prispevkov len za posledne dni, a mam dost...
Janci, je vidno ze o doprave a najma hromadnej toho vela nevies, ked mas take nazory. Odporucam ti - najprv si toho dost nastuduj, poriadne sa zamysli nad tym, co ti tu spoludiskutujuci napisali, a az potom sem zacni pisat...kto ma tie neustale hadky o tom istom dookola citat?
Uvedom si, ze snahami o postavenie systemu, na ktory nemame, a najblizsich 50 rokov mat nebudeme, a aj keby sme mali, tak je absolutne nadbytocny, nevyriesis absolutne NIC, a prave taketo snahy v poslednych 30 rokoch priviedli bratislavsku MHD do takeho zufaleho stavu, v akom dnes je. Prezentujes metro ako carovne zaklinadlo, ktore vsetko vyriesi, a inej cesty niet, presne tak ako nam to bolo tlacene do hlav poslednych 30 rokov. A vidis, ako to dopadlo...
V tom, ze v centre treba dat nosny system pod zem, ti nikto neoponuje, prave naopak, vsetci tu svorne tvrdia to iste.
A to, aky system to bude, jednoznacne vychadza z existujucich pomerov - elektricka ti totiz dokaze pri dostatocnej segregacii (s ktorou sa pocita) poskytnut presne to iste co tazke metro, a kedze tazke metro nemoze chodit v tak hustych intervaloch ako elektricka (zabezpecovacky a tunely vs. jazda na dohlad po povrchu), tak ani kapacita, ktoru by poskytlo, nie je tak zavratne vyssia oproti tej elektricke, nehovoriac o nepotrebnosti takej vysokej kapacity vzhladom na tunajsie pomery.
Co som tym celym chcel povedat, je, aby ste sa uz konecne prestali hadat a produkovat stovky nekonstruktivnych prispevkov denne. Vdaka
áno, ale ako fobust naznačil, nejedná sa o odbornú literatúru, skôr propagandistické materiály pre vlčákov.
Inak mám v zbierke knihu s názvom "Pražské metro" Novák, Pošusta, Stoupa, Vodrážka, vydanú DP hl.města Prahy
a historický leták z doby, keď sa otváral úsek 1.C1 - je to príručka pre cestujúcu verejnosť "Cestujeme v metru" ?
Vozím sa metrom ak idem z jednoho konca mesta na druhý. V centre sa pohybujem lélektričkami. Existujú hormady kníh o metre všeobecne. Popularizačné publikácie sú pekné ale z odborného hľadiska bezvýznamné.
Ty si písal o tom, že by si si nevedel predstavit razenie tunelov a život v meste, no a čo sa týka pražského metra, si napísal že pri stavbe sa vela buralo, pozri sa na to takto, v centre kde islo o skutočne pamiatky sa neburalo, centrum je v podstate OK, trasa A a B, no a čo sa týka trasy C tak mimo centra sa trošku poburalo, ale vacsinou neslo az o tak hodonotne stavby. A navyše, koli blbej štvorprúdovke z Nového mosta v Blave za socíku muselo ustupit 100x viac stavieb, ale čo je najhorsie, prave to historické jadro........
Diky moc za typ ale v takom rozsahu o pražskom metre nieje iná kniha.Este raz diky za snahu. No možno si pozrem knihy o inom metre☺ ☺ ☺ ☺ ☺
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Janči